ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ... ΔΕΝ ΤΟ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ!
Αναφορικά με την ανέγερση τζαμιού στον Βοτανικό, από όταν αυτό πρωτοτέθηκε ως θέμα, οι ντόπιες «προοδευτικές» δυνάμεις, διερρήγνυαν τα ιμάτια τους, ισχυριζόμενοι ότι «η μη δημιουργία τεμένους, εμποδίζει τους μουσουλμάνους από την άσκηση των θρησκευτικών δικαιωμάτων τους». Με αυτή ακριβώς τη συλλογιστική, ασκήθηκαν πιέσεις και τελικά το ελληνικό κράτος ενέδωσε (όχι με ιδιαίτερη δυσκολία) και αποφάσισε την ανέγερση του τζαμιού.
Όμως, ήταν όντως έτσι τα πράγματα ; Η έλλειψη τζαμιού, ήταν «φίμωση των θρησκευτικών δικαιωμάτων, των μουσουλμάνων», όπως προσπαθούσαν να μας πείσουν οι διάφοροι υπερ-προοδευτικοί; Κάθε πλευρά (υπέρμαχοι και πολέμιοι του τζαμιού), ασφαλώς έβλεπαν το θέμα μέσα από το πρίσμα που επέτασσε η κοσμοθεωρία τους. Έτσι, ίσως η μόνη αντικειμενική άποψη, είναι αυτή που εκφέρουν οι ίδιοι οι μουσουλμάνοι.
Την άποψη αυτή τη μάθαμε προ ολίγων ημερών, με αφορμή μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική και ενδιαφέρουσα συνέντευξη που έδωσε ο πρόεδρος του “Ελληνικού Φόρουμ Μεταναστών”, Αχμέντ Μοαβία, στην οποία παραδέχεται και εξηγεί πώς το τζαμί έχει ελάχιστη-έως-μηδενική χρηστική σημασία για τους μουσουλμάνους. Μεταξύ άλλων, ανέφερε: «(το τζαμί) είναι εντελώς συμβολικό» κι έχει ως κύριο στόχο «όχι να λύσει το πρόβλημα των μουσουλμάνων, αλλά να καλύψει το ελληνικό κράτος ως προς τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τους διεθνείς οργανισμούς που διαμαρτύρονται». Συνεχίζει, λέγοντας: «Οι λατρευτικοί τόποι σε όλο τον κόσμο γίνονται κοντά εκεί που μένει ο κόσμος, είναι σε διάφορα σημεία, γιατί κανείς δεν θα ταξιδέψει για προσευχή στην άλλη άκρη της πόλης. Το τέμενος στον Βοτανικό θα καλύψει ίσως μόνο όσους μένουν κοντά».
Στο δε καυτό ερώτημα του αν μπορούσαν οι μουσουλμάνοι να ασκήσουν τα θρησκευτικά του καθήκοντα, μέχρι τώρα, η απάντησή του είναι ξεκάθαρη: «λειτουργούσαν στην Αθήνα περίπου 65 τέτοιοι χώροι για τους μουσουλμάνους [...] οι άνθρωποι δεν έχουν ανάγκη να χτιστούν και άλλοι χώροι, τους έχουν ήδη, οι χώροι αυτοί, που λειτουργούν σε όλες τις γειτονιές της Αθήνας χωρίς κανένα πρόβλημα».
Αντίστοιχη ανακολουθία απόψεων, παρατηρείται και σε άλλα θέματα που άπτονται του τζαμιού. Για παράδειγμα, κάποια οργάνωση με όνομα "Generation 2.0 for Rights Equality & Diversity'' (που σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, λειτουργεί «υπέρ των δικαιωμάτων ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων») ανέφερε σχετικά με το τζαμί: «Καλωσορίζουμε την έναρξη των εργασιών δημιουργίας του χώρου λατρείας για τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας, [...] είναι κάτι που έπρεπε να έχει περατωθεί εδώ και αρκετά χρόνια, ώστε οι άνθρωποι να πηγαίνουν περήφανα στον επίσημο χώρο λατρείας και όχι σε άτυπες και πολλές φορές μη ασφαλείς αυτοσχέδιες δομές». Συνεπώς, βλέπουμε μια τοποθέτηση που χαιρετίζει την κατασκευή του τζαμιού, ώστε να καταστούν μη-απαραίτητα τα δεκάδες αυτοσχέδια τζαμιά.
Κι εδώ όμως, οι αυτοαποκαλούμενοι «προστάτες της διαφορετικότητας» είναι σε πλήρη αντιδιαστολή με την επίσημη άποψη των μουσουλμάνων. Ο Αχμέντ Μοαβία, είναι διαφωτιστικός στη συνέντευξή του, ζητώντας «να δοθούν άδειες για τα μικρά τζαμιά κοντά στα σπίτια» και κάνοντας έκκληση από την πολιτεία να διασφαλίσει «νομιμοποίηση και συντήρηση για τα μικρά τζαμιά.
Εν κατακλείδι, παρατηρείται μια χαοτική διαφορά, στα όσα μας παρουσιάζουν οι ντόπιοι υπερασπιστές του τζαμιού, με όσα πιστεύουν οι καθ’ ύλην ενδιαφερόμενοι, δηλαδή οι ίδιοι οι μουσουλμάνοι. Θα μπορούσαμε να παραθέσουμε τουλάχιστον τις εξής διαφορές (Δείτε τον πίνακα).
Ήδη, κάποιοι κύκλοι εκφράζουν την ανησυχία τους, ότι το θέμα των μουσουλμάνων της Αθήνας, θα καταλήξει σε ένα καθεστώς όμοιο με αυτό που υφίσταται πλέον στη Θράκη. Δηλαδή, θα υπάρχει ένα «επίσημο τζαμί» (μηδενικής αξίας για τους μουσουλμάνους) που θα ελέγχεται από το κράτος και εκατοντάδες μικρά τζαμιά, που δεν θα ελέγχονται από το κράτος και που θα συγκεντρώνουν τη συντριπτική πλειοψηφία των πιστών. Ακριβώς όπως συμβαίνει στη Θράκη, με τον «ψευδο-μουφτή» να ασκεί τον κυριολεκτικό έλεγχο του μουσουλμανικού στοιχείου, και τον επίσημα-διορισμένο μουφτή, να εκφράζει μια μειοψηφία. Ασχέτως όμως των παραπάνω (που δεν είναι απόλυτο αν θα αποδειχτούν αληθινά ή όχι), ένα πράγμα είναι σίγουρο : Όλες αυτές οι απόψεις για το τζαμί στο Βοτανικό, που εδώ και χρόνια, κάποιοι κύκλοι σέρβιραν ως «θέσφατα» στην κοινή γνώμη, δε συμφωνούν ούτε στο ελάχιστο με τη γνώμη και τις προσδοκίες των ίδιων των μουσουλμάνων.
Άραγε, πώς ερμηνεύεται αυτή η χαοτική διαφορά; Άγνοια; Προπαγάνδα; Αφορμή για μίζες; Αναντιστοιχία απόψεων; Έλεγχος συνειδήσεων; Διεθνής συνομωσία; Ποιος ξέρει; Ο καθένας, ας εξετάσει το θέμα και ας σχηματίσει τη γνώμη του.
Κ. Κ.
(ΣΤΟΧΟΣ-20/10/2016)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.