Αρχική » » Ο φόβος του... Αστακού πάνω από τα Ναυπηγεία

Ο φόβος του... Αστακού πάνω από τα Ναυπηγεία


Μετά το αρχικό ναυάγιο της συμφωνίας εσπευσμένη συνάντηση εντός της εβδομάδας για κλείσιμο της υπόθεσης.

Στα… αβαθή της γραφειοκρατίας και της προχειρότητας με την οποία προωθήθηκε η μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ξανα)κόλλησε το οριστικό κλείσιμο της συμφωνίας που ήταν προγραμματισμένο για χθες 22 Οκτωβρίου.
Μετά τη νέα εμπλοκή το πρωτότυπο υποβρύχιο «Παπανικολής» παραμένει στο Κίελο.Τα «σύννεφα» φαίνεται πάντως πως πυκνώνουν επικίνδυνα πάνω από...
τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και κανείς στην κυβέρνηση δεν θα ήθελε ένα νέο φιάσκο, όπως αυτό του Αστακού. Αποφασίστηκε λοιπόν να οριστεί συνάντηση για την ερχόμενη εβδομάδα (μάλλον Τετάρτη) με σκοπό να λήξει οριστικά η υπόθεση. Πιθανόν πάντως να χρειαστεί και νομοθετική ρύθμιση, καθώς η 22α Οκτωβρίου ήταν η καταληκτική ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. 
Αν και για την αρνητική εξέλιξη της Παρασκευής φαίνεται να ευθύνεται η γερμανική πλευρά, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες «ξέχασε» να καταθέσει την απαιτούμενη φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα για να αποδεσμευτεί από το υπουργείο Οικονομικών η πρώτη δόση της σύμβασης ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ,είναι εμφανή τα κενά και η προχειρότητα της μεθόδευσης παραχώρησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.  
Ενδεικτικό είναι επίσης ότι ηπρογραμματισμένη μεταβίβαση του 75,1% των μετοχών της επιχείρησης θα γινόταν στην εταιρία Prininvest,που είναι η «συνδεδεμένη» της Abu Dhabi Mar και ανήκει στον Ισκαντάρ Σάφα. Επισήμως, η Prininvest, που είναι κατά 30% μέτοχος στην Abu abi Mar, ενεπλάκη έως ότου ξεπεραστούν οι εκκρεμότητες με κυριότερη το πρόστιμο ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ (συν τόκους) που είχε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβληθεί. Το θέμα των φόρων που είχαν επιβληθεί μετά από έλεγχο του ΣΔΟΕ στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για παλαιότερες υποθέσεις φαίνεται ότι επιλύθηκε με την ThyssenKrupp να αναλαμβάνει την υποχρέωση καταβολής τους (λέγεται μάλιστα πως έγινε και διακανονισμός και από 6 εκατομμύρια ευρώ θα πληρώσει 3,7). 
Παραμένουν ωστόσο σημαντικά ερωτήματα που αφορούν την υπόθεση. Συγκεκριμένα, μπορεί η «συνδεδεμένη» εταιρία να περιγράφεται στην αρχική σύμβαση, πώς όμως το Ελληνικό Δημόσιο κατοχυρώνεται για το μέλλον της επιχείρησης με τους 1.200 εργαζόμενους όταν όλες οι συνομιλίες και τα δεδομένα αφορούσαν την Abu Dhabi Mar της βασιλικής οικογένειας; 
Οταν ο Ευάγγελος Βενιζέλος παραδέχεται πως δεν έχει ακόμη υποβληθεί επιχειρηματικό σχέδιο για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πώς μπορεί να εξασφαλίζεται αυτό από μία ενδιάμεση εταιρία; Πέραν βέβαια του ότι το business plan έπρεπε να ήταν απαραίτητη προϋπόθεση στις διαπραγματεύσεις. Μέχρι στιγμής επίσης, το μόνο που ανακοινώθηκε όσον αφορά υλοποιήσιμο πρόγραμμα είναι η «προίκα» ναυπήγησης δύο επιπλέον υποβρυχίων για το Πολεμικό Ναυτικό. Πώς εξασφαλίζονται οι 1.200 θέσεις εργασίας και για πόσο αυτές θα υπάρχουν αν τα Ναυπηγεία δεν λάβουν άμεσα δουλειές; Η κυβέρνηση εξ αρχής δεν φρόντισε να υπάρξει σχετική δέσμευση από τη νέα ιδιοκτήτρια εταιρία με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να είναι σήμερα ανάστατοι.
Πιθανότατα πάντως και εφόσον κλείσει η συμφωνία τις επόμενες ημέρες να καταβληθούν στους εργαζόμενους οι μισθοί του Αυγούστου,του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου που τους οφείλονται.


ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΥΤΡΑΣ


(ΠΗΓΗ)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger