Αρχική » » Μία ΜΟΜΑ από τα παλιά εν δράσει

Μία ΜΟΜΑ από τα παλιά εν δράσει


• Το Μηχανικό του Ελληνικού Στράτου ανοίγει και πάλι δρόμους στην επαρχία. 
• Η παραφιλολογία για την επιλογή της Ικα­ρίας και η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου της από τη θεο­μηνία του 2011. 

Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ 
Isblaveris@gmail.com 

Στις 7 του μηνός ξεκίνησαν από το προσωπικό του επίλεκτου 747 Ει­δικού Τάγματος Μηχανικού (747 ΕΤΜΧ) του Στρατού Ξηράς οι ερ­γασίες διαπλατύνσεως του επαρ­χιακού δρόμου στο χωριό Καρκινάγρι Ικαρίας, στο πλαίσιο ενεργοποίησης της Διακλαδικής Διοίκησης Κατασκευής Έργων Ειδικού Σκοπού (ΔΙΔΕΡΓΩΝ) του ΓΈΕΘΑ, που συγκροτήθηκε μετά από σχε­τική πρωτοβουλία του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου. 

Πρόκειται για το πρώτο δημόσιο έργο που αναλαμβάνει η νέου τύπου ΜΟΜΑ και ασφαλώς προκάλεσε σχόλια...
όχι η ενερ­γοποίηση της ΔΙΔΕΡΓΩΝ, αλλά το ότι η προσφορά αυτή των Ενό­πλων Δυνάμεων ξεκίνησε από την Ικαρία, τόπο κα­ταγωγής της συζύγου του κ. Καμμένου. Και σημειώ­νουμε, προς άρση κάθε πα­ρεξηγήσεως, ότι δεν τίθεται θέμα με το αν υπάρχει ή όχι πρόβλημα με τον δρό­μο. Υπάρχει από χρόνια και είναι αρκετά σοβαρό, καθώς έχει απομονώσει τη μία πλευρά του νησιού από την άλλη. Το ζήτημα προκύπτει λόγω της εμμέσου «εντοπιότητος» του αρμοδίου ΥΕΘΑ με το νησί, εκεί όπου ξεκίνησε η δραστηριότητα του νέου θεσμού και όχι σε κάποιο άλλο ση­μείο της Ελλάδος, ιδιαίτερα των ακριτικών περιοχών, με τα τόσο μεγάλα και ουσιαστι­κά προβλήματα, που γίνονται ακόμα πιο έντονα την εποχή μας. Το κόστος σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, είναι της τάξεως των 275.000 ευρώ και αναμένεται να ανταποδοθεί από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η δε διάρκεια του έργου αναμένεται να είναι περίπου ένας χρόνος μέχρι να παραδοθεί πλήρως ολο­κληρωμένο, με ασφαλτόστρωση. Το κλιμάκιο εργασίας του 747 ΕΤΜΧ πε­ριλαμβάνει έντεκα μηχανήματα, οκτώ οχήματα και ειδικά οχήματα Μηχανικού. Στην Ικαρία μεταφέρθηκε με το αρματαγω­γό «Σάμος» του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ, σύμφωνα με το ΓΕΣ, το προσωπικό του θα εργασθεί για την αποκατάσταση και βελτί­ωση του οδικού δικτύου Καρκιναγρίου - Μαγγανίτη, που είχε καταστραφεί από τη θεομηνία το 2011. 

ΕΠΙΣΚΕΥΗ. Στο πλαίσιο αυτό, το 747 ΕΤΜΧ έλαβε διαταγή για την ανάληψη της πρώτης του αποστολής στην Ικαρία και συ­γκεκριμένα για την επισκευή και βελτίω­ση της οδού που συνδέει τα χωριά Καρκινάγρι και Μαγγανίτη, στο νότιο τμήμα του νησιού, συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων. Ο συγκεκριμένος δρόμος κατα­σκευάστηκε την περίοδο 2003-2010, με μερίμνα της Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και με τη συνδρομή του 79 Τάγματος Μηχανι­κού Εθνοφυλακής (79 ΤΜΧΕΘ) της 79ης ΑΔΤΕ -που είναι υπεύθυνη για την άμυνα των νησιών Σάμου και Ικαρίας και των πέριξ μικρών νησιών-, με προσωπικό και μέσα του Μηχανικού. Το 2011, από τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν την Ικαρία και ιδιαίτερα την περιοχή του Καρκιναγρίου προκλήθηκαν σοβαρές ζημιές στον συγκεκριμένο δρό­μο, λόγω καταπτώσεως βράχων στο κατάστρωμά του, υποχωρήσεως του πρανούς επί του οποίου στηριζόταν, καθώς και καταστροφικής διελεύσεως χειμάρρου σε ση­μείο του, όπου δεν υπήρχε τεχνικό έργο διευκολύνσεως της ροής του. 

