• Το Μηχανικό του Ελληνικού Στράτου ανοίγει και πάλι δρόμους στην επαρχία.
• Η παραφιλολογία για την επιλογή της Ικαρίας και η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου της από τη θεομηνία του 2011.
Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ
Isblaveris@gmail.com
Στις 7 του μηνός ξεκίνησαν από το προσωπικό του επίλεκτου 747 Ειδικού Τάγματος Μηχανικού (747 ΕΤΜΧ) του Στρατού Ξηράς οι εργασίες διαπλατύνσεως του επαρχιακού δρόμου στο χωριό Καρκινάγρι Ικαρίας, στο πλαίσιο ενεργοποίησης της Διακλαδικής Διοίκησης Κατασκευής Έργων Ειδικού Σκοπού (ΔΙΔΕΡΓΩΝ) του ΓΈΕΘΑ, που συγκροτήθηκε μετά από σχετική πρωτοβουλία του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου.
Πρόκειται για το πρώτο δημόσιο έργο που αναλαμβάνει η νέου τύπου ΜΟΜΑ και ασφαλώς προκάλεσε σχόλια...
όχι η ενεργοποίηση της ΔΙΔΕΡΓΩΝ, αλλά το ότι η προσφορά αυτή των Ενόπλων Δυνάμεων ξεκίνησε από την Ικαρία, τόπο καταγωγής της συζύγου του κ. Καμμένου. Και σημειώνουμε, προς άρση κάθε παρεξηγήσεως, ότι δεν τίθεται θέμα με το αν υπάρχει ή όχι πρόβλημα με τον δρόμο. Υπάρχει από χρόνια και είναι αρκετά σοβαρό, καθώς έχει απομονώσει τη μία πλευρά του νησιού από την άλλη. Το ζήτημα προκύπτει λόγω της εμμέσου «εντοπιότητος» του αρμοδίου ΥΕΘΑ με το νησί, εκεί όπου ξεκίνησε η δραστηριότητα του νέου θεσμού και όχι σε κάποιο άλλο σημείο της Ελλάδος, ιδιαίτερα των ακριτικών περιοχών, με τα τόσο μεγάλα και ουσιαστικά προβλήματα, που γίνονται ακόμα πιο έντονα την εποχή μας. Το κόστος σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, είναι της τάξεως των 275.000 ευρώ και αναμένεται να ανταποδοθεί από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η δε διάρκεια του έργου αναμένεται να είναι περίπου ένας χρόνος μέχρι να παραδοθεί πλήρως ολοκληρωμένο, με ασφαλτόστρωση. Το κλιμάκιο εργασίας του 747 ΕΤΜΧ περιλαμβάνει έντεκα μηχανήματα, οκτώ οχήματα και ειδικά οχήματα Μηχανικού. Στην Ικαρία μεταφέρθηκε με το αρματαγωγό «Σάμος» του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ, σύμφωνα με το ΓΕΣ, το προσωπικό του θα εργασθεί για την αποκατάσταση και βελτίωση του οδικού δικτύου Καρκιναγρίου - Μαγγανίτη, που είχε καταστραφεί από τη θεομηνία το 2011.
όχι η ενεργοποίηση της ΔΙΔΕΡΓΩΝ, αλλά το ότι η προσφορά αυτή των Ενόπλων Δυνάμεων ξεκίνησε από την Ικαρία, τόπο καταγωγής της συζύγου του κ. Καμμένου. Και σημειώνουμε, προς άρση κάθε παρεξηγήσεως, ότι δεν τίθεται θέμα με το αν υπάρχει ή όχι πρόβλημα με τον δρόμο. Υπάρχει από χρόνια και είναι αρκετά σοβαρό, καθώς έχει απομονώσει τη μία πλευρά του νησιού από την άλλη. Το ζήτημα προκύπτει λόγω της εμμέσου «εντοπιότητος» του αρμοδίου ΥΕΘΑ με το νησί, εκεί όπου ξεκίνησε η δραστηριότητα του νέου θεσμού και όχι σε κάποιο άλλο σημείο της Ελλάδος, ιδιαίτερα των ακριτικών περιοχών, με τα τόσο μεγάλα και ουσιαστικά προβλήματα, που γίνονται ακόμα πιο έντονα την εποχή μας. Το κόστος σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, είναι της τάξεως των 275.000 ευρώ και αναμένεται να ανταποδοθεί από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η δε διάρκεια του έργου αναμένεται να είναι περίπου ένας χρόνος μέχρι να παραδοθεί πλήρως ολοκληρωμένο, με ασφαλτόστρωση. Το κλιμάκιο εργασίας του 747 ΕΤΜΧ περιλαμβάνει έντεκα μηχανήματα, οκτώ οχήματα και ειδικά οχήματα Μηχανικού. Στην Ικαρία μεταφέρθηκε με το αρματαγωγό «Σάμος» του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ, σύμφωνα με το ΓΕΣ, το προσωπικό του θα εργασθεί για την αποκατάσταση και βελτίωση του οδικού δικτύου Καρκιναγρίου - Μαγγανίτη, που είχε καταστραφεί από τη θεομηνία το 2011.
ΕΠΙΣΚΕΥΗ. Στο πλαίσιο αυτό, το 747 ΕΤΜΧ έλαβε διαταγή για την ανάληψη της πρώτης του αποστολής στην Ικαρία και συγκεκριμένα για την επισκευή και βελτίωση της οδού που συνδέει τα χωριά Καρκινάγρι και Μαγγανίτη, στο νότιο τμήμα του νησιού, συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων. Ο συγκεκριμένος δρόμος κατασκευάστηκε την περίοδο 2003-2010, με μερίμνα της Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και με τη συνδρομή του 79 Τάγματος Μηχανικού Εθνοφυλακής (79 ΤΜΧΕΘ) της 79ης ΑΔΤΕ -που είναι υπεύθυνη για την άμυνα των νησιών Σάμου και Ικαρίας και των πέριξ μικρών νησιών-, με προσωπικό και μέσα του Μηχανικού. Το 2011, από τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Ικαρία και ιδιαίτερα την περιοχή του Καρκιναγρίου προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές στον συγκεκριμένο δρόμο, λόγω καταπτώσεως βράχων στο κατάστρωμά του, υποχωρήσεως του πρανούς επί του οποίου στηριζόταν, καθώς και καταστροφικής διελεύσεως χειμάρρου σε σημείο του, όπου δεν υπήρχε τεχνικό έργο διευκολύνσεως της ροής του.
ΤΑ ΒΡΑΧΙΑ. Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, κατά μήκος του δρόμου κατέπεσαν βράχοι σημαντικού μεγέθους, μέχρι και τριών κυβικών μέτρων ο καθένας, από το πρανές, και τον απέκοψαν, με αποτέλεσμα να καταστεί αδύνατη η διέλευση τροχοφόρων οχημάτων. Παράλληλα, παρατηρήθηκε υποχώρηση του εδάφους σε πολλά σημεία λόγω της απορροής των όμβριων υδάτων επί του δρόμου, με τελικό αποτέλεσμα την αποκοπή και απαγόρευση της κυκλοφορίας στο νότιο τμήμα του νησιού. Για τον σκοπό αυτό, κατάλληλο προσωπικό της μονάδος προέβη στις 18 και 19 Μαΐου τρέχοντος έτους αρχικώς σε αναγνώριση του προαναφερθέντος έργου και ακολούθως στη σύνταξη εμπεριστατωμένης εκθέσεως αναγνωρίσεως. Την 1η Ιουλίου και μετά από σχετική διαταγή του ΓΕΣ προσωπικό του τάγματος, με το αρματαγωγό «Σάμος», κατέπλευσε στη νήσο Ικαρία για έναρξη της εκτελέσεως εργασιών. Με το ίδιο αρματαγωγό έφτασαν στο νησί ο διοικητής του 747 ΕΤΜΧ, αντισυνταγματάρχης (ΜΧ) Κωνσταντίνος Θεοδωρόπουλος, ένας ακόμα αξιωματικός και 15 στρατιωτικοί, με τα απαραίτητα μηχανήματα και οχήματα.
Λόγω προβλημάτων με τον αιγιαλό, το αρματαγωγό δεν μπόρεσε να προσαιγιαλωθεί κοντά στο Καρκινάγρι και τα μέσα αρχικώς εκφορτώθηκαν στο λιμάνι Αγίου Κηρύκου. Από εκεί, άλλα μεταφέρθηκαν οδικώς και άλλα αναμένεται να μεταφερθούν με πλοιάριο στον χώρο εργασίας τους, γεγονός που έχει κόστος και σε χρήμα και σε χρόνο.
Μονάδα υψηλής τεχνογνωσίας
Το υπουργείο Άμυνας επεξεργάζεται σχέδιο νόμου στο οποίο προβλέπονται π συγκρότηση και η λειτουργία της Διακλαδικής Διοικήσεως Κατασκευής Έργων Ειδικού Σκοπού - ΔΙΔΕΡΓΩΝ, καθώς και δυο υπαγόμενων σε αυτήν Μονάδων Κατασκευής Έργων (Μ0ΚΕ), που θα εκτελούν έργα κοινής ωφελείας κυρίως στις παραμεθόριες περιοχές, στους ορεινούς όγκους και στα μικρά νησιά. Μέχρι την ολοκλήρωση της οργανώσεως των μονάδων αυτών, τα υπόψη έργα θα εκτελούνται από το 747 ΕΤΜΧ, κατόπιν επιλογής και εγκρίσεως του ΥΠΕΘΑ.
Το 747 Ειδικό Τάγμα Μηχανικού διαθέτει υψηλή τεχνολογία και τεχνογνωσία, υπό την πλήρη διοίκηση της Διευθύνσεως Μηχανικού του ΓΕΣ, και έχει διπλό έργο: εκτός της πολεμικής αποστολής του, είναι το μοναδικό στον Ελληνικό Στρατό που ειδικεύεται στην αντιμετώπιση φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών. Είναι η μονάδα που εκτέλεσε τις εργασίες τόσο στην Κεφαλονιά, μετά τους εκεί καταστροφικούς σεισμούς, όσο και στην Αρχαία Μεσσήνη, έπειτα από τις φοβερές πυρκαγιές, για την ανακούφιση των τοπικών πληθυσμών. Είναι η μοναδική μονάδα στο ΝΑΤΟ που έχει όλες τις δυνατότητες τόσο του Μηχανικού Μάχης όσο και του τομέα κατασκευής έργων, καθώς και της αντιμετωπίσεως φυσικών καταστροφών. Τα εγκαίνια της ΔΙΔΕΡΓΩΝ και της πρώτης φάσεως εκτελέσεως έργων κοινής ωφελείας τελέστηκαν στις 7 Μαΐου, στην έδρα του 747 ΕΤΜΧ, στο Λουτράκι Κορινθίας, παρουσία του κ. Καμμένου, της στρατιωτικής ηγεσίας του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΣ (στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου και αντιστράτηγου Βασιλείου Τελλίδη, αντιστοίχως), καθώς και πλήθους κόσμου.
(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-11/07/2015)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.