• Εξοπλιστική κινητικότητα για πρώτη φορά έπειτα από 8 χρόνια.
• Η αναβάθμιση των F-16 είναι ακόμη ένα από τα φλέγοντα θέματα που πρέπει να λυθούν, για να υπάρξει ποιοτική εξισορρόπηση με την τουρκική Αεροπορία.
Τα Επιτελεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας επεξεργάζονται ολοκληρωμένα σχέδια εξοπλισμών, ξεκινώντας μια φάση κινητικότητας για πρώτη φορά ύστερα από 8 και πλέον έτη απραξίας, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία η τουρκική απειλή, υπό την ηγεσία του Ερντογάν, αρχίζει να ξεδιπλώνεται κυριολεκτικά από τον Έβρο έως το Καστελόριζο (άρμα μάχης Altay, σκάφος αμφίβιων επιχειρήσεων TCG Anadolu), με ένα πρωτοφανές εξοπλιστικό πρόγραμμα. Έτσι, οι επιλογές της κυβέρνησης και του ΥΠΕΘΑ είναι πλέον περιορισμένες για την αναγκαιότητα εκπόνησης ενός εξοπλιστικού προγράμματος για τις Ένοπλες Δυνάμεις, από τη στιγμή που δεν υπάρχει πλέον κανένα περιθώριο για επανάπαυση. Αυτό λήγει πρακτικά με την είσοδο σε υπηρεσία των πρώτων τουρκικών F-35 τέλη 2018, αρχές 2019, ως ένα συμβολικό αλλά και ουσιαστικό ορόσημο της τουρκικής εξοπλιστικής φρενίτιδας, η οποία θα βρίσκεται στο απόγειό της τα δύο τελευταία έτη της δεκαετίας την οποία διανύουμε και τα πρώτα της επόμενης.
Έτσι, χωρίς άλλα περιθώρια και απέναντι σε μια Τουρκία που γιγαντώνεται εξοπλιστικά με ραγδαίους ρυθμούς, τα Επιτελεία ήδη επεξεργάζονται ολοκληρωμένα σχέδια εξοπλισμών, ξεκινώντας μια φάση κινητικότητας για πρώτη φορά ύστερα από 8 και πλέον έτη απραξίας. Ο Στρατός θα χρειαστεί ένα ελικόπτερο για όλες τις δουλειές και αυτό μάλλον πρόκειται να είναι το UH-60L/M Blackhawk, από τα αποθέματα των αμερικανικών ΕΔ. Επόμενο βήμα είναι τα ΤΟΜΑ. Μεταχειρισμένα αμερικανικά M2 Bradley ή ΒΜΡ-3 από τη Ρωσία. Εάν πάμε σε νέα, αυτά θα πρέπει να είναι τα Τ-15 Armata «Object 149» ή Kurganets-25. Στο θέμα της αντιαεροπορικής άμυνας, ο Στρατός μάλλον θα κινηθεί μεταξύ των TOR-M2 ή των νέων Pantsir S-2 για την οριστική αντικατάσταση των παλαιών SA-8.
Βλήματα Cruise
Στο ΠΝ, το κυριότερο πρόγραμμα αφορά στην προμήθεια κορβετών μέχρι 2.500 τόνων. Εδώ φαίνεται ότι προτιμάται είτε μια έκδοση της γαλλικής Go Wind είτε μια μεγεθυμένη έκδοση της ρωσικής Buyan, η οποία πρέπει να σημειωθεί ότι μπορεί να μεταφέρει και τα περίφημα βλήματα Cruise Kalibr. Ακόμη, πιεστική είναι η ανάγκη για προμήθεια επιπλέον ελικοπτέρων Α/Υ πολέμου S-70 Seahawk. Στην ΠΑ υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο ενός προγράμματος ΝΜΑ, το οποίο θα μπορεί να είναι είτε το F-35 (σε ελάχιστο αριθμό των 20 αεροσκαφών), ενώ αναμένεται οι Ρώσοι να κτυπήσουν στα ίσια με το Su-35S. Η αναβάθμιση των F-16 είναι ακόμη ένα από τα φλέγοντα θέματα που πρέπει να λυθούν για να υπάρξει ποιοτική εξισορρόπηση με την τουρκική Αεροπορία. Επίσης, σημαντικό κρίνεται το θέμα της ενίσχυσης της Αεράμυνας μεγάλου βεληνεκούς με τουλάχιστον 2 συστοιχίες S-300PMU-2 και νέα βλήματα για τις υπάρχουσες ή επιπλέον συστήματα Patriot PAC-3.
(ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ-28/01/2017)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.