Αρχική » , , » Ξανά στους αιθέρες τα Dauphin του ΛΣ

Ξανά στους αιθέρες τα Dauphin του ΛΣ


Υπεγράφη νέα σύμβαση τεχνικής υποστήριξή με την ΕΑΒ.
Τα έξι γαλλικά ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης, μετά από χρόνια αδράνειας, ετοιμάζονται να επανέλθουν στην... ενεργό δράση.

Μετά από αρκετά χρόνια αδράνειας, τα ελικόπτερα του Λιμενικού αναμένεται να βρεθούν ξανά στους αι­θέρες, ύστερα από την υπογραφή σύμβασης τεχνικής υποστήριξης από τον υπουργό Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα.

Πρόκειται για μία κίνηση με διπλό όφελος, καθώς το ΛΣ θα δει και πάλι τα Dauphin AS365-N3 στον... αέρα, ενώ η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία αναλαμβάνει ένα ακόμη έργο-«φιλί ζωής», αυτό της εξ ολοκλήρου συν­τήρησης των πτητικών μέσων του Σώματος. Αξίζει να σημειώσουμε πως για το 2016 έχει προγραμματιστεί η συν­τήρηση ενός ελικοπτέρου και τεσσάρων αεροσκαφών (δύο δικινητήρια αεροσκάφη και δύο μονοκινητήρια αε­ροσκάφη). Σαφώς και η συγκεκριμένη σύμβαση δεν απο­τελεί πανάκεια, είναι όμως ένα πρώτο καλό βήμα για την αντιμετώπιση άμεσων επιχειρησιακών αναγκών και τη σταδιακή επάνοδο του ελικοπτέρων στην... ενεργό δράση. Έρχεται δε μετά από μία παρατεταμένη περίοδο απαξίω­σης, λόγω έλλειψης κονδυλίων, λαθών σε προηγούμενες συμβάσεις τεχνικής υποστήριξης και αδιαφορίας της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας για σχεδόν δύο χρόνια (σ.σ. η προηγούμενη σύμβαση είχε λήξει από τις 31/12/2014).

Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να λησμονεί κανείς πως τα Dauphin είναι πονεμένη ιστορία, που ανάγεται στο μακρινό 2003, όταν το ΛΣ αγόρασε από τη Γαλλία έξι ελι­κόπτερα κατάλληλα για επιχειρήσεις έρευνας και διάσω­σης (SAR), έναντι 50 εκατ. ευρώ.

Η αρχική σύμβαση αγοράς προέβλεπε την τεχνική υποστήριξή τους για διάστημα 2,5 χρόνων, έναντι 2,7 εκατ. ευρώ κατ’ έτος. Στο διάστημα των πρώτων 2,5 ετών, τα έξι Dauphin προσέφεραν σημαντικό έργο, αν και οι «κακές γλώσσες» αναφέρουν ότι δύο τουλάχιστον από αυ­τά ουδέποτε «σηκώθηκαν» στον αέρα. Η σύμβαση αυτή έληξε τον Ιούλιο του 2006 και για τρία χρόνια τα έξι ελικό­πτερα παρέμειναν καθηλωμένα, λόγω έλλειψης τεχνικής υποστήριξης. Το 2009 ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτι­λίας, Αναστάσης Παπαληγούρας, προχώρησε σε απευθεί­ας ανάθεση σύμβασης στην ΕΑΒ για διάστημα 5 ετών, με κόστος 5,5 εκατ. ευρώ. Παρότι το ελληνικό Δημόσιο κατέ­βαλε τα χρήματα, στα τέλη του 2014 (όταν δηλαδή ολο­κληρώθηκε η σύμβαση) μόλις ένα από τα ε/π Dauphin ήταν στις επάλξεις.

Η σύμβαση πάντως από την αρχή ήταν προβληματική, καθώς οι τότε υπεύθυνοι δεν μερίμνησαν για την τοποθέ­τηση αυτόματου πιλότου τεσσάρων αξόνων, με αποτέλε­σμα τα ελικόπτερα να αδυνατούν να εκτελέσουν αιώρηση σταθεροποίησης για την άφεση του δύτη-διασώστη.

(ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ-28/10/2016)

1 σχόλια:

  1. Ωραίο άρθρο..μα την δυνατότητα για εκτέλεση αποστολής SAR με Δύτη-Διασωστη μπορεί να την κάνει και ας είναι three axis και όχι four axis όπως σωστά λέτε ότι δεν είναι.Άλλοι λόγοι θα υπάρχουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger