- Mε ομαδικές προσφυγές των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων προς τις διοικήσεις των μονάδων τους από τις οποίες θα ζητούν να «ξεπαγώσουν» οι μισθολογικές προαγωγές τους και η αναστολή καταβολής χρονοεπιδόματος με τον ισχυρισμό ότι η διακοπή χορήγησής τους είναι παράνομη, ελπίζουν οι στρατιωτικοί πως θα πιέσουν τα υπουργεία Άμυνας και Οικονομικών να προχωρήσουν στην επαναφορά αυτών των δυο επιδομάτων τους, ώστε να καλυφθεί έτσι ένα μέρος από τη ζημιά που υπέστησαν οι αξιωματικοί στους μισθούς τους.
Ως «δυνατό» διαπραγματευτικό «χαρτί» στο... χέρι τους θεωρούν μάλιστα οι εμπνευστές των προσφυγών ότι είναι οι διατάξεις του νόμου βάσει του οποίου και έγινε το περασμένο καλοκαίρι η περικοπή των δυο ανωτέρω επιδομάτων και οι οποίες προέβλεπαν ότι το «πάγωμα» θα ίσχυε έως ότου δημιουργηθεί νέο ενιαίο μισθολόγιο. Κάτι δηλαδή που...
συνέβη πέρσι και τέθηκε σε εφαρμογή από το Νοέμβριο. Εντούτοις τα δυο επιδόματα δεν «ξεπάγωσαν» με συνέπεια το θέμα να απασχολήσει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Υποστήριξης και Συνεργασίας Μελών Ενόπλων Δυνάμεων (ΣΥΣΜΕΔ) που συνέταξαν κείμενο-υπόδειγμα πάνω στο οποίο μπορούν να βασιστούν το στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και να ζητήσουν από τις Διοικήσεις των μονάδων τα χρήματα που κατά τους ισχυρισμούς του Συνδέσμου δικαιούνται οπό πέρσι το Νοέμβριο οπότε και ισχύει το ενιαίο μισθολόγιο. Στο τέλος, μάλιστα, του κειμένου δίνονται τα στοιχεία συγκεκριμένου δικηγορικού γραφείου το οποίο προτείνεται να αναλάβει τη νομική υποστήριξη του αιτήματος.
συνέβη πέρσι και τέθηκε σε εφαρμογή από το Νοέμβριο. Εντούτοις τα δυο επιδόματα δεν «ξεπάγωσαν» με συνέπεια το θέμα να απασχολήσει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Υποστήριξης και Συνεργασίας Μελών Ενόπλων Δυνάμεων (ΣΥΣΜΕΔ) που συνέταξαν κείμενο-υπόδειγμα πάνω στο οποίο μπορούν να βασιστούν το στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και να ζητήσουν από τις Διοικήσεις των μονάδων τα χρήματα που κατά τους ισχυρισμούς του Συνδέσμου δικαιούνται οπό πέρσι το Νοέμβριο οπότε και ισχύει το ενιαίο μισθολόγιο. Στο τέλος, μάλιστα, του κειμένου δίνονται τα στοιχεία συγκεκριμένου δικηγορικού γραφείου το οποίο προτείνεται να αναλάβει τη νομική υποστήριξη του αιτήματος.
Η «Αίτηση Μισθολογικής Προαγωγής και Χορήγησης Χρονοεπιδόματος», όπως ονόμασε ο ΣΥΣΜΕΔ το κείμενο της προσφυγής, «μοιράζεται» από την ιστοσελίδα του Συνδέσμου και είναι η ακόλουθη:
«Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου [...] στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων χορηγείται κατά μήνα επίδομα Χρόνου Υπηρεσίας με μοναδική προϋπόθεση τη συμπλήρωση ορισμένου χρόνου υπηρεσίας, κστ' ανάλογη εφαρμογή των προβλεπομένων για τους Δικαστικούς Λειτουργούς (...] Περαιτέρω, στο στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων χορηγούνται μισθολογικές προαγωγές, επομένου και μεθεπομένου βαθμού, χωρίς αξιολόγηση τυπικών ή ουσιαστικών προσόντων οπό τα αρμόδια συμβούλια κρίσης, αλλά μόνο με τη συνδρομή ορισμένων τυπικών κριτηρίων (προέλευση στρατιωτικού, διοικητικός βαθμός και χρόνια υπηρεσίας) [...] Με τη διάταξη της παραγράφου 5 του όρθρου 38 του Ν.3986/2011 καθορίσθηκε ότι: "Αναστέλλονται από 1.7.2011 και μέχρι τη θέσπιση νέου ενιαίου μισθολογίου:
α) Οι διατάξεις [...] του χρονοεπιδόματος και
β) Οι διατάξεις που προβλέπουν μισθολογική προαγωγή των αμειβομένων [...)".
Με το Δεύτερο Κεφάλαιο του Ν.4024/2011 "Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012 2015", θεσπίσθηκε το νέο ενιαίο μισθολόγιο και με την παράγραφο 4 του όρθρου 32 του ιδίου νόμου καθορίσθηκε ότι η ισχύς του εν λόγω Κεφαλαίου (ενιαίου μισθολογίου) αρχίζει από την 1.11.2011. Με τις διατάξεις του Ν.3986/2011, όπως σαφώς προκύπτει [...) οι ρυθμίσεις, τόσο για την χορήγηση επιδόματος Χρόνου Υπηρεσίας, όσο για την χορήγηση μισθολογικών προαγωγών δεν καταργήθηκαν, αλλά ανεστάλη η ισχύς τους μέχρι τη θέσπιση νέου ενιαίου μισθολογίου. Μετά δε την ισχύ του νέου ενιαίου μισθολογίου, οι διατάξεις που είχαν ανασταλεί, είτε καταργούνται λόγω της νέας ρύθμισης των σχετικών θεμάτων από τις διατάξεις του νέου ενιαίου μισθολογίου, είτε παύει η αναστολή της ισχύος των με συνέπεια να εφαρμόζονται εκ νέου. Εξάλλου, τούτο προκύπτει εναργώς και από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του Ν.4024/2011 όπου ορίζεται ότι: "1. Από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη κατά το μέρος που ρυθμίζει θέματα που διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου" (...)
Κατόπιν των ανωτέρω και σε συνδυασμό με τη διάταξη του άρθρου 2 (διάταξη που δεσμεύει τη διοίκηση και τη δικαιοσύνη) του Αστικού Κώδικα, όπου προβλέπεται ότι νόμος ορίζει περί του μέλλοντος και δεν έχει αναδρομική δύναμη, διατηρεί, δε, την ισχύ του ενόσω έτερος κανών δικαίου δεν καταργήσει αυτόν ρητώς ή σιωπηρώς, οι διατάξεις της παραγράφου (...] και των άρθρων (...), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο [...], από την 1.11.2011 επανήλθαν σε ισχύ, δεδομένου ότι από την ως άνω ημερομηνία τέθηκε σε ισχύ το νέο ενιαίο μισθολόγιο και ως εκ τούτου έπαυσε ο λόγος αναστολής τους, που καθορίσθηκε νομοθετικά».
ΜΑΝΟΣ ΤΣΑΛΔΑΡΗΣ
(ΕΝΣΤΟΛΟΣ-10/2/2012)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.