Αρχική » » Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΝΕΑ ΜΙΤ-ΤΕΡΑΣ

Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΝΕΑ ΜΙΤ-ΤΕΡΑΣ


Το προωθούμενο για ψήφιση νομοσχέδιο αποκαλύπτει τα σχέδια του Τούρκου πρωθυπουργού. 
Η ΜΙΤ θα έχει την εξουσία να συγκεντρώνει στοιχεία και δεδομένα για κάθε πολίτη αλλά και να υποχρεώνει κάθε δημόσια υπηρεσία να της παρέχει στοιχεία και πληροφορίες για όλους τους πολίτες! 

ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΗΛΙΑΔΗ 

Για τους προσεκτικούς παρατηρη­τές των δρώμενων στην Τουρκία η πορεία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν προς τον αυταρχισμό, μέσω της βαθμιαίας εγκαθιδρύσεως ενός ισλαμικού καθεστώτος, ήταν εμφανής εδώ και αρκετό καιρό. Η αρχική του αποδοχή ως ενός ηγέτη με σκοπό την απομάκρυνση των στρατιωτικών από την εξουσία και τη λειτουργία ενός πραγμα­τικά δημοκρατικού καθεστώτος ξεκίνησε να αμφισβητείται τον τελευταίο καιρό από ένα λαό διψασμένο για Δημοκρατία και πολιτικές ελευθερίες που αντέδρασε δυναμικά, όπως απέδειξαν οι πρόσφατες διαδηλώσεις στην Κωνσταντινούπολη και σε άλλες πό­λεις της Τουρκίας, όταν άρχισε να διαπιστώ­νει ποιες ήταν οι πραγματικές προθέσεις του Τούρκου πρωθυπουργού. 

Η βαθμιαία και με προσεκτικά βήματα... εφαρμογή των σχεδίων του Ερντογάν άρχι­σε να γίνεται αντιληπτή μετά τις αποφάσεις του για απαγόρευση των αμβλώσεων, την καθιέρωση της μαντήλας, την κατανάλωση αλκοόλ κ.λ.π., ενώ η έλλειψη αντιδράσεων τον ώθησε σε όλο και πιο ανοικτές κινήσεις προς την εγκαθίδρυση ενός ισλαμικού καθεστώτος. Η δε υπερβολική χρήση βίας ενα­ντίον των διαδηλωτών και η ανυποχώρητη στάση του απέναντι τους ανέδειξαν τον αυταρχικό χαρακτήρα ενός υποτιθέμενου δημοκρατικού ηγέτη, που έφερε στη μνήμη τη γνωστή του ρήση για τη Δημοκρατία. Η Δημοκρατία, είχε δηλώσει, είναι σαν ένα τραμ. Το χρησιμοποιείς για να φτάσεις μέχρι εκεί που θέλεις και μετά κατεβαίνεις από το τραμ! 

Το ερώτημα που τίθεται, βέβαιο, αυτόμα­τα είναι το εάν ο Ερντογάν θα κατέβει μό­νος του από το τραμ και ο τουρκικός λαός θα παραμείνει ή όχι σε αυτό στην πορεία του για αληθινή Δημοκρατία, κάτι που δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί με τα σημερινά δεδομένα. Αυτό που μπορεί να εκτιμηθεί με αρκετή βεβαιότητα είναι ότι η Τουρκία εισέρχεται πλέον σε μια νέα περίοδο, στην οποία ο φανατικός ισλαμιστής Ερντογάν θα προσπαθήσει να εφαρμόσει τις επιδιώξεις του με τρόπους και μέσα που άρχισαν ήδη να γίνονται γνωστά. 

0 νέος νόμος 

Μία ιδιαίτερα χαρακτηριστική ένδειξη γι' αυτό που θα πρέπει να αναμένονται είναι ο νέος νόμος που αναμένεται να προωθηθεί προς έγκριση στην τουρκική Εθνοσυνέλευση τις προσεχείς εβδομάδες, με σκοπό μια ακόμη αλλαγή στο νόμο (2937) που διέπει τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες της υπη­ρεσίας πληροφοριών της χώρας, τη γνωστή σε όλους ΜΙΤ. 