ΤΑ ΒΡΑΧΙΑ. Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, κατά μήκος του δρόμου κατέπεσαν βράχοι σημαντικού μεγέθους, μέχρι και τρι­ών κυβικών μέτρων ο κα­θένας, από το πρανές, και τον απέκοψαν, με αποτέλε­σμα να καταστεί αδύνατη η διέλευση τρο­χοφόρων οχημάτων. Παράλληλα, παρατη­ρήθηκε υποχώρηση του εδάφους σε πολλά σημεία λόγω της απορροής των όμβριων υδάτων επί του δρόμου, με τελικό αποτέ­λεσμα την αποκοπή και απαγόρευση της κυκλοφορίας στο νότιο τμήμα του νησιού. Για τον σκοπό αυτό, κατάλληλο προσω­πικό της μονάδος προέβη στις 18 και 19 Μαΐου τρέχοντος έτους αρχικώς σε ανα­γνώριση του προαναφερθέντος έργου και ακολούθως στη σύνταξη εμπεριστατωμέ­νης εκθέσεως αναγνωρίσεως. Την 1η Ιουλίου και μετά από σχετική δια­ταγή του ΓΕΣ προσωπικό του τάγματος, με το αρματαγωγό «Σάμος», κατέπλευσε στη νήσο Ικαρία για έναρξη της εκτελέσεως ερ­γασιών. Με το ίδιο αρματαγωγό έφτασαν στο νησί ο διοικητής του 747 ΕΤΜΧ, αντισυνταγματάρχης (ΜΧ) Κωνσταντίνος Θεοδωρόπουλος, ένας ακόμα αξιωματικός και 15 στρατιωτικοί, με τα απαραίτητα μηχα­νήματα και οχήματα. 

Λόγω προβλημάτων με τον αιγιαλό, το αρματαγωγό δεν μπόρεσε να προσαιγιαλωθεί κοντά στο Καρκινάγρι και τα μέσα αρχικώς εκφορτώθηκαν στο λιμάνι Αγί­ου Κηρύκου. Από εκεί, άλλα μεταφέρθη­καν οδικώς και άλλα αναμένεται να μετα­φερθούν με πλοιάριο στον χώρο εργασίας τους, γεγονός που έχει κόστος και σε χρή­μα και σε χρόνο. 

Μονάδα υψηλής τεχνογνωσίας 

Το υπουργείο Άμυνας επεξεργάζεται σχέδιο νόμου στο οποίο προβλέπονται π συγκρότηση και η λειτουργία της Διακλαδικής Διοικήσεως Κατασκευής Έργων Ειδικού Σκοπού - ΔΙ­ΔΕΡΓΩΝ, καθώς και δυο υπαγόμενων σε αυ­τήν Μονάδων Κατασκευής Έργων (Μ0ΚΕ), που θα εκτελούν έργα κοινής ωφελείας κυρί­ως στις παραμεθόριες περιοχές, στους ορεινούς όγκους και στα μικρά νησιά. Μέχρι την ολοκλήρωση της οργανώσεως των μονάδων αυτών, τα υπόψη έργα θα εκτελούνται από το 747 ΕΤΜΧ, κατόπιν επιλογής και εγκρίσε­ως του ΥΠΕΘΑ. 

Το 747 Ειδικό Τάγμα Μηχανι­κού διαθέτει υψηλή τεχνολογία και τεχνογνω­σία, υπό την πλήρη διοίκηση της Διευθύνσεως Μηχανικού του ΓΕΣ, και έχει διπλό έργο: εκτός της πολεμικής αποστολής του, είναι το μοναδικό στον Ελληνικό Στρατό που ειδικεύ­εται στην αντιμετώπιση φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών. Είναι η μονάδα που εκτέλεσε τις εργασίες τόσο στην Κεφαλονιά, μετά τους εκεί καταστροφικούς σεισμούς, όσο και στην Αρχαία Μεσσήνη, έπειτα από τις φο­βερές πυρκαγιές, για την ανακούφιση των το­πικών πληθυσμών. Είναι η μοναδική μονά­δα στο ΝΑΤΟ που έχει όλες τις δυνατότητες τόσο του Μηχανικού Μάχης όσο και του το­μέα κατασκευής έργων, καθώς και της αντιμε­τωπίσεως φυσικών καταστροφών. Τα εγκαίνια της ΔΙΔΕΡΓΩΝ και της πρώτης φάσεως εκτελέσεως έργων κοινής ωφελείας τελέστηκαν στις 7 Μαΐου, στην έδρα του 747 ΕΤΜΧ, στο Λουτράκι Κορινθίας, παρουσία του κ. Καμμέ­νου, της στρατιωτικής ηγεσίας του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΣ (στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου και αντιστράτηγου Βασιλείου Τελλίδη, αντιστοί­χως), καθώς και πλήθους κόσμου. 

(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-11/07/2015)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger