Αρχική » » Καθέλκυση «Πιπίνου» εν μέσω πολέμου

Καθέλκυση «Πιπίνου» εν μέσω πολέμου


Τα υποβρύχια «Ματρώζος» (αριστερά) και «Πιπίνος» στα ναυπηγεία. 
ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ προσεχών εβδομάδων αναμένεται η ένταξη του υποβρυχίου στον ελληνικό στόλο. 
Μπρα ντε φερ Δημοσίου με την αραβο-γερμανικών συμφερόντων ΕΝΑΕ. 

της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΟΛΛΙΑ 

Την επιχειρησιακή ένταξη του υποβρυχίου «Πιπίνος» στον στόλο του προβλέπει άμεσα το Πολεμικό Ναυ­τικό. Σύμφωνα με πληρο­φορίες, το «Πιπίνος» αναμένεται να πέσει στη θάλασσα εντός των προσεχών εβδομάδων, ύστερα από χρόνια στασιμότητας, απραξίας, με προφανή τον κίνδυνο ρημάγματος του υπερσύγχρονου οπλικού συστή­ματος 214, και ενώ οι συμβάσεις που υπογράφηκαν για την απόκτη­σή του ερευνώνται ακόμη από την ποινική Δικαιοσύνη. 

Παράλληλα, καταβάλλεται προ­σπάθεια ολοκλήρωσης των απαιτούμενων εργασιών και στα άλλα... τρία υποβρύχια, «Ματρώζος», «Κατσώνης» και «Ωκεανός», με το Πο­λεμικό Ναυτικό να διενεργεί σειρά δοκιμών εν πλω. 

Το σκηνικό μέσα στο οποίο θα γίνει η πολυπόθητη παραλαβή του πρώτου υποβρυχίου, μετά το «Παπανικολής», είναι ωστόσο πολεμικό, με διαρκώς κλιμακούμενη τη δια­μάχη ανάμεσα στους - άραβες και γερμανούς - ιδιοκτήτες των Ναυπη­γείων Σκαραμαγκά και το Ελληνικό Δημόσιο. Ύστερα από σειρά προ­σφυγών αμφοτέρων των πλευρών στο διεθνές διαιτητικό δικαστήριο ICC (σε μία από αυτές το Ελληνι­κό Δημόσιο αξιώνει αποζημίωση-μαμούθ που μπορεί να φθάσει και τα 7 δισ. ευρώ για την καθυστέρη­ση παραλαβής των υποβρυχίων), η Abu Dhabi Mar και η ThyssenKrupp Marine Systems κατέθεσαν ασφα­λιστικά μέτρα κατά του Ελληνικού Δημοσίου. 

Η κίνηση αυτή είχε αποτέλεσμα να ζητήσουν οι δικαστές του ICC αυτοψία τόσο στα ναυπηγεία όσο και στα υποβρύχια, για να διαμορφώσουν προσωπική αντίληψη. Η διαδικασία έχει ήδη λάβει χώρα από τις 16 Ιουλίου παρουσία του αρχηγού ΓΕΝ αντιναυάρχου κ. Ευάγγελου Αποστολάκη, καθώς και τριών διαιτητών του ICC. 

Το ενδιαφέρον είναι βεβαίως ότι Άραβες και Γερμανοί κάνουν ό,τι μπορούν, από την πλευρά των ΕΝΑΕ, για να εμποδίσουν τις εργα­σίες και τη διαδικασία παράδοσης. Είναι ενδεικτικό ότι παράλληλα με τα ασφαλιστικά μέτρα που έχουν καταθέσει ζητούν να μην εκτελεστεί η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που τους επιβάλλει τη συντήρηση και την ασφάλιση των υποβρυχίων ως συμβατική τους υποχρέωση! Κα­ταφεύγουν μάλιστα στο ICC για να επιλύσουν το συγκεκριμένο ζήτη­μα, για το οποίο έχει αποφανθεί η ελληνική Δικαιοσύνη. 

Πηγές που είναι σε θέση να γνω­ρίζουν σημειώνουν ότι ακολουθούν την ίδια τακτική και ως προς τις τρεις πράξεις καταλογισμού, με πο­σά της τάξεως των 362 εκατ. ευ­ρώ, που τους βαρύνουν απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο. Ζητούν, και πάλι, από τη διεθνή διαιτησία να αποφανθεί για τις πράξεις αυτές, που δεν αποτελούν παρά υπουργι­κές αποφάσεις, και αφορούν στην ουσία ποσά που έχουν δοθεί για τα υποβρύχια μετά το 2010, για τα οποία κρίνεται ότι πρέπει να επιστραφούν στο Δημόσιο. Τον Μάιο συζητήθηκαν μάλιστα στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι εφέσεις που άσκησαν οι ιδιοκτήτες των ΕΝΑΕ στις δύο εξ αυτών των πράξεων, ύψους 247 εκατ. ευρώ, αλλά η απόφαση δεν έχει ακόμη εκδοθεί. 

(ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ-21/09/2014)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger