Αρχική » » ΤΡΕΧΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΑΣΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

ΤΡΕΧΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΑΣΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ


✓ Παρά Το ατύχημα του πυροσβεστικού CL-415GR. 
✓ Στο ατύχημα με το πυροσβεστικό Canadair της Πολεμικής Αεροπορίας ευτυχώς δεν υπήρξαν θύματα. 
✓ Είναι πιθανόν το αεροσκά­φος να μη θεωρηθεί «ολική απώλεια» και, αφού επισκευαστεί, να μπορεί να ξαναπετάξει τον χρόνου. 

Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ
lsblaveris@gmail.com

Το ατύχημα της Δευτέρας με το αμφίβιο δασοπυροσβεστικό αεροσκάφος CL-415GR της 383 Μοί­ρας Ειδικών Επιχειρήσε­ων Δασοπυροσβέσεως, ευτυχώς χωρίς θύματα, έφερε στην επιφάνεια το μείζον θέμα της δασοπροστασίας. Όταν μάλι­στα η περίοδος της θερινής πυ­ροσβεστικής περιόδου έχει ήδη ξεκινήσει, όπως κάθε χρόνο, την 1η Μαΐου και διαρκεί μέχρι τις 31 Οκτωβρίου. 

Το αεροσκάφος, ενώ πραγματο­ποιούσε εκπαιδευτική πτήση και βρισκόταν στη φάση της προσθαλασσώσεως για...
υδροληψία, «προσέκρουσε» στη θάλασσα που είχε κυματισμό και ανατράπηκε. Η μείωση κατά ένα αεροσκάφος του αριθμητικά ήδη περιορισμέ­νου στόλου των συγχρόνων δασοπυροσβεστικών Canadair CL-415GR δυσκολεύει περισσότερο τον προγραμματισμό και την αποστολή της μονάδας κατά την καλοκαιρινή περίοδο. 

ΕΜΠΕΙΡΙΑ. Να υπενθυμίσουμε ότι στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ξεκίνησε η παραλαβή των 12 σύγχρονων, με turboprop κινητήρες, αμφίβιων δασοπυροσβεστικών αεροσκαφών της Canadair, από τα οποία τα δύο ήταν εξοπλισμένα με ραντάρ, με δυνατότητα εκτελέσεως και απο­στολών έρευνας-διασώσεως μά­χης (CSAR). Αρχικά, εντάχθηκαν στην ιστορική 355 Μοίρα Τακτι­κών Μεταφορών, μαζί με τα πα­λαιότερα Canadair CL-215. Από τότε, και με την εντατική ετή­σια χρήση τους στην προστασία του δασικού μας πλούτου, η Πο­λεμική Αεροπορία έχει χάσει, ως «ολικές απώλειες», τρία από αυτά, ενώ μετά το τελευταίο συμ­βάν προστέθηκε άλλο ένα -με την ευχή να είναι μια «προσωρινή» απώλεια. Και λέμε «προσωρι­νή» γιατί ναι μεν το αεροσκάφος ανετράπη λόγω της θραύσεως του ενός πλωτήρος του κατά την προσθαλάσσωση, αλλά δεν βυ­θίστηκε. Έως τώρα, η Π.Α. έχει σημαντική εμπειρία ανελκύσεως από τη θάλασσα αεροσκαφών της που βρίσκονται σε σχετικά καλή κατάσταση, αφού δεν έχουν «κο­πεί» σε τμήματα. 

Τα αεροσκάφη αυτά η Π.Α.. με δικά της μέσα και τη βοήθεια της ΕΑΒ, τα έχει καταστήσει και πάλι επιχειρησιακά, αφού πετούν και πάλι στους ελληνικούς ουρα­νούς. Επομένως, είναι μάλλον νωρίς να ξέρουμε εάν και αυτό το CL-415GR θα θεωρηθεί «ολι­κή απώλεια» ή, αφού επισκευα­στεί, θα μπορεί να ξαναπετάξει του χρόνου. 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ. Σε κάθε περί­πτωση, για τη φετινή δασοπυροσβεστική θερινή περίοδο, όπως και κάθε χρόνο, η Π.Α. συνδράμει το Πυροσβεστικό Σώμα, που έχει τον γενικό επιχειρησιακό έλεγχο όλων των επίγειων και εναερίων μέσων, με 8 σύγχρονα αμφίβια αεροσκάφη Canadair CL-415GR, 13 παλαιοτέρα αμφίβια αεροσκά­φη Canadair CL-215, 18-20 μονοκινητήρια ελικοφόρα αεροσκάφη Μ-18 Dromander, με­ταφοράς χημικού επιβραδυντικού υγρού, και 5-6 μεταφορικά ελικόπτερα CH-47D Chinook, διαμορφωμένα με κάδο μεταφοράς θαλασσινού νερού. Όλα αυτά τα πτητικά μέσα, με βάση τον επιχειρησιακό σχεδια­σμό του Πυροσβεστικού Σώματος, αναπτύσσονται σε μικτά κλιμάκια αεροσκαφών σε κύριες αεροπο­ρικές βάσεις σε όλη την Ελλάδα. Τα μικρότερα Μ-18 αναπτύσσο­νται σε ζεύγη, προωθημένα σε μι­κρότερα αεροδρόμια της χώρας, ώστε να είναι διαθέσιμα αμέσως για τις πρώτες κρίσιμες βολές μό­λις εντοπιστεί μία πυρκαγιά. Ει­δικά φέτος, που ο καιρός είναι ακόμα εξαιρετικά υγρός, τα αερο­πορικά κλιμάκια δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμη στις προωθημένες βάσεις τους, από όπου θα επιχει­ρούν τη θερινή περίοδο. 

(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-10/05/2014)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger