Αρχική » , , , , , » «Όχι» στους Μογγόλους για τον έλληνα πιλότο που «έριξε» τον Τούρκο στο Αιγαίο

«Όχι» στους Μογγόλους για τον έλληνα πιλότο που «έριξε» τον Τούρκο στο Αιγαίο


► Η τουρκική προπαγάνδα σ' όλο το μεγαλείο της: Η κόρη του νεκρού τούρκου πιλότου ποζάρει παντού με τη φωτογραφία του πατέρα της.
► Έσπασαν τα μούτρα τους οι μπουνταλάδες με τη μουσαντένια δίκη.

Στο «κενό» έπεσε η προσπάθεια της Τουρκίας που για ακόμα μια φορά ξεπέρασε κάθε όριο προκλητικότητας, ζητώντας με περισσό θράσος, αποζημίωση για την κατάρριψη τουρκικού μαχητικού πριν από 20 χρόνια.

Οι ελληνικές δικαστικές αρχές είπαν «όχι» στο αίτημα που υπέβαλε εισαγγελέας της Άγκυρας, ζητώντας δικαστική συνδρομή από τη χώρα μας προκειμένου να κινηθεί δικαστική διαδικασία αποζημίωσης σε βάρος έλληνα πιλότου, τον οποίο οι τουρκικές αρχές εμπλέκουν σε κατάρριψη τουρκικού αεροσκάφους στις 8 Οκτωβρίου του 1996. Το αίτημα από την πλευρά των δικαστικών αρχών της Τουρκίας διαβιβάστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, προ διμήνου περίπου στο αρμόδιο Τμήμα Εκδόσεων και Δικαστικών Συνδρομών της Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών, του οποίου επικεφαλής είναι ο εισαγγελέας Παναγιώτης Μπρακουμάτσος.

Αμέσως κινήθηκε η προβλεπόμενη από τη νομοθεσία μας διαδικασία, με έγγραφο το οποίο απεστάλη στο υπουργείο Εξωτερικών, προκειμένου να υπάρξει απάντηση που σχετίζεται με τις διεθνείς σχέσεις της χώρας μας και με το ερώτημα αν η ικανοποίηση η μη του αιτήματος ασκεί επιρροή στις σχέσεις της Ελλάδος με τρίτες χώρες.

Μετά την απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών, συνεκλήθη το Συμβούλιο Εφετών της Αθήνας και με απόφασή του γνωμοδότησε υπέρ της απόρριψης του αιτήματος δικαστικής συνδρομής, κλείνοντας έτσι τη δικαστική διαδικασία και το φάκελο του εν λόγω αιτήματος.

Τι αναφέρει το κατηγορητήριο

Οι τουρκικές αρχές ζητούσαν τη δικαστική συνδρομή της χώρας μας για την πτώση του αεροσκάφους το 1996 από την οποία είχε σκοτωθεί ο Τούρκος κυβερνήτης Ναϊλ Ερντογάν και είχε τραυματιστεί ο συγκυβερνήτης Οσμάν Τσιτσικλί. Το θέμα είχαν κινήσει οι συγγενείς του νεκρού πιλότου ενώ είχε υποστηριχθεί και από τον συγκυβερνήτη που επέζησε.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο Έλληνας αξιωματικός της πολεμικής Αεροπορίας Θάνος Γρίβας κατηγορείται ότι αναχαιτίζοντας το τουρκικό αεροσκάφος με το αεροσκάφος τύπου Μιράζ 2000 το οποίο κυβερνούσε, το κατέρριψε μέσα στα διεθνή χωρικά ύδατα και μάλιστα κάνοντας χρήση πυραύλου! Ο Έλληνας αξιωματικός κατηγορείται επίσης και για παράβαση νόμων του τουρκικού κράτους, όπως αυτοί της προστασίας της ανεξαρτησίας, της ενότητας, της ακεραιότητας και της ασφάλειας του τουρκικού κράτους! Τούρκοι αξιωματικοί είχαν υποστηρίξει ότι «Μετά την επιστροφή του Γρίβα στη βάση διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχε ο πύραυλος Magic στο δεξί φτερό του αεροσκάφους. Ο Τσιτσεκλί, ο οποίος είχε διασωθεί πηδώντας από το αεροπλάνο, πέρασε σοκ λόγω του επεισοδίου και στην κατάθεσή του ανέφερε ότι δεν θυμόνταν το επεισόδιο...». 

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν επιβεβαιώνει τις πληροφορίες, αν και τότε είχε διαταχθεί Ε.Δ.Ε και είχε εκδοθεί πόρισμα, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο πτώσης του τουρκικού μαχητικού από τεχνική βλάβη. Τα υπολείμματα ωστόσο του F-16 βυθίστηκαν νότια της Λήμνου (εντός του Ελλαδικού χώρου) σε βάθος 450 οργιών, ενώ όπως δήλωσαν οι Ελληνικές Ναυτικές Δυνάμεις είχαν τη δυνατότητα ανέλκυσης υπολειμμάτων που έχουν βυθιστεί σε βάθος μέχρι 100 οργιών. Κατέβαλλαν μεγάλες προσπάθειες, αλλά δεν κατόρθωσαν να ανελκύσουν τα υπολείμματα, για την ανέλκυση των οποίων υπήρξε επαφή με ιδιωτικούς οργανισμούς οι οποίοι όμως ζήτησαν 4,5 εκατ. δολάρια. Λόγω υπογείου ρεύματος υπήρχε το ενδεχόμενο να παρασυρθούν τα υπολείμματα ή να χαθούν στην άμμο. Όσον αφορά στο δεύτερο Τουρκικό F-16 που πετούσε μαζί με το αεροσκάφος που κατέπεσε, αυτό πετούσε σε ύψος 20.000 ποδών και οι επιβαίνοντες σε αυτό είδαν μόνο μία λάμψη και ένα αλεξίπτωτο που άνοιξε. Αυτά έχουν καταχωρηθεί και στις εκθέσεις της Πολεμικής Αεροπορίας.

Επισημαίνεται, επίσης, ότι ο διασωθείς Τούρκος που συμμετέχει σήμερα στη διαδικασία της δικαστικής αγωγής διεκδικώντας αποζημίωση συνολικού ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, είχε ευχαριστήσει τότε τις ελληνικές αρχές που τον διέσωσαν και τον περιέθαλψαν στο νοσοκομείο της Χίου, ενώ είχε μεταφερθεί με ένα ελληνικό C-130 στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Σμύρνης.

Το χρονικό της αερομαχίας

Σύμφωνα με τα όσα είχαν γίνει γνωστά τότε, σε αντιπερισπασμό της ελληνοκυπριακής άσκησης «Νικηφόρος», τέσσερα τουρκικά βομβαρδιστικά τύπου F4 Phantom πραγματοποιούσαν άσκηση συνοδευόμενα από δυο τουρκικά F-16, που κινήθηκαν στο χώρο ευθύνης της Ελλάδας νοτιοδυτικά της Χίου στον εναέριο χώρο μεταξύ Χίου και Σάμου. Όταν τα τουρκικά αεροσκάφη εντοπίσθηκαν από τα ελληνικά ραντάρ απογειώθηκαν δυο ελληνικά αεροσκάφη τύπου Μιράζ 2000 για να τα αναγνωρίσουν και να τα αναχαιτίσουν. Περίπου στις 3 το μεσημέρι της 8ης Οκτωβρίου 1996 τα τουρκικά αεροσκάφη συναντήθηκαν με τα ελληνικά και άρχισε η διαδικασία της αναγνώρισης και της αναχαίτισης. Κάποια στιγμή και μετά από σκληρούς ελιγμούς αποφυγής ένα από τα δυο τουρκικά αεροσκάφη ανέφερε ότι βρίσκεται εκτός ελέγχου και θα εγκαταλειφθεί από τους χειριστές του. Στις διαδικασίες έρευνας και διάσωσης που ακολούθησαν για τον εντοπισμό των συντριμμιών του αεροσκάφους και του χαμένου συγκυβερνήτη δεν είχαν πάρει μέρος τουρκικά σκάφη και ελικόπτερα, αφού ήταν υποχρεωμένοι σε μια τέτοια περίπτωση να τεθούν υπό τις διαταγές του κυβερνήτη της φρεγάτας «Έλλη» που διενεργούσε την όλη διαδικασία. Στις δηλώσεις που είχε κάνει τότε ο διασωθέντας πιλότος, είχε αναφέρει ότι δεν μπόρεσε να δει τι συνέβη και ότι προφανώς υπήρξε μηχανική βλάβη.

(ΜΑΚΕΛΕΙΟ-19/05/2016)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger