Από το Μαρικάκι
Το ... ειδικό βάρος που δίνει ο πρωθυπουργός στις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση το έχουμε διαπιστώσει συχνά πυκνά στις διακηρύξεις αλλά όχι και στην πράξη. Ο ίδιος μπορεί να φωτογραφίζεται με το λάπτοπ ανοιχτό αλλά αυτό από μόνο του δεν αρκεί για τη διάδοση της πληροφορικής μάλλον. Και μπορεί με την Διαμαντοπούλου να κηρύττουν το «ψηφιακό σχολείο», αλλά το...
μαγικό ραβδί το έσπασε η τρόικα κι έτσι το σχολείο φαίνεται ότι θα μείνει ως έχει. Γιατί μόνο με μαγικό ραβδί μπορεί το σχολείο να γίνει «ψηφιακό» σε συνθήκες ολικού «κουρέματος» των δημοσίων δαπανών, όπου ήδη το σχολείο της φτήνιας έχει ξεπέσει σε «πάρκινγκ» παιδιών.Σιγά σιγά γίνεται αντιληπτό ότι οι διακηρύξεις του πρωθυπουργού είναι κενό γράμμα. Ρητορικώς υιοθετείται οτιδήποτε «κολλάει» με την εικόνα της «νέας Ελλάδας» που θέλει να παρουσιάσει αλλά το «οτιδήποτε» αποδεικνύεται μονίμως παραπομπή σε ανενεργό λινκ.
Έχουμε αναφερθεί παλιότερα στην επίφαση του ψηφιακού που διαπνέει την ακολουθούμενη εκπαιδευτική «πολιτική», το επιβεβαιώνουν τώρα και οι καθηγητές πληροφορικής, με επιστολή τους στον πρωθυπουργό όπου του ζητούν να επανεξετάσει την κατάργηση της Πληροφρικής στο Νέο Λύκειο.
Λένε λοιπόν για την επαπειλούμενη κατάργηση της πληροφορικής στο Νέο, Ψηφιακό Σχολείο: «Ως δικαιολογία ακούμε, ατυχώς και από επισήμους, διάφορα αντιεπιστημονικά επιχειρήματα που θεωρούν την Επιστήμη της Πληροφορικής ως «χτύπημα πλήκτρων» ή στην καλύτερη περίπτωση την ταυτίζουν με τη χρήση του υπολογιστή. Ταυτίζουν δηλ. το εργαλείο μιας επιστήμης με την ίδια την επιστήμη. Σαν δηλαδή η Αστρονομία να είναι η χρήση του τηλεσκοπίου και η Βιολογία η χρήση του μικροσκοπίου».
«Σε μια εποχή που εσείς ο ίδιος εγκαινιάσατε το σύγχρονο σχολείο των νέων τεχνολογιών στη Λήμνο, σε μια εποχή που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ευαγγελίζεται το ψηφιακό σχολείο, εισάγει διαδραστικούς πίνακες στη διδασκαλία, μιλάει για ψηφιακό βιβλίο και ηλεκτρονική διδασκαλία από απόσταση, την ίδια ακριβώς εποχή φαίνεται ότι κάποιοι θέλουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα υποβαθμίζει τη διδασκαλία της Πληροφορικής, θέλουν ένα Νέο Λύκειο στο οποίο να μην υπάρχει η διδασκαλία της Επιστήμης στην οποία στηρίζονται όλα αυτά: της Πληροφορικής.
Σε μια εποχή που όλοι κηρύττουν τη μετάβαση από την κοινωνία της Πληροφορίας στην κοινωνία της Γνώσης, σε μια εποχή που ο ψηφιακός αλφαβητισμός και η ανάπτυξη της σκέψης καθορίζει την εξέλιξη σε όλους τους τομείς που συντελούν στην ευημερία μιας χώρας και του λαού της, οι απόφοιτοι του Νέου Λυκείου κινδυνεύουν να καταδικαστούν στον ψηφιακό αναλφαβητισμό και στην άγνοια του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης, δηλ. του τρόπου σκέψης που είναι αναγκαίος σε όλες τις επιστήμες, αφού συντελεί στην ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης και στην απόκτηση ικανοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα».
«Η χώρα μας είναι στην τελευταία θέση στην κατάταξη των χωρών της Ε.Ε. που αναφέρονται στους δείκτες που αφορούν στις θετικές επιστήμες, ενώ σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Πληροφορική διδάσκεται με τη μια ή την άλλη μορφή στο Λύκειο».
Τελικά, μήπως ο πρωθυπουργός έχει μπερδέψει τις τεχνολογίες της πληροφορίας με τα γκατζετοειδή εργαλεία τους;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.