Με το προωθούμενο για ψήφιση νομοσχέ­διο, το οποίο ετοίμασε ο διορισθείς (από τις 27 Μαΐου 2010) από τον Ερντογάν αρχηγός της ΜΙΤ, Χακάν Φιντάν, σε συνεργασία με τον επικεφαλής της νομικής υπηρεσίας της ΜΙΤ, Ulvi Canili, και τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ, Efkan Ala, η τουρκική υπη­ρεσία πληροφοριών αποκτά τέτοιες ευρεί­ες αρμοδιότητες, που δεν συναντώνται σε κανένα άλλο κράτος του δυτικού κόσμου. Πληροφορίες από τουρκικές πηγές αναφέ­ρουν ότι πριν από την ετοιμασία του νέου νομοσχεδίου μελετήθηκαν οι νόμοι των υπηρεσιών πληροφοριών άλλων χωρών (πράγμα που, ως γνωστόν, είχε κάνει και ο Χακάν Φιντάν στη σχετική διατριβή του), αλλά τελικώς κατέληξαν στο μοντέλο που ακολουθούν οι Επαναστατικοί Φρουροί του Ιράν! Αν οι πληροφορίες αυτές είναι ακρι­βείς, τούτο σημαίνει ότι δημιουργείται μια υπηρεσία με απεριόριστη ελευθερία δράσεως και αρμοδιότητες -φυσική συνέπεια αυταρχικών καθεστώτων-, δεδομένου ότι οι υπηρεσίες πληροφοριών κάθε χώρας αποτελούν αντανάκλαση του καθεστώτος που υπηρετούν (όπερ ισχύει και για τη δική μας ΕΥΠ). 

Σύμφωνα με την Taraf, με το εκ 14 σελίδων νομοσχέδιο η ΜΙΤ θα έχει την εξουσία όχι μόνο να συγκεντρώνει στοιχεία και δεδομέ­να για κάθε πολίτη, αλλά και να υποχρεώνει κάθε δημόσιο οργανισμό και υπηρεσία να της παρέχει κάθε στοιχείο και πληροφορία για όλους τους πολίτες χωρίς την ανάγκη παροχής της σχετικής άδειας από τη Δι­καιοσύνη. 

Με το ίδιο νομοσχέδιο, η ΜΙΤ θα έχει τη δυνατότητα να προβαίνει σε «προληπτι­κές» επιχειρήσεις τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, προς αντιμετώπιση κάθε δυνατής απειλής της τελευταίας νοουμένης κατά την κρίση της ίδιας της ΜΙΤ! Συγκεκρι­μένως, το άρθρο 4c του νομοσχεδίου πα­ρέχει στη ΜΙΤ τη δυνατότητα «εμπλοκής σε όλες τις μορφές συλλογής πληροφοριών και επιχειρησιακές δράσεις εναντίον κύκλων (!) του εσωτερικού, οι οποίοι εμποδίζουν ή εν­δεχομένως μπορούν, δυνητικά (!), να εμπο­δίσουν τη λειτουργία της συνταγματικής τάξεως ή την πραγματοποίηση των εθνικών συμφερόντων»! Η ίδια, δηλαδή, «αντίληψη» περί απειλής ανατροπής της συνταγματικής τάξεως, την οποία χρησιμοποίησαν οι στρα­τιωτικοί για να αποτρέψουν την κατάλυση του λαϊκού κράτους και την αποφυγή ανό­δου στην εξουσία των ισλαμιστών, χρησιμο­ποιείται τώρα από το καθεστώς Ερντογάν εναντίον όχι μόνο των στρατιωτικών, αλλά εναντίον οιουδήποτε θα αποτελούσε ή θα μπορούσε να θεωρηθεί ως απειλή για το υπό εγκαθίδρυση ισλαμικό καθεστώς. Με το ίδιο άρθρο η ΜΙΤ, η οποία μέχρι τώρα είχε την αρμοδιότητα μόνο συλλογής πληροφο­ριών, θα δύναται να διεξάγει επιχειρήσεις (συλλήψεις κ.ά.) κατά τον ίδιο τρόπο που ακολουθούν η Αστυνομία και η Χωροφυλα­κή, η δράση των οποίων όμως διέπεται από συγκεκριμένες νομικές διατάξεις ενώ η ΜΙΤ θα ενεργεί κατά το δοκούν! 

Επιχειρήσεις σε ξένες χώρες 

Σύμφωνα με το ίδιο νομοσχέδιο, η ΜΙΤ δύναται με την άδεια του πρωθυπουργού να διεξάγει επιχειρήσεις σε ξένες χώρες ή, όπως αναφέρει η επόμενη παράγραφος του παραπάνω άρθρου (4d), «να εμπλέκεται, για την προστασία των εθνικών συμφερόντων, στη συλλογή πληροφοριών και, εάν υπάρχει ανάγκη, με την άδεια του πρωθυπουργού, να εμπλέκεται σε όλες τις μορφές επιχειρήσεων στο εξωτερικό εναντίον των μέσων και δυνατοτήτων καθώς και στοιχείων [Σ.Σ: υπό την έννοια ατόμων] ξένων απειλών με στόχο την Τουρκική Δημοκρατία» (βλ. δολοφονίες τύπου Θεόφιλου Γεωργιάδη, πυρκαγιές ελληνικών δασών κλπ, που άλλοτε γίνονταν παρανόμως, αλλά τώρα θα γίνονται νόμιμα). 

Το νομοσχέδιο παρέχει επίσης τη δυνα­τότητα στη ΜΙΤ να διεξάγει «ψυχολογικές επιχειρήσεις», πέραν αυτών που προέβλεπε ο ισχύων νόμος 2937, και συγκεκριμένως να είναι ακόμη σε θέση να συκοφαντεί (!) κάθε πολίτη ή πολίτες τους οποίους η υπηρεσία θα θεωρεί ως απειλή, κατά τη δική της πάντα κρίση. Με ειδική, μάλιστα διάταξη (4i), η ΜΙΤ θα μπορεί να ανοίγει ιστοσελίδες χωρίς να υποχρεούται στην αποκάλυψη της ταυτότητας της, και να εξαπλώνει ψευδείς φήμες στο πλαίσιο της αντιμετωπίσεως ψυχο­λογικών επιχειρήσεων που διεξάγονται από ξένες ή και εγχώριες πηγές απειλών. Υπό το πρόσχημα αυτό, δηλαδή, η ΜΙΤ θα μπορεί ατιμωρητί- να συκοφαντήσει οποιονδήποτε πολιτικό αντίπαλό της ή πολίτη μέσω του Διαδικτύου ή. π.χ., να εμποδίσει το διορισμό κάποιου σε δημόσια θέση που θα την έπαιρνε αξιοκρατικά και να τοποθετήσει άτομα της αρεσκείας του καθεστώτος. 

Η ΜΙΤ θα μπορεί ακόμη, σε αντίθεση με την ισχύουσα σήμερα κατάσταση (άδεια εισαγγελέως), να συλλέγει κάθε μορφής ηλεκτρομαγνητικά σήματα, τουτέστιν κάθε μορφή επικοινωνίας κάθε πολίτη ή συλλογικότητας, από τηλέφωνα μέχρι ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.λ.π., χωρίς να χρειάζεται ειδι­κή άδεια. 

Με το νομοσχέδιο, η ΜΙΤ θα μπορεί ακόμη να απαιτήσει και να λάβει κάθε πληροφορία από κέντρα επεξεργασίας δεδομένων και τηλεπικοινωνιακών υποδομών, όπως και από κάθε υπουργείο, δικαστικές Αρχές και κρατικό φορέα που έχει τέτοιες δυνατότη­τες με τη σχετική διάταξη του άρθρου 157 της Ποινικής Δικονομίας να μην ισχύει στην περίπτωση της ΜΙΤ, και ειδική αναφορά στις τράπεζες όπου η αποκάλυψη αυτών των πληροφοριών να μην θεωρείται παραβίαση του τραπεζικού απορρήτου. 

Επίσης παρέχεται η δυνατότητα στη ΜΙΤ να εισάγει χωρίς καμία άδεια όπλα και εξο­πλισμό πάσης φύσεως ενώ τα μέλη της υπηρεσίας -για να ασκηθεί δίωξη εναντίον τους για κάθε έγκλημα που διέπραξαν οι ίδιοι κατά την εκτέλεση της αποστολής τους ή των ατόμων που χρησιμοποίησαν, χρειά­ζεται άδεια του πρωθυπουργού- θα δικάζο­νται σε ειδικό δικαστήριο. 

Δεν χρειάζεται πολλά σχόλια για να γίνει αντιληπτός ο τρόπος με τον οποίο ο Ερντογάν ετοιμάζεται να εγκαθιδρύσει το… δημο­κρατικό ισλαμικό καθεστώς που ονειρεύε­ται και ο τρόπος που θα αντιμετωπίζονται στο μέλλον οι πολιτικοί του αντίπαλοι και οι κάθε είδους αντιφρονούντες, σε περίπτωση που το τερατώδες αυτό νομοθέτημα τελι­κώς ψηφιστεί από την τουρκική Βουλή. 

Θα έχει πράγματι ενδιαφέρον να δει κανείς πώς αυτό το τερατούργημα, που από μόνο του αρκεί για να αποβληθεί η Τουρκία από κάθε θεσμό της ΕΕ, και όχι μόνο, θα γίνει δε­κτό από όσους προωθούν την Τουρκία ως μοντέλο ενός «δημοκρατικού ισλαμικού καθεστώτος» που θα πρέπει να υιοθετηθεί και από άλλες μουσουλμανικές χώρες. 

Το θέμα βέβαια, δεν είναι αν με το νομο­σχέδιο αυτό αποκαλύπτονται πλήρως οι… δημοκρατικές προθέσεις του «ήπιου ισλα­μιστή Ερντογάν», αλλά η ίδια η αντίληψη αυτών που υποστήριξαν εγχειρήματα συ ζεύξεως του Ισλάμ με τη Δημοκρατία (δύο έννοιες αντίθετες και αμοιβαίως αποκλει­όμενες), αγνοώντας τη βασική φύση του Ισλάμ, που δεν είναι απλώς μια θρησκεία αλλά ένας νόμος που επιβάλλει συγκεκριμέ­νους κανόνες για τα πάντα. Και η αντίφαση αυτή δεν γεφυρώνεται, ακόμη κι αν το προτεινόμενο μοντέλο αποκληθεί «Ήπια Ισλα­μική Δημοκρατία» - και συγγνώμη για την ειρωνεία του πράγματος. 

(ΕΠΙΚΑΙΡΑ-21/06-26/06/2013)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger