Αρχική » » Το σχέδιο για να σωθεί η αμυντική βιομηχανία

Το σχέδιο για να σωθεί η αμυντική βιομηχανία


Οι κινήσεις του Δημήτρη Βίτσα για ΕΑΒ, ΕΑΣ και ναυπηγεία. Πωλήσεις παλαιών αεροσκαφών στη Βουλγαρία και συμφωνία με την Αίγυπτο για συντήρηση πολεμικών αεροπλάνων. 
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας κάνει κινήσεις για να σωθεί η αμυ­ντική Βιομηχανία. 

Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ
p.karvounopoulos@realnews.gr

Πωλήσεις παλαιών μαχητικών αερο­σκαφών και συμφωνίες για την τεχνική υποστήριξη και αναβάθμιση πολε­μικών αεροπλάνων γειτονικών χωρών συνθέ­τουν την πρώτη φάση μιας μεγάλης, αλλά και δύσκολης προσπάθειας για τη σωτηρία της ελ­ληνικής αμυντικής βιομηχανίας που βρίσκεται σε κατάσταση κρίσης. 

Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας έχει αναλάβει τον ρόλο του «μαέστρου» στην ...
όλη επιχείρηση. Αυτή την εβδομάδα ανακοινώθηκε ότι η Ελληνική Αε­ροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) περνά και τυπικά στον τομέα ευθύνης του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Η ΕΑΒ, π οποία θεωρείται η «ναυαρχί­δα» της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας έχει και τις περισσότερες προοπτικές για να διασω­θεί. Η πρόσφατη απόφαση για εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού θα βάλει στο ταμείο της περίπου 150 εκατομμύρια δολάρια, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Τα σχέδια που υπάρχουν για το άμεσο μέλλον είναι αρκετά, αλλά από αυτά προς το παρόν μπορούν να επιλεγούν όχι μό­νο όσα δεν θα έχουν κόστος για την Ελλάδα, αλλά όσα θα έχουν και κέρδος! 

Ο Δ. Βιτσας φαίνεται διατεθειμένος να υλο­ποιήσει αυτό που πολλοί στο παρελθόν έχουν ρίξει στο τραπέζι ως πρόταση, αλλά κανείς δεν τόλμησε: την πώληση αμυντικού υλικού και οπλικών συστημάτων. 

Η πώληση των παλαιών μαχητικών αεροσκα­φών F 16 Block 30, τα πρώτα που αγοράστη­καν από την Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του '80, είναι ένα σχέδιο με ενδιαφέρον. Πε­λάτης υπάρχει και μάλιστα περιμένει πώς και πως. Είναι η Βουλγαρία που θέλει να απεμπλακεί οριστικά από τη Ρωσία, η οποία ως Σοβιετι­κή Ένωση την είχε εξοπλίσει. Η Σόφια ενδιαφέρεται για την αγορά μεταχειρισμένων F-16 και η Ελλάδα μπορεί να της πουλήσει 30 τέτοια αε­ροσκάφη. Ποιο θα είναι το κέρδος εκτός από το αντίτιμο που θα συμφωνηθεί; Ο εκσυγχρονι­σμός αυτών των αεροσκαφών στις εγκατα­στάσεις της ΕΑΒ. Το σενάριο βρίσκει αντίθετους επιτελείς της Π.Α., αλλά οι αντιστάσεις αυτές θα καμ­φθούν από την πολιτική ηγε­σία. Η σχεδιαζόμενη συμφω­νία «αρέσει» και στις ΗΠΑ. 

Η δεύτερη συμφωνία που ενδιαφέρει την ΕΑΒ είναι τα F-16 της Αιγύπτου. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Αιγύπτιου Προέδρου Σίσι στην Αθήνα έγιναν συζητή­σεις. Το Κάιρο ενδιαφέρεται σφόδρα, γιατί δεν έχει με­γάλες δυνατότητες συντή­ρησης και εκσυγχρονισμού του στόλου των F-16 που δι­αθέτει. Η Ελλάδα και η ΕΑΒ είναι η καλύτερη και πιο βολική πρόταση. 

