Αρχική » » Άρχισαν τώρα να γέρνουν και τα ελικόπτερα.

Άρχισαν τώρα να γέρνουν και τα ελικόπτερα.


Σκάνδαλο (του 2003) με τα Apache που αγοράστηκαν με υπερκοστολόγηση 70.000.000 δολαρίων. 
Η άτακτη (;) φυγή από την Αθήνα των αντιπρόσωπων των ΝΗ-90. 

Εκπλήξεις (ίσως σημαντικότε­ρες και από το τεράστιο σκάνδαλο των υποβρυχίων) μπορεί να κρύβει η διενέργεια έρευ­νας που διέταξε χθες η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθή­νας Παν. Φάκου με αφορμή δημοσί­ευμα της εφημερίδας «Real News», σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα αγό­ρασε τα ελικόπτερα Apache με «κα­πέλο» 70.000.000 δολάρια.... 

Σύμφωνα με καλά πληροφο­ρημένες πηγές, καταρχάς θα υπάρ­ξουν δυσκολίες για την απόδειξη του ύψους του «καπέλου», επειδή σε αγο­ρές αμυντικού υλικού το κόστος ορι­σμένων -ειδικά σχεδιασμένων- συστημάτων μπορεί να υπερτιμολογηθεί, κατά περίπτωση, και δεν μπορεί να γίνει σύγκριση με παρόμοιες παραγγελίες από άλλα κράτη. Ωστό­σο, κατά τις ίδιες πηγές, τα καλά κρυμμένα μυ­στικά μπορεί να εντοπι­στούν σε άλλες πτυχές της υπόθεσης: 

1. Η αγορά των Apache, που έφτα­σε τα 663.200.000 δολάρια, δεν είχε ενταχθεί στον προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Επειδή πλησίαζαν οι εκλογές του Μαρτίου του 2004 και ο τότε πρω­θυπουργός Κ. Σημίτης και ο τότε υπουργός Εθνικής Άμυνας Γ. Παπαντωνίου ήθελαν να υπογράψουν βιαστικά την υπόθεση, επελέγη (κατά παράβαση των διαδικασιών) η πλη­ρωμή μέσω swap agreement με την Deutsche Bank! 

2. Η αγορά των επιθετικών ελικοπτέ­ρων Apache θα πρέπει να εξετα­στεί ως «δίδυμο» με την αγορά των μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90. Η σύμβαση για τα ΝΗ-90 υπεγράφη την ίδια ακριβώς εποχή με την ίδια βια­στική (λόγω εκλογών) πρακτική και πάλι με τη χρήση swap από την Deutsche Bank. Το κόστος ήταν περίπου 675.000.000 ευρώ. 

3. Τα συγκεκριμένα Apache ΑΗ-64, έκ­δοσης «D», έχουν πα­ρουσιάσει σειρά προβλημάτων, προκαλώντας τον Ιούλιο του 2010 τον θάνατο δύο χειριστών, ενώ τον Μάιο του 2011 το πλήρω­μα μόλις γλίτωσε τη ζωή του έπει­τα από επικίνδυνη ανάφλεξη. Αντί­θετα, η προηγούμενη έκδοση «Α», παραγγελίας του 1993 και παραλα­βής του 1995, έχει καλύτερες επιδόσεις. Η Αεροπορία Στρατού τα χρησιμοποιεί ακόμα, και μάλιστα θεω­ρούνται κύριο στοιχείο της αμυντι­κής συνεργασίας με το Ισραήλ (που έχει την ίδια έκδοση) ακόμα και με­τά το 2020. 

4. Τα ΝΗ-90, λόγω ανυπέρβλητων προβλημάτων, δεν έχουν παρα­ληφθεί έως σήμερα (έπειτα από εν­νέα ολόκληρα χρόνια), ενώ έπρεπε να χρησιμοποιούνται από το 2006. 

5. Κύριος συνεργάτης της Boeing (κατασκευάστρια των Apache) ήταν τότε ο όμιλος Λιακουνάκου που ερευνάται για πολλές υποθέσεις, ενώ η Eurocorter (κατασκευάστρια των ΝΗ-90) που αντιπροσωπεύεται από την EADS Hellas, με διευθύνοντα σύμβουλο το Γερμανό Βέρνερ Βάις, κλείνει βιαστικά το γραφείο της στην Αθήνα. Η επίσημη δικαιολογία είναι ότι η εταιρία αποχωρεί λόγω της οι­κονομικής κρίσης στην Ελλάδα και μένει να δούμε αν η Εισαγγελία θα αναζητήσει στοιχεία με κάποια έφο­δο (όπως στην υπόθεση Τσοχατζόπουλου). 

Σημειώνεται ότι στις αρχές του 2004 ο τότε πρόεδρος της Ν.Δ. και υποψήφιος πρωθυπουργός Κ. Κα­ραμανλής είχε αναφέρει σε προεκλογικές ομιλίες του ότι θα ερευνη­θούν οι δύο συγκεκριμένες υποθέ­σεις των Apache και των ΝΗ-90 λόγω των συμφωνιών swap, γνωρίζοντας προφανώς ότι ήταν οι σημαντικότε­ρες της περιόδου Σημίτη. 

Από τον ΦΟΙΒΟ ΚΛΑΥΔΙΑΝΟ
(Εφ. Δημοκρατία-14/11/2012) 






0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger