■ Υπεγράφη νέα σύμβαση τεχνικής υποστήριξή με την ΕΑΒ.
■ Τα έξι γαλλικά ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης, μετά από χρόνια αδράνειας, ετοιμάζονται να επανέλθουν στην... ενεργό δράση.
Μετά από αρκετά χρόνια αδράνειας, τα ελικόπτερα του Λιμενικού αναμένεται να βρεθούν ξανά στους αιθέρες, ύστερα από την υπογραφή σύμβασης τεχνικής υποστήριξης από τον υπουργό Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα.
Πρόκειται για μία κίνηση με διπλό όφελος, καθώς το ΛΣ θα δει και πάλι τα Dauphin AS365-N3 στον... αέρα, ενώ η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία αναλαμβάνει ένα ακόμη έργο-«φιλί ζωής», αυτό της εξ ολοκλήρου συντήρησης των πτητικών μέσων του Σώματος. Αξίζει να σημειώσουμε πως για το 2016 έχει προγραμματιστεί η συντήρηση ενός ελικοπτέρου και τεσσάρων αεροσκαφών (δύο δικινητήρια αεροσκάφη και δύο μονοκινητήρια αεροσκάφη). Σαφώς και η συγκεκριμένη σύμβαση δεν αποτελεί πανάκεια, είναι όμως ένα πρώτο καλό βήμα για την αντιμετώπιση άμεσων επιχειρησιακών αναγκών και τη σταδιακή επάνοδο του ελικοπτέρων στην... ενεργό δράση. Έρχεται δε μετά από μία παρατεταμένη περίοδο απαξίωσης, λόγω έλλειψης κονδυλίων, λαθών σε προηγούμενες συμβάσεις τεχνικής υποστήριξης και αδιαφορίας της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας για σχεδόν δύο χρόνια (σ.σ. η προηγούμενη σύμβαση είχε λήξει από τις 31/12/2014).
Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να λησμονεί κανείς πως τα Dauphin είναι πονεμένη ιστορία, που ανάγεται στο μακρινό 2003, όταν το ΛΣ αγόρασε από τη Γαλλία έξι ελικόπτερα κατάλληλα για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης (SAR), έναντι 50 εκατ. ευρώ.
Η αρχική σύμβαση αγοράς προέβλεπε την τεχνική υποστήριξή τους για διάστημα 2,5 χρόνων, έναντι 2,7 εκατ. ευρώ κατ’ έτος. Στο διάστημα των πρώτων 2,5 ετών, τα έξι Dauphin προσέφεραν σημαντικό έργο, αν και οι «κακές γλώσσες» αναφέρουν ότι δύο τουλάχιστον από αυτά ουδέποτε «σηκώθηκαν» στον αέρα. Η σύμβαση αυτή έληξε τον Ιούλιο του 2006 και για τρία χρόνια τα έξι ελικόπτερα παρέμειναν καθηλωμένα, λόγω έλλειψης τεχνικής υποστήριξης. Το 2009 ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αναστάσης Παπαληγούρας, προχώρησε σε απευθείας ανάθεση σύμβασης στην ΕΑΒ για διάστημα 5 ετών, με κόστος 5,5 εκατ. ευρώ. Παρότι το ελληνικό Δημόσιο κατέβαλε τα χρήματα, στα τέλη του 2014 (όταν δηλαδή ολοκληρώθηκε η σύμβαση) μόλις ένα από τα ε/π Dauphin ήταν στις επάλξεις.
Η σύμβαση πάντως από την αρχή ήταν προβληματική, καθώς οι τότε υπεύθυνοι δεν μερίμνησαν για την τοποθέτηση αυτόματου πιλότου τεσσάρων αξόνων, με αποτέλεσμα τα ελικόπτερα να αδυνατούν να εκτελέσουν αιώρηση σταθεροποίησης για την άφεση του δύτη-διασώστη.
(ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ-28/10/2016)
Ωραίο άρθρο..μα την δυνατότητα για εκτέλεση αποστολής SAR με Δύτη-Διασωστη μπορεί να την κάνει και ας είναι three axis και όχι four axis όπως σωστά λέτε ότι δεν είναι.Άλλοι λόγοι θα υπάρχουν...
ΑπάντησηΔιαγραφή