Αρχική » » Καμπανάκι κινδύνου για νοθευμένα καύσιμα στις Ένοπλες Δυνάμεις

Καμπανάκι κινδύνου για νοθευμένα καύσιμα στις Ένοπλες Δυνάμεις


• Η Realnews δημοσιεύει τα ντοκουμέντα που αποκαλύπτουν το «πάρτι» που έχει στηθεί με ακατάλληλα και επικίνδυνα καύσιμα σε Πολεμική Αεροπορία, Στρατό και Ναυτικό. 
• Για έναν... περίεργο λόγο, κάθε διαπίστωση του ΣΔΟΕ για ενδείξεις νοθείας των καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμε­ων ακολουθείται από μία προσπά­θεια απαξίωσης των ευρημάτων.
• Ο Γ. Σούρλας ενημέρωσε εγγράφως τον υπουργό Άμυνας Δ. Αβραμόπουλο για το θέμα της νοθείας. 

Γράφει ο ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΔΑΒΕΛΛΑΣ 

Νοθευμένα καύσιμα που διοχετεύονται στα αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας, στο πλοία του Στόλου και στις μηχανοκίνητες δυνάμεις του Ελληνικού Στρατού (τεθωρακισμένα και αυτοκίνητα) έχουν «τινά­ξει στον αέρα» τις περισσότερες μηχανές και συχνά θέτουν εκτός λειτουργίας τον εξοπλισμό των τριών Όπλων. 

Όπως αποκαλύπτει σήμερα η Realnews, πί­σω από τη νοθεία των... καυσίμων βρίσκεται ένα τεράστιο κύκλωμα εκτός και ενδεχομένως εντός Ενόπλων Δυνάμεων, σύμφωνα με τα ντοκουμέ­ντα των ελέγχων που διεξήχθησαν: 

 Στην 115 Πτέρυγα Μάχης και στην 133 Σμη­ναρχία Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας.
 Στον Ναύσταθμο της Σούδας στην Κρήτη. 
 Στο 5ο Τάγμα Υλικού Πολέμου της V Μεραρ­χίας Κρητών (Στρατός Ξηράς). 
 Στο 628 Μ/Τάγμα Πεζικού στους Φιλιάτες Θεσπρωτίας. 
 Στο ΚΕΝ (Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων). Στρατόπεδο Βερσή Αρτας. 
 Στη 2η ΔΑΚΑ Κοζάνης (Στρατός Ξηράς). 

Οι διαπιστώσεις των ελεγκτικών Αρχών, βασισμένες στις χημικές αναλύσεις των καυσίμων, εμφανίζουν μία επικίνδυνη κατάσταση για βασικές ναυτικές στρατιωτικές και αεροπορικές δυ­νάμεις της χώρας, που χρησιμοποιούν νοθευμένα καύσιμα, εντελώς ακατάλληλα για την κίνηση αεροπλάνων, πλοίων και οχημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι από ει­δικά κλιμάκια του ΣΔΟΕ και οι εργαστηριακές αναλύσεις από αξιωματικούς και πολίτες χημι­κούς πραγματοποιήθηκαν στο διάστημα από τον Φεβρουάριο του 2012 έως τον Ιούνιο του 2013. Τα ευρήματα και οι διαπιστώσεις διαβι­βάστηκαν στις 12 και 13 Ιουνίου 2013 στο γραφείο του εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, όπου και παραμένουν μέχρι σήμερα, εν αναμο­νή των ενεργειών που απαιτούνται για τον εντο­πισμό και την τιμωρία των υπευθύνων. 

Τουλάχιστον 47 υποθέσεις που κατατέθηκαν την τελευταία οκταετία στη στρατιωτική και στην τακτική Δικαιοσύνη παραμένουν σε εκ­κρεμότητα ή έχουν μπει ήδη στο αρχείο, γεγο­νός που προκάλεσε την έντονη αντίδραση του γενικού γραμματέα Διαφάνειας του υπουργεί­ου Δικαιοσύνης Γιώργου Σούρλα. Σε κατεπεί­γον υπηρεσιακό έγγραφο που απέστειλε στις 2 Ιουλίου 2013 στον υπουργό Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο, ο Γ. Σούρλας επισημαίνει, με­ταξύ άλλων, ότι μετά τις συγκλονιστικές διαπι­στώσεις για τη νοθεία καυσίμων στη 2η ΔΑΚΑ (Διοίκηση Αποθηκών Καυσίμων) Κοζάνης και στον Ναύσταθμο Σούδας, «δυστυχώς αντί να αναζητηθούν εκείνοι που νοθεύουν τα καύσιμα του Στρατού και να υποστούν τις συνέπειες του οικονομικού και εθνικού εγκλήματος, οι αρμόδιες Αρχές αρκούνται σε ανυπόστατες εκτιμή­σεις και θέτουν τις υποθέσεις στο αρχείο. Ελπί­ζουμε ότι αυτή η υπόθεση που αφορά την κε­ντρική μονάδα καυσίμων (σ.σ.: 2η ΔΑΚΑ) δεν θα έχει την τύχη των άλλων 47 περιπτώσεων καυσίμων που με χημικές αναλύσεις την τελευ­ταία μόνο οκταετία διαπιστώθηκε ότι ήταν νοθευμένα και κατατέθηκαν στην τακτική και στρατιωτική Δικαιοσύνη, αλ­λά έχουν τεθεί στο αρχείο ή είναι άγνωστη η εξέλιξή τους». Η απάντηση-παρέμβαση του Δ. Αβραμόπουλου ήταν άμεση. Με εντολή του προς τη στρατιωτική Δικαιοσύνη ζήτησε να ερευνηθεί αφενός η έκταση της νοθείας των καυσίμων και αφετέρου το ενδεχόμενο ύπαρξης κυκλώμα­τος εντός του Στρατού. 

Οι χημικές αναλύσεις 

Στη συγκεκριμένη επιστολή γίνεται εκτενής αναφορά στο ευρήματα που προέκυψαν οπό τις πρόσφατες (15/4/2013) χημικές αναλύσεις δειγμά­των καυσίμων στις δεξαμενές της 2ης Διοίκησης Αποθηκών Καυσί­μων (ΔΑΚΑ) Κοζάνης και του Ναυστάθμου της Σούδας. Πα­ράλληλα διατυπώνονται σαφείς αιχμές για τη στάση που τηρούν οι επιστήμονες αξιωματικοί ή ιδιώτες που συμ­μετέχουν στους σχετικούς ελέγχους ως εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων: «Σας επισυνά­πτουμε σχετικά έγγραφα του ΣΔΟΕ και πίνακα από τον οποίο προκύ­πτει το ανώτατο επιτρεπτό όριο από το 1996 μέχρι και σήμερα. Στη 2η ΔΑΚΑ βρέθηκε τα καύσιμα να περι­έχουν θείο 222 mg/Kg, αντί των 10 mg/Kg που είναι το ανώτατο επιτρε­πτό όριο, και ως εκ τούτου δεν πλη­ρούν τις προϋποθέσεις για πετρέλαιο κίνησης. Στην προκειμένη περίπτω­ση αξιωματικός χημικός μηχανικός έσπευσε να παρατηρήσει: "Η από­κλιση αυτή πιθανότατα να οφείλεται στη σταδιακή μετάπτωση από τη χρήση πετρελαίου με περιεκτικότητα 1.000 mg/Kg ". Την ίδια ακριβώς εκτίμηση έκανε και άλλη χημικός για τα νοθευμένα καύσιμα του Ναυστάθμου. Εκτίμηση παντελώς αβάσιμη, γιατί αυτό το όριο ίσχυε μέχρι το 1995, δηλαδή πριν από 18 χρόνια, και το όριο των 10 mg/Kg από το 2009, δηλαδή πριν από 4 χρόνια. Συνεπώς η εκτίμηση αυτή μπορεί να γίνει δέκτη μόνο εάν δεν έγινε επανατροφοδότηση των δεξαμενών επί 18 χρόνια ή έγινε μερικώς και ως εκ τούτου υπάρχουν υψηλό επίπεδα θείου». 

Για έναν... περίεργο λόγο, κάθε διαπίστωση του ΣΔΟΕ για ενδείξεις νοθείας των καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων ακολουθείται από μία προσπάθεια απαξίωσης των ευρημάτων, στην οποία πρωτοστατούν είτε αξιωματικοί είτε ιδιώτες συνερ­γάτες των τριών Όπλων. Ενδεικτι­κό της κατάστασης που επικρατεί είναι το παράδειγμα της 115 Πτέ­ρυγας Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας. Συμφωνά με τα έγγραφα που βρίσκονται στη διάθεση της Realnews, στην εν λόγω μονάδα έγιναν δύο δειγματοληπτικοί έλεγχοι, σης 31/8/2012 και στις 10/10/2012, με τα δε/γματα καυσίμων να προέρχο­νται από βυτιοφόρα οχήματα του Στρατού που την ώρα του ελέγ­χου περιείχαν 4.500 λίτρα καυσί­μου Όπως αναφέρεται στο έγγραφο του ΣΔΟΕ Κρήτης προς την Ει­σαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος (αρ. πρωτ. 662-31/2/2013), και τα δύο δείγματα καυσίμων δεν πλη­ρούσαν τους όρους προδιαγραφής για τη χρησιμοποίηση τους και συ­νεπώς είναι ακατάλληλα. Με τη δι­απίστωση αυτή διαφώνησε ο χη­μικός μηχανικός του ΓΕΑ που παραβρέθηκε ως εκπρόσωπος της Πολεμικής Αεροπορίας στον δειγματοληπτικό έλεγχο, και για τον λόγο αυτό κατέθεσε υπόμνημα προς τη Δ' Χημική Υπηρε­σία Πειραιά. Σε αυτό, μεταξύ άλλων, υποστηρίζει ότι «το ληφθέν δείγμα που ελέγχθηκε δεν εί­ναι αξιόπιστο, δεδομένου ότι η επιτροπή ελέγ­χου δεν γνωρίζει την ημερομηνία παραγωγής του στα διυλιστήρια». 

Ακριβώς η ίδια τακτική ακολουθείται και στην περίπτωση των ευρημάτων στον Ναύσταθμο της Σούδας. Η έρευνα εκεί έγινε στις 6/12/2012, σε δείγμα που ελήφθη οπό υπέργεια δεξαμενή περεχούσα 8.400 λίτρα κατά την ώρα του ελέγχου. Σύμφωνα με το επίσημα έγγραφα, «πρόκειται για δείγμα πετρελαίου κίνησης οχήματος του Στρατού που δεν πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές της ΠΓΕΣ, διότι περιέχει θείο σε πο­σοστό 46 mg/Kg, αντί του μέγιστου επιτρεπόμενου των 10 mg/Kg». 


«Μπερδεύτηκαν» 

Λίγες ημέρες αργότερα, μόνιμη πολιτική υπάλληλος, χημικός του ΓΕΝ που παραβρέθηκε στον έλεγχο ως εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού, συντάσσει και καταθέτει υπό­μνημα προς τη Δ' Χημική Υπηρε­σία Πειραιά, ισχυριζόμενη ότι… μπερδεύτηκαν το πετρέλαια που προορίζονταν για τα πλοία με μι­κρή ποσότητα καυσίμων τύπου F-76 οπό παλιά αγγλικά αποθέματα: «Η απόκλιση στα καύσιμα εκτιμάται ότι οφείλεται σε ανάμειξη πετρελαίου κίνησης F -54 με μικρή ποσότητα πετρελαίου πρό­ωσης πολεμικών πλοίων F-76. Η παραπάνω εκτροπή προέρχεται από εναλλαγή ειδών μεταφερό­μενων καυσίμων, αρχικά από πε­τρελαιοφόρο πλοίο του Π.Ν στο οποίο δεν είχε προηγηθεί καθορι­σμός δεξαμενών από το F-76 και εν συνεχεία από βυτιοφόρο όχη­μα του Π.Ν. στο οποίο είχε εναπο­μείνει μικρή ποσότητα F-76 αγγλι­κών αποθεμάτων». 

Κατά τη διάρκεια του παραπά­νω έλεγχου εντοπίζεται νοθευμένη και η αμόλυβδη βενζίνη 95 RON (με κωδικό αριθμό ΝΑΤΟ F-67), στην οποία ανι­χνεύθηκε θείο σε συγκέντρωση 48,5 mg/Kg. Η ίδια υπάλληλος καταθέτει νέο υπόμνημα στο οποίο -ούτε λίγο ούτε πολύ- δίνει τις ίδιες εξηγήσεις: δεν πλύθηκαν τα βυτιοφόρα που μετέφεραν τα καύσιμα και η βενζίνη ανακατεύτη­κε κατά λάθος με υπολείμματα πετρελαίου: «Η ανωτέρω απόκλιση εκτιμάται ότι οφείλεται σε πρόσμιξη αμόλυβδης βενζίνης F-67 με υπο­λείμματα πετρελαίου πρόωσης πολεμικών πλοί­ων F -76 αμερικανικών προδιαγραφών(..,), κα­τά τη μεταφορά της με βυτιοφόρο όχημα του Π.Ν. Η συγκεκριμέ­νη ποσότητα καυσίμου F-76 εισή­χθη στις εγκαταστάσεις ναυτικών υπηρεσιών του Π.Ν. από πλοίο γενικής υποστήριξης/πετρελαιοφόρο του Π.Ν. κατά τη διάρκεια συμμετοχής του σε διασυμμαχική επιχείρηση». 

Το γεγονός ότι όλα τα δείγματα αμόλυβδης βενζίνης που χρησιμοποιήθηκαν για τους ελέγχους είχαν ληφθεί από υπέργεια δεξαμενή περιέχουσα 30.000 λίτρα καυσίμου είναι -προφανώς- αρ­κετό για να καταστήσει αβάσιμο τον ισχυρισμό ότι τα ευρήματα οφείλονταν στο... βρόμικο βυτι­οφόρο! Στην περίπτωση της 133 Σμηναρχίας Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας, όπου επίσης εντοπί­στηκε νοθευμένη αμόλυβδη βεν­ζίνη 95 RON (με κωδικό αριθμό ΝΑΤΟ F-67), ο χημικός υπάλληλος του ΓΕΝ δεν μπήκε καν στη διαδικασία να δώσει κάποια εξήγηση. Στο σχετικό υπόμνημα που κατέ­θεσε, απλά έκανε λόγο για αδυναμία καταγγελίας νοθείας, δεδομέ­νου ότι είναι άγνωστη η ημερομηνία παραγωγής του καυσίμου στα διυλιστήρια! 

ΓΙΑ... ΡΕΚΟΡ
Πάνω από τα όρια το θείο στις δεξαμενές της Κοζάνης 

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΝΟΘΕΙΑ καυσίμων διαπιστώθηκε σε μία από τις πιο σημαντι­κές δεξαμενές καυσίμων του Στρατού, στη 2η ΔΑΚΑ Κοζάνης (Διοίκηση Αποθή­κης Καυσίμων), τον Νοέμβριο του 2012. Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι εντόπισαν νοθευμένη βενζίνη με την περιεκτικότητα σε θείο να φτάνει τα 222 mg/Kg, το ανώτατο επιτρεπτό όριο είναι τα 10 mg/Kg! Η αποκάλυψη αυτή περιέχεται σε επίσημο έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Δυτικής Μακεδονίας του ΣΔΟΕ (αρ. πρωτ. 4996-10/6/2013) προς τον εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος Σπύρο Μουζακίτη. Πρόκειται για μία καραμπινάτη περίπτωση επικίνδυνης νοθείας, καθώς οι συγκεντρώσεις αυτές είναι ικανές να διαλύσουν τη μηχανή κάθε τύπου οχήματος, που ωστόσο ερμηνεύτηκε ως κίνηση… οικονομίας από τον επιστήμονα εκπρόσωπο του Στρατού. 

Έτσι, σύμφωνα με την έκθεση που επιδόθηκε στις 24/4/2013 από τη Δ' Χημική Υπηρεσία Θεσσαλονίκης, ο εκπρόσωπος της Στρατιωτικής Υπηρεσίας που ήταν παρών σε όλη τη διάρκεια της εξέτασης έκανε τις ακόλουθες επισημάνσεις: «Το δείγμα του πετρελαίου F-54 που αναλύθηκε παρουσιάζει εκτροπή στην περιεκτικότητά του σε θείο (S). Η απόκλιση αυτή πιθανότατα να οφείλεται στη σταδιακή μετάπτωση από τη χρήση πετρελαίου F-76 (περιεκτικότητας σε S 1000 ppm) σε χρήση πετρελαίου F-54 (με σταδιακή μείωση των ορίων περιεκτικότητας σε S μέχρι τα 10 ppm που ισχύουν σήμερα). Οι δεξαμενές του F-54 είχαν προηγούμενα χρησιμοποιηθεί για την εναποθήκευση του F-76». 

(REAL NEWS-15/09/2013) 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger