Σήμερα μπορούμε να ζήσουμε όλοι πολύ καλά αρκεί να στηριχτούμε στην ομάδα μας και στις δυνάμεις μας. Δεν έχουν όρια η εφευρετικότητα και οι δυνατότητες των τοπικών κοινωνιών, και -μεταξύ άλλων- το αποδεικνύουν με την ύπαρξη τους ο... «Λυγκιστής» και ο «Άρχων»!
Ο λόγος για τα δυο ελαφρού τύπου αεροπλάνα (το δεύτερο μετεξέλιξη του πρώτου) που κατασκεύασε- από ανακυκλώσιμα υλικά η ομάδα της αερολέσχης Φλώρινας σε συνεργασία με τους βιοτέχνες της περιοχής.
Όσο για το ελληνικό κράτος... ουδέποτε υποστήριξε τις πρωτοβουλίες, και έτσι τα αεροπλάνα νηολογήθηκαν στην Ιταλία. Μάλιστα τελευταία παρατηρείται βροχή email από ενδιαφερόμενες αμερικάνικες εταιρείες! Πιο συγκεκριμένα η ομάδα της αερολέσχης Φλώρινας με πρωτοβουλία του προέδρου της ερασιτέχνη της αεροναυπηγικής Γιώργο Ηλιόπουλο, αποφάσισε να ασχοληθεί με την κατασκευή αεροπλάνων σε μα περίοδο, που όπως λέει ο ίδιος «τα λεφτά δεν περίσσευαν».
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τους σε κάποιο ειδικό σχετικό κατάστημα στον Καναδά, κάποιος του έδωσε την ιδέα να προχωρήσουν το 1987 στην κατασκευή ενός αεροπλάνου, όχι με τα συνήθη υλικά, άλλο με απλά, καθημερινά υλικά που όλοι έχουμε στο σπίτι μας.
Το πρώτο λοιπόν αεροπλάνο που κατασκεύασαν ήταν ξύλινο και μάλιστα… ανακυκλώσιμο, αφού τα ξύλα που χρησιμοποίησαν για την κατασκευή του προέρχονταν από παλιά έπιπλα, που σε συνεργασία με τους ξυλουργούς φίλους τους, τα έκαναν αεροπλάνο!
Ο πρόεδρος της Αερολέσχης Φλώρινας Γιώργος Ηλιόπουλος, που ήταν η ψυχή της ομάδας δεν είναι αεροναυπηγός, ούτε μηχανικός αεροσκαφών, ούτε καν τεχνικός οποιοσδήποτε ειδικότητος... Απλά με πάθος, μεράκι, μελέτη και πολύ σκληρή δουλειά η ομάδα δημιούργησε! Πέτυχε ψηλούς στόχους. Μπόρεσε!
«Για να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε την κατασκευή του «Λυγκιστή», λέει ο πρωτεργάτης Γιώργος Ηλιόπουλος, «χρειάστηκε να ξεπεράσουμε φοβίες, προκαταλήψεις και τους εαυτούς μας. Στη συνέχεια προχωρήσαμε στη σχεδίαση και στην κατασκευή ενός δεύτερου αεροσκάφους από τσίγκους τυπογραφείου, σε κλίμακα 1 προς 6. Μάλιστα, όταν πέταξε, η χαρά μου, ήταν τόσο μεγάλη, που κόντεψα να πάθω καρδιακή προσβολή!».
Έπειτα από κοπιαστική δουλειά 5 ετών και 3.000 τροποποιήσεις του αρχικού σχεδίου, κατασκεύασαν το δεύτερο αεροσκάφος σε κανονικό μέγεθος. χρησιμοποιώντας αεροπορικό αλουμίνιο και ο «Άρχων» (Archon SF-1), όπως το ονόμασαν, έκανε το πρώτο του ταξίδι στους αθέρες
«Το Archon SF-1 ανήκει στη κατηγορία των υπερελαφρών αεροπλάνων, μονοθέσιο, με κινητήρα μόλις 46 ίππων, μοιάζει με μαχητικό και ζυγίζει 200 κιλά. Έχει ταχύτητα απώλειας στήριξης 65 χλμ ενώ μέγιστη 150 χλμ. Κατασκευάστηκε με πολλές παγκόσμιες καινοτομίες».
Η Πολεμική Αεροπορία, το δέχτηκε θετικά… Αλλά μέχρι εκεί. Έτσι είδαν και απόειδαν, και απευθύνθηκαν στην Ιταλία για εγγραφή στα νηολόγια!
ΕΜΜΗ ΠΑΝΟΥΣΗ
(ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ-31/3/2012)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.