Το Μέγαρο Μαξίμου ενέκρινε τη μετακίνηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας στη Βραζιλία με το κυβερνητικό αεροσκάφος Gulfstream V, με τελικό κόστος που υπερέβη τα 50.000 ευρώ. Το πολυτελές αεροσκάφος μεταφοράς υψηλών προσώπων απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας το πρωί της Δευτέρας 9 Οκτωβρίου. Έπειτα από περίπου τρεις ώρες πτήσης προσγειώθηκε στην ισπανική βάση Αλμπαθέτε για ανεφοδιασμό και μετά απογειώθηκε εκ νέου με προορισμό τη Βραζιλία. Το Gulfstream προσγειώθηκε στην πρωτεύουσα Μπραζίλια έπειτα από περίπου 10 ώρες πτήσης. Σύνολο, 13 ώρες πτήσης.
Την επομένη, την Τρίτη 10 Οκτωβρίου, ψηφιζόταν στη Βουλή ο νόμος που δίνει τη δυνατότητα νομικής αλλαγής φύλου. Ο Πάνος Καμμένος συζητούσε όμως με τον υπουργό Άμυνας της Βραζιλίας Ραούλ Γιούνγκμαν για «θέματα ενίσχυσης της αμυντικής συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες». Τι είδους στρατιωτική συνεργασία έχει η Ελλάδα με τη Βραζιλία είναι ένα θέμα...
Το VIP αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, έπειτα από μια διανυκτέρευση στη Βραζιλία, απογειώθηκε για επιστροφή στην Ελλάδα ακολουθώντας την αντίστροφη ρότα: Μπραζίλια, Αλμπαθέτε, Ελευσίνα, όπου και προσγειώθηκε την Τετάρτη. Χρόνος πτήσης: Περίπου 13 ώρες. Η λεπτομέρεια είναι ότι το Gulfstream επέστρεψε στην Ελλάδα χωρίς τον Πάνο Καμμένο και τους συνεργάτες του... Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας έμεινε στη Βραζιλία για να επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις της Embraer, δύο αεροσκάφη της οποίας είχαν αποκτηθεί από την Πολεμική Αεροπορία επί των ημερών του Άκη Τσοχατζόπουλου. Μετά τη Βραζιλία, όπου μάλλον πέρασε σχεδόν όλη του την εβδομάδα, ο Πάνος Καμμένος μετέβη στις Ηνωμένες Πολιτείες, συνοδεύοντας τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στην επίσημη επίσκεψή του. Σημειώνεται ότι δεν έχετε διαβάσει λάθος: 0 κ. Καμμένος παρέμεινε σχεδόν όλη την εβδομάδα στη Βραζιλία για μία συνάντηση με τον ομόλογό του υπουργό και κάποια στιγμή -η οποία δεν έχει προσδιοριστεί επισήμως- πέταξε με εμπορική πτήση για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Γιατί δεν έκανε την πτήση Μπραζίλια-Ουάσινγκτον -ή όπου αλλού στις Ηνωμένες Πολιτείες πήγε ο κ. Καμμένος- με το Gulfstream V;
Η απάντηση είναι απλή: Το VIP αεροσκάφος έπρεπε να βρίσκεται στην Αθήνα για να μεταφέρει στην Ουάσινγκτον τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τους υπουργούς που θα τον συνοδεύσουν. Αυτό ήταν γνωστό προτού ανακοινωθεί η μετάβαση του Πάνου Κομμένου στη Βραζιλία. Ωστόσο, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας επέλεξε να πετάξει Αθήνα - Μπραζίλια με το πανάκριβο Gulfstream του οποίου κάθε ώρα πτήσης τιμολογείται επισήμως με 5.200 ευρώ. Εκτός από το κόστος των καυσίμων, η ώρα πτήσης περιλαμβάνει τα εκτός έδρας των πιλότων και του πληρώματος, τα τέλη αεροδρομίων, την εξυπηρέτηση εδάφους και την ασφάλεια του αεροσκάφους. Από την Πολεμική Αεροπορία λένε ότι το καθαρό κόστος για κάθε ώρα πτήσης του Gulfstream περιλαμβάνει μόνο την τιμή των καυσίμων και είναι περίπου 2.000 ευρώ. Δηλαδή, οι 26 ώρες πτήσης για να μεταφερθεί ο Πάνος Καμμένος στη Βραζιλία και να επιστρέψει -άδειο- το Gulfstream στην Ελλάδα επιβάρυναν τους φορολογούμενους με το ποσό των 52.000 ευρώ. Και αυτό με το άτυπο κοστολόγιο. Διότι αν το υπολογίσουμε με βάση το επίσημο κόστος των 5.200 ευρώ την ώρα, όπως αναφέρεται στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, πόσο τιμάται η ώρα πτήσης με το Gulfstream V όταν μόνο τα αεροπορικά του Πάνου Καμμένου για τη Βραζιλία ανέρχονται σε 135.200 ευρώ!
Μπορούσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, εάν ήθελε, να μεταβεί στην Μπραζίλια για τις υψηλού επιπέδου συναντήσεις του με μία εμπορική πτήση, όπως πέταξε από τη Βραζιλία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το ακριβότερο εισιτήριο για την πτήση Αθήνα - Μπραζίλια δεν υπερβαίνει τα 3.500 ευρώ, business class εννοείται. Εάν σκεφτείτε πόσα δαπανήθηκαν για την παραμονή του υπουργού και του άγνωστου αριθμού των προσώπων που τον συνόδευαν στην Μπραζίλια όλη την εβδομάδα και προσθέσετε και τις 52.000 ευρώ (το ακραία χαμηλό και μετριοπαθές ποσό υπολογίζουμε) μόνο για τα καύσιμα του αεροσκάφους θα αντιληφθείτε τι πληρώνει το ελληνικό Δημόσιο για να αναβαθμιστούν οι στρατιωτικές σχέσεις Ελλάδας-Βραζιλίας.
ΠολΤος
(ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ-15/10/2017)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.