• Μέχρι σήμερα το Πολεμικό Ναυτικό έχει παραλάβει μόνον ένα υποβρύχιο, το «Παπανικολής», ενώ τα άλλα τρία είναι ακόμα υπό κατασκευή, παρά το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο έχει καταβάλει το σύνολο σχεδόν των χρημάτων στους Γερμανούς.
• Δυσαρέσκεια της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που θέλει την έγκαιρη παράδοση τους στο Πολεμικό Ναυτικό.
• Μπλόκο των εργαζομένων Σκαραμαγκά στα κλιμάκια του ΓΕΝ.
Μπλόκο στο κλιμάκιο του Πολεμικού Ναυτικού που παρακολουθεί την πρόοδο της συντήρησης των υποβρυχίων Type 214 έχουν θέσει οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων τους για τη μη...
καταβολή των δεδουλευμένων τους και το καθεστώς της εκ περιτροπή εργασίας που τους έχει επιβληθεί οπό τη διοίκηση των ΕΝΑΕ.
καταβολή των δεδουλευμένων τους και το καθεστώς της εκ περιτροπή εργασίας που τους έχει επιβληθεί οπό τη διοίκηση των ΕΝΑΕ.
Το γεγονός έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, η οποία έχει αναγάγει το θέμα που αφορά γενικά την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών στο τρία υποβρύχια που χτίζονται στα Ναυπηγείο σε βασική της προτεραιότητα Όπως τονίζουν πηγές του Πεντάγωνου, εκφράζοντας την ενόχλησή τους για τον αποκλεισμό του κλιμακίου του Πολεμικού Ναυτικού από την πρόσβασή του στους χώρους συντήρησης των υποβρυχίων, «κανείς και για οποιοδήποτε λόγο δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με τα χρήματα των φορολογουμένων σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά συγκυρία, αλλά ούτε και με την άμυνα της χώρας. Ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει από την τσέπη του περισσότερα από 2 δις, ευρώ γι' αυτή την υπόθεση και αυτό είναι κάτι που πρέπει όλοι να το σεβαστούν».
Στο ΚΥΣΕΑ
Να σημειώσουμε ότι το θέμα των υποβρυχίων ήταν ένα από τα βασικά θέματα που απασχόλησαν το ΚΥΣΕΑ της περασμένης Τετάρτης. Το ζήτημα της προόδου και της έγκαιρης παράδοσης των υποβρυχίων στο Πολεμικό Ναυτικό είναι μάλιστα ένα από το ζητήματα που έχει θέσει πολύ ψηλά και στη δική του ατζέντα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος ήδη από τις πρώτες ημέρες της ανόδου του στο κτίριο της Λεωφόρου Μεσογείων ανακίνησε το θέμα, ζητώντας λεπτομερειακή ενημέρωση γύρω από το συγκεκριμένο φάκελο. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται, άλλωστε, και το κάλεσμα που απηύθυνε στα τέλη της περασμένης εβδομάδος προς τους εργαζομένους στα Ναυπηγεία να διαχωρίσουν τις αντιδράσεις τους οπό τις εργασίες που πραγματοποιούνται στα υποβρύχια. Ο κ. Παναγιωτόπουλος είχε, επίσης, μεταφέρει τους σχετικούς προβληματισμούς του και προς τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ κ. Παναγόπουλο, ζητώντας του να παρέμβει ώστε να μην επηρεαστούν οι εργασίες συντήρησης από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων.
Να θυμίσουμε ότι η ναυπήγηση των τεσσάρων υποβρυχίων Type 214 είχε αποφασιστεί στα τέλη της δεκαετίας του 1990, κατόπιν σχετικής εισήγησης του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου. Η προμήθεια ύψους 3 δισ. ευρώ περίπου είχε πραγματοποιηθεί με απευθείας ανάθεση στη γερμανική κοινοπραξία HDW, η οποία στην πορεία έλαβε επίσης ως «δώρο» και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με τη δέσμευση να μην απολυθεί κανείς οπό τους 1.500 εργαζομένους.
Μόνο ο «Παπανικολής»
Η συμφωνία προέβλεπε ότι μέχρι το 2006 θα είχε παραδοθεί το πρώτο οπό το καινούργια υποβρύχια και μέχρι το 2008 και τα υπόλοιπα. Τελικά μέχρι και σήμερα, και με το ελληνικό δημόσιο να έχει καταβάλει το σύνολο σχεδόν των χρημάτων στους γερμανούς, το Πολεμικό Ναυτικό έχει παραλάβει μόνον ένα υποβρύχιο, το «Παπανικολής», ενώ τα άλλα τρία είναι ακόμη υπό κατασκευή.
Σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά πριν από περίπου δύο χρόνια η κυριότητά τους πέρασε από τους Γερμανούς στον Λιβανέζο επιχειρηματία Ισκαντάρ Σάφα, κατόπιν σχετικής συμφωνίας του πρώην πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου και του τότε ΥΠΕΘΑ Ευάγγελου Βενιζέλου. Ο κ Σάφα διεκδικεί σήμερα με βάση τη συγκεκριμένη συμφωνία 108 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο.
Του Γιώργου Διονυσόπουλου
(Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΥΡΙΟ-30/7/2012)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.