Αρχική » , , , , » Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ


 ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ.
 Το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης το «Ματρώζος» αναδύθηκε από τα γαλανά νερά του Καστελόριζου και φωτογραφίες από αυτή την απρόσμενη επίσκεψη κατέκλυσαν το Διαδίκτυο.
 Με τη δέσμευ­ση ολοένα και περισσότερων περιοχών στο Αιγαίο, η Τουρκία ανοί­γει ένα νέο μέτωπο στην πολιτική των μονομερών διεκδικήσεων που στόχο έχει την ανα­τροπή του status quo στην περιοχή.

ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΥΚΙΟΥ
demos@pegasus.gr

Η παρουσία του «Ματρώζος» στη Μεγίστη, ως αντίδραση στην ανάδυση τουρκικού υποβρυχίου ένα μίλι έξω από την Κω που συμμετείχε σε άσκηση, αποτελεί το τελευ­ταίο επεισόδιο της «ακήρυχτης» μάχης που είναι σε εξέ­λιξη εδώ και είκοσι χρόνια.

ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ του Πάσχα το υπερσύγχρονο υποβρύχιο «Ματρώζος» 214 παραμένει στον βυθό του Καρπάθιου Πελάγους σε ρόλο επιτήρησης εν όψει της ανθυποβρυχιακής άσκησης που έχει προαναγγείλει η Τουρκία στο Αιγαίο. Αίφνης το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης, ο «Ματρώζος» αναδύθηκε από τα γαλανά νερά της Μεγίστης και φωτογραφίες από αυτή την απρόσμενη επίσκεψη κατέκλυσαν το Διαδίκτυο. Στην ερώτηση αν πρόκειται για κίνηση εντυπωσιασμού του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού ή για αποστολή μη­νύματος, η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Σκοπός του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού ήταν να στείλει μήνυμα στην άλλη πλευρά, καθώς λίγο πριν, ένα τουρκικό υποβρύχιο που συμμετείχε στην άσκηση αναδύθηκε μόλις ένα μίλι από τις ακτές της Κω!

Ο ακήρυχτος «υποβρύχιος πόλεμος» στο Αιγαίο είναι σε πλήρη εξέλιξη τα τελευταία είκοσι χρόνια. Αμέσου μετά την κρίση των Ιμίων και ενώ η κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου από το 1993 συζητάει το ενδεχόμενο ανανέωσης του υποβρυχιακού στόλου, η Τουρκία βγάζει όλο και πιο συχνά τα υπο­βρύχιά της στο Αιγαίο, δεσμεύοντας για μεγάλα χρονικά διαστήματα οκτώ συγκεκριμένες περιοχές του αρχιπελάγους για πραγματοποίηση ασκήσεων.

Με την κίνηση της αυτή, η Τουρκία υπο­δηλώνει την παρουσία της στο «γκρίζο» -πια- Αιγαίο και επιτυγχάνει τον αποκλει­σμό των ελληνικών υποβρυχίων από τις συγκεκριμένα περιοχές καθ' όσο διάστημα είναι δεσμευμένες από την Άγκυρα!

Με τη συχνότερη δέσμευση ολοένα και περισσότερων περιοχών του αιγαιοπελαγήτικου βυθού και για μεγαλύτερο χρονι­κό διάστημα, η Τουρκία από το 1996 και μετά ανοίγει ένα νέο μέτωπο στην πολιτική των μονομερών διεκδικήσεων που στόχο έχει την ανατροπή του status quo στην περιοχή...

Ο άγνωστος «υποβρύχιος πόλεμος» στο Αιγαίο ξεκινάει από το ΝΑΤΟϊκό στρατη­γείο στη Νάπολη της Ιταλίας, όπου βρί­σκεται η έδρα του διοικητή των υποβρυ­χιακών δυνάμεων στη Νοτιοανατολική Πτέρυγα του ΝΑΤΟ. Εκεί υποβάλλουν τις αιτήσει τους οι ενδιαφερόμενες χώρες που επιθυμούν να κάνουν ανθυποβρυχι­ακές ασκήσεις στο Αιγαίο.

Αποκλεισμός της περιοχής. Βάσει των κανονισμών -κυρίως για την αποφυγή ναυτικών ατυχημάτων-, όταν μια από τις ενδιαφερόμενες χώρες θέλει να κάνει ασκήσεις με υποβρύχια στο Αιγαίο, του­λάχιστον 10 έως 40 μέρες πριν, γνωστο­ποιεί στο ΝΑΤΟ και στις γειτονικές χώρες τις περιοχές που δεσμεύει. Αυτόματα στις περιοχές αυτές δεν μπορούν να πλησιά­σουν υποβρύχια αλλά και πλοία επιφανείας άλλων χωρών, επομένων όταν η Τουρκία έχει προαναγγείλει μέσω ΝΑΤΟ ότι υποβρύχιά της θα ασκούνται σε συγκεκριμένη περιοχή εκεί δεν μπορούν να πλησιάσουν ελληνικά υποβρύχια!

