■ΑΡΚΕΤΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΣΤΑΛΟΥΝ ΣΕ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΛΟΓΩ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ.
■Κύµα διαρροής µαθητών από την ιδιωτική εκπαίδευση «πνίγει» τα δηµόσια ∆ηµοτικά.
■Καταργούνται 121 και συγχωνεύονται 82 ∆ημοτικά, Νηπιαγωγεία. Χάνονται 365 θέσεις εκπαιδευτικών.
Αναστάτωση στις τοπικές κοινωνίες ιδίως των µεγάλων αστικών κέντρων έχει προκαλέσει η προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας να εξοικονοµήσει δαπάνες ανασυντάσσοντας το σχολικό χάρτη. Αλλες 121 µονάδες της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης σβήνουν φέτος από το χάρτη, ενώ κύµα διαρροής µαθητών από την ιδιωτική εκπαίδευση πνίγει τα δηµόσια ∆ηµοτικά, των οποίων οι διευθυντές έχουν οδηγίες να γεµίζουν τα τµήµατα εξαντλώντας το όριο των 25 µαθητών....
Όσοι… περισσεύουν.
Η διάσπαση τµηµάτων απαγορεύεται διά ροπάλου, συνεπώς όσους µαθητές περισσεύουν τους στέλνουν σε όµορα σχολεία, τα οποία όµως σε πολλές περιπτώσεις απέχουν αρκετά από τις οικογενειακές εστίες των µαθητών. Παραβιάζονται έτσι τα διοικητικά όρια των σχολικών µονάδων πυροδοτώντας έντονες αντιδράσεις από τους γονείς και διαξιφισµούς µε τους διευθυντές των σχολείων.
Υπολογίζεται ότι από τους φετινούς υποβιβασµούς, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων θα χαθούν 365 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, εκ των οποίων οι 232 είναι θέσεις δασκάλων και 133 νηπιαγωγών. Για σήµερα το πρωί σύλλογοι δασκάλων και γονέων από διάφορες περιοχές της Αττικής (Περιστέρι, Αιγάλεω κ.λπ.) που πλήττονται από τη συρρίκνωση των σχολικών µονάδων έχουν προγραµµατίσει παράσταση διαµαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας.
Ειδικότερα σύµφωνα µε το σχέδιο υπουργικής απόφασης που απέστειλε το υπουργείο Παιδείας στις ∆ιευθύνσεις Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης προκειµένου να συνυπολογιστούν για τις µεταθέσεις των εκπαιδευτικών, υποβιβάζονται 34 ∆ηµοτικά και 4 Νηπιαγωγεία, συγχωνεύονται 54 ∆ηµοτικά και28 Νηπιαγωγεία, ενώ καταργούνται32 ∆ηµοτικά και 89 Νηπιαγωγεία.
Από τους υποβιβασµούς σχολείων χάνονται 60 θέσεις δασκάλων και 5 θέσεις νηπιαγωγών, από τις συγχωνεύσεις χάνονται 53 θέσεις δασκάλων και 14 θέσεις νηπιαγωγών, ενώ από τις καταργήσεις µονάδων χάνονται 119 θέσεις δασκάλων και114 θέσεις νηπιαγωγών. Με την ίδια υπουργική απόφαση ιδρύονται 3 ∆ηµοτικά και 1 Νηπιαγωγείο, και προάγονται 2 ∆ηµοτικά.
Η έκταση των φετινών µεταβολών δεν είναι µεγαλύτερη από τη συνήθη. Κάθε χρόνο σε αυτά τα επίπεδα κυµαίνονται οι υποβαθµίσεις, προαγωγές, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών µονάδων. Ηχηρή εξαίρεση υπήρξε το µεγάλο «πρότζεκτ» του 2011, όταν επί υπουργίας Α. ∆ιαµαντοπούλου έσβησαν από το χάρτη περισσότερα από 1.000 σχολεία, ενώ άλλα τόσα συγχωνεύτηκαν.
ΦΟΙΤΟΥΝ ΠΑΙ∆ΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
Ιδιωτικό εκπαιδευτήριο σε υπόγειο!
Ι∆ΙΩΤΙΚΟ σχολείο-καταγώγιο λειτουργεί σε υπόγειο χώρο στο κέντρο της Αθήνας σε αµφίβολες συνθήκες υγιεινής. Όπως διαπίστωσε σε επιτόπιο έλεγχο κλιµάκιο της Οµοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών το συγκεκριµένο σχολείο λειτουργεί χωρίς άδεια. Χωρίς νόµιµα διορισµένους εκπαιδευτικούς και χωρίς εγκεκριµένο ωρολόγιο πρόγραµµα. Σύµφωνα µε την ΟΙΕΛΕ, η οποία ενηµέρωσε µε επιστολή της τον υπουργό Παιδείας, στο παράνοµο σχολείο φοιτούν παιδιά µεταναστών, των οποίων οι γονείς δεν γνωρίζουν την ελληνική πραγµατικότητα και το νοµοθετικό πλαίσιο της εκπαίδευσης, µε συνέπεια «επιτήδειοι ιδιώτες ή οργανώσεις να εκµεταλλεύονται την άγνοιά τους χρησιµοποιώντας τα παιδιά για λόγους θρησκευτικού ή άλλου τύπου προσηλυτισµού». Στην επιστολή της προς τον κ. Αρβανιτόπουλο η ΟΙΕΛΕ χαρακτηρίζει τη λειτουργία του σχολείου «βραδυφλεγή εκπαιδευτική και κοινωνική βόµβα τοποθετηµένη κάτω από τη µύτη των εποπτικών αρχών της Πολιτείας».
ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΝΩΛΗ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ- ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2013
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.