Του Νίκου Νικολόπουλου*
Πιστό στο φασιστικό καθεστώς που υπηρετεί, είτε με την κεμαλική είτε με τη νεο-οθωμανική «προβιά» του, το τουρκικό βαθύ κράτος υπηρετεί με σχολαστικότητα και σταθερότητα τους πάγιους σοβινιστικούς του στόχους για την κυριολεκτική κατάκτηση της Ευρώπης με κάθε τρόπο.
Για την επίτευξη του στόχου του αυτού, πλέον χρησιμοποιεί κάθε μέσο διασποράς της προπαγάνδας του. Για την ευρωπαϊκή λογική αποτελεί πραγματικά παραλογισμό το γεγονός ότι οι Τούρκοι χρησιμοποιούν τις Τουρκικές Αερογραμμές, όχι ως μία εταιρεία η οποία μεταφέρει επιβάτες, αλλά πολύ περισσότερο ως ένα μέσο διασποράς προπαγάνδας σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι, άλλωστε, γνωστό ότι, μετά την αποτυχημένη προσπάθεια πραξικοπήματος, οι επιβάτες της εταιρείας αυτής μαζί με την «πορτοκαλάδα» τους ελάμβαναν και μία επιστολή όπου η Διοίκηση της εταιρείας «ενημέρωνε» τους πελάτες της για τα γεγονότα, ευχαριστώντας «τις γενναίες αστυνομικές δυνάμεις» και τους χιλιάδες «μάρτυρες» που έδωσαν τη ζωή τους στο όνομα του Αλλάχ, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η επιστολή της Tlirkish Airlines.
Άλλο πολύ πρόσφατο συμβάν, που κορυφώνει την προκλητικότητα της εταιρείας αυτής, αποτελεί η διαφημιστική της καμπάνια για την Κωνσταντινούπολη προς το ελληνικό κοινό. Μία καμπάνια η οποία δεν έχει στόχο να διαφημίσει τον προορισμό αυτόν, αλλά να δημιουργήσει πάτημα για τους εγχώριους πράκτορες της Άγκυρας να διαμορφώσουν σταδιακά την άποψη της ελληνικής κοινής γνώμης για την ονομασία της Κωνσταντινούπολης. Πρόκειται για μία διαφήμιση όπου προτρέπει τους 'Έλληνες να επισκεφθούν την «Ιστανμπούλ», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ηχητικό μήνυμα!
Η Turkish Airlines, όμως, είναι εταιρεία μιας άλλης λογικής και χρήσης, από ό,τι φαίνεται! Δεν την ενδιαφέρει να κάνει διαφήμιση προσιτή προς τον Έλληνα επιβάτη έτσι ώστε να πουλήσει εισιτήρια... Την ενδιαφέρει να τον «επιμορφώσει», να τον γαλουχήσει, να του μάθει... Ιστορία. Μόνον εταιρείες-όργανα προπαγάνδας ενδιαφέρονται να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη μίας χώρας. Και μία τέτοια εταιρεία είναι η Turkish Airlines. Η Turkish Airlines αυτοπροβάλλεται ως μία «παγκόσμια» εταιρεία. Όπως θα δούμε, η Turkish Airlines εξυπηρετεί τουρίστες ακόμη κι εκεί που δεν υπάρχουν! Ο τόπος αυτήν τη φορά; Υεμένη. Μία χώρα χωρίς υποδομές, άγνωστη στον τουριστικό χάρτη.
Στις 10 Φεβρουάριου 2013 όμως, συνέβη το εξής ενδιαφέρον: Η Υεμένη και η Τουρκία αφαίρεσαν αμοιβαία την απαίτηση θεώρησης εισόδου (βίζα) για τους πολίτες τους που ταξιδεύουν μεταξύ των δύο χωρών. Με τη σύγκρουση στη Συρία να έχει φουντώσει, ήταν σίγουρα ενδιαφέρον αυτό το χρονικό διάστημα. Πριν από αυτό, τον Οκτώβριο του 2012, οι τουρκικές αεροπορικές εταιρείες άρχισαν να εκτελούν τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα κατευθείαν από και προς την Κωνσταντινούπολη, από τις υεμενικές πόλεις Αντεν και Σάναα - προορισμοί που έως τότε κανείς δεν είχε ποτέ ακούσει!
Δεν ήταν δύσκολο τελικώς να συνδεθούν οι κουκίδες του μυστηρίου. Ο εθνικός αερομεταφορέας της Τουρκίας ήταν βέβαιο ότι κάποιους μετέφερε και σίγουρα δεν ήταν τουρίστες ή businessmen... Η «Τζιχάντ» στη Συρία ήθελε νεαρούς άνδρες και ποιοι ήταν καλύτεροι από τους εξαθλιωμένους μουσουλμάνους της Υεμένης, που με χαρά ταξίδευαν για να πολεμήσουν στη Συρία κατά του καθεστώτος του Ασαντ, που η Τουρκία είχε αποκηρύξει. Γεννάται το ερώτημα: Ποιος πλήρωνε την αεροπορική εταιρεία για όλους αυτούς τους ναύλους προς Συρία και πίσω; Αντίστοιχα δρομολόγια τζιχαντιστών, αλλά και μεταφοράς οπλισμού, πραγματοποιούνταν σύμφωνα με δημοσιεύματα και από το Πακιστάν προς τη Συρία με πτήσεις της Turkish Airlines μέσω «Ιστανμπούλ».
Αργότερα, αραβικά μέσα ενημέρωσης έκαναν ευρείες αναφορές ότι, όταν ξέσπασαν οι ταραχές στην Υεμένη, η Turkish Airlines εντατικοποίησε την αντίθετη ροή μεταφέροντας μαχητές από τη Συρία προς την Υεμένη πια, όπου οι κυβερνητικές δυνάμεις χρειάζονταν σουνίτες στη μάχη ενάντια στους σιίτες εξεγερμένους.
Το ίδιο αξιοπερίεργη «επιχειρηματικά» είναι η έναρξη δρομολογίων της Turkish Airlines στη Σομαλία. Πολλοί Σομαλοί χρησιμοποίησαν το άνοιγμα αυτό της Τουρκίας για να ταξιδέψουν στην Ευρώπη (μέσω Αιγαίου) με ψεύτικα διαβατήρια, κάτι που, σύμφωνα με διαρροές σε ΜΜΕ, οι Τούρκοι αξιωματούχοι ούτε αγνοούσαν ούτε το έκαναν κατά λάθος, αλλά αντιθέτως έκαναν «τα στραβά μάτια». Να λοιπόν πώς η Turkish Airlines έκανε επικερδή έναν προορισμό που καμία άλλη σημαντική αεροπορική εταιρεία δεν ήθελε. Μέσω μονοπωλίου στο λαθρεμπόριο ανθρώπων.
Η Turkish Airlines δεν είναι, λοιπόν, μία κοινή αεροπορική εταιρεία, αλλά ένα ακόμη εργαλείο προπαγάνδας του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Είναι ένα σημαντικό εργαλείο της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής. Μόνον με αυτήν της την ιδιότητα πρέπει να αντιμετωπίζεται. Το ελληνικό κράτος, διαμέσου των αρμόδιων υπηρεσιών, οφείλει άμεσα να ερευνήσει τα άνωθεν αναφερόμενα και να ελέγξει άμεσα τις ενέργειες της Turkish Airlines, οι οποίες υπερβαίνουν κατά πολύ τον όρο «αεροπορική εταιρεία».
* Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος και ανεξάρτητος βουλευτής
(ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ-18/11/2017)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.