• Οι κινήσεις του Δημήτρη Βίτσα για ΕΑΒ, ΕΑΣ και ναυπηγεία. Πωλήσεις παλαιών αεροσκαφών στη Βουλγαρία και συμφωνία με την Αίγυπτο για συντήρηση πολεμικών αεροπλάνων.
• Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας κάνει κινήσεις για να σωθεί η αμυντική Βιομηχανία.
Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ
p.karvounopoulos@realnews.gr
Πωλήσεις παλαιών μαχητικών αεροσκαφών και συμφωνίες για την τεχνική υποστήριξη και αναβάθμιση πολεμικών αεροπλάνων γειτονικών χωρών συνθέτουν την πρώτη φάση μιας μεγάλης, αλλά και δύσκολης προσπάθειας για τη σωτηρία της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που βρίσκεται σε κατάσταση κρίσης.
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας έχει αναλάβει τον ρόλο του «μαέστρου» στην ...
όλη επιχείρηση. Αυτή την εβδομάδα ανακοινώθηκε ότι η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) περνά και τυπικά στον τομέα ευθύνης του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Η ΕΑΒ, π οποία θεωρείται η «ναυαρχίδα» της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας έχει και τις περισσότερες προοπτικές για να διασωθεί. Η πρόσφατη απόφαση για εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού θα βάλει στο ταμείο της περίπου 150 εκατομμύρια δολάρια, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Τα σχέδια που υπάρχουν για το άμεσο μέλλον είναι αρκετά, αλλά από αυτά προς το παρόν μπορούν να επιλεγούν όχι μόνο όσα δεν θα έχουν κόστος για την Ελλάδα, αλλά όσα θα έχουν και κέρδος!
όλη επιχείρηση. Αυτή την εβδομάδα ανακοινώθηκε ότι η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) περνά και τυπικά στον τομέα ευθύνης του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Η ΕΑΒ, π οποία θεωρείται η «ναυαρχίδα» της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας έχει και τις περισσότερες προοπτικές για να διασωθεί. Η πρόσφατη απόφαση για εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού θα βάλει στο ταμείο της περίπου 150 εκατομμύρια δολάρια, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Τα σχέδια που υπάρχουν για το άμεσο μέλλον είναι αρκετά, αλλά από αυτά προς το παρόν μπορούν να επιλεγούν όχι μόνο όσα δεν θα έχουν κόστος για την Ελλάδα, αλλά όσα θα έχουν και κέρδος!
Ο Δ. Βιτσας φαίνεται διατεθειμένος να υλοποιήσει αυτό που πολλοί στο παρελθόν έχουν ρίξει στο τραπέζι ως πρόταση, αλλά κανείς δεν τόλμησε: την πώληση αμυντικού υλικού και οπλικών συστημάτων.
Η πώληση των παλαιών μαχητικών αεροσκαφών F 16 Block 30, τα πρώτα που αγοράστηκαν από την Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του '80, είναι ένα σχέδιο με ενδιαφέρον. Πελάτης υπάρχει και μάλιστα περιμένει πώς και πως. Είναι η Βουλγαρία που θέλει να απεμπλακεί οριστικά από τη Ρωσία, η οποία ως Σοβιετική Ένωση την είχε εξοπλίσει. Η Σόφια ενδιαφέρεται για την αγορά μεταχειρισμένων F-16 και η Ελλάδα μπορεί να της πουλήσει 30 τέτοια αεροσκάφη. Ποιο θα είναι το κέρδος εκτός από το αντίτιμο που θα συμφωνηθεί; Ο εκσυγχρονισμός αυτών των αεροσκαφών στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ. Το σενάριο βρίσκει αντίθετους επιτελείς της Π.Α., αλλά οι αντιστάσεις αυτές θα καμφθούν από την πολιτική ηγεσία. Η σχεδιαζόμενη συμφωνία «αρέσει» και στις ΗΠΑ.
Η δεύτερη συμφωνία που ενδιαφέρει την ΕΑΒ είναι τα F-16 της Αιγύπτου. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Αιγύπτιου Προέδρου Σίσι στην Αθήνα έγιναν συζητήσεις. Το Κάιρο ενδιαφέρεται σφόδρα, γιατί δεν έχει μεγάλες δυνατότητες συντήρησης και εκσυγχρονισμού του στόλου των F-16 που διαθέτει. Η Ελλάδα και η ΕΑΒ είναι η καλύτερη και πιο βολική πρόταση.
Τα ναυπηγεία
Ο γόρδιος δεσμός των ναυπηγείων είναι δύσκολο ακόμη να κοπεί. Στον Σκαραμαγκά αναμένεται με αγωνία η απόφαση της διεθνούς διαιτησίας στην οποία έχει προσφύγει κατά του ελληνικού Δημοσίου ο τελευταίος ιδιοκτήτης τους Ισκαντάρ Σάφα.
Προς το παρόν, το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά και οι εργαζόμενοί του ζουν από το Πολεμικό Ναυτικό, πλοία του οποίου συντηρούν με μεγάλη επιτυχία. Μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του προγράμματος των υποβρυχίων 214, οι συντηρήσεις πλοίων του στόλου μας κρατούν ζωντανό τον Σκαραμαγκά. Για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας όπου επίσης η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη, αναζητείται λύση. Και για τα δύο ναυπηγεία η οριστική «θεραπεία» θα ήταν η εξεύρεση νέου επενδυτή, ο οποίος όμως ακόμη αναζητείται.
ΕΑΣ σε κατάσταση συναγερμού
Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) βρίσκονται αυτή τπ στιγμή στη δυσκολότερη θέση από όλες τις αμυντικές βιομηχανίες. Οι «παλιές αμαρτίες» έχουν αφήσει τα σημάδια τους και είναι ενδεικτικό ότι ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης ναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης έχει στείλει πολλές υποθέσεις του παρελθόντος στον εισαγγελέα. Τα ΕΑΣ αναζητούν δουλειές και συμβόλαια, αλλά ακόμη και όταν τα βρίσκουν έχουν να αντιμετωπίσουν τις δυσκαμψίες του κρατικού μηχανισμού. Είναι ενδεικτική η περίπτωση μεγάλης αραβικής χώρας που ήθελε «εδώ και τώρα» πυρομαχικά για ελαφρύ οπλισμό, με αποτέλεσμα να ζητηθεί από τον Στρατό να παραχωρηθούν ποσότητες από τα αποθέματά του για να ικανοποιηθούν οι πελάτες. Εννοείται ότι τα αποθέματα θα τα αναπλήρωναν τα ΕΑΣ. Και όμως υπήρξε πολύ μεγάλη δυσκολία αυτό να γίνει κατανοητό, με αποτέλεσμα π συμφωνία να βρίσκεται ακόμη στον αέρα.
Τα περιθώρια είναι στενά για τα ΕΑΣ και θα πρέπει πολύ σύντομα να ληφθούν αποφάσεις που μπορεί να είναι σκληρές, αλλά δεν φαίνεται να υπάρχει άλλη λύση. Προς το παρόν, επανασχεδιάστηκε π πορεία των πρώην θυγατρικών των ΕΑΣ, ώστε να δοθούν ρεαλιστικές προοπτικές. Κατά τ' άλλα, ο Δ. Βίτσας έχει περάσει μια σειρά ρυθμίσεων. Ειδικότερα:
• Υπήρξαν ρυθμίσεις για φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα των αμυντικών βιομηχανιών.
• Καθιερώθηκε μια λογική «διαφανούς» εξω- στρέφειας χωρίς φοβίες για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις κατασκευής αμυντικού υλικού και προϊόντων υψηλής τεχνολογίας.
• Οργανώθηκε μια πρακτική «εθνικής» συμμετοχής στις διεθνείς εκθέσεις με πολλαπλά οφέλη για κρατικές και ιδιωτικές επιχειρήσεις.
• Για πρώτη φορά, η απορρόφηση των πιστώσεων για εξοπλιστικά προγράμματα, συντηρήσεις, επισκευές ξεπέρασαν το 90%.
• Ολοκληρώθηκε η Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική και αρχές του 2016 θα εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ. Σε αυτή καθιερώνεται υποχρεωτική εθνική βιομηχανική συμμετοχή για αλλοδαπές εταιρείες στις οποίες κατακυρώνονται συμβάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων.
(REAL NEWS-20/12/2015)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.