Πάνω από
400 τζαμιά λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα.
Η
συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων αγνοεί ότι, 197 χρόνια μετά την Επανάσταση
του 1821 και 188 χρόνια μετά την ίδρυση του ελληνικού κράτους το 1830, υπάρχουν
πολλές δεκάδες τζαμιά πλέον στη χώρα, τα οποία στήθηκαν κατά βάση τα τελευταία
20 χρόνια.
Νόμιμα
ή παράνομα, αραβικά τζαμιά, από το Πακιστάν, το Αφγανιστάν και την Ινδία στην περιοχή
της Αθήνας, καθώς και άλλα τζαμιά σε διάφορες επαρχίες της Ελλάδας, έχουν αλλάξει
ουσιαστικά τη θρησκευτική φυσιογνωμία μιας χώρας, που το 1990 κατοικείτο κατά
98,5% από Χριστιανούς Ορθόδοξους. Το ποσοστό έχει υποχωρήσει σήμερα στο 85%. συνιστώντας
την πλέον βίαιη θρησκευτική μετάλλαξη της χώρας.
Ο
κατάλογος των τζαμιών, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τα εξής:
■ ΑΙ Saleheen. Σοφοκλέους 196, Καλλιθέα.
■ ΑΙ Salam. Γ. Παπανδρέου 87, Ζωγράφου
■ΑΙ Bet ΑΙ Taqwa, Μπουμπουλίνας 4-6, Αθήνα (κατά ανεπιβεβαίωτες
πληροφορίες συνδέεται με τη Μουσουλμανική Ένωση Ελλάδας).
■ ΑΙ Ihlaz, Στροφάδων 5. Κυψέλη. Τον Ιούλιο του 2009
μέλη του ίδρυσαν τον Ελληνο-Αραβικό Σύλλογο «Ειλικρίνεια».
■ ΑΙ Farouk, Κωνσταντινουπόλεως 288, Αθήνα. Διατηρεί
επαφές με το Ελληνο-Αραβικό Μορφωτικό Κέντρο (Μοσχάτο).
■ ΑΙ Gorabaa, Λ. Ιωνίας και Κλυμένης 2, Αθήνα.
■ ΑΙ Salam, Γαλαξία 9, Ν. Κόσμος.
■ ΑΙ Noor, Αλμυρίδος 10, Πειραιάς.
■ ΑΙ Ansar, Σόλωνος 39, Καλλιθέα.
■ ΑΙ Sahaba, Ξηρομέρου 32, Αμπελόκηποι.
■ ΚΕΒΑΑ, Σκαλιστήρη 8, Κ. Πατήσια.
■ Taqwa, Σαλαμίνος 80, Μεταξουργείο
■ Τζαμί εντός του Ελληνο-Αραβικού Μορφωτικού Κέντρου,
σε ιδιόκτητό κτήριο στην Πειραιώς και Κύπρου 2, στο Μοσχάτο, χωρητικότητας
3.000 ατόμων περίπου, πολλαπλάσιας δηλαδή χωρητικότητας από το σχεδιαζόμενο τέμενος
του Βοτανικού. Η ιδιαίτερη επιμονή για την κατασκευή του τελευταίου επιδιώκεται
προφανώς για καθαρά συμβολικούς λόγους (η Ελλάδα, κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού,
είναι η μόνη χώρα χωρίς επίσημο ισλαμικό τέμενος). Το συγκεκριμένο Κέντρο λειτουργεί
νόμιμα από το 2001, μετεγκατεστάθη -το 2007- από τους Αμπελοκήπους σε αυτόνομο κτήριο
στο Μοσχάτο, το οποίο αγοράσθηκε και τροποποιήθηκε αναλόγως από Σαουδάραβα επιχειρηματία,
έναντι 2.5 εκατ. ευρώ.
Το
Κέντρο χαρακτηρίζεται από μια ανεξήγητη αυτοαπομόνωση και μυστικότητα μην επιτρέποντας
σε κανέναν (κυρίως Έλληνα) την είσοδο, πλην των μελών και πιστών του, και αποφεύγει
κάθε επαφή με τα ΜΜΕ.
■ Τζαμί ΑΙ Jabar (Μπανγκλαντές), ιδρύθηκε τον Μάιο του
1996 με καταχωρημένη στην Εφορία (ΑΦΜ 999045940) δραστηριότητα «Διοικητικές, Ψυχαγωγικές,
Πολιτιστικές και Θρησκευτικές Υπηρεσίες». Στεγάζεται σε ιδιόκτητο κτήριο στην Αθήνα (Αισχύλου
37), το οποίο αναφέρεται ότι αγοράσθηκε προ τριετίας, έναντι 550.000 ευρώ. Από το
ποσό αυτό μέρος εκ 400.000 ευρώ είχε συγκεντρωθεί με εράνους μεταξύ των μελών του,
ενώ για το υπόλοιπο των 150.000 ευρώ είχαν προσφύγει πέρυσι στη Μουσουλμανική Ένωση
Ελλάδας, του γνωστού Ν. Ελγαντούρ.
Στους
παραπάνω χώρους θα πρέπει να προστεθούν και πολλοί μεταξύ αυτών και των Ινδών στην
Ελλάδα, ανεβάζοντας έτσι τον συνολικό αριθμό των άτυπων χώρων προσευχής στους
65.
Τα τζαμιά
στην επαρχία
Ο
αριθμός αυτός είναι ακόμη μεγαλύτερος, εάν συνυπολογισθούν και τα τζαμιά τής επαρχίας.
Γύρω
από την Αττική, για παράδειγμα, λειτουργούν άλλα 7 τζαμιά και συγκεκριμένα 2 στη
Θήβα (στην οδό Αυλίδος 8 και την οδό Χρυσορροής στο ΚΤΕΛ Θήβας), 1 στα Οινόφυτα
(οδός Κυπρίων Αγωνιστών), 2 στη Χαλκίδα (1 στο Βασιλικό και ένα στην οδό Κώτσου
5), 1 στη Σκάλα Ωρωπού (Φαφούτη 10), 1 στη Λεωφόρο Μαραθώνος 456, ενώ λίγο μακρύτερα,
στην Κόρινθο (Δαμασκηνού 4) λειτουργεί ακόμη 1. Στα τζαμιά αυτά προστίθενται 1 στον
Άγιο Νικόλαο Κρήτης, 3 στο Ηράκλειο, 2 στα Χανιά, 3 στα Τρίκαλα, χωρίς να υπολογίζονται
τα προϋπάρχοντα τζαμιά σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Κω, Αλεξανδρούπολη κ.ά. και κυρίως
τα 300 περίπου τζαμιά που κατάφεραν να στήσουν οι Τούρκοι για έναν μουσουλμανικό
πληθυσμό που δεν ξεπερνά τα 120.000 άτομα, ήτοι 1 τζαμί ανά 400 περίπου άτομα, όταν
στην ίδια την Τουρκία, παρά την αθρόα ανέγερση τζαμιών, η αντίστοιχη αναλογία είναι
1 τζαμί ανά 876 άτομα.
Ο
αριθμός των νόμιμων (προϋπαρχόντων) και άτυπων τζαμιών είναι φυσικά ακόμη μεγαλύτερος,
αν ληφθεί υπ’ όψιν ο αριθμός και των διάφορων δήθεν πολιτιστικών συλλογών, οι οποίοι,
σχεδόν όλοι, χρησιμοποιούνται ως τζαμιά.
(ΜΑΚΕΛΕΙΟ-31/12/2018)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.