Πώς διαμορφώνεται το νέο σύστημα για την εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ για το 2014. Σε τμήματα χαμηλής ζήτησης χωρίς εξετάσεις.
Όλες οι αλλαγές.
1. Στην α' λυκείου μειώνεται ο αριθμός των μαθημάτων από 16 σε οκτώ, με τη δημιουργία θεματικής ενότητας με τίτλο «Ελληνική Γλώσσα», η οποία περιλαμβάνει την... Αρχαία και Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, και την ενοποίηση της Άλγεβρας και της Γεωμετρίας σε άλλη θεματική ενότητα με τίτλο «Μαθηματικά». Στη β' λυκείου περιορίζεται ο αριθμός των μαθημάτων από 17 σε 12. Στη γ' λυκείου τα μαθήματα από 16 γίνονται 10.
2. Και στις τρεις τάξεις προστίθεται η ερευνητική εργασία ως υποχρεωτικό μάθημα, το οποίο θα πραγματοποιείται ανά ομάδες μαθητών και ο βαθμός θα προσμετράται ισότιμα στο απολυτήριο με τα υπόλοιπα μαθήματα.
3. Διενεργούνται εξετάσεις και στις τρεις τάξεις του λυκείου σε ενδοσχολικό επίπεδο και συγκροτείται τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας από την οποία θα επιλέγονται οι ερωτήσεις. Ο βαθμός στο απολυτήριο λυκείου θα προκύπτει από τον μέσο όρο της βαθμολογίας που συγκεντρώνει ο μαθητής στην α', τη β' και τη γ΄ λυκείου.
4. Στη γ' λυκείου οι μαθητές θα διαγωνίζονται σε ενδοσχολικό επίπεδο για να αποκτήσουν το απολυτήριο τους και στη συνέχεια σε επίπεδο πανελλαδικών εξετάσεων για να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
5. Ιδρύεται Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, ο οποίος θα έχει την πλήρη ευθύνη για τη διεξαγωγή των εξετάσεων.
6. O βαθμός του απολυτηρίου μπορεί να προσμετράται για την εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, εφόσον το αποφασίσει ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων και σε ποσοστό που θα αποφασίσει ο ίδιος φορέας.
7. Κάθε Τμήμα ΑΕΙ και ΤΕΙ καθορίζει και δημοσιοποιεί τα κριτήρια με τα οποία θα εισάγονται οι υποψήφιοι. Τα κριτήρια είναι, μεταξύ άλλων, ποια μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο θα έχουν αυξημένο συντελεστή βαρύτητας και ποιος θα είναι αυτός. Στα μαθήματα βαρύτητας συμπεριλαμβάνεται υποχρεωτικά για όλα τα Τμήματα η Ελληνική Γλώσσα.
8. Σε Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ που η ζήτηση είναι χαμηλότερη από τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων, όσοι υποψήφιοι το επιθυμούν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτά χωρίς εξετάσεις.
Ριζικές αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα, το οποίο αναμένεται να εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά για τους μαθητές που φέτος θα τελειώσουν τη γ' γυμνασίου, προτείνει το υπουργείο Παιδείας. Κατά τη διάρκεια της διακομματικής επιτροπής που συνεδρίασε χθες υπήρξε εισήγηση (η οποία έγινε δεκτή από τα μέλη της) για τη διεξαγωγή εξετάσεων και στις τρεις τάξεις του λυκείου, ενώ ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμολογιών που θα συγκεντρώνει ο μαθητής τις τρεις χρονιές.
Σύμφωνα με την πρόταση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, οι μαθητές της γ' λυκείου που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα δίνουν διπλές εξετάσεις, θα διαγωνίζονται αρχικά σε ενδοσχολικό επίπεδο, για να λάβουν το απολυτήριο τους, και στη συνέχεια σε πανελλαδικό, για να εισαχθούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Φαίνεται, μάλιστα, ότι υπάρχει πρόταση για τους υποψηφίους της τελευταίας τάξης του λυκείου ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις να πραγματοποιούνται την ίδια μέρα, γεγονός που, σε συνδυασμό με τις συνεχείς εξετάσεις σε όλη τη διάρκεια του λυκείου, μάλλον θα οδηγήσει τους μαθητές σε εξόντωση.
Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζεται η δημιουργία αρμόδιου φορέα για τις εξετάσεις, του Ανεξάρτητου Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, ενώ οι ερωτήσεις θα επιλέγονται στο εξής από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Από τις σημαντικότερες αλλαγές που έχουν προταθεί είναι και η μείωση των μαθημάτων σε όλες τις τάξεις του λυκείου.
Παράλληλα, για την εισαγωγή των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποκτούν λόγο τα Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, καθορίζοντας τα κριτήρια πρόσβασης.
Τα μαθήματα που θα έχουν συντελεστή βαρύτητας μπορούν να είναι από τρία έως πέντε. Για τις Σχολές που δεν προσελκύουν το ενδιαφέρον των μαθητών και κάθε χρόνο έχουν κενές θέσεις προβλέπεται πρόσβαση χωρίς εξετάσεις.
ΕΥΗ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΥ
(ΕΦ.ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-02/2/2012)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.