■ Νέα στοιχεία για την άσκηση «Viper Valley», που διεξήχθη στο Ισραήλ.
■ Τα σενάρια συμπεριλάμβαναν επιθετικές ενέργειες μέρα και νύχτα και διείσδυση βαθιά στην εχθρική ενδοχώρα σε αποστολές κρούσης υπό τα πυρά αντιαεροπορικών όπλων, εχθρικών αεροσκαφών κ.ά.
■ Η «μπλε» ομάδα συμπεριλάμβανε πιλότους και από τις δύο Αεροπορίες, ενώ η «κόκκινη» αποτελείτο αποκλειστικά από Ισραηλινούς.
Περισσότερα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας αναφορικά με την κοινή ελληνο-ισραηλινή αεροπορική άσκηση «Viper Valley 2016», που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Ισραήλ.
Τα ελληνικά F-16C block 50 που πέταξαν στο Ισραήλ φιλοξενήθηκαν στην ΑΒ «Ramat-David», στην οποία κανένα άλλο μαχητικό ξένης χώρας δεν έχει προσγειωθεί από το 1956! Αυτό, άλλωστε, ανέφερε ο ίδιος ο διοικητής της βάσης της Ισραηλινής Αεροπορίας, σμήναρχος Αμνόν, υπογραμμίζοντας την ιστορική σημασία της ελληνικής έλευσης στη βάση, για συνεκπαίδευση με τα ισραηλινά F-16C/D «Barak». Η άσκηση Ισραηλινών και Ελλήνων διακρίθηκε από την εξαντλητική της σχεδίαση, σε κάθε λεπτομέρεια, με τα μαχητικά να μοιράζονται σε δύο ομάδες, την «μπλε» και την «κόκκινη», οι οποίες «συγκρούστηκαν» μεταξύ τους με βάση τα πιο ρεαλιστικά επιχειρησιακά - πολεμικά σενάρια και μάλιστα σε χώρο πιο περιορισμένο από αυτόν που έχουν συνηθίσει τα ελληνικά πληρώματα, εξαιτίας του μικρού γεωγραφικού χώρου του Ισραήλ.
Η «μπλε» ομάδα συμπεριλάμβανε πιλότους και από τις δύο Αεροπορίες, ενώ η «κόκκινη» αποτελείτο αποκλειστικά από Ισραηλινούς. Τα σενάρια συμπεριλάμβαναν επιθετικές ενέργειες μέρα και νύχτα, διείσδυση βαθιά στην εχθρική ενδοχώρα σε αποστολές κρούσης υπό τα πυρά αντιαεροπορικών όπλων και εχθρικών αεροσκαφών, ενώ προβλεπόταν και εναέριος ανεφοδιασμός. Μάλιστα, σε αντίθεση με τα ΝΑΤΟϊκά σενάρια και στάνταρ που ακολουθούν οι πολυεθνικές ασκήσεις συνήθως, η συγκεκριμένη ακολούθησε τα ισραηλινά στάνταρ, τα οποία μοιάζουν πολύ με αυτά της ΠΑ.
«Οι Έλληνες είναι εταίροι μας επί μακρόν και η άσκηση δύο εβδομάδων είναι ένα ακόμα βήμα μπροστά στη συνεργασία μας», ήταν τα λόγια του σμηνάρχου Αμνόν, διοικητή της βάσης, ο οποίος δεν έκρυβε την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα της συνεκπαίδευσης, επιβεβαιώνοντας ότι Έλληνες και Ισραηλινοί εκπαιδεύτηκαν σε απόλυτα ρεαλιστικές συνθήκες και συνεργάστηκαν σαν να ανήκαν στην ίδια Αεροπορία.
Τέλος στη φημολογία πώλησης των Block 30
Δεν θα είναι η Ελλάδα στους υποψήφιους προμηθευτές μαχητικών F-16 για τη Βουλγαρία, ανέφερε σε δημοσίευμά του το πρακτορείο Reuters. Όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα με ημερομηνία 9 Δεκεμβρίου, η Βουλγαρία στοχεύει να δαπανήσει ποσό λίγο μεγαλύτερο των 800 εκατομμυρίων δολαρίων για καινούργια ή μεταχειρισμένα αεροσκάφη που θα αντικαταστήσουν τα γερασμένα σοβιετικής κατασκευής MiG-29 και αναφέρει ως ενδεχόμενες πηγές προμήθειας την Ιταλία, την Πορτογαλία, τις ΗΠΑ και τη Σουηδία.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η επιλογή για τη Σόφια θα γίνει ανάμεσα σε καινούργια μαχητικά Gripen της σουηδικής SAAB και μεταχειρισμένα F-16 από την Πορτογαλία. Τέλος, υπάρχει η προοπτική προμήθειας μεταχειρισμένων ιταλικών EF-2000 Typhoon (Eurofighter) από την Ιταλία, με την τρίτη αυτήν επιλογή να συγκεντρώνει τις λιγότερες πιθανότητες. Η Βουλγαρία έχει δώσει χρονικό περιθώριο τριών μηνών στους υποψήφιους προμηθευτές για να καταθέσουν προς αξιολόγηση τις προτάσεις τους, ώστε να λάβει τις τελικές της αποφάσεις στη συνέχεια.
Το δημοσίευμα επιβεβαίωσε και πηγή του ΓΕΑ, η οποία είπε ότι ο στόλος των F-16 Block 30 της 330Μ έχει τουλάχιστον 4.500 ώρες πτητικού εκμεταλλεύσιμου έργου, με αποτέλεσμα τα αεροσκάφη να θεωρούνται σημαντικό κεφάλαιο για την ΠΑ, παρά την ηλικία τους. «Σε μια περίοδο που η ΠΑ βρίσκεται αντιμέτωπη με χαμηλές διαθεσιμότητες, κάθε αεροσκάφος είναι πραγματικό πολύτιμο για να διατεθεί προς πώληση», είπε χαρακτηριστικά.
(ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ-14/01/2017)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.