- Εκδηλώσεις για την επέτειο των γεγονότων της 29ης Ιανουαρίου του 1988 με... διάσταση «εθνικής γιορτής».
- Ισλαμικό νόμο σε ελληνικό έδαφος θέλει να επιβάλει η Άγκυρα μέσω των οργάνων της στη μειονότητα.
«Φωτιές» άναψε στη Θράκη το δημοσίευμα των «Επικαίρων» για το νέο νομοσχέδιο σχετικά με την ανάδειξη των μουφτήδων, καθώς ακραίοι παράγοντες της μειονότητας αλλά και οι δύο μειονοτικοί βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ξεσπαθώνουν, ζητώντας τη διατήρηση του νόμου της Σαρίας. Συγχρόνως, σε μια προσπάθεια επίδειξης ισχύος επιχειρήθηκε να...
δοθεί διάσταση «εθνικής εορτής» στην επέτειο των γεγονότων της 29ης Ιανουαρίου του 1988, με εκδηλώσεις στη Θράκη αλλά και στην Κωνσταντινούπολη.
Την αφορμή για τη γενικευμένη αντίδραση των ακραίων παραγόντων της μειονότητας έδωσε η δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης και βουλευτή του ΠΑΣΟΚ στην Ξάνθη, Σωκράτη Ξυνίδη, ότι «το νέο νομοσχέδιο για τους μουφτήδες αποτελεί γέφυρα μέχρι την οριστική κατάργηση των δικαστικών αρμοδιοτήτων». Ο βουλευτής Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ Αχμέτ Χατζηοσμάν, ο οποίος διατηρεί και τη θέση του επικεφαλής της λεγόμενης «Συμβουλευτικής Επιτροπής Τούρκων Δυτικής Θράκης», ανέλαβε να απαντήσει στον κ. Ξυνίδη, με σαφή αιχμή, όμως και για το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για τους μουφτήδες.
Ο κ. Χατζηοσμάν απείλησε ότι «δεν θα αποδεχτεί εκλογή μουφτήδων που θα έχει ως σκοπό να οδηγήσει στην κατάργηση του ισλαμικού Δικαίου».
Θέλοντας όμως να στείλει κι ένα μήνυμα προς την κυβέρνηση. ο κ. Χατζηοσμάν πρόσθεσε ότι υποστηρίζει «μια διαδικασία εκλογής των μουφτήδων που θα είναι αποδεκτή από τη μειονότητα και υπό την προϋπόθεση ότι αυτό θα συνάδει με τη συνέχιση του ισχύοντος ισλαμικού Δικαίου».
Λάβρος κατά των δυο μειονοτικών βουλευτών του ΠΑΣΟΚ εμφανίστηκε, όμως και ο πρώην βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και τώρα στέλεχος της Δημοκρατικής Συμμαχίας κ. Ιλχάν Αχμέτ, κατηγορώντας τους δυο βουλευτές ότι γνώριζαν περί του νομοσχεδίου και έμειναν σιωπηλοί. «Η οριστική κατάργηση των δικαστικών αρμοδιοτήτων των μουφτήδων αποτελεί πράξη παράνομη και μη αποδεκτή από τη μειονότητα», επισήμανε ο κ. Ιλχάν Αχμέτ, σε μια προσπάθεια, όμως να δικαιολογήσει τη στάση του αυτή, διευκρίνισε ότι το «εθιμικό Δίκαιο» που εφαρμόζεται τελικά στη Θράκη από τις μουφτείες «όσο κι αν βασίζεται σε κάποιους κανόνες της Σαρίας δεν είναι Δίκαιο Σαρίας». Παραδέχεται, ωστόσο, ότι το Δίκαιο που εφαρμόζεται στη Θράκη θα πρέπει να αναθεωρηθεί με μια σύγχρονη νομική αναθεώρηση.
Ο ίδιος ο Ιλχάν Αχμέτ δηλώνει ότι οι κανόνες «εθιμικού Δικαίου» που αφορούν στο οικογενειακό Δίκαιο και εφαρμόζει η μουφτεία δεν υπάρχουν γραπτώς -σε κάποιον κώδικα για παράδειγμα-, δεν υπάρχει στοιχειώδης δικονομία ώστε να συμμορφώνονται οι εκάστοτε πλευρές με τις δεσμευτικές αυτές αποφάσεις και, το κυριότερο, δεν προβλέπεται διαδικασία άσκησης έφεσης περιγράφοντας έτσι εν πολλοίς το πλαίσιο της αναθεώρησης του ισλαμικού Δίκαιου που πρέπει να επιδιωχθεί.
