Η ελληνική εταιρεία Sunlight είναι η νικήτρια, τα κονδύλια υπάρχουν, όμως κέντρα του υπουργείου Άμυνας μπλοκάρουν κάθε ενέργεια, παρά τις «βόλτες» των Τούρκων στο Αιγαίο.
Είναι μία από τις μεγαλύτερες προμηθεύτριες εταιρείες μπαταριών στον κόσμο (για την ακρίβεια, ανήκει στις τρεις πρώτες), με πρόσφατες επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ στην ακριτική Ξάνθη και την Κομοτηνή, όπου απασχολεί 700 εργαζομένους και διαθέτει τέσσερις μονάδες παραγωγής και επτά γραμμές συναρμολόγησης.
Διαθέτει αμέτρητες πατέντες, οκτώ θυγατρικές σε... χώρες του εξωτερικού, την εμπιστεύονται το υπουργεία Άμυνας της Γερμανίας, της Ολλανδίας, της Πορτογαλίας, της Ουκρανίας, της Αιγύπτου, της Νότιας Αφρικής, του Περού κ.ά., ενώ από αυτήν προμηθεύονται μπαταρίες σε ποσοστό 70% τα υποβρύχια σε όλο τον κόσμο! Παρ' όλα αυτά, για το ελληνικό υπουργείο Άμυνας τα παραπάνω δεν αρκούν.
Δεν εξηγείται αλλιώς το ότι η εταιρεία Sunlight του ομίλου Olympia Development, που πρόσφατα ανακοίνωσε -παρά την κρίση-επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, ταλαιπωρείται από την απίστευτη κωλυσιεργία των υπηρεσιών του υπουργείου για έναν διαγωνισμό που τραβάει 6 ολόκληρα χρόνια! Παρά το γεγονός πως η Ελλάδα έχει έναν από τους πιο ισχυρούς στόλους παγκοσμίως λόγω της γεωγραφικής της θέσης αλλά και των προβλημάτων της με τους ασταθείς γείτονες, παρά το ότι ακόμα εξακολουθούμε και επενδύουμε σε νέα υποβρύχια, πολλά από αυτά δυστυχώς είναι εκτός λειτουργίας. Κι αυτό ενώ οι Τούρκοι εξακολουθούν να κάνουν «πάρτι» στο Αιγαίο - μόλις την περασμένη εβδομάδα αντιτορπιλικό τους έφτασε μέχρι τη Νάξο.
Τι συμβαίνει λοιπόν και έχουμε καθηλώσει τα παλιά και νέα υποβρύχια μας; Η απάντηση επιβεβαιώνει την κατάντια της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης. Πρέπει να ξέρουμε ότι το βασικό και μοναδικό μέσο ενέργειας για την πρόωση, την κίνηση δηλαδή των υποβρυχίων, είναι οι μπαταρίες, οι οποίες έχουν μέση διάρκεια περίπου 6-7 χρόνια.
Το Ελληνικό Ναυτικό αγόρασε μπαταρίες για τελευταία φορά το 2003. Συνεπώς όλα τα υποβρύχιά μας εδώ και 4-5 χρόνια είναι δίχως μπαταρίες. Οι άνθρωποι του Ναυτικού παλεύουν απελπισμένα όλα αυτά τα χρόνια με υπερπροσπάθειες να συντηρούν τις ληγμένες για να έχουν κάποια λειτουργικότητα, γνωρίζοντας παράλληλα σε τι κινδύνους θέτουν τα ίδια τα υποβρύχια και το πλήρωμα τους. Το Ναυτικό, από την πλευρά του, είναι ξεκάθαρο. Εδώ και έξι χρόνια «φωνάζει» για την προμήθεια τουλάχιστον 6 μπαταριών.
Κι ενώ σύμφωνα με τις αρμόδιες στρατιωτικές αρχές το θέμα δεν είναι οικονομικό, καθώς υπάρχουν τέτοιες προβλέψεις σε κονδύλια, άνθρωποι του υπουργείου αντί να δίνουν λύσεις καθυστερούν με συνεχόμενες ενστάσεις που απορρίφθηκαν από την Ε.Ε., συνεχείς αλλαγές απαιτήσεων κ.λπ. Οι καθυστερήσεις και οι απίστευτες κωλυσιεργίες δεν αποκλείεται να οφείλεται στο γεγονός ότι η προμηθεύτρια- νικήτρια εταιρεία είναι η Sunlight.
Μια εταιρεία ελληνική, την οποία -περιέργως- δεν καλοβλέπουν οι τεχνοκράτες του υπουργείου τη στιγμή που μιλάνε με μεγάλη άνεση με ξένες -κυρίως γερμανικές- εταιρείες. Και αυτό ενώ πριν από πέντε χρόνια η Sunlight κέρδισε τον διαγωνισμό για τις μπαταρίες, αλλά ακόμη δεν υλοποιήθηκε τίποτε. Ρωτήσαμε εκπρόσωπο της εταιρείας και πήραμε την εξής απάντηση: «Εδώ και πάρα πολλά χρόνια αναμένουμε να δούμε τι θα γίνει με τον διαγωνισμό και όλο υπάρχουν δικαιολογίες και καθυστερήσεις. Πλέον δεν μπορούμε παρά να υποθέσουμε ότι πρόκειται για προσωπικά συμφέροντα ή κόντρες μέσα στα υπουργεία. Εμείς από την πλευρά μας κάναμε ό,τι ήταν δυνατόν για να βοηθήσουμε το Ναυτικό ιδιαίτερα μεσούσης της κρίσης. Προσφερθήκαμε να δώσουμε λιγότερες μπαταρίες και κάναμε επιπλέον έκπτωση. Έχουμε κερδίσει αξιοκρατικά όλους τους διαγωνισμούς μπαταριών σε παγκόσμιο επίπεδο ανταγωνιζόμενοι μεγάλα εταιρείες του εξωτερικού. Πραγματικά, μόνο το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και η ηγεσία του δείχνουν να καταλαβαίνουν το μέγεθος του προβλήματος, σε αντίθεση με τους μεσάζοντες και τους υποστηρικτές τους, οι οποίοι συνεχίζουν να δημιουργούν ανύπαρκτα εμπόδια προκειμένου να μην προχωρήσει η διαδικασία. Είναι τρελό αυτό που συμβαίνει».
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
(ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ-02/06/2013)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.