Αρχική » » Η νέα Αεροπορία Στρατού

Η νέα Αεροπορία Στρατού


Ελικόπτερο ΝΗ-90 της Αεροπορίας Στρατού εν πτήσει.
Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της επόμενης 15ετίας για την επιχειρησιακή αναβάθμισή της. 
Οι παραλαβές ΝΗ-90, Chinook και Kiowa και το οργανόγραμμα που θα τεθεί σε ισχύ. 

Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ 
lsblaveris@gmail.com 

Τον πλήρη σχεδίασμά της Αε­ροπορίας Στρατού για την επόμενη 15ετία, δηλαδή μέ­χρι το 2030, αποκαλύπτουν σήμερα αποκλειστικώς τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ)». Ο σχεδιασμός αυτός «διαχειρίζεται το σήμερα, σχεδιάζει το αύριο και ορα­ματίζεται το μέλλον», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμη στρα­τιωτική πηγή, στην οποία θέσαμε προς επιβεβαίωση τις πληροφορίες, και, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει ελι­κόπτερα ΝΗ-90, CH-47SD Chinook, Kiowa, αλλά και Μη Επανδρωμένα Αεροπορικά Οχήματα (UAV)! Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά. 

Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα του 2015, επανεκκίνησε με απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας,...
Πά­νου Καμμένου, το πρόγραμμα παρα­λαβής από την Αεροπορία Στρατού των μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ- 90, που τόσο πολλά είχε «ακούσει» από τον ίδιο τον υπουργό και ήταν η βασική αιτία της αποστρατείας ενός αρχηγού ΓΕΣ, του στρατηγού Χρί­στου Μανωλά. Οι δύο πλευρές ήλ­θαν σε συμφωνία κυρίως με βάση τις νέες προτάσεις του ΥΠΕΘΑ, οπό­τε και λίαν συντόμως αναμένεται να υπογραφεί η «5η τροποποίηση» της αρχικής σύμβασης. Έως τώρα έχουν παραληφθεί 11 από τα 20 ελικόπτερα της αρχικής συμφωνίας, ενώ τα επό­μενα τέσσερα αναμένεται να παραληφθούν εντός του μηνός, με πρώτο εξ αυτών και 12ο στη σειρά το πρώτο από τα τέσσερα ΝΗ-90 SPEOPS («Ει­δικών Επιχειρήσεων»), που τόσο πολύ αναμένουν οι επίλεκτες Μονά­δες Ειδικών Επιχειρήσεων και των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνά­μεων. Η επανεκκίνηση έγινε αφού διαχωρίστηκαν το νομικό σκέλος και όσα θα διεκδικηθούν στα δικαστήρια από τους Γάλλους και αφορά πλέον την υλοποίηση της συμβάσεως. 

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ. Στις αρχές Φεβρου­άριου, επιτροπή του ΓΕΣ θα μεταβεί στις ΗΠΑ για να επιλέξει τα 15 CH- 47SD Chinook που ζητήθηκαν από τους Αμερικανούς. Η επιλογή αυτή θα γίνει ανάμεσα από τα ελικόπτε­ρα της Αμερικανικής Εθνοφρουράς, που έχουν πολύ λιγότερες ώρες και πολύ λιγότερη καταπόνηση από ό,τι τα αντίστοιχα της Αεροπορίας του Αμερικανικού Στρατού, που απορρίφθηκαν. Τα προς επιλογή ελικό­πτερα έχουν «γράψει» το καθένα από 1.000 μέχρι 3.000 ώρες πτήσεως έκαστο, ενώ όλα έχουν υποστεί και εργοστασιακού επιπέδου συ­ντήρηση μετά το 2007, όπως ακρι­βώς ζήτησε η ελληνική πλευρά από τους Αμερικανούς. 

Τον Απρίλιο αναμέ­νεται να φτάσουν, όλα μαζί, τα πρώτα 10 από τα εγκριθέντα 15 ελι­κόπτερα Chinook και θα ακολουθήσουν περί το τέλος του χρό­νου και τα υπόλοιπα πέντε, καθώς για αυτά αναμένεται, για τυπικούς λόγους, συμπλη­ρωματική έγκριση από το ΚΥΣΕΑ. Αξίζει να σημειωθεί, όπως μας έλε­γε κορυφαία στρατιωτική πηγή, ότι το συνολικό κόστος του συγκεκριμέ­νου προγράμματος για 15 ελικόπτε­ρα Chinook είναι 120 εκατ. δολάρια, από τα οποία τα 37 εκατ. αφορούν τα ελικόπτερα και τα υπόλοιπα 83 εκατ. το κόστος ανταλλακτικών και υποστηρίξεως για δύο Τάγμα­τα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρα­τού (ΤΕΑΣ), που θα δημιουργηθούν εκτός του υπάρχοντος - συνολικώς, δηλαδή, τρία ΤΕΑΣ με Chinook. Από πλευράς επιχειρησιακής σχεδιάσεως, η συγκρότηση τριών ΤΕΑΣ με Chinook θα επιτρέψει την κατα­νομή τους είτε σε τρεις κύριες βά­σεις της Αεροπορίας Στρατού (Αλε­ξάνδρεια Ημαθίας ή Στεφανοβίκειο, Πάχη Μεγάρων και Ηράκλειο Κρή­της), καλύπτοντας ισάριθμους τομείς του ελληνικού αμυντικού συστήμα­τος (Θράκη / Μακεδονία, Κεντρικό Αιγαίο, Δωδεκάνησα), είτε σε δύο βασικά σημεία (Κεντρικό Αιγαίο, Δωδεκάνησα), με δυνατότητα άμε­σης μεταστάθμευσης σε τρίτο (Θρά­κη), αν απαιτηθεί. 

ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ. Τα 70 ελικόπτε­ρα επιθετικής αναγνωρίσεως/συνοδείας OH-58D Kiowa από τα απο­θέματα του αμερικανικού Στρατού αποκτήθηκαν σχεδόν δωρεάν. Οι Αμερικανοί ζητούσαν 120 εκατ. δολάρια, αλλά «έπεσαν» στα 50 εκατ., με βάθος αποπληρωμής 15 χρόνια, από τα οποία τα 22 εκατ. δολά­ρια είναι το κόστος των ανταλλακτι­κών. Αυτό πρακτικώς σημαίνει ότι το κόστος αποκτήσεως του καθενός εκ των 70 ελικοπτέρων είναι της τάξεως των 280.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που το κό­στος ενός εκάστου εξ αυτών, καινούργιου, είναι περίπου 7 εκατ. δολάρια! 

Σύμφωνα με τον επι­χειρησιακό σχεδιασμό της Αεροπορίας Στρατού, η απόκτηση των 70 ελικοπτέρων Kiowa θα της επιτρέψει τη δημιουργία δύο ταγμά­των ελικοπτέρων, ενώ 10 εξ αυτών θα διατεθούν στη Σχολή Αεροπο­ρίας Στρατού (ΣΑΣ) για την αρχι­κή πτητική εκπαίδευση των μαθη­τών της στα ελικόπτερα, τομέα στον οποίο υστερεί χαρακτηριστικώς σή­μερα η ΣΑΣ. Και για το πρόγραμμα αυτό έχει μεταβεί στο Τουσόν της Αριζόνα των ΗΠΑ αποστολή της Αε­ροπορίας Στρατού, που έχει μελετή­σει το θέμα. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγάλη επι­χειρησιακή αξία των συγκεκριμένων ελικοπτέρων είναι η άριστη συνεργα­σία τους με τα επιθετικά ελικόπτερα ΑΗ-64Α+ Apache, όπως γίνεται και στον αμερικανικό Στρατό, σε ρόλους «hunter/killer». Γεγονός που τα κα­θιστά «πολλαπλασιαστές ισχύος» αυτών, με δεδομένο ότι όσα αποκτήθη­καν το 1995-1996 είναι ήδη 20 ετών και δεν πρόκειται -για λόγους οικονο­μίας- να εκσυγχρονιστούν, με ό,τι και αν αυτό συνεπάγεται μακροχρόνια. 

Η «εσωτερική μεταγραφή» 

0 φιλόδοξος σχεδιασμός της Αεροπορίας Στρατού του ΓΕΣ περιλαμ­βάνει τον τομέα των Μη Επανδρωμένων Αεροπορικών Οχημάτων (UAV), τα οποία αποτελούν τον «φυσικό χώρο», όπως χαρακτηρι- στικώς μας ελέχθη, της Αεροπορίας Στρατού στα χαμηλά ύψη, όπου επιχειρούν τα ελικόπτερα Μάλιστα, ο τομέας αυτός μπορεί να αηο- τελέσει και μία -ας την ονομάσουμε έτσι- «εσωτερική μεταγραφή», καθώς η Αεροπορία Στρατού βλέπει με πολύ καλό μάτι την απόκτηση του ελληνικού UAV «Πήγασος 2», που σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε και επιχειρεί στο πλαίσιο της ΠΑ, ενώ λιγότερο ενδιαφέρεται για τα UAV Sperwer (γαλλικής κατασκευής), που διαθέτει ήδη ο Ελληνικός Στρατός και λειτουργεί το προσωπικό του Οπλου των Διαβιβάσεων. «Αλλος ο ρόλος και η αποστολή των Sperwer και άλλος ο ρόλος, η αποστολή και η χρήση των UAV που χρειάζεται η Αεροπορία Στρατού για τακτική/επιχειρησιακή χρήση», μας διευκρίνισε ανώτατη στρατιω­τική πηγή. Ο χειριστής του συστήματος μπορεί να είναι της Αεροπο­ρίας Στρατού, λόγω της πολύ μεγάλης εμπειρίας των πιλότων της σε πτήσεις χαμηλού ύψους, τα αποτελέσματα όμως αυτών των πτήσεων έχουν διακλαδικους αποδέκτες, επισπμαινόταν με νόημα. 

Το UAV «Πήγασος 2», που έχει σχεδιαστεί από Αμερικανούς. 

(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-16/01/2016)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger