Αρχική » » Εκπαιδεύουν τους Ικάρους με αεροσκάφη του 1969

Εκπαιδεύουν τους Ικάρους με αεροσκάφη του 1969


• Αναγκαστική προσγείωση σε αγρόκτημα νοτίως του Ωρωπού, η οποία οφειλό­ταν σε «κράτημα του κινητήρα», πραγματοποίησε ο πιλότος εκπαιδευτικού αερο­σκάφους Τ-41 (όπως αυτό της φωτογραφίας) το πρωί της περασμένης Δευτέρας. 
• Η αναγκαστική προσγείωση του πεπαλαιωμένου Τ-41 επαναφέρει το ζήτημα ανανέωσης του εκπαιδευτικού στόλου της Π.Α. 
• Από το 1969 έως σήμερα, συνολικά πέντε φορές έχουν σημειωθεί περιστατικά βλάβης κινητήρα, χωρίς ευτυχώς να υπάρξει τραυματισμός. 
• Η τελευταία αναγκαστική προσγείωση που πραγματοποίησε ο κυβερνήτης του αξιόπιστου, πλην όμως πεπα­λαιωμένου, εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ-41 επαναφέρει το ζήτημα της ανανέωσης του εκπαιδευτικού στόλου της Πολεμικής Αεροπορίας. 

Σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις, η ασφαλής αναγκαστική προσγείωση που εκτέλεσε ο έμπειρος σμηναγός εκπαιδευτής, το πρωί της περασμένης Δευτέρας σε αγρόκτημα νοτίως του Ωρωπού, οφείλεται σε «κράτημα του κινητήρα». Ωστόσο, την ακριβή εικόνα για τα αίτια του συμβάντος αναμένεται να δώσει το πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, που συγκροτήθηκε για τη διερεύ­νηση του ατυχήματος.... 

Το Τ-41D είναι μονοκινητήριο, ελικοφόρο, εκπαιδευτικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, με το οποίο πραγματοποιείται η αρχική εκπαίδευση των νέων Ικάρων. Είναι αμερικανικής κατασκευής και προέλευσης και εντάχθηκε στον εκπαι­δευτικό στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας το 1969. Παρά το γεγονός ότι στο πρόγραμμα εκπαίδευσης χρησιμοποιείται και εξομοιωτής πτήσεων, τα Τ-41 έχουν συμπληρώ­σει πάνω από 200.000 ώρες πτήσης. 

Εδώ και αρκετά χρόνια, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας έχει διατυ­πώσει την ανάγκη ανανέωσης του εκπαιδευτικού στόλου, καθώς λόγω της παλαιότητας του συγκεκριμέ­νου τύπου αεροσκάφους παρου­σιάζονται προβλήματα στην τεχνική υποστήριξή του. Όπως αναφέρει στην «Κ» αξιωματικός της Πολεμι­κής Αεροπορίας με εμπειρία στη Διοίκηση Εκπαίδευσης, «υπάρχει μεγάλη δυσκολία στην εύρεση αν­ταλλακτικών για μέρη του κινητήρα ή για ελασματουργικές εργασίες». 

Η συγκεκριμένη ανάγκη βρίσκεται ψηλά στις εξοπλιστικές απαιτήσεις του ΓΕΑ διότι η παλαιότητα δεν αν­τιμετωπίζεται με άλλους τρόπους, τονίζει πηγή του Επιτελείου. Το αί­τημα για αντικατάσταση των Τ-41 χρονίζει όχι μόνο εξαιτίας των οι­κονομικών δυσχερειών, αλλά και λόγω των αλλεπάλληλων αλλαγών που έχουν σημειωθεί στο θεσμικό πλαίσιο τα τελευταία χρόνια, στο όνομα της διαφάνειας στις προμήθειες του Δημοσίου και δη του υπουρ­γείου Εθνικής Άμυνας. 

Τύπου Cessna 

Το αεροσκάφος Τ-41 αποτελεί στρατιωτική έκδοση του μοντέλου πολιτικής αεροπορίας Cessna R-172, διαφοροποιείται όμως στον τύπο του κινητήρα. Το 1964 η αμερικανική πολεμική αεροπορία αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τον συγκεκριμένο τύπο ως βασικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος για τους υποψήφιους πιλότους, παραγγέλνοντας 237 αεροπλά­να τύπου Τ-41 από την εταιρεία Cessna. Το Τ-41Β ήταν η δεύτερη έκδοση του αεροσκάφους η οποία χρησιμοποιήθηκε από τον αμερικανικό στρα­τό. Το 1968 η αμερικανική αεροπορία παρήγγειλε 52 αεροσκάφη με ισχυ­ρότερο κινητήρα, τα Τ-41C, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν στην ακαδημία τηw αμερικανικής αεροπορίας. 

Έναν χρόνο αργότερα, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία προμηθεύτηκε 21 καινούργια αεροσκάφη Τ-41D μέσω του προγράμματος στρατιωτικής βοήθειας ΜΑΡ (Military Assistance Program). Τα αεροσκάφη ανήκουν στην 360ή Μοίρα Αρχικήw Εκπαίδευσης «Θαλής» που εδρεύει στο αεροδρόμιο του Τατοίου. Φέρουν δίχρωμη παραλλαγή κόκκινου και γκρι και χρησιμοποιούνται ως αε­ροσκάφη αρχικής εκπαίδευσης της Σχολής Ικάρων. 

Από το 1969 μέχρι σήμερα, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, συνολικά πέντε φορές έχουν σημειωθεί περιστατικά βλάβης του κινητήρα, χωρίς ευτυχώς να υπάρξει κάποιος τραυματισμός. 

Εκτός από τις ΗΠΑ και την Ελλάδα, το Τ-41 χρησιμοποιείται ως εκπαιδευτικό αεροσκάφος και από άλλες χώρες όπως η Τουρκία, η Κολομβία, η Ουρουγουάη και οι Φιλιππίνες. 

Του ΚΩΣΤΑ ΑΛΑΤΖΑ 
(ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗΣ-19/05/2013)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger