Αρχική » » ΣΤΑ ΒΑΘΙΑ ΚΑΙ Ο «ΠΙΠΙΝΟΣ»

ΣΤΑ ΒΑΘΙΑ ΚΑΙ Ο «ΠΙΠΙΝΟΣ»


  ✓ Σε μια λαμπρή τελετή θα γίνει η καθέλκυση του υπερσύγχρονου υποβρυχίου του Π.Ν. 
✓ Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε επιτυχώς στην Ελλάδα, στις εγκαταστάσεις των Ναυ­πηγείων Σκαραμαγκά. 

Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ 
Isblaveris@gmail.com 

Στις 13:00 της προσεχούς Δευτέρας, μια νέα και εξαι­ρετικά σημαντική σελίδα ανήκει στην ένδοξη ιστο­ρία του Πολεμικού Ναυτι­κού, καθώς τη συγκεκρι­μένη ημερομηνία πρόκειται να πραγματοποιηθεί η επίσημη τελετή ονοματοδοσίας και καθελκύσεως του πρώτου ναυπηγημέ­νου στην Ελλάδα υπερσύγχρονου υποβρυχίου συμβατικής προώσεως, του «Πιπίνος» (S-121). 

Στην τελετή, εκτός φυσικά του υπουργού Εθνικής Αμύνης, Δημήτρη Αβραμόπουλου, έχουν ...
προ­σκληθεί να παράσχουν ο πρωθυ­πουργός Αντώνης Σαμαράς, και ο αντιπρόεδρος της κυβερνήσεως και υπουργός Εξωτερικών (σ.σ.: και πρώην Εθνικής Αμύνης), Ευάγγελος Βενιζέλος. Επί­σης, ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, η φυσική ηγεσία των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, με επικεφαλής τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ, στρατηγό Μιχαήλ Κωσταράκο, και τον «οικοδεσπότη» αρχηγό ΓΕΝ, αντιναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ΠΝ, καθώς και πλήθος άλλων τοπικών παραγόντων, μιας και το γεγονός, αλλά και η τελετή είναι ύψιστης σημασίας από πολ­λές πλευρές. 

ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ. Το υποβρύχιο «Πιπίνος», Type-214 ΑΙΡ (=Air Independent Propulsion), κλάσεως «Παπανικολής», είναι το δεύ­τερο της κλάσεως του, από τα τέσ­σερα συνολικώς, που θα ενταχθεί στη δύναμη του Ελληνικού Στό­λου, αλλά το πρώτο που η ναυπή­γησή του ολοκληρώνεται επιτυχώς στην Ελλάδα, στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε.,(ΕΝΑΕ) του Σκαραμαγκά, όπου και θα γίνει η προαναφερθείσα τελε­τή. Το πρώτο υποβρύχιο της κλάσεως, ο «Παπανικολής», ναυπηγήθηκε στη Γερμανία και μετά από πολλές «περιπέτειες», τεχνικές και οικονομικές, παραδόθηκε με λυμέ­να τα προβλήματα του στο ΠΝ, τον Δεκέμβριο του 2012. Ο συγκεκρι­μένος τύπος, λόγω των εξαιρετικά προηγμένων τεχνικών δυνατοτήτων που ενσωματώνει, αποκαλείται και «πυρηνοκίνητο υποβρύχιο, συμβατικής προώσεως», προκειμένου με αυτό το οξύμωρο σχήμα να καταδειχθεί η δυνατότητα για συ­νεχή πλου εν καταδύσει, διάρκειας 15 περίπου ημερών, προτού αναδυθεί εκ νέου για ανεφοδιασμό και φόρτιση των συστοιχιών των μπα­ταριών του. 

Για «κλειστές» θάλασσες, όπως εί­ναι το Αιγαίο, η δυνατότητα αυτή το κάνει ουσιαστικά αθέατο και ανεξάρτητο από τη στιγμή που θα αφή­σει πίσω του την Ψυτάλλεια! Για 15 ημέρες μπορεί να είναι εν καταδύσει παντού στο Αιγαίο, δυνατότητα που δεν έχουν τα υπόλοιπα συμβατικής προώσεως υποβρύχια, όπως τα δικά μας παλαιοτέρα Type-209/1100 και Type-209/1200, αλλά έχουν μόνο τα πυρηνοκίνητα, δηλαδή να πλέουν εν καταδύσει συνεχώς για μήνες. Και όλα αυτά ο «Παπανικολής», ο «Πιπίνος» και τα υπόλοι­πα δύο παρόμοια υποβρύχια που αναμένονται και βρίσκονται σε δι­αφορετικές φάσεις κατασκευής («Ματρώζος» και «Κατσώνης») τα οφείλουν στην ύπαρξη του συστή­ματος ΑΙΡ, της «Αναεροβίου Προώσεως», με το οποίο είναι εφοδι­ασμένα. 

ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΗ. Αυτό λοιπόν το εξαιρετικά σπουδαίο οπλικό σύ­στημα, που για τα ελληνικά στρα­τιωτικά δεδομένα έχει στρατηγική αξία και σημασία, το ΠΝ και κατ’ επέκταση ο ελληνικός λαός το στε­ρήθηκε από την ενεργό επιχει­ρησιακή δράση του για περισσό­τερο από μία πενταετία, εξαιτίας των γνωστών προβλημάτων που υπήρξαν αναφορικώς με το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ΕΝΑΕ. Την επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονταν κυρίως με το ιδι­οκτησιακό καθεστώς των ΕΝΑΕ και δευτερευόντως με αυτή καθ’ εαυτή την κατασκευή των υποβρυ­χίων ξεκίνησε ως ΥΕΘΑ ο Ευάγ­γελος Βενιζέλος, αλλά την οριστι­κή ώθηση και λύση έδωσε ο νυν ΥΕΘΑ, Δ. Αβραμόπουλος. Ως απο­τέλεσμα, «ξεμπλόκαρε» το ζήτημα του μέλλοντος των ναυπηγείων με αυτό της ναυπήγησης των τρι­ών εναπομεινάντων υποβρυχίων Type-214 ΑΙΡ και του εκσυγχρο­νισμού ενός τέταρτου, του παλαιοτέρου Type-209/1200 «Ωκεανός». Ένα δεύτερο καθοριστικό σημείο για τη μεθαυριανή ευτυχή για το ΠΝ και το ελληνικό Δημόσιό κα­τάληξη ήταν ασφαλώς και το γεγονός ότι το γενικό κουμάντο για την ολοκλήρωση του προγράμματος ανέλαβε ουσιαστικώς εν μια νυκτί το Πολεμικό Ναυτικό. Ο αρχηγός του, αντιναύαρχος Ευ. Αποστολάκης, αμέσως μόλις ανέλαβε τα κα­θήκοντα του ζήτησε υπεύθυνα από τους αρμοδίους του ΓΕΝ να τον διαβεβαιώσουν ότι το ΠΝ μπορεί να κάνει τη δουλειά μόνο του. Μόλις έλαβε τη διαβεβαίωση, το πρότεινε προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, η οποία και με αυτό τον μπούσουλα δρομολόγησε την τελικώς προκριθείσα λύση. Συμφώνως προς αυτήν, το ΠΝ με το πλήρωμα του υποβρυχίου «Πιπίνος», το οποίο στο μεταξύ είχε τοποθετηθεί, με τη συμπαράσταση και του προσωπικού της Διοικήσεως Υποβρυχίων και του Ναυτικού Κλιμακίου Σκαραμαγκά πέτυχαν ένα μικρό θαύμα υλοποιώντας τόσο το υπολειπόμενο κατασκευ­αστικό έργο όσο και τις απαραίτη­τες δοκιμές του σκάφους εν όρμω και εν πλω (οι τελευταίες θα γί­νουν μετά την καθέλκυση του) για λογαριασμό της κατασκευάστριας γερμανικής εταιρείας. Σπουδαία δουλειά, με εξαιρετικά αποτελέ­σματα και τεράστια συσσώρευση εμπειρίας. 

Καθοριστική η συμβολή των εργαζομένων 

Καθοριστική για την επιτυχή εξέλιξη του προγράμμα­τος σε χρόνο-ρεκόρ είναι η στάση των εργαζομένων στα ναυπηγεία. Ο αρχηγός ΓΕΝ, Ευάγγελος Αποστολάκης, μετέβη στα ναυπηγεία και τους μίλησε όπως έπρεπε. Τους εξήγησε ότι το ΠΝ έχει συ­γκεκριμένα χρήματα για όλα τα υποβρύχια και συγκεκρι­μένα περιθώρια χρόνου (σ.σ.: δύο χρόνια). Μέσα σε αυτό το διάστημα και με αυτά τα χρή­ματα το ΠΝ πρέπει να έχει τα υποβρύχια. Αυτό το κατανόη­σαν οι εργαζόμενοι και, όπως μας έλεγε ανώτατη πηγή του ΓΕΝ, «λειτούργησαν ως Έλληνες και ως Κύριοι». Ίσως -λέμε εμείς- στο πλαίσιο αυ­τής της «συμφωνίας κυρίων», ο αρχηγός ΓΕΝ να «πέρασε» (μέσω των ΓΕΕΘΑ/ΥΠΕΘΑ βεβαίως) από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής το πρό­γραμμα εκσυγχρονισμού των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ-200ΗΝ, που έχουν κλείσει ήδη τα 30 χρόνια και από τις οποίες οι τρεις ναυπηγή­θηκαν επίσης από τα ΕΝΑΕ. Επομένως, λογικό είναι και το πρόγραμμα εκσυγχρονι­σμού τους να ξεκινά από τα ΕΝΑΕ, πράγμα που τους δίνει ένα πολύτιμο «μαξιλάρι» για το εγγύς μέλλον, μετά την ολοκλήρωση του προγράμμα­τος των τεσσάρων υποβρυ­χίων, που τοποθετείται στα τέλη του 2015. 

(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ/4/10/2014)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger