• Στο μικροσκόπιο των Αρχών όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα του υπουργείου Άμυνας από το 1996 ως το 2010.
• Απίστευτες ιστορίες παρατυπιών, παραλείψεων και λαθών που στοίχισαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
• ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ εταιρείας που εκτελούσε προμήθειες για τα F-16 είχε καταγγείλει ότι στέλεχος του υπουργείου Άμυνας ζήτησε 200.000 δολάρια για ασήμαντη υπογραφή.
Κάθε προμήθεια και δικογραφία! Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, ανακριτικά γραφεία στο Πρωτοδικείο, το ΣΔΟΕ, ακόμη και η Εισαγγελία Εφετών παλαιότερα, ερευνούν την τελευταία δεκαετία σχεδόν όλες τις προμήθειες του υπουργείου Άμυνας, οι οποίες από το 1996 ως το 2010 ανέρχονται στο καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 25 δισ. ευρώ. Κι όμως, μόνο για δύο υποθέσεις, τα ΤΟRΜ-1 και τα υποβρύχια, έχουν εντοπιστεί κατηγορούμενοι ή έχουν προσωποποιηθεί οι κατηγορίες...
Δικογραφία στο Πταισματοδικείο Αθηνών περιέχει τη συγκλονιστική καταγγελία στελέχους αμερικανικής εταιρείας (Pratt & Whitney), η οποία εκτελούσε προμήθειες για τα F-16, ότι στέλεχος του υπουργείου Άμυνας ζήτησε 200.000 δολάρια για ασήμαντη υπογραφή. Στο στάδιο της δικαστικής έρευνας εκλήθησαν ως μάρτυρες ο τότε διευθυντής Εξοπλισμών κ. Ευ. Βασιλάκος και φυσικά ο καταγγέλλων. Ο κ. Βασιλάκος επιβεβαίωσε το περιστατικό, αλλά ο καταγγέλλων «ξέχασε," το όνομα, το οποίο είχε αναφέρει σε εσωτερικές συζητήσεις στο υπουργείο, ενώ στη δικαστική λειτουργό είπε ότι επρόκειτο για ανώνυμο τηλεφώνημα, στο οποίο του αναφέρθηκε πως πρέπει να καταβάλει τα χρήματα για να μπουν οι υπογραφές...
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», μέλη του ΣΔΟΕ έχουν εντοπίσει καταβολές σε μέλη Επιτροπής η οποία αποφάσισε προμήθεια εκατομμυρίων ευρώ για άρματα μάχης. Σύμφωνα με έγγραφο, για το οποίο έχουν ενημερωθεί δυο πρώην υπουργοί Άμυνας, τόσο το ΓΕΣ όσο και η αρμόδια Οικονομική Διεύθυνση εξέφραζαν την άποψη πως πρέπει να καθυστερήσουν οι παραδόσεις των αρμάτων (παραγγέλθηκαν το 2003), παρ΄ ότι η αρμόδια Διεύθυνση επέμενε πως αν δεν γίνει εγκαίρως η παράδοση αυτό «θα είχε σοβαρές συνέπειες στην επιχειρησιακή διαθεσιμότητα και ετοιμότητα του Στρατού». Τελικά επικράτησε η άποψη για επίσπευση των παραδόσεων. Ωστόσο, σύμφωνα με κατάθεση στην Εισαγγελία Εφετών, το 2010-11 το Ελληνικό Δημόσιο πλήρωσε 300 εκατ. ευρώ παραπάνω γιατί δεν είχε προβλεφθεί στη σύμβαση ο Φ.Π.Α.
Στη σύμβαση των αρμάτων Leopard 2 είχε συμπεριληφθεί ο όρος ότι αν δεν παραδίδονταν εγκαίρως θα δίδονταν άλλα, μεταχειρισμένα, από τις προμηθεύτρια εταιρεία Krauss Maffei. Το Ελληνικό Δημόσιο όμως προμηθεύθηκε τελικά τα μεταχειρισμένα άρματα καταβάλλοντας επιπλέον κάποια εκατομμύρια ευρώ), αφού «εξαφανίστηκε» ως διά μαγείας ο όρος της αρχικής σύμβασης για τα μεταχειρισμένα...
Για την Ιστορία, σύμφωνα με καταγγελία, τα καινούργια άρματα το 2006- 2007 παραδόθηκαν συγχρόνως με τα μεταχειρισμένα, τα οποία χρειάζονταν επιπλέον και επισκευές.
Ο φάκελος των ελικοπτέρων Απάτσι, ο οποίος ερευνήθηκε το 2010-11 και από την Εισαγγελία Εφετών, βρίσκεται ήδη στα χέρια εισαγγελέα του Πρωτοδικείου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η έρευνα εντοπίζεται στον τρόπο με τον οποίο έγιναν οι πληρωμές με τη μέθοδο των swap μετά το 2007 που άρχισε η παράδοση των ελικοπτέρων. Ο αντιπρόσωπος της εταιρείας στη χώρα μας άλλαξε αμέσως μετά την παράδοση! Όπως έχει καταθέσει πρώην στέλεχος του υπουργείου, από τις πρώτες ώρες της παράδοσης εντοπίστηκαν σοβαρά ελαττώματα στα συγκεκριμένα ελικόπτερα (σκουριασμένος έλικας, κινητήρας μικρότερος από αυτόν που άρμοζε), αλλά το Ελληνικό Δημόσιο, υπό το βάρος και των πιέσεων της εταιρείας Boeing πλήρωσε την πρώτη και τη δεύτερη δόση. Ακολούθησε, σύμφωνα με τις πέντε καταθέσεις- «φωτιά» στελέχους του αρμόδιου υπουργείου, αλληλογραφία και μεταξύ των υπουργείων Άμυνας και Οικονομικών γιατί τα ελικόπτερα εμφάνιζαν προβλήματα. Από εσωτερικό έγγραφο του υπουργείου Άμυνας το οποίο διαθέτει «Το Βήμα», τόσο τα επιθετικά όσο και τα μεταφορικά ελικόπτερα παρουσίασαν προβλήματα, τα οποία διορθώθηκαν, ενώ οι προβλέψεις της σύμβασης προκάλεσαν σωρεία ζητημάτων ως προς την άμεση επιχειρησιακή αξιοποίηση των ελικοπτέρων, αλλά και τους όρους πληρωμής και τις ρυθμίσεις με τα swap...
Οι εισαγγελείς τώρα συγκρίνουν τους όρους πληρωμής με τα swap τα οποία συμφωνήθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών, διαδικασία η οποία εμπλέκεται και με το σκάνδαλο των δομημένων ομολόγων. Εδώ η ζημιά του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με τα έγγραφα της δικογραφίας, αποτιμάται σε τουλάχιστον 70 εκατ. ευρώ, που είναι το χρηματοδοτικό κόστος έκδοσης των swap.
«Κενά» εμφανίζει και η προμήθεια των μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90. Σύμφωνα με μαρτυρική κατάθεση, η παραγωγή τους καθυστέρησε, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει και η προμήθειά τους στην Ελλάδα, όπως σε όλες τις χώρες. Ενώ η προμηθεύτρια εταιρεία δήλωσε ότι μπορεί να τα παραδώσει από το 2010 ως το 2014, έντιμοι παράγοντες του υπουργείου Άμυνας επιχείρησαν να επιβάλουν ρήτρες στην προμηθεύτρια 190 εκατ. ευρώ. Αυτό δεν έγινε όμως δυνατόν, διότι η αρχική σύμβαση ευνοούσε απροκάλυπτα την εταιρεία.
Οι έρευνες συνεχίζονται στα εισαγγελικά και ανακριτικά γραφεία πολλά χρόνια μετά τις αρχικές καταγγελίες. Όπως μας είπε αρμόδια πηγή, σε πολλές περιπτώσεις «τα ίχνη έχουν χαθεί δυστυχώς»!
ΓΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΔΑΚ0Υ
ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΚΑΙ ΜΙΖΕΣ
(το ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ- 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.