Για ποιον λόγο ο «σουλτάνος» έκοψε τις παραβιάσεις στο Αιγαίο μετά το πραξικόπημα.
Πλήρης είναι η απουσία των μαχητικών αεροσκαφών της τουρκικής Αεροπορίας (ή των Τουρκικών Αεροπορικών Δυνάμεων, όπως είναι η επίσημη ονομασία) από το Αιγαίο από τις 15 Ιουλίου, ημέρα που έγινε το πραξικόπημα στη γείτονα κατά του Ερντογάν μέχρι και σήμερα. Αυτό πρακτικώς σημαίνει καμία παράβαση των κανόνων εναερίου κυκλοφορίας (ΚΕΚ), καμία παραβίαση του εθνικού εναερίου χώρου (ΕΕΧ), καμία υπερπτήση, καμία εμπλοκή με τα μαχητικά αεροσκάφη της ελληνικής αεράμυνας.
Αυτό το διάστημα, μόνο δύο ήμερες, στις 26 Ιουλίου και τις 9 Αύγουστου, εισήλθαν οι Τούρκοι στο Αιγαίο, και τις δύο με ελικοφόρα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας CN-235, που ανήκουν στην Αεροπορία του Ναυτικού -κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει τη δική του σημειολογία- πραγματοποιώντας σε αμφότερες τις περιπτώσεις «συμβολικές παρουσίες».
Γιατί όμως η τουρκική Αεροπορία έχει σταματήσει να μπαίνει στο Αιγαίο; Οι αιτίες, συμφώνως με τις εκτιμήσεις πολύ υψηλόβαθμης στρατιωτικής πηγής του ΓΕΕΘΑ, η οποία δέχτηκε να μιλήσει στα «Π» με καθεστώς ανωνυμίας, για προφανείς λόγους, είναι τρεις.
Πρώτον, η τουρκική Αεροπορία ήταν ένας από τους κλάδους που πρωταγωνίστησαν στο πραξικόπημα και τώρα υφίσταται την εκδίκηση του Ερντογάν, γεγονός που έχει αποστερήσει σε σημαντικό βαθμό το έμπειρο ιπτάμενο προσωπικό της. Και όπως είναι γνωστό σε όλους, ο έμπειρος, αξιόμαχος πιλότος δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη, ούτε με την απονομή βαθμών για την κάλυψη κενών θέσεων. Όπως έλεγε στους στρατιωτικούς συντάκτες ο αρχηγός ΓΕΑ, αντιπτέραρχος (I) Χρήστος Βαΐτσης μιλώντας μαζί τους, μία μόλις εβδομάδα μετά το πραξικόπημα, όταν η κατάσταση ήταν ακόμα «θολή», η τουρκική Αεροπορία «διαθέτει 15 Μοίρες μαχητικών πρώτης γραμμής με F-16 διαφόρων εκδόσεων και εκσυγχρονισμένα F-4E Phantom II και συμφώνως με τα στάνταρ του ΝΑΤΟ κάθε Μοίρα πρέπει να έχει 25 πιλότους, ήτοι 400 πιλότοι στις Μοίρες πρώτης γραμμής. Ένα 10% να έχει βγει "εκτός", δηλαδή 3 πιλότοι σε κάθε Μοίρα, τότε θα έχει σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της».
Συμφώνως με τα επίσημα στοιχεία των Τούρκων, έχουν αποταχθεί με συνοπτικές διαδικασίες συνολικώς 149 ανώτατοι αξιωματικοί, από τους οποίους 30 πτέραρχοι, καθώς και 1.099 αξιωματικοί χαμηλότερων βαθμών, από τους οποίους 430 ανήκουν στην Αεροπορία, η πλειονότητα των οποίων είναι πιλότοι (άρα επομένως περισσότεροι του κρίσιμου 10%).
Δεύτερον, η τουρκική ηγεσία φαίνεται να φοβάται μήπως κάποιος εκ των πιθανών φιλοπραξικοπηματιών πιλότων που έχει καταφέρει έως τώρα να μη συλληφθεί πάρει το μαχητικό του και προσγειωθεί σε κάποιο ελληνικό αεροδρόμιο ζητώντας και αυτός πολιτικό άσυλο. Ο ψυχολογικός αντίκτυπος από μία τέτοια ενέργεια και στις τουρκικές Ε.Δ. και στο εσωτερικό της Τουρκίας θα είναι τεράστιος και καλό είναι να... τον αποφύγουν για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο μπορούν.
Τρίτον, στο παρελθόν, μετά τις αποκαλύψεις για τα δύο σχέδια-προβοκάτσιες εναντίον του Ερντογάν («Βαριοπούλα» και «Εργκενεκόν»), είχε καταδειχθεί ότι ο ρόλος της τουρκικής Αεροπορίας σε αυτά ήταν κεφαλαιώδους σημασίας, αφού προβλεπόταν η συμμετοχή της σε «κάποιο» επεισόδιο στο Αιγαίο (σενάριο για κατάρριψη ελληνικού αεροσκάφους και προβλεπόμενη ελληνική αντίδραση εξαιτίας αυτού κ.λπ.). Φαίνεται ότι ο φόβος αυτός δεν έχει τελείως εξαλειφθεί για την τουρκική ηγεσία! Κάτι βεβαίως που δεν στεναχωρεί καθόλου τους Έλληνες πιλότους, που, αν και σε ετοιμότητα, μπορούν να απολαύσουν τις θερινές τους άδειες!
(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-12/08/2016)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.