Καθώς σε ό,τι αφορά στην εκλογή μουφτή ο κ. Αχμέτ επιμένει στην πλήρη ελευθερία κινήσεων της μειονότητας και στη μη εμπλοκή του κράτους στη διαδικασία αυτή, επιχειρεί έναν ελιγμό, θέλοντας να παρακάμψει το κρισιμότερο εμπόδιο όλων: την άσκηση δικαστικών αρμοδιοτήτων από όργανα εκλεγμένα από ανοιχτή ψηφοφορία. Για να γεφυρώσει την αντίφαση αυτή, ο κ. Αχμέτ πρότεινε το διαχωρισμό του αξιώματος του μουφτή από αυτό του καδή, όπως ίσχυε κατά την οθωμανική περίοδο. O καδής θα διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις ισλαμικού και εθνικού Δικαίου και θα λειτουργεί με βάση τις αρχές της δικαστικής ανεξαρτησίας ενώ, αντίθετα ο μουφτής θα ασκεί το θρησκευτικά του καθήκοντα.
Παρά το γεγονός ότι οι προτάσεις αυτές του κ. Αχμέτ θα μπορούσαν να αποτελέσουν βάση για συζήτηση, απορρίπτονται από τα ακραία στοιχεία της μειονότητας τα οποία με τη στάση αυτή δείχνουν τελικά ότι δεν επιδιώκουν παρά την ανάδειξη νέων «εθνικο-θρησκευτικών» ηγετών στο χώρο της μειονότητας στη Θράκη.
Ο τρόπος ωστόσο, με τον οποίο άνοιξε και πάλι η συζήτηση αυτή, με τη δήλωση του κ. Ξυνίδη, δεν φαίνεται να βοηθά, εάν πράγματι υπήρχε σχέδιο για τη Θράκη, ώστε να υπάρξει εκσυγχρονισμός του τρόπου ανάδειξης των μουφτήδων και ταυτόχρονα αποκατάσταση του κράτους Δικαίου και για τους Έλληνες μουσουλμάνους που ζουν στη Θράκη.
Μετά την αντιπαράθεση αυτή έχει «ενοχοποιηθεί» πλήρως το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για την αλλαγή τρόπου ανάδειξης των μουφτήδων, δίνοντας την ευκαιρία στους ελεγχόμενους από το τουρκικό προξενείο και τη «Συμβουλευτική Επιτροπή» να επανέλθουν στις μαξιμαλιστικές προτάσεις για εκλογή του μουφτή και πλήρη διατήρηση των ιεροδικαστικών αρμοδιοτήτων του.
Το θέμα των μουφτήδων βρέθηκε, όμως, στο επίκεντρο και των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της επετείου της 29ης Ιανουαρίου, η οποία σταδιακά και για ευνόητους λόγους έχει βαφτιστεί ως ημέρα «Εθνικής Αντίστασης». Στη Θράκη η κεντρική εκδήλωση φιλοξενήθηκε στο χώρο που διαθέτει η «Τουρκική Νεολαία Κομοτηνής», με διοργανωτή τη «Συμβουλευτική Επιτροπή», παρουσία του συνόλου της ηγεσίας της μειονότητας και, φυσικά, της υποπροξένου της Τουρκίας στην Κομοτηνή.
Ο κ. Χατζηοσμάν περιορίστηκε απλώς στο να τιμήσει τους «αγώνες» της 29ης Ιανουαρίου, που βοήθησαν ώστε να υπάρξει βελτίωση σε ορισμένα ζητήματα αλλά και να ευχαριστήσει την Τουρκία για τη... δήλωση στήριξης του αντιπροέδρου της κυβέρνησης της Αλί Μπαμπατσάν, που επισήμανε την ανάγκη σωτηρίας της ελληνικής οικονομίας…
Το… ρόλο, όμως, τον έπαιξε μόνος του ο Τσετίν Μάτατζη, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, που, θεωρώντας άτι η πολιτική ρευστότητα ανεβάζει τις μετοχές του και ενώ διαφημίζει διαρκώς το ανασυσταθέν κόμμα του Αχμέτ Σαδίκ, ανακοίνωσε ότι αν δεν κάνει κάτι η κυβέρνηση για τη μειονότητα ο ίδιος όχι μόνο δεν θα μαζέψει ψήφους για το κόμμα του, αλλά δεν θα είναι καν υποψήφιος με το ΠΑΣΟΚ στις επόμενες εκλογές.-
«Η 29η Ιανουαρίου είναι ημέρα υπερηφάνειας της τουρκικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης ημέρα ενότητας, ομοψυχίας αλληλεγγύης και εθνικής αντίστασης», είπε ο κ Μάτατζη και, αφού απαρίθμησε τα προβλήματα της μειονότητας αναφέρθηκε και στους μουφτήδες.
«Όταν εξετάζουμε το θέμα της μουφτείας βλέπουμε ότι οι θέσεις των μουφτήδων μας βρίσκονται υπό κατοχή», τόνισε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, ενώ εξέφρασε απαισιοδοξία για την επίλυση του θέματος των μουφτήδων [Σ.Σ:· με τον τρόπο που το εννοούν τα ακραία στοιχεία της μειονότητας...]. Απόλυτα ικανοποιημένοι οι δυο ψευδομουφτήδες άκουγαν τους βουλευτές του ελληνικού Κοινοβουλίου να προσφέρουν με τον τρόπο αυτό τη στήριξή τους… Ο εορτασμός της 29ης Ιανουαρίου είχε, όμως ξεχωριστό ενδιαφέρον και στην Κωνσταντινούπολη, όπου οργανώθηκε από το «Σύλλογο Αλληλεγγύης Τούρκων Δυτικής Θράκης». Στην τελετή, η οποία έγινε στο Ηρώο Ατατούρκ, στην πλατεία Ταξίμ, ο πρόεδρος του Συλλόγου, Μπουρχανετίν Χακγκιουντέρ, στο βιβλίο επισκεπτών του μνημείου αναφορικά με την τίμηση της ημέρας έγραψε τα εξής: «Στο 24ο έτος της ημέρας "'Εθνικής Αντίστασης", ως Σύλλογος Αλληλεγγύης Τούρκων Δυτικής Θράκης βρισκόμαστε σήμερα ενώπιον σου μέσα σε ενότητα και ομοψυχία ως κοινωνία με όρθια την κεφαλή προς τους στόχους που μας δίδαξες».
«Η τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης παρ' όλες τις καταπιέσεις που εφάρμοσε η Ελλάδα από το 1924, τη μετανάστευση και τις πολιτικές αφομοίωσης ζει στη Δυτική Θράκη ως μουσουλμανική τουρκική μειονότητα με τη δύναμη της μητέρας πατρίδας τη στήριξη και τα δικά της "πιστεύω" και αξίες. Οι Τούρκοι της Δυτικής Θράκης στη μάχη που έδωσαν στο χρόνο που παρήλθε για να κρατήσουν ζωντανή την υπόθεση της Δυτικής Θράκης που τους παρέδωσε ως παρακαταθήκη το μεγάλο τουρκικό έθνος απολαμβάνουν την τιμή και την υπερηφάνεια που με κάθε ευκαιρία αποδεικνύουν πως την υπόθεση αυτή την κρατούν υπεράνω πάντων. Η στάση αυτή πήρε τη θέση της στην περήφανη σελίδα της τουρκικής ιστορίας. Τι ευτύχημα στους Δυτικοθρακιώτες μουσουλμάνους - Τούρκους που δημιούργησαν τις ημέρες εκείνες! Τι ευτύχημα σ΄εκείνον που λέει "είμαι Τούρκος". Τι ευτύχημα σ΄εκείνους που δεν ξεχνούν και δεν αφήνουν να ξεχαστεί ο αγώνας τους!».
Αυτό το παραλήρημα τουρκισμού ακολούθησε εκδήλωση σε κλειστό χώρο, όπου την παράσταση έκλεψε ακόμη κι από τους εκπροσώπους του τουρκικού βαθέος κράτους η πρόεδρος της ΠΕΚΕΜ, Περβιν Χαιρουλάχ, διεκτραγωδώντας την κατάσταση της μειονότητας ενώ με αφορμή το καταργημένο πια άρθρο 19 του Κώδικα Ιθαγένειας κατηγόρησε την Ελλάδα για «εθνική κάθαρση και καθαρή γενοκτονία»… ■
ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
(ΕΠΙΚΑΙΡΑ-09/2/2012)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.