✓ Παρά Το ατύχημα του πυροσβεστικού CL-415GR.
✓ Στο ατύχημα με το πυροσβεστικό Canadair της Πολεμικής Αεροπορίας ευτυχώς δεν υπήρξαν θύματα.
✓ Είναι πιθανόν το αεροσκάφος να μη θεωρηθεί «ολική απώλεια» και, αφού επισκευαστεί, να μπορεί να ξαναπετάξει τον χρόνου.
Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ
lsblaveris@gmail.com
Το ατύχημα της Δευτέρας με το αμφίβιο δασοπυροσβεστικό αεροσκάφος CL-415GR της 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων Δασοπυροσβέσεως, ευτυχώς χωρίς θύματα, έφερε στην επιφάνεια το μείζον θέμα της δασοπροστασίας. Όταν μάλιστα η περίοδος της θερινής πυροσβεστικής περιόδου έχει ήδη ξεκινήσει, όπως κάθε χρόνο, την 1η Μαΐου και διαρκεί μέχρι τις 31 Οκτωβρίου.
Το αεροσκάφος, ενώ πραγματοποιούσε εκπαιδευτική πτήση και βρισκόταν στη φάση της προσθαλασσώσεως για...
υδροληψία, «προσέκρουσε» στη θάλασσα που είχε κυματισμό και ανατράπηκε. Η μείωση κατά ένα αεροσκάφος του αριθμητικά ήδη περιορισμένου στόλου των συγχρόνων δασοπυροσβεστικών Canadair CL-415GR δυσκολεύει περισσότερο τον προγραμματισμό και την αποστολή της μονάδας κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
υδροληψία, «προσέκρουσε» στη θάλασσα που είχε κυματισμό και ανατράπηκε. Η μείωση κατά ένα αεροσκάφος του αριθμητικά ήδη περιορισμένου στόλου των συγχρόνων δασοπυροσβεστικών Canadair CL-415GR δυσκολεύει περισσότερο τον προγραμματισμό και την αποστολή της μονάδας κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
ΕΜΠΕΙΡΙΑ. Να υπενθυμίσουμε ότι στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ξεκίνησε η παραλαβή των 12 σύγχρονων, με turboprop κινητήρες, αμφίβιων δασοπυροσβεστικών αεροσκαφών της Canadair, από τα οποία τα δύο ήταν εξοπλισμένα με ραντάρ, με δυνατότητα εκτελέσεως και αποστολών έρευνας-διασώσεως μάχης (CSAR). Αρχικά, εντάχθηκαν στην ιστορική 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, μαζί με τα παλαιότερα Canadair CL-215. Από τότε, και με την εντατική ετήσια χρήση τους στην προστασία του δασικού μας πλούτου, η Πολεμική Αεροπορία έχει χάσει, ως «ολικές απώλειες», τρία από αυτά, ενώ μετά το τελευταίο συμβάν προστέθηκε άλλο ένα -με την ευχή να είναι μια «προσωρινή» απώλεια. Και λέμε «προσωρινή» γιατί ναι μεν το αεροσκάφος ανετράπη λόγω της θραύσεως του ενός πλωτήρος του κατά την προσθαλάσσωση, αλλά δεν βυθίστηκε. Έως τώρα, η Π.Α. έχει σημαντική εμπειρία ανελκύσεως από τη θάλασσα αεροσκαφών της που βρίσκονται σε σχετικά καλή κατάσταση, αφού δεν έχουν «κοπεί» σε τμήματα.
Τα αεροσκάφη αυτά η Π.Α.. με δικά της μέσα και τη βοήθεια της ΕΑΒ, τα έχει καταστήσει και πάλι επιχειρησιακά, αφού πετούν και πάλι στους ελληνικούς ουρανούς. Επομένως, είναι μάλλον νωρίς να ξέρουμε εάν και αυτό το CL-415GR θα θεωρηθεί «ολική απώλεια» ή, αφού επισκευαστεί, θα μπορεί να ξαναπετάξει του χρόνου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ. Σε κάθε περίπτωση, για τη φετινή δασοπυροσβεστική θερινή περίοδο, όπως και κάθε χρόνο, η Π.Α. συνδράμει το Πυροσβεστικό Σώμα, που έχει τον γενικό επιχειρησιακό έλεγχο όλων των επίγειων και εναερίων μέσων, με 8 σύγχρονα αμφίβια αεροσκάφη Canadair CL-415GR, 13 παλαιοτέρα αμφίβια αεροσκάφη Canadair CL-215, 18-20 μονοκινητήρια ελικοφόρα αεροσκάφη Μ-18 Dromander, μεταφοράς χημικού επιβραδυντικού υγρού, και 5-6 μεταφορικά ελικόπτερα CH-47D Chinook, διαμορφωμένα με κάδο μεταφοράς θαλασσινού νερού. Όλα αυτά τα πτητικά μέσα, με βάση τον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Πυροσβεστικού Σώματος, αναπτύσσονται σε μικτά κλιμάκια αεροσκαφών σε κύριες αεροπορικές βάσεις σε όλη την Ελλάδα. Τα μικρότερα Μ-18 αναπτύσσονται σε ζεύγη, προωθημένα σε μικρότερα αεροδρόμια της χώρας, ώστε να είναι διαθέσιμα αμέσως για τις πρώτες κρίσιμες βολές μόλις εντοπιστεί μία πυρκαγιά. Ειδικά φέτος, που ο καιρός είναι ακόμα εξαιρετικά υγρός, τα αεροπορικά κλιμάκια δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμη στις προωθημένες βάσεις τους, από όπου θα επιχειρούν τη θερινή περίοδο.
(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-10/05/2014)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.