Συνδικαλιστές καταγγέλλουν ότι τα υδροφόρα οχήματα της Πυροσβεστικής είναι άνω των 15 ετών και ακινητοποιούνται λόγω βλαβών, έλλειψης ελαστικών κ.ά.
Προβλήματα και ελλείψεις αντιμετωπίζουν οι επίγειες δυνάμεις πυρόσβεσης. Αντιθέτως, επάρκεια και ετοιμότητα διαπιστώνεται στα εναέρια μέσα πυρόσβεσης, δηλαδή τα αεροσκάφη Canadair και τα μισθωμένα ελικόπτερα.
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των πυροσβεστών καταγγέλλουν ότι οι άνδρες του σώματος συμμετέχουν στη μάχη με τις φλόγες δίχως να διαθέτουν τα απαραίτητα είδη για την ατομική τους ασφάλεια και επαναλαμβάνουν ότι το σύνολο των υδροφόρων οχημάτων της Πυροσβεστικής είναι ηλικίας άνω των 15 ετών και ακινητοποιούνται λόγω μηχανικών βλαβών, έλλειψης ελαστικών κ.ο.κ.
«Το 25% των οχημάτων είναι ακινητοποιημένα, ενώ εάν στη διάρκεια μιας επιχείρησης κατάσβεσης σκάσει το λάστιχο μιας υδροφόρας αυτό δεν πρόκειται να αντικατασταθεί άμεσα, καθώς δεν γίνονται προμήθειες ελαστικών», σχολίασε συνδικαλιστής της Πυροσβεστικής με μακρά θητεία στο σώμα. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι τα στελέχη του σώματος που μετέχουν στη μάχη με τις φλόγες δεν είναι εφοδιασμένα με τον απαιτούμενο εξοπλισμό για την ασφάλειά τους, όπως κράνη και αναπνευστικές συσκευές, με συνέπεια να απειλείται η σωματική τους ακεραιότητα. «Φέτος, για πρώτη φορά μετά δέκα χρόνια δόθηκε καινούργια στολή στο προσωπικό», κατέληξε.
«Άμεση συντήρηση»
Το θέμα ανέδειξε η Ένωση Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος. Σε ανακοίνωση με τίτλο «Ασφαλείς και υγιείς πυροσβέστες», στην οποία γίνεται αναφορά στους πυροσβέστες που έχασαν τη ζωή τους εν ώρα καθήκοντος, το πρωτοβάθμιο σωματείο των αξιωματικών επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι «έχει καταντήσει γραφικό εν έτει 2018 να φωνάζουμε διαρκώς για τα αυτονόητα, ζητώντας μέσα ατομικής προστασίας, ανανέωση του πυροσβεστικού στόλου, άμεση συντήρηση του υπάρχοντος, θεσμοθέτηση κανόνων υγείας και ασφάλειας».
Την ίδια στιγμή, πάντως, ετοιμοπόλεμα είναι τα περισσότερα από τα πυροσβεστικά σκάφη τύπου Canadair της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς για πρώτη φορά 12 κινητήρες εστάλησαν για επισκευή και συντήρηση στις ΗΠΑ. Επιπλέον, αυξήθηκαν τα πυροσβεστικά ελικόπτερα που μισθώθηκαν την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο, με τον αριθμό τους να ανέρχεται στα 13. «Φέτος εξασφαλίστηκαν έγκαιρα ένα παραπάνω ελικόπτερο βαρέος τύπου και δύο παραπάνω μεσαίου τύπου, ενώ είναι έτοιμοι οι κινητήρες των παλιών Canadair, που ανασκευάστηκαν στην Αμερική», είχε δηλώσει στην αρχή της αντιπυρικής περιόδου ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Τόσκας.
Ελικόπτερα
Στις επιχειρήσεις πυρόσβεσης μετέχουν τα πέντε ιδιόκτητα ελικόπτερα του σώματος (τρία τύπου ΒΚ και δύο Super Puma), καθώς και δύο ελικόπτερα Cinouk του Στρατού Ξηράς, στα οποία προσαρμόζεται ειδικός κάδος για τη μεταφορά νερού.
Σημειώνεται, πάντως, ότι οι πιλότοι που υπηρετούν στην Πυροσβεστική δεν επαρκούν για να «πετάξουν» τα πέντε ιδιόκτητα ελικόπτερα του σώματος και αυτές τις μέρες βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες για την πρόσληψη εποχικών πιλότων.
(ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ-24/07/2018)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.