Τα ναυπηγεία 

Ο γόρδιος δεσμός των ναυ­πηγείων είναι δύσκολο ακό­μη να κοπεί. Στον Σκαραμαγκά αναμένεται με αγωνία η απόφαση της διεθνούς διαι­τησίας στην οποία έχει προσφύγει κατά του ελληνικού Δημοσίου ο τελευταίος ιδιοκτήτης τους Ισκαντάρ Σάφα. 

Προς το παρόν, το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά και οι εργαζόμε­νοί του ζουν από το Πολεμικό Ναυτικό, πλοία του οποίου συ­ντηρούν με μεγάλη επιτυχία. Μετά την επιτυχημένη ολοκλή­ρωση του προγράμματος των υποβρυχίων 214, οι συντηρή­σεις πλοίων του στόλου μας κρατούν ζωντανό τον Σκαραμαγκά. Για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας όπου επίσης η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη, αναζητείται λύση. Και για τα δύο ναυπηγεία η οριστική «θεραπεία» θα ήταν η εξεύρεση νέου επενδυτή, ο οποίος όμως ακόμη αναζητείται. 

ΕΑΣ σε κατάσταση συναγερμού 

Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) βρίσκο­νται αυτή τπ στιγμή στη δυσκολότερη θέση από όλες τις αμυντικές βιομηχανίες. Οι «παλιές αμαρτίες» έχουν αφήσει τα σημάδια τους και είναι ενδεικτικό ότι ο διευθύνων σύμβουλος της επι­χείρησης ναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης έχει στείλει πολλές υποθέσεις του παρελθόντος στον εισαγγελέα. Τα ΕΑΣ αναζητούν δουλειές και συμβόλαια, αλλά ακόμη και όταν τα βρί­σκουν έχουν να αντιμετωπίσουν τις δυσκαμ­ψίες του κρατικού μηχανισμού. Είναι ενδει­κτική η περίπτωση μεγάλης αραβικής χώρας που ήθελε «εδώ και τώρα» πυρομαχικά για ελαφρύ οπλισμό, με αποτέλεσμα να ζητηθεί από τον Στρατό να παραχωρηθούν ποσό­τητες από τα αποθέματά του για να ικανοποι­ηθούν οι πελάτες. Εννοείται ότι τα αποθέματα θα τα αναπλήρωναν τα ΕΑΣ. Και όμως υπήρξε πολύ μεγάλη δυσκολία αυτό να γίνει κατανο­ητό, με αποτέλεσμα π συμφωνία να βρίσκεται ακόμη στον αέρα. 

Τα περιθώρια είναι στενά για τα ΕΑΣ και θα πρέπει πολύ σύντομα να ληφθούν αποφάσεις που μπορεί να είναι σκληρές, αλλά δεν φαίνε­ται να υπάρχει άλλη λύση. Προς το παρόν, επανασχεδιάστηκε π πορεία των πρώην θυγατρι­κών των ΕΑΣ, ώστε να δοθούν ρεαλιστικές προ­οπτικές. Κατά τ' άλλα, ο Δ. Βίτσας έχει περάσει μια σειρά ρυθμίσεων. Ειδικότερα: 

Υπήρξαν ρυθμίσεις για φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα των αμυντικών βι­ομηχανιών. 
Καθιερώθηκε μια λογική «διαφανούς» εξω- στρέφειας χωρίς φοβίες για τις ιδιωτικές επιχει­ρήσεις κατασκευής αμυντικού υλικού και προ­ϊόντων υψηλής τεχνολογίας. 
Οργανώθηκε μια πρακτική «εθνικής» συμ­μετοχής στις διεθνείς εκθέσεις με πολλαπλά οφέλη για κρατικές και ιδιωτικές επιχειρήσεις. 
Για πρώτη φορά, η απορρόφηση των πιστώ­σεων για εξοπλιστικά προγράμματα, συντηρή­σεις, επισκευές ξεπέρασαν το 90%. 
Ολοκληρώθηκε η Εθνική Αμυντική Βιομηχα­νική Στρατηγική και αρχές του 2016 θα εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ. Σε αυτή καθιερώνεται υποχρε­ωτική εθνική βιομηχανική συμμετοχή για αλ­λοδαπές εταιρείες στις οποίες κατακυρώνονται συμβάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων. 

(REAL NEWS-20/12/2015)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger