Η περιοχή του λιμανιού όπου θα φτάσουν οι σιδηροδρομικές γραμμές σημειωμένη με μπλε, όπως επίσης και η γενική περιοχή του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου, απ΄όπου θα υπάρξει η παράκαμψη για τη νέα προβλήτα.
ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
Να διεκδικήσει κομμάτι της πίτας των εμπορευματικών μεταφορών από την Τουρκία θα επιχειρήσει η ελληνική κυβέρνηση, δημιουργώντας μια νέα «Πύλη» εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων από τη χώρα μας. Πρόκειται για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο. Το έργο, που δημοπρατήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ στα τέλη Μαΐου, προσέλκυσε το ενδιαφέρον τεσσάρων εταιρειών.
Έχει προϋπολογισμό 4 εκατ. ευρώ και...
αφορά στην κατασκευή ενός τετραπλού διαδρόμου 325 μέτρων και μονής σιδηροδρομικής γραμμής 100 μέτρων. Η ένωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την υπάρχουσα γραμμή θα συνδέσει το σιδηροδρομικό δίκτυο με τη Βουλγαρία (Βάρνα), ουσιαστικά παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου. Η απευθείας σύνδεση με Βάρνα θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων από το Βόσπορο, μειώνοντας τις περίπου δυόμισι ημέρες που χρειάζεται σήμερα η μεταφορά σε περίπου έξι ώρες.
αφορά στην κατασκευή ενός τετραπλού διαδρόμου 325 μέτρων και μονής σιδηροδρομικής γραμμής 100 μέτρων. Η ένωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την υπάρχουσα γραμμή θα συνδέσει το σιδηροδρομικό δίκτυο με τη Βουλγαρία (Βάρνα), ουσιαστικά παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου. Η απευθείας σύνδεση με Βάρνα θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων από το Βόσπορο, μειώνοντας τις περίπου δυόμισι ημέρες που χρειάζεται σήμερα η μεταφορά σε περίπου έξι ώρες.
Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το διεθνές δίκτυο θα τον καταστήσει λιμάνι υψίστης στρατηγικής σημασίας με το σιδηροδρομικό άξονα Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα Στενά του Βοσπόρου, για διάφορα φορτία και κυρίως κοντέινερ.
Η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τα δύο λιμάνια υπάρχει εδώ και δεκαετίες, και μάλιστα το βουλγαρικό της τμήμα αναβαθμίζεται με κοινοτικά κονδύλια αλλά για 300 μέτρα η σύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν έχει ολοκληρωθεί.
Η διαδρομή σήμερα
Σήμερα η σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη θάλασσα πραγματοποιείται μέσω των Στενών του Βοσπόρου. Η σύνδεση αυτή, όμως λόγω της μοναδικότητας αλλά και της γεωγραφίας της (περιορισμένο πλάτος σε πολλά σημεία), συνοδεύεται από σειρά προβλημάτων. Μεταξύ αυτών, τα σημαντικότερα είναι το υψηλό κόστος (είτε με τη μορφή τελών διέλευσης είτε με τη μορφή αυξημένου χρόνου διέλευσης) και ο αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων (θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος), ως αποτελέσματα της υψηλής συμφόρησής της. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι ο διάδρομος Sea2Sea θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των Στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων.
Αξιοσημείωτο είναι ότι σήμερα για τη διέλευση ενός φορτίου από το Βόσπορο που ξεκινά από Πειραιά για Τσεχία απαιτούνται περίπου 120.000 ευρώ, ενώ η ανάλογη μετακίνηση με το τρένο θα κόστιζε για ένα κοντέινερ 60.000 ευρώ!
Το λιμάνι
Την ισχυροποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αλλά και της Θεσσαλονίκης, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εναλλακτικά από αυτά του Πειραιά, θα επιφέρει η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.
Στο πλαίσιο αυτό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο ελκυστική σε οποιονδήποτε αγοραστή, μια και μέσα στο επόμενο δίμηνο ο φάκελος για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας πρόκειται να παραπεμφθεί στο ΤΑΙΠΕΔ.
Πάντως, δεν είναι τυχαίο ότι, μεταξύ άλλων, ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν ήδη δείξει οι Ρώσοι, οι οποίοι χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον το Βόσπορο για τη διακίνηση των πλοίων τους.
(ΕΠΙΚΑΙΡΑ-30/05-06/06/2013)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.