Μετά την κρίση των Ιμίων, στο νατοϊκό στρατηγείο της Νάπολης ξεκινάει ένας αγώνας δρόμου μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας για το ποιός θα κλείνει πιο γρήγορα τις συγκεκριμένες οκτώ περιοχές του Αι­γαίου για ανθυποβρυχιακές ασκήσεις.

Η εντονότερη υποβρυχιακή δράση των Τούρκων στο Αιγαίο, αμέσως μετά την κρίση των Ιμίων υποχρεώνει την κυβέρνηση Σημίτη να επανεξετάσει το ενδεχόμενο ανανέωσης των στόλου των ελληνι­κών υποβρυχίων.


Στις 22 Οκτωβρίου 1996, το «Έθνος της Κυριακής» αποκαλύπτει το έγγραφο με το οποίο το Πολεμικό Ναυτικό ζητάει από το ΚΥΣΕΑ την προμήθεια τεσσάρων υποβρυ­χίων 214 με το εξής αιτιολογικό: «Τα υποβρύχια αποτελούν όπλο που έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί χωρίς να εντοπισθεί και να καταστρέψει τις εχθρικές μονάδες επιφανείας (κρούσεως και αποβατικά), να εντοπίσει και να προσβάλει τα εχθρικά υποβρύχια, να αποκόψει τις εχθρικές γραμμές επικοινωνιών και να συμβάλει στο να διατηρηθούν ανοιχτές οι ελληνικές γραμμές επικοινωνιών.

Για να επιτευχθεί αυτό σε ικανοποιητικό βαθμό σύμφωνα πάντα με το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο εκείνης της εποχής θα πρέπει τα υποβρύχια μας να αναπτυχθούν σε καταλλήλους τομείς περιπολίας από τον Ελλήσποντο μέχρι την Αλεξανδρέττα. Είναι επομένως φανερό ότι ο αριθμός των 12 υποβρυχίων αποτελεί επιτακτική απαίτηση, λαμβανομένου υπ΄όψιν ότι η Τουρκία διαθέτει σήμερα 17 υποβρύχια και αυξητική τάση για τα επόμενα χρόνια. Σημειώνεται ότι μέχρι το 1992 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διέθετε 10 υποβρύχια έναντι 8 σήμερα, εκ των οποίων μόνο τα 6 είναι αξιόμαχα καθώς ένα βρίσκεται σε συντή­ρηση και άλλο ένα σε μακρά ακινησία».

Οι κινήσεις των Τούρκων στο Αιγαίο από τη μία και η πίεση των ναυάρχων από την άλλη υποχρεώνουν την κυβέρνηση Σημίτη να προχωρήσει άμεσα στην πολύκροτη αγορά των πέντε γερμανικών υποβρυχίων 214 με τα γνωστά επακόλουθα...

Η θεωρία των υποβρυχίων που «γέρ­νουν» μπλοκάρει επί μία δεκαετία την παραλαβή τους. Ενώ θα έπρεπε να ξεκι­νήσει η παράδοσή τους το 2004, αυτό κατέστη δυνατόν επί της δεύτερης θητείας του Δ. Αβραμόπουλου στο υπουργείο Άμυνας, το 2014! Μέχρι τότε οι Τούρκοι έτρι­βαν τα χέρια τους και σχεδόν ανενόχλη­τοι... όργωναν τον βυθό του Αιγαίου με τα δικά τους υποβρύχια. Από τότε τα πράγματα άρχισαν να δυσκολεύουν για την Τουρκία, καθώς ανέλαβαν επιχειρησιακή δράση τα πέντε υπερσύγχρονα υποβρύχια τύπου 214, τα οποία μπορούν να παραμείνουν στον βυθό πάνω από πενήντα ημέρες χωρίς ανεφοδιασμό!

Πλέον η Ελλάδα, διαθέτοντας πέντε από τις καλύτερες μονάδες υποβρυχίων του κό­σμου σε συμβατικό επίπεδο, κατά τη διάρκεια μιας ενδεχόμενης κρίσης θα μπορεί:

Βορείως να αποκλείσει τα Στενά, κλείνοντας τα πολεμικά πλοία της Τουρκίας στη Μαύρη Θάλασσα -απ' όπου στην κρίση των Ιμίων κατέβηκαν τη νύχτα και πήραν διάταξη μάχης-, αφήνοντας το πεδίο δράσης των πλοίων επιφανείας του ελληνικού στόλου να αντιμετωπίσει τον τουρκικό στόλο που θα είναι ήδη στο Αιγαίο!

Νοτίως να ελέγξει λιμάνι της Μυρσίνας απ' όπου απέπλευσαν τα τουρκικά αποβατικά τον Ιούλιο του '74 και κατευθύνθηκαν στην Κύπρο!

Οι υπόλοιπες μονάδες των υποβρυχίων μπορούν να κλείσουν τη θάλασσα της Καρπάθου προκαλώντας ασφυκτικό κλοιό στον τουρκικό στόλο!

Με δεδομένη πλέον τη «ανατροπή» της ισορροπίας στο Αιγαίο, η Τουρκία προβαίνει σε σπασμωδικές κινήσεις δήθεν εντυ­πωσιασμού, όπως η προ ολίγων ημερών ανάδυση του υποβρυχίου της πλησίον των ακτών της Κω.

(ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ-15/05/2016)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger