Υπάρχει χώρος για μεγάλο συμμάζεμα στις δαπάνες της ΕΑΒ.
Αεροπλάνα και... πούλμαν αποκτά το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, που έβαλε ως στρατηγικό του στόχο να «πάρει» την ΕΑΒ από το υπουργείο Οικονομικών και να αναλάβει αυτό την εποπτεία της. Οι υποσχέσεις που έχουν δοθεί στους εργαζομένους είναι πολλές, χωρίς να υπάρχει κάτι που να τις δικαιολογεί, αντίθετα, όμως, πληροφορίες που έφτασαν σε γνώση μας δείχνουν πως υπάρχει χώρος για πολύ συμμάζεμα στις δαπάνες, για τις οποίες κανείς δεν κάνει λόγο.
Η εταιρεία καθημερινά, σύμφωνα με έγγραφα που έχει στη διάθεσή του το «Π», δαπανά τεράστια ποσά για ...την ενοικίαση πούλμαν, προκειμένου να μεταφέρει τους εργαζομένους της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει ένα δρομολόγιο κόστους 246,91 ευρώ (δηλαδή 1,59 ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα συνολικά 159), άλλο ένα στα 248,38 ευρώ (1,82 για κάθε χιλιόμετρο από τα 136 συνολικά), ένα τρίτο κόστους 260,23 ευρώ (1,56 επί 166 χιλιόμετρα) και ένα δρομολόγιο από τα δυτικά προάστια με κόστος 207,94 ευρώ (1,59 επί 130 χιλιόμετρα). Επίσης, υπάρχει ακόμα ένα δρομολόγιο που φτάνει τα 146,11 ευρώ ανά ημέρα, με κόστος χιλιομέτρου από τα συνολικά 60 χιλιόμετρα τα 2,43 ευρώ, έξι δρομολόγια από τον ίδιο πάροχο με κόστη από 1,13 ευρώ έως 1,63 ευρώ ανά χιλιόμετρο και συνολικό κόστος 1.163,14 ευρώ.
Γιατί δεν αγοράζουν;
Τα δρομολόγια δεν σταματάνε, όμως, εδώ. Στην Τανάγρα φτάνει άλλο ένα πούλμαν καθημερινά με κόστος 177,48 ευρώ (2,21, δηλαδή, για κάθε ένα από τα 80 χιλιόμετρα), ένα των 257,06 ευρώ (1,43 επί 179 χλμ.), επίσης δρομολόγιο των 215,05 ευρώ (1,52 επί 141 χλμ.), έτερο των 255,69 ευρώ (1,77x144 χλμ.), εφτά ακόμα, από τον ίδιο πάροχο, με κόστη που ποικίλλουν από 0,84 ανά χιλιόμετρο έως 1,64 και συνολικά φτάνουν τα 1.300,97 ευρώ, καθώς και άλλα δρομολόγια με κόστη στα 220,69 ευρώ, τρία από το ίδιο γραφείο συνολικά 514,99 ευρώ ημερησίως, ένα των 243,83 ευρώ και ένα των 213,07 ευρώ.
Δηλαδή, μόνο αυτά τα δρομολόγια κοστίζουν 5.456,49 ευρώ ημερησίως (!) την ώρα, μάλιστα, που η ΕΑΒ προχωρά και στην ενοικίαση με leasing ακόμα δύο βαν! Είναι απορίας άξιο ποια εταιρεία στον κόσμο ξεκινάει κάθε μέρα να γυρνάει το κλειδί με μείον 5.500 ευρώ στο ταμείο της, όπως είναι εξίσου ακατανόητο γιατί δεν έχουν υποχρεωθεί όλοι οι μεταφορείς να δεχτούν τη χαμηλότερη τιμή ανά χιλιόμετρο (τα 0,84 λεπτά).
θα ρωτούσαμε, βέβαια, και γιατί αυτό το χοντρικά 1,6 εκατ. ευρώ ετησίως δεν δίνεται για να αγοράσει η ΕΑΒ τον δικό της στόλο πούλμαν και να πάρει με μετάταξη από φορείς του Δημοσίου οδηγούς να τα κινούν, αφού έτσι και αλλιώς πληρώνονται, όμως μάλλον για χώρες σαν την Ελλάδα ανάλογα ερωτήματα ανήκουν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας.
Άλλωστε, είναι πάντα ευκολότερο να κόβονται μισθοί και συντάξεις.
Κώστας Αττίας
(ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ-16/01/2016)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.