Αρχική » » Αυξάνεται επικίνδυνα το τουρκικό βεληνεκές

Αυξάνεται επικίνδυνα το τουρκικό βεληνεκές

► Στην τελική ευθεία οι προετοιμασίες για την παραλαβή των νέων F-3 5 που θα τους επιτρέπει εμπλοκές μέχρι και 1.093 χλμ. από τις ακτές τους. 

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι προετοιμασίες της διοίκησης Τουρκικών Αεροπορικών Δυνάμεων για την υποδοχή των νέων μαχητικών JSF F-35A Lightning II στο οπλοστάσιο της. Ειδικότερα, τα έργα υποδομής (κατασκευή υπόστεγων, συνεργείων, κτιρίων κ.λ.π.) προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς στην 7η Κύρια Βάση Αεριωθουμένων (ALU) στο Erhac της επαρχίας της Μαλάτιας...

Ως η πρώτη μοίρα που θα επιχειρήσει με το F-35 έχει καθοριστεί η 172 Filo «Sahin» της 7ης Κύριας Βάσης Αεριωθουμένων, η ποία οργανικά ανήκει στη η Διοίκηση Τακτικών Αεροπορικών Δυνάμεων. 

Η δεύτερη φάση 

Η δεύτερη μοίρα που θα εξοπλιστεί με το F-35 θα είναι η 171 Filo «Korsan», επίσης της 7ης Κύριας Βάσης Αεριωθουμένων, η οποία θα μεταβιβάσει τα μαχητικά F-4Ε Terminator 2020 στην III Filo «Panter», της 1ης Κύριας Βάσης Αεριωθουμένων στο Εσκισεχίρ. Σε δεύτερη φάση, με το F-35 θα εξοπλιστούν δύο μοίρες της 1ης Κύριας Βάσης Αεριωθουμένων, η 111 Filo και 112 Filo «Seytan», ενώ σε αντίθεση με τον αρχικό σχεδιασμό αποφασίστηκε τελικά να μην εξο­πλιστεί με το F-35 η 132 Filo «Hancer», που σήμερα επιχειρεί με μαχητικά F-4Ε Terminator 2020 και F-16C/-D Block 40. 

Η κατανομή των F -35 από την τουρκική πολεμική αεροπορία σίγουρα επηρεάστηκε από τη διαμορφούμενη γεωπολιτική πραγματικότητα στην ευρύτερη περιοχή. Η τοποθέτησή τους κεντρικά στην τουρκική ενδοχώρα επιτρέπει την ταχεία εμπλοκή τους σε επιχειρήσεις κρούσης τόσο στο Αιγαίο - ηπειρωτική Ελλάδα (περίπου 900 χλμ. από την 1η AJU μέχρι τις δυτικές ακτές της Πε­λοποννήσου) όσο και στην Ανατολική Μεσόγειο - Κύ­προ (περίπου 600χλμ., από την 7η AJU μέχρι την Κύπρο), όπως επίσης και τη Μαύρη θάλασσα και τη Μέση Ανατολή (Συρία, Ισ­ραήλ κ.λ.π.). 

Οι αποστάσεις 

Σημειώνεται ότι σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις οι ενδεικτικές αποστάσεις που αναφέρονται είναι μικρότερες της ονομαστικής εμβέλειας μάχης των 1.093 χιλιομέτρων, που προβλέπεται για το μαχητικό (με μόνο το εσωτερικό καύσιμο) και προφανώς ο εναέριος ανεφοδιασμός τους από τα 7 KC-135R-CRAG Stratotanker που επιχειρεί η 101 Filo «Asena»στο Ιντσιρλίκ (Άδανα) θα την επεκτείνει ακόμη περισσότερο. 

Εν τω μεταξύ, τον δρόμο του παροπλισμού θα πάρουν τα 15 αεροσκάφη τακτικής αναγνώρισης RF- 4Ε/ΤΜ Isik της 173 Filo «Safak», τα οποία επρό­κειτο να υποστούν αναβάθμιση των αισθητήρων τακτικής αναγνώρισης με την ενσωμάτωση ηλεκτρο-οπτικών και ατρακτιδίων με ραντάρ συνθετικής απεικόνισης (SAR) ισραηλινής προέλευσης. Όμως η επιδείνωση των σχέσεων με­ταξύ των δύο χωρών ανέστειλε την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος και τα εν λόγω αερο­σκάφη συνεχίζουν να επιχειρούν με τον αρχικό εξο­πλισμό τακτικής αναγνώρισης, που σε σχέση με τις σύγχρονες επιχειρησιακές απαιτήσεις θεωρείται ανεπαρκής. 

Ιδρύουν και ειδικό Ταμείο Στήριξης της Αμυντικής Βιομηχανίας 

Η εξέλιξη αυτή κινδυνεύει να οδηγήσει την Ελλάδα σε κατάσταση γεωστρατηγικής ομηρίας, καθώς η χώρα μας τα επόμενα χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης, δεν προβλέπε­ται να αποκτήσει κάποιο ολοκληρωμένο σύστημα αντιμετώπισης των συγκεκριμένων μαχητικών, είτε αεροσκάφος είτε αντιαεροπορικό όπλο. Έτσι, με μία κίνηση που δείχνει ότι οι στρατοκράτες της Άγκυρας θεωρούν κορυφαία προτεραιότητα για τον αμυντικό σχεδιασμό της χώρας το συγκεκριμένο αεροσκάφος, το τουρκικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι πρόκειται να αγοράσει άμεσα δύο επιπλέον αεροσκάφη F-35 Lightning II, τα οποία θα χρησιμοποιήσει για δοκιμές, με τον όρο ότι θα παραδοθούν εντός του 2016. 

Κατ΄ αυτό τον τρόπο η τουρκική αεροπορία θα διπλασιάσει τον αριθμό των υπό εκπαίδευση στο αεροσκάφος πιλότων της, αφού το 2015 θα παραλάβει επίσης δύο F-35, ενώ από το δεύτερο εξάμηνο του 2017 θα παραλαμβάνει δύο μαχητικά τον μήνα. Δηλαδή μέχρι τα τέλη του 2017, περίπου σε 60 μήνες από σήμερα, θα έχει εντάξει μια ετοιμοπόλεμη ενισχυμένη Μοίρα με 22 F-35, όταν η ελληνική Πολεμική Αεροπορία τεχνολογίες όπως αυτές που εφαρμόζονται στο F-35 και σε άλλα μαχητικά «πέμπτης» γενιάς (F -18 Silent Homet, Su-35BM) θα τις έχει απλά... ακουστά. 

Άλλωστε σε λιγότερο από τρία χρόνια τα δύο πρώτα F-35 μπορεί να βρίσκονται στο Αιγαίο ύστερα από μία περίοδο κατά την οποία θα παραμείνουν στις ΗΠΑ για υποστήριξη των Τούρκων πιλότων με το πρόγραμμα εκπαίδευσης της αμερικανικής Αεροπορίας (USAF). Επίσης, η τουρκική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει κονδύλια από το Ταμείο Στήριξης Αμυντικής Βιομηχανίας για το πρόγραμμα των F-35, ενώ ανακοινώθηκε ότι για τη χρηματοδότηση του υπολοίπου προγράμματος του F-35, που θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ (!), θα συσταθεί ειδικό ταμείο. Το Ταμείο Στήριξης της Αμυντικής Βιομηχανίας αποτελεί μία ανεξάρτητη από το τουρκικό υπουργείο Άμυνας πηγή χρηματοδότησης των τουρκικών εξοπλιστικών και οι πόροι του προέρχονται από τη φορολόγηση προϊόντων ευρείας κατανάλωσης. 

Η Ελλάδα αποσύρει χρήσιμα μαχητικά αεροσκάφη χωρίς να τα αντικαθιστά 

► Καθυστερεί (κι άλλο) η δοκιμή των S-300

ΤΗΝ ΊΔΙΑ στιγμή που η τουρκική αερο­πορία εξοπλίζεται σαν «αστακός», αποσύ­ρονται οριστικά τα μαχητικά Α-7Ε και ΤΑ- 7C από την Π.Α και RF-4Ε. Σε ό,τι αφορά τα RF-4Ε ένας αριθμός πρόκειται να κρατηθεί ενεργός (περί τα τέσσερα αεροσκάφη), καθώς είναι απαραίτητος για τη μεταφορά του ατρακτιδίου ηλεκτρονικής αναγνώρισης ASTAC, του οποίου είναι και ο μοναδικός φορέας. 

Αν η απόσυρση των Α-7Ε μπορεί να θεωρηθεί λίγο ως πολύ αναμενόμενη, η από­συρση των διθέσιων αεροσκαφών ΤΑ- 7C δεν μπορεί να θεωρηθεί ως τέτοια. Αυτό γιατί τα διθέσια αεροσκάφη -τα οποία ανέρχονται στα 15- εξακολουθούν να είναι χρή­σιμα στον τομέα της εκπαίδευσης και ιδιαί­τερα σε αυτόν της επιχειρησιακής, καθώς θα μπορούσαν να συμπληρώσουν το έργο των καταπονημένων Τ-2Ε/C. 

Δυστυχώς, όμως, από ό,τι φαίνεται, το ΓΕΑ δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσει ως τέτοια, μετακινώντας τα στην 120 ΠΕΑ, αν και μέχρι σήμερα χρησιμοποιούνται -άτυπα μεν- ως εκπαιδευτικά εισαγωγής σε τύπο. Και αν οι αποσύρσεις τύπων μαχητικών τα οποία έχουν συμπληρώσει το ωφέλιμο επιχειρησιακό όριο ζωής τους μπορεί να αποτελούν τυπική διαδικασία, δεν είναι έτσι όταν αυτά δεν αντικαθίστανται. 

Έτσι, και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, έχουμε την απόσυρση 47 μαχητι­κών -στην περίπτωση που όντως διατηρηθούν σε ενεργό υπηρεσία 4 RF-4Ε, αν όχι τότε 51 – για τα οποία όμως δεν προβλέπεται αντικαταστάτης! Καμία ενέργεια δεν έχει γίνει και δεν αναμένεται να γίνει εντός των προσεχών ετών για την προσθήκη νέων μαχητικών, κατεβάζοντας την οροφή των μαχητικών της δύναμης της Π.Α, μιας δύναμης η οποία «ταλαιπωρείται» ούτως ή άλλως από τις χαμηλές διαθεσιμότητες. Και για αντικαταστάσεις ούτε λόγος: Το πιθανότερο είναι να αποσυρθούν και τα Mirage 2000EGM/BGM και έπονται και τα F-16 Block 30 μέχρι το 2015. 

Για τα πρώτα δεν υπάρχουν ανταλλακτικά και βρίσκονται σε τεχνολογική αποδρομή και τα δεύτερα είναι πλέον απλά παλαιάς τεχνολογίας (δεκαετίας '80). Από κει και πέρα μιλάμε για ένα κενό κάπου 120 μαχητικών (ήδη στα «χαρτιά» υπάρχουν 238), αλλά στην πραγματικότητα επιχειρησιακά είναι περί τα 100 μαχητικά αυτή τη στιγμή! Με βέβαιες απώλειες την πρώτη ημέρα της σύγκρουσης τουλάχιστον δύο Μοιρών (40 αεροσκάφη)... 

Ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι η χώρα σταδιακά τίθεται υπό γεωπολιτική ομηρία έναντι της Τουρκίας; 

Παράλληλα, η βολή των S-300 PMU1 φαίνεται ότι πηγαίνει πίσω, για τον Απρίλιο του 2013, κάτι που συνιστά ένα ιδιαίτερα αρνητικό γεγονός, καθώς το σύστη­μα πρέπει επιτέλους να δοκιμαστεί επι­χειρησιακά, καθώς αυτό είναι ουσιαστικά ενεργό στο σύμπλεγμα της ελληνικής αε­ράμυνας από το 2004! Πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι ενεργή μόνο η μία από τις δύο συστοιχίες που επισκεύασαν σχεδόν δωρεάν οι Ρώσοι, ενώ η άλλη αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα επιχειρησι­ακής ετοιμότητας, αφού δεν έχει υπογραφεί σύμβαση υποστήριξης πέντε χρόνια μετά την επίσημη ένταξή τους στην Π.Α (πριν ανήκαν στην Κύπρο) και 13 χρόνια μετά την άφιξή τους στην Ελλάδα!

(ΕΦ.ΚΥΡ.ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-23/9/2012)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger