Το φλέγον για στρατιωτικούς και αστυνομικούς θέμα της επιβίωσης του Μετοχικού Ταμείου Στρατού ήρθε για άλλη μια φορά στην επιφάνεια της επικαιρότητας μετά την ενεργοποίηση από το υπουργείο Οικονομικών των μηχανισμών του, προκειμένου να διεξαχθεί οικονομικός διαχειριστικός έλεγχος.
Συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών θεμάτων της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Δ.Δ. Ν.Π. & ΔΕΚΟ προώθησε προ ημερών στο υπουργείο Άμυνας το αίτημα που της είχε υποβληθεί από την Ανεξάρτητη Ένωση Αποστράτων Ενόπλων Δυνάμεων (ΑΝΕΑΕΔ) για διαχειριστικό και οικονομικό έλεγχο και, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτός θα αρχίσει...
στο προσεχές διάστημα. Η εξέλιξη αυτή ικανοποίησε την Ένωση η οποία εξέδωσε σχετική ανακοίνωση στην οποία όμως αναφέρει ακόμη τα εξής:
στο προσεχές διάστημα. Η εξέλιξη αυτή ικανοποίησε την Ένωση η οποία εξέδωσε σχετική ανακοίνωση στην οποία όμως αναφέρει ακόμη τα εξής:
«Πέραν της σχετικής ικανοποίησης που μας δημιουργεί, λόγω της κινητικότητας στο θέμα, έστω και από τον κατά δήλωσή του αναρμόδιο φορέα, μας δημιουργεί ιδιαίτερο σκεπτικισμό, αναφορικά με την απάθεια του ΥΕΘΑ στο να αναλάβει τις ευθύνες του. Η ΑΝΕΑΕΔ παρακολουθεί τις εξελίξεις ώστε να προβεί στις επόμενες ενέργειές της, με σκοπό τη μαχητική προάσπιση των συμφερόντων των απόστρατων στελεχών των Ε.Δ. Ελπίζουμε ότι η σημερινή ηγεσία του ΥΕΘΑ θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα προχωρήσει σε άμεση εντολή διεξαγωγής σχετικής σε βάθος έρευνας, αποδεικνύοντας ότι δεν συνεχίζει την πολιτική συγκάλυψης, που είχε υιοθετήσει η προηγουμένη ηγεσία».
Νωρίτερα η ίδια Ένωση είχε εκδώσει ανακοίνωση με την οποία σχολίαζε το πρακτικό της συνεδρίασης του Δ.Σ. του Ταμείου με αριθμό 13/5, από 16-11-2011, το οποίο έφερε στη δημοσιότητα η Ανεξάρτητη Κίνηση Στρατιωτικών (ΑΚιΣ) όπου καυτηρίαζε την απάθεια και την απραξία των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών του ΥΕΘΑ η οποίο και -δέσμευε- σε μέγιστο βαθμό τη Διοίκηση του ΜΤΣ. Για αυτό καθαυτό το πρακτικό αναφέρεται στην ανακοίνωση ότι «καταλήγει σε αποφάσεις, οι οποίες, πέραν της τρίμηνης ταμειακής διευκόλυνσης, λόγω της μετάθεσης καταβολής των μερισμάτων στο τέλος του κάθε τριμήνου και της έκδοσης της πιστωτικής κάρτας (που πάλι δεν γνωρίζουμε με ποιες διαδικασίες θα γίνει), αφορούν επί της ουσίας σε "ευχές", αφού η υλοποίηση τους εξαρτάται από άλλους». Από την ανάπτυξη τέλος των απόψεων του Δ.Σ. της ΑΝΕΑΕΔ προκύπτει ότι αντιτίθενται στην πρόταση που μιλούσε για διαχωρισμό των στρατιωτικών και αστυνομικών μετόχων και ότι το ζητούμενο είναι να φτιαχτεί ένα ενιαίο ισχυρό και βιώσιμο ταμείο για όλους.
Στο ίδιο πνεύμα με στόχο να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με την καταβολή του μερίσματος οπό το ΜΤΣ, η ΑΚίΣ είχε υποβάλει νωρίτερα επιστολή προς τον πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του Ταμείου εννέα προτάσεις. Πριν από τις προτάσεις όμως στην επιστολή της η ΑΚίΣ απορρίπτει ως απαράδεκτη, ανάλγητη και καταστροφική για τους εξαθλιωμένους οικονομικά απόστρατους του Στράτου Ξηράς, οποιοδήποτε σκέψη για παραπέρα μείωση του ήδη μειωμένου στα όρια της πείνας μερίσματος, συνιστά στον πρόεδρο του ΜΤΣ αντί να επεξεργάζεται προτάσεις μείωσης των εξόδων του ταμείου να κινηθεί προς τη λύση υλοποίησης θεσμικών, διαχειριστικών και οργανωτικών μέτρων για αύξηση των εσόδων του και εισηγείται στον δεύτερο υπαρχηγό του ΓΕΣ να αναλάβει πρωτοβουλίες για την ενημέρωση τόσο του αρχηγού ΓΈΕΘΑ όσο και της Πολιτικής Ηγεσίας του υπουργείου Άμυνας προς την κατεύθυνση λήψης ουσιαστικών μέτρων για την οριστική επίλυση του θέματος.
Οι εννέα... λύσεις
Οι προτάσεις της ΑΚίΣ που κατά τους ίδιους εκφράζουν και τη συντριπτική πλειοψηφία των Στελεχών του Στρατού Ξηράς, είναι:
1ον. Διαγραφή του χρέους που δημιουργήθηκε στο ΜΤΣ εξαιτίας των αποφάσεων που διαχρονικό ελάμβανε η εκάστοτε πολιτική ηγεσία και οι οποίες υλοποιούντο από τις διοικήσεις του. Μετά τη διαγραφή, ευνοϊκή κατά το δυνατόν ρύθμιση του υπόλοιπου χρέους προς το Δημόσιο σε βάθος 35ετίας ώστε το ΜΤΣ να «ανασάνει» πραγματικά.
2ον. Άμεση εφαρμογή του ψηφισθέντος από την Βουλή νόμου 1911/1990, άρθρο 27, περί διαχωρισμού του ΜΤΣ σε δύο ταμεία, το ένα υπό το ΥΕΘΑ και το άλλο υπό το σημερινό υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (ΥΠΡΟΠΟ) με έκδοση του προβλεφθέντος τότε για την υλοποίηση του νόμου προεδρικού διατάγματος το οποίο, παραδόξως για τα ισχύοντα στη νεότερη κοινοβουλευτική μας δημοκρατία, καθυστερεί επί 20ετία και πλέον. (Υπόψη ότι σύμφωνα με την επικαιροποιημένη μελέτη «Περί Μετοχικών Ταμείων» της εταιρείας Deloitte Μάρτιος 2010, τα συμπεράσματα της οποίας πριν από τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης παρακαλούμε να λάβετε σοβαρά υπόψη, το αναλογικό έλλειμμα που δημιουργείται κάθε χρόνο στο ΜΤΣ από τη διαχρονική άρνηση του ΥΠΡΟΠΟ να καλύπτει τη διαφορά που δημιουργείται από τα έσοδα- παροχές του ΜΤΣ προς τα προερχόμενα από την ΕΛ.ΑΣ. μέλη είναι τεράστιο και υπολογιζόταν το Μάρτιο του 2010 στα 700.000.000 ευρώ.)
3ον. Εναλλακτικά και εφόσον η παραπάνω διαδικασία κρίνεται ατελέσφορη ή χρονοβόρα, προτείνεται να δημιουργηθούν ΑΜΕΣΑ στο ΜΤΣ δύο τελείως ξεχωριστοί λογαριασμοί, ένας για τους μερισματούχους του Στρατού Ξηράς και ένας για τους μερισματούχους της ΕΛ.ΑΣ., προκειμένου το μέρισμα να κατανέμεται στους δικαιούχους αναλογικά κατά κατηγορία φορέα (Σ.Ξ. - ΕΛ.ΑΣ.) με βάση τα έσοδο και τις εισφορές του κάθε φορέα αντίστοιχα (αρχή της ανταποδοτικότητας).
4ον. Ενίσχυση του ΜΤΣ με το συνολικό ποσό της καταβαλλόμενης από τους μερισματούχους «Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ)» και για όσο διάστημα επιβάλλεται η έκτακτη αυτή εισφορά. Αποτελεί σχήμα οξύμωρο οι μερισματούχοι του ΜΤΣ από το ένα μέρος να μην παίρνουν μέρισμα και από το άλλο να καταβάλλουν εισφορές γιο ενίσχυση μερίσματος άλλων κατηγοριών συνταξιούχων.
5ον. Δημιουργία στο επίπεδο του ΥΕΘΑ κοινού λογαριασμού, ώστε οι πάσης φύσεως κοινωνικοί πόροι που διοχετεύονται στα Μετοχικά Ταμεία να διανέμονται σ' αυτό ανάλογα με τον αριθμό μερισματούχων κάθε ταμείου.
6ον. Άμεσο άνοιγμα στο ΜΤΣ ξεχωριστού ειδικού λογαριασμού για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά του Βοηθήματος Επαγγελματικής Αποκατάστασης (ΒΟΕΑ) και έναρξη ΑΜΕΣΗΣ καταβολής του.
7ον. Μεταφορά των υπηρεσιών του ΜΤΣ σε αναξιοποίητο κενό στρατόπεδο εντός της Αττικής και αξιοποίηση του μεγάρου του ΜΤΣ.
8ον. Ανάληψη από το Γενικό Λογιστήριο του Κρότους της δαπάνης του συνταξιοδοτούμενου από το ΜΤΣ προσωπικού, καθώς και της μισθοδοσίας του σημερινού πολιτικού προσωπικού, όπως συμβαίνει στα περισσότερα Ταμεία του Δημόσιου Τομέα.
9ον. Ενοποίηση υπό το ΥΕΘΑ και των τριών ταμείων των Ε.Δ. (ΜΤΣ, ΜΤΑ, ΜΤΝ) σε ένα καθ" οιονδήποτε τρόπο.
ΜΑΝΟΣ ΤΣΑΛΔΑΡΗΣ
(ΕΝΣΤΟΛΟΣ-ΕΦ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ+13-23/12/2011)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.