Ακούμε πάλι, σε σύντομο χρονικό διάστημα είναι η αλήθεια, για τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης και την συνέντευξη που παραχώρησε σε περιοδικό. "Μα καλά πότε θα τον μαζέψουν;" -ακούω να λένε. Μήπως είναι "σουρωμένος" και μας δουλεύει τόσα χρόνια ότι έκοψε το αλκοόλ; Μήπως τρελάθηκαν οι συμπολίτες μας και ψήφισαν έναν ακόλαστο, μέθυσο, ναρκομανή, ανθέλληνα και ομοφυλόφιλο για εκπρόσωπό τους;
Στην αρχή ήταν η γνώμη του για τον Κεμάλ και το σπίτι στην Θεσσαλονίκη, μετά ήθελε να κάνει τσοντοκάναλο στην πόλη, ύστερα... ασχολήθηκε με τα μπουρδέλα, τώρα μας λέει για γάμους και πανηγύρια και για παρελάσεις gay. Εξοργίζει και προκαλεί αντιδράσεις. Προκαλεί. Λέει αυτά που κανείς δεν τολμάει όχι να πει, αλλά να ακούσει. Ο Μπουτάρης είναι ο αντίποδας της έννοιας του πολιτικού όπως τον ξέρουμε χρόνια τώρα. Εκφράζει μια μερίδα ανθρώπων που ζουν αποκλεισμένοι από τον έμφυτο συντηρητισμό των Ελλήνων, τους παρίες του κοινωνικού συνόλου. Μιλάει τη γλώσσα του δρόμου, όντας περιθωριακός ο ίδιος, προστατευμένος βέβαια από την ασφάλεια του κοσμοπολίτικου αστισμού του, ταυτόχρονα όμως παραμένει μια σκοτεινή φιγούρα, αταίριαστη με τον ισχύοντα πολιτικό λόγο, εξαιρετικά αντιπαθής στους αντιπάλους τους και την ίδια στιγμή το "επίσημο" στόμα των περιθωριακών.
Κινδυνεύουμε άραγε από αυτές τις απόψεις; Μπορεί ο Μπουτάρης να ανατρέψει τον βαθύ συντηρητισμό μας; Νομίζω πως παρόλο που αρκετοί από αυτούς που τον ψήφισαν, το έχουν ήδη μετανιώσει γιατί αρχίζουν και τρομάζουν, παρόλο που διαφωνώ για μια gay παρέλαση, όπως διαφωνώ και για μια παρέλαση straight, γιατί οι σεξουαλικές προτιμήσεις δεν έχουν ανάγκη από παρελάσεις, πιστεύω λοιπόν πως δεν κινδυνεύουμε. Περισσότερο εκτεθειμένος σε κίνδυνο είναι ο ίδιος. Όχι γιατί αυτά που λέει είναι επικίνδυνα, αλλά γιατί στην Ελλάδα γίνεσαι εύκολα γραφικός. Η γραφικότητα είναι αυτό που πρέπει να αποφύγει. Όσο για τις απόψεις του, απέχουν πολύ από την ελληνική πραγματικότητα και όσα μπορούμε να δεχθούμε.





0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.