Το σκηνικό των νέων ελέγχων της (δυσαρεστημένης) τρόικας, των συνεχιζόμενων απεργιών των γιατρών, των φαρμακοποιών, των εργαζομένων στα μέσα μεταφοράς, των νέων αγροτικών κινητοποιήσεων και των πάσης φύσεως αντιδράσεων πολιτών (από το άνοιγμα των (πανάκριβων και πολλών) διοδίων ως την άρνηση καταβολής των (αυξημένων) εισιτηρίων στις συγκοινωνίες ήλθε... χθες να συμπληρώσει η επανεμφάνιση ενός παλιού σκανδάλου, του οποίου οι πρωτεργάτες παραμένουν στο απυρόβλητο.
Έκαναν δηλαδή την εμφάνισή τους και πάλι τα βαθύτερα αίτια της αντίδρασης των πολιτών στα μέτρα λιτότητας, που δεν είναι άλλα από την γενικευμένη αίσθηση της ατιμωρησίας αυτών που οδήγησαν τη χώρα στην πτώχευση.
Την ώρα που, μέσα σε ένα εντελώς σουρεαλιστικό σκηνικό, οι ασφαλισμένοι επισκέπτονταν τους απεργούς γιατρούς τους στο αμφιθέατρο του υπουργείου Υγείας, που τελεί υπό κατάληψη εδώ και μία εβδομάδα, προκειμένου να τους συνταγογραφήσουν τα φάρμακά τους (τα οποία δεν θα μπορέσουν να αποκτήσουν λόγω της απεργίας των φαρμακοποιών), χθες το γερμανικό περιοδικό «Ντερ Σπήγκελ» δημοσίευσε πληροφορίες για ύποπτες πληρωμές ύψους 55 εκ ευρώ σχετικά με την πώληση στην Ελλάδα των τριών (που έγιναν τέσσερα) υποβρυχίων που ναυπηγήθηκαν στο Κίελο από την γερμανική εταιρία HDW.
Το περιοδικό έχει στην διάθεσή του τα πρακτικά της εισαγγελίας του Μονάχου που ερευνά και αυτήν την υπόθεση διαφθοράς και έχει βάλει στο στόχαστρο την εταιρία Ferrostaal, που προωθούσε τα προϊόντα της HDW.
Το περιοδικό γράφει ότι η υπό κατηγορίαν εταιρία, προκειμένου να κερδίσει το έργο έναντι των ανταγωνιστών της (γαλλική, σουηδική και ολλανδική εταιρία), η Ferrostaal – τρία μέλη του Δ.Σ. της οποίας συγκαταλέγονται μεταξύ των κατηγορουμένων – προσέλαβε ομάδα συμβούλων, με επικεφαλής τον φίλο του πρώην πρωθυπουργού της Βαυαρίας Φραντς Γιόζεφ Στράους, τον κόμη Χέρμαν Πύκλερ.
Ήταν η ομάδα που στην εταιρία έγινε γνωστή ως «Ομάδα Α» και σ’ αυτήν σύμφωνα με το Σπήγκελ ανήκε και ένας έμπορος, που εμφανιζόταν ήδη στη συμφωνία για τεθωρακισμένα Fuchs της εταιρίας Τhyssen το 1991 και είχε λάβει μίζες περί τα 220 εκ. μάρκα.
Όλα αυτά τα ωραία έγιναν με όχημα τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που κρατικοποιήθηκαν το 1985 και έκτοτε βυθίστηκαν σε ένα πέλαγος ανικανότητας, ρουσφετιών και διαφθοράς. Οι επίμαχες συμβάσεις είναι του 2000 και του 2002, όταν παραγγέλθηκαν και προπληρώθηκαν τα υποβρύχια, μεταξύ των οποίων και το «Παπανικολής» που έγερνε. Το τίμημα ήταν 1,8 δις ε και από αυτά το 1,4 προπληρώθηκε!
Μετά τα Ναυπηγεία άρχισαν να αλλάζουν γερμανικά χέρια και στο μεταξύ επιβαρύνθηκαν, πέραν όλων των άλλων, και με ευρωπαϊκά πρόστιμα ύψους 230 εκ ευρώ (400 με τους τόκους) για παράνομες κρατικές επιδοτήσεις προς τα ναυπηγεία.
Οι εταιρίες που τελούν υπό κατηγορία (HDW και Thyssen) είναι οι δύο γερμανικές εταιρίες που διαδοχικά απέκτησαν το έλεγχο του Σκαραμαγκά μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο, οπότε πέρασε στον έλεγχο της Αμπού Ντάμπι Μαρ, με την Thyssen να κρατά το 25%.
Το «Παπανικολής» παρελήφθη τον περασμένο Νοέμβριο, αφού επιδιορθώθηκε και αφού διασφαλίστηκε ότι στη νέα σύμβαση δεν μετέχει η Ferrostaal. Από το υπουργείο Άμυνας ανακοινώθηκε ότι αυτή τη φορά τέθηκαν ρήτρες διαφάνειας, ενώ δεν υπάρχουν αντισταθμιστικά ωφελήματα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.