Αρχική » » Η αλλαγή τακτικής της Τουρκίας στον "αέρα" και τι πρέπει να γίνει

Η αλλαγή τακτικής της Τουρκίας στον "αέρα" και τι πρέπει να γίνει


Του ΠΕΤΡΟΥ ΤΡΟΥΠΙΩΤΗ 

Προβληματισμό (και ανησυχία) έχει προκαλέσει, τόσο σε ανώ­τατα στελέχη της Πο­λεμικής Αεροπορίας όσο και σε στελέχη του υπουρ­γείου Άμυνας, η αλλαγή στάσης της Τουρκίας στον "αέρα". Μια αλλαγή που έχει συντελεστεί τους τελευταίους μήνες και προς το παρόν δεν φαίνεται να έ­χει "σαφή και ανιχνεύσιμη" άμεσα αιτία και στόχο. 

Τους τελευταίους μή­νες, τα τουρκικά μαχητικά αεροσκά­φη έχουν αυξήσει τις υπερπτήσεις πάνω από ...ελληνικά νησιά, αλλά κυ­ρίως, αυτό που φαίνεται να προβλη­ματίζει και ανώτατα στελέχη της Πο­λεμικής Αεροπορίας είναι η κατακόρυφη αύξηση των εμπλοκών τους τε­λευταίους μήνες. 

Για να γίνει πιο σαφές το θέμα, αρκεί να δει κανείς τα σχετικά στα­τιστικά στοιχεία. Μέχρι τώρα, πριν δηλαδή κλείσει το πρώτο εξάμηνο του έτους, έχουμε 40 εμπλοκές, ενώ όλη τη χρονιά πέρυσι είχαμε κάτω από 10. 

Αυτό αποδεικνύει ότι η τουρκική πολεμική αεροπορία έχει αλλάξει συνολικά στρατηγική και κατεύ­θυνση στον αέρα του Αιγαίου. 

Μάλιστα, όπως φαίνεται, τα τουρ­κικά μαχητικά, που ως τώρα παραβίαζαν συνήθως τα δέκα μίλια, αλλά όταν έφταναν για να τα αναχαιτίσουν τα ελληνικά μαχητικά, αρκούνταν στο να φύγουν από τον εναέριο χώρο, άλλα­ξαν τακτική. 

Όχι απλώς μένουν στον εναέριο χώρο, αλλά ξεκινούν και τα ίδια, επιθετικά μάλιστα μερικές φορές, την ε­μπλοκή. Εμπλοκή που μπορεί να είναι και συνεχόμενη. Αυτό κατά τους ειδικούς δείχνει πως η τουρκική πο­λεμική αεροπορία έχει κά­ποιο καινούριο σχέδιο, που δεν είναι ακόμα σαφές. 

Θα μπορούσε να είναι προσπάθεια να δει τα όρια των ελληνι­κών αντιδράσεων και των πιλότων. Να τσεκάρει τις αντιδράσεις μας. Ή α­κόμα και να "καταπονήσει" ανθρώ­πους και μηχανές, αλλά και να κατανα­λώσει πόρους. Μόνο που, όπως λένε οι ειδι­κοί, κάτι τέτοιο είναι ένα πι­θανό σενάριο, αλλά δεν μπο­ρεί από μόνο του να αποτελεί όλο το σχέδιο. 

Και δεν είναι μόνον αυτό, φαίνε­ται πως η τουρκική αεροπορία έχει αλλάξει αρκετά από τα στάνταρτ της. Για παράδειγμα, παλαιά δεν έκα­νε παραβιάσεις τη νύχτα. Τώρα πια, κατά διαστήματα κάνει και νυχτερι­νές ώρες. 

Το τι μπορεί να σημαίνει αυτό, δεν είναι ακόμα σαφές. Δεν φαίνεται να έχουν καταλήξει σε σαφή και συ­γκεκριμένα αποτελέσματα ούτε οι ανώτατοι αξιωματικοί της αεροπορί­ας, ούτε οι αντίστοιχοι αναλυτές του υπουργείου Εξωτερικών, που έχουν ενημερωθεί για την αλλαγή αυτή της τακτικής της τουρκικής αεροπορίας. 

Αυτό, πάντως, που έχει σημασία, ως σήμερα τουλάχιστον, είναι ότι η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία αντι­δρά ακαριαία και έχει, ως σήμερα, όλες τις δυνατότητες να αντιμετωπί­σει τις τουρκικές κινήσεις. 

Το πρόβλημα όμως είναι ποιος εί­ναι ο σχεδιασμός για το μέλλον. 

Η Πολεμική Αεροπορία της χώρας μας έχει μια τεράστια μείωση προϋπολογισμού, που φτάνει το 60%. Αυτό καλύπτεται με μια σειρά από άλλες κινήσεις, αλλαγής δομών, νέων μεθόδων εκπαίδευσης κ.λπ. 

Όμως, η τουρκική πολεμική αερο­πορία πριν τρία χρόνια αύξησε τον προϋπολογισμό της κατά 300% (!) πε­ρίπου. Και τα αποτελέσματα αυτής της αύξησης (δηλαδή τα νέα αεροσκά­φη και οπλικά συστήματα) θα φανούν σε καμιά πενταετία. 

Και τότε η χώρα μας θα πρέπει να είναι έτοιμη. 

Που σημαίνει ότι θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε αναβάθμιση των F- 16 και των Mirage 2000, αλλά και σε άλλες επιλογές (ραντάρ, οπλικά συστήματα και αντίμετρα), ώστε να είναι έτοιμη. Και αυτό πρέπει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, αλλά και οι πολιτικοί συνολικά, να το συμφωνήσουν και να το προχωρήσουν τώρα. 

Γιατί ο χρόνος θα λειτουργεί πια αρνητικά για μας. 

(ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ-10/06/2015)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger