Αρχική » » Το εξωπραγματικό κόστος για μια μεταφορά αρμάτων

Το εξωπραγματικό κόστος για μια μεταφορά αρμάτων


✓ Άρμα μάχης τύπου Leopard. 
✓ 0 ΟΣΕ ζήτησε 80.000 € (αντί για 24.000 € ) από τον Στρατό για να μεταφέρει μηχανοκίνητα οχήματα. 

Από τον 
Ευθύμιο Π. Πέτρου 

Υπερτριπλάσιο κόστος θέλησε να χρεώσει ο ΟΣΕ στον Στρατό για μικρής εκτάσεως μεταφορές. Μά­λιστα, το περιστατικό φέρνει στην επιφάνεια μια σειρά προβλημάτων που αφορούν το σήμερα και το αύριο των σιδη­ροδρομικών μεταφορών, οι οποίες παρα­μένουν ζωτικής σημασίας σε καιρό κρίσεως, στρατιωτικής προετοιμασίας και -ακό­μη περισσότερο- πολέμου. 

Κατάπληκτοι έμειναν οι επιτελείς του ΓΕΣ, όταν διαπίστωσαν ότι ο ΟΣΕ ζήτησε 80.000 ευρώ για να μεταφέρει ...
τα μηχανο­κίνητα μιας υπομονάδας και ενός ουλαμού. Το κόστος ήταν εξωπραγματικό. Καθιστούσε απαγορευτική κάθε χρήση του σιδηρο­δρομικού δικτύου για στρατιωτικούς σκο­πούς. Η αλήθεια είναι, βέβαια, ότι η άθλια κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων είχε αποθαρρύνει τις Ένοπλες Δυνάμεις από το να επιδιώκουν τη χρήση του, παρά το γεγονός ότι εδώ και δεκαετίες υπάρχουν συμβάσεις που διασφαλίζουν την προνομιακή χρήση των σιδηροδρόμων από τον Στρατό, με την πρόβλεψη μάλιστα ότι σε καιρό πολέ­μου η χρήση αυτή γίνεται αδαπάνως. 

Για πολλά χρόνια ο Στρατός προτιμού­σε για τα οχήματα και τα άρματά του την οδική μετακίνηση προς τους τόπους προο­ρισμού. Υπάρχει, βέβαια, επαρκής αριθμός αρματοφορέων, αφού η άσφαλτος δεν είναι το καλύτερο έδαφος για την κίνηση ερπυστριοφόρων, όμως η μεταφορά αυτή είναι πολύ πιο δαπανηρή από τη σιδηροδρομι­κή χωρίς να συνυπολογισθεί η επιβάρυνση στην ατμόσφαιρα από τους ρύπους που εκ­πέμπουν οι μεγάλοι κινητήρες τους. 

Σήμερα, που για πολλούς λόγους η επιστροφή στους σιδηροδρόμους εξετάζε­ται με σοβαρότητα, διαπιστώνονται πολλά προβλήματα. Με την κατάτμηση του ΟΣΕ σε μικρότερες εταιρίες, στο πλαίσιο των διαδικασιών ιδιωτικοποιήσεως, το νομικό καθεστώς ανατράπηκε, χωρίς να σκεφθεί κανείς ότι οι συμφωνίες για τις μεταφορές του Στρατού πρέπει να αναθεωρηθούν και να επικαιροποιηθούν. 

Υποδομή 

Ακόμα χειρότερα, με δεδομένο ότι οι ειδι­κών προδιαγραφών υποδομές στους σιδη­ροδρομικούς σταθμούς που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των στρατιωτικών με­ταφορών έχουν αφεθεί να «ρημάξουν», δημιουργούνται φόβοι ότι στις επεκτάσεις που προγραμματίζονται για το δίκτυο δεν έχει ληφθεί υπ’ όψιν το γεγονός ότι αυτές μπορεί να χρειασθούν και για στρατιωτι­κές μεταφορές. Είναι κρίσιμης σημασίας να μπορούν να μεταφέρονται σιδηροδρομι­κώς βαρέα οχήματα και άρματα μάχης μέ­σα από τούνελ ή πάνω σε γέφυρες. Αν αυτό δεν έχει προγραμματισθεί από τον σχεδία­σμά του έργου, απλώς δεν γίνεται! Αναφο­ρικά πάντως με το κόστος της συγκεκριμένης μεταφοράς, η διερεύνηση που έγινε με τη συνεργασία του υπουργείου Μεταφορών έδειξε ότι αυτή σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να έχει χρεωθεί περισσότερο από 24.000 ευρώ! Ακόμα, βέβαια, παραμένει μυστήριο πώς και από ποιούς ζητήθηκε να καταβληθούν από τον Στρατό 80.000 ευρώ. Πέρα από όλα τα άλλα, αποκαλύπτονται η τεράστια αποδιοργάνωση και η προχειρότη­τα από την πλευρά των εταιριών στις οποίες έχει κατατμηθεί ο ΟΣΕ. 

(ΕΦ.ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-05/10/2014) 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger