Αρχική » » Ταλαιπωρία χωρίς τέλος στο μετρό

Ταλαιπωρία χωρίς τέλος στο μετρό




ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΜΠΑΡΕΣ.
Το ένα δρομολόγιο μετά το άλλο κάνουν οι επιβάτες που αναγκάζονται να περιμένουν πολλή ώρα μπροστά στα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης και επαναφόρτισης εισιτηρίων.
Μειωμένα εισιτήρια τα αυτόματα μηχανήματα δεν εκδίδουν κι έτσι φοιτητές και άλλες κατηγορίες δικαιούχων των εκπτωτικών εισιτηρίων πρέπει να περιμένουν στην ουρά

Στον ηλεκτρικό σταθμό της Κηφισιάς, όπου έκλεισαν πρόσφατα οι ηλεκτρονικές μπάρες, έχει σχηματιστεί περίπου στις 2 το μεσημέ­ρι της Τρίτης 22 Μαΐου, σε ώρα αιχμής, μια μεγάλη ου­ρά μπροστά στο αυτόματο μηχάνημα έκδοσης και επαναφόρτισης εισιτηρίων από επιβάτες που έχουν ήδη χάσει τρία δρομολόγια περιμένοντας να βγάλουν εισιτήριο.

Υπάρχει μπροστά τους και ανοιχτό γκισέ με υπάλληλο που εξυπηρετεί άλλους επιβάτες με πολύ... γρηγορότερο ρυθμό από το μηχάνημα, όμως δεν δίνει εισιτήρια μιας διαδρομής, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες. Άλλο ένα μηχάνημα που υπάρχει στον ίδιο χώρο δεν λειτουργεί. Η απάντηση του υπαλλή­λου στα παράπονα που ακούγονται είναι πως υπάρχει έλλειψη στα μεμονωμένα εισιτήρια του 1,40 ευρώ και μπορεί να εξυπηρετήσει μόνο όσους θέλουν ή μπορούν να βγάλουν πολλαπλά εισιτήρια.

Μέσα στον εκνευρισμό που επικρατεί κάποιοι επιβάτες, που βιάζονται να πάνε στις δουλειές τους και δεν αντέχουν να περιμέ­νουν άλλο μπροστά στο μοναδικό αυτόματο μηχάνημα, αποφασίζουν να περάσουν πίσω από επιβάτες που ακυρώνουν το εισιτήριό τους τη στιγμή που ανοίγουν οι ηλεκτρονικές μπάρες. Κάποιοι, και δεν είναι λίγοι, όπως εύκολα διαπιστώνεις αν σταθείς στις εισόδους έστω και για λίγα λεπτά, περνούν με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καν να έχουν μπει στον κόπο να βγάλουν εισιτήριο.

Μειωμένα μόνο στο γκισέ

«Εμείς φταίμε που περιμένουμε στην ουρά και δεν κάνουμε το ίδιο» σχολιάζει μια γυναίκα η οποία περιμένει περίπου 15 λεπτά να εξυπη­ρετηθεί, ενώ έχει ήδη καθυστερήσει, όπως μας λέει, να πάει σε ένα επείγον ραντεβού.

Μαρούσι, Τετάρτη 23 Μαΐου, ώρα 14.30. Οι ουρές εδώ δεν είναι μπροστά στα αυτόματα μηχανήματα του σταθμού του ΗΣΑΠ, αλλά μπροστά στο γραφείο έκδοσης εισιτηρίων όπου υπάρχει ένας υπάλληλος για να εξυπηρετήσει τον κόσμο. Τα αυτόματα μηχανήματα δεν εκδίδουν μειωμένα εισιτήρια κι έτσι φοιτητές και άλλες κατηγορίες δικαιούχων των εκπτωτικών εισιτηρίων πρέπει να περιμένουν στην ουρά ακόμη και για ένα εισιτήριο, προκειμένου να δείξουν τα δικαιολογητικά έγγραφα, όπως πάσο, κάρτα ανεργίας, στον υπάλληλο!

Η μόνη περίπτωση να αποφύγουν την ταλαιπωρία είναι να βγάλουν ηλεκτρονική κάρ­τα πολλών διαδρομών και να την επαναφορ­τίζουν. Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει να υποστούν την ταλαιπωρία αυτή για ένα και μοναδικό εισιτήριο. Εύκολα μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί γιατί πριν από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου τα μηχανήματα εξέδιδαν μειωμένα εισιτήρια και τώρα όχι.

Ο λόγος είναι απλός και τον εξηγεί μια υπάλληλος του σταθμού όταν τη ρωτάω αν υπάρχουν πλέον άνθρωποι για τον έλεγχο των εισιτηρίων. «Είναι περίπου 58-60 ελεγκτές σε όλο το δίκτυο, π να προλάβουν να κάνουν;» διερωτάται η υπάλληλος, που προσπαθεί ταυτόχρονα να διευκολύνει επιβάτες, κυρίως προχωρημένης ηλικίας, να εξοικειωθούν με το νέο σύστημα.

«Δεν είχα σήμερα τα χρήματα να ανανε­ώσω την κάρτα μου. Θα πρέπει να τιμωρηθώ περιμένοντας στην ουρά για να βγάλω μειωμένο εισιτήριο ή θα πρέπει να βγάλω ολόκληρο; Εχω το πάσο μου πάντα μαζί μου, μπορούν να με ελέγξουν ανά πάσα στιγμή, αλλά για να γλιτώσουν μισθούς ελεγκτών, προτιμούν να ταλαιπωρούν εμάς» λέει η Βασιλική, φοιτήτρια του ΤΕΙ Αθηνών που περιμένει μαζί με άλλες τέσσερις συμφοιτήτριες στην ουρά.

Τεράστιες ουρές

Σύνταγμα, Τετάρτη 23 Μαΐου, ώρα 15.30. Οι ουρές των επιβατών είναι τεράστιες μπροστά στα μηχανήματα έκδοσης αλλά και μπροστά στα γκισέ έκδοσης εισιτηρίων. Τα προβλήματα δημιουργούνται και εδώ από την αδυναμία του συστήματος να δίνει από ια μηχανήματα εισιτήρια με έκπτωση. Με ένα σημεία)μα κολ­λημένο πάνω σε μηχάνημα διευκρινίζουν στους
επιβάτες ότι «μισά χάρτινα εισιτήρια για παιδιά, ηλικιωμένους και φοιτητές πωλούνται μόνο στα εκδοτήρια»! Και η ταλαιπωρία συνεχίζεται και εδώ, στον κεντρικότερο σταθμό του μετρό, για όσους επιμένουν να μη βγάλουν κάρτα πολλαπλών διαδρομών και, άρα, πρέπει όπως φαίνεται να... τιμωρηθούν.

Μόνο κέρματα και 5ευρα

«Για 1,2,3 εισιτήρια του 1,40 τα μηχανήματα δέχονται μόνο κέρματα ή και χαρτονόμισμα 5 ευρώ το ανώτερο» αναφέρεται σε ένα άλλο χαρτί, κολλημένο στο διπλανό αυτόματό μηχάνημα, όπου στέκονται οι ταλαίπωροι επιβάτες για να διαπιστώσουν μόλις φθάσει η σειρά τους κάποιοι ότι δεν μπορούν να βγάλουν ένα εισιτήριο αν δεν έχουν ψιλά ή ένα χαρτονόμι­σμα των 5 ευρώ!

Όμως και η επαναφόρτηση ηλεκτρονι­κής κάρτας γίνεται μετ’ εμποδίων για αρκετούς επιβάτες που αναζητούν βοήθεια από υπαλλή­λους του μετρό. «Δεν θα τα καταφέρω αν δεν με βοηθήσετε» λέει επιβάτης απευθυνόμενος σε υπάλληλο που έχει σπεύοει στο σημείο, εξηγώντας ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα στο συγκεκριμένο μηχάνημα και τον κατευθύνει σε ένα άλλο.

Σταθμός Μεταξουργείου, λίγη ώρα αργότερα... Επιβάτης κατευθύνεται στο μη­χάνημα για την ακύρωση του εισιτηρίου του στην έξοδο, που όμως δεν γίνεται δεκτή. Ο υπάλληλος security εξηγεί ότι δεν ανοίγει η μπάρα εξόδου αν δεν γίνεται ακύρωση, όχι μόνο στην αφετηρία της διαδρομής, αλλά και στην προηγούμενη είσοδο σταθμού, ακόμη κι αν έχει σταματήσει σε δέκα διαφορετικές στάσεις. Και σπεύδει να δείξει το... κόλπο για να μπορεί να βγει κάποιος εάν εγκλωβιστεί στην έξοδο του μετρό, το οποίο προϋποθέτει καλή φυσική κατάσταση, καθώς πρέπει να σκύψει στην άλλη πλευστά του μηχανήματος, από όπου εισέρχονται οι επιβάτες, για να ακυρώσει το εισιτήριο και να ανοίξει η μπάρα...

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ. Παραμένουν ανοιχτοί οι μισοί σταθμοί

Από τον περασμένο Νοέμβριο είχε δηλώσει ο υπουργός Μεταφο­ρών και Υποδομών X. Σπίρτζης ότι θα κλείσουν οι ηλεκτρονικές μπάρες και θα ξεκινήσει η πλήρης εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που θα έβαζε τέλος στη λαθρεπιβίβαση. Επτά μήνες μετά και σχεδόν οι μισοί από τους 61 σταθμούς στις 3 γραμμές του μετρό παραμένουν ανοιχτοί και δεν έχουν επιλυθεί ακόμη πολλά τεχνικά προβλήματα, ενώ στο διάστημα αυτό έχουν εξαφανιστεί οι ελεγκτές...

Προς το παρόν ανοιχτοί παραμένουν σταθμοί από όπου διέρχονται χιλιάδες επιβά­τες καθημερινά, όπως Μοναστηράκι, Ομόνοια και Νερατζιώτισσα, καθώς υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες που δεν είχαν υπολογίσει οι αρμόδιοι όταν διακήρυσσαν θριαμβευτικά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Στη γραμμή 1 του μετρό, στον ηλεκτρικό, έχουν κλείσει μόλις 6 από τους 25 σταθμούς σε Ταύρο, Άγιο Νικόλαο, Κ. Πατήσια, Μαρούσι, Κηφισιά και ΚΑΤ.

Εκπαίδευση σταθμαρχών

Ο νέος σχεδιασμός είναι να κλείσουν οι ηλε­κτρονικές μπάρες στη γραμμή του ΗΣΑΠ μέχρι το τέλος Ιουνίου. Η καθυστέρηση, σύμφωνα με τους αρμόδιους των ΣΤΑΣΥ, οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η εκπαίδευση σταθμαρχών, καθώς κρίνεται απαραίτητο όπου κλείνουν οι πύλες να υπάρχει ένας σταθμάρχης για λόγους ασφαλείας προκειμένου να επέμβει άμεσα για να ανοίξει τις μπάρες και να μην εγκλωβιστούν επιβάτες σε περίπτωση κάποιου έκτακτου περιστατικού, όπως π.χ. πυρκαγιά. Πριν από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους σταθμούς του ΗΣΑΠ υπήρ­χαν μόνο υπάλληλοι security.

Μέχρι τις 15 Ιουνίου αναμένεται να κλείσουν όλοι οι σταθμοί στις γραμμές 2 και 3 του μετρό. Στη γραμμή 2 του μετρό έχουν κλείσει 12 από τους 20 σταθμούς σε Άγιο Αντώνιο, Σεπόλια, Αττική, Λαρίσης, Μετα­ξουργείο, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Συγγρού- Φιξ, Ν. Κόσμο, Άγιο Ιωάννη, Δάφνη, Άγιο Δημήτριο, Ελληνικό.

Στη γραμμή 3 είναι κλειστοί 10 από τους 16 σταθμούς σε Αγία Μαρίνα, Αιγάλεω, Ευαγγελισμό. Μέγαρο Μουσικής, Αμπελοκή­πους, Πανόρμου, Κατεχάκη, Εθνική Άμυνα, Χαλάνδρι και Δουκίσσης Πλακεντίας. Βασική προϋπόθεση για να κλείσουν όλοι οι σταθμοί εκτός από την τοποθέτηση σταθμάρχη είναι να υπάρχουν τουλάχιστον 3 αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων σε κάθε έναν ξεχωριστά.

ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΤΣΙΒΓΟΥΛΗ
(ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ-24/05/2018)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger