Αρχική » » ΣΒΗΝΕΙ ΤΟ ΒΟΣΠΟΡΟ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

ΣΒΗΝΕΙ ΤΟ ΒΟΣΠΟΡΟ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ


Η περιοχή του λιμανιού όπου θα φτάσουν οι σιδηροδρομικές γραμμές σημειωμένη με μπλε, όπως επίσης και η γενική περιοχή του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου, απ΄όπου θα υπάρξει η παράκαμψη για τη νέα προβλήτα.

ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ

Να διεκδικήσει κομμάτι της πίτας των εμπορευματικών μεταφορών από την Τουρκία θα επιχειρήσει η ελληνική κυβέρνηση, δημιουργώντας μια νέα «Πύλη» εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων από τη χώρα μας. Πρόκειται για τη σιδηρο­δρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο. Το έργο, που δημοπρατήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ στα τέλη Μαΐου, προσέλκυ­σε το ενδιαφέρον τεσσάρων εταιρειών. 

Έχει προϋπολογισμό 4 εκατ. ευρώ και...
αφορά στην κατασκευή ενός τετραπλού διαδρόμου 325 μέτρων και μονής σιδηροδρομικής γραμμής 100 μέτρων. Η ένωση του λιμανιού της Αλε­ξανδρούπολης με την υπάρχουσα γραμμή θα συνδέσει το σιδηροδρομικό δίκτυο με τη Βουλγαρία (Βάρνα), ουσιαστικά παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά μέσω Βο­σπόρου. Η απευθείας σύνδεση με Βάρνα θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων από το Βόσπορο, μειώνοντας τις περίπου δυόμισι ημέρες που χρειάζεται σή­μερα η μεταφορά σε περίπου έξι ώρες. 

Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλε­ξανδρούπολης με το διεθνές δίκτυο θα τον καταστήσει λιμάνι υψίστης στρατηγικής ση­μασίας με το σιδηροδρομικό άξονα Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα Στενά του Βοσπόρου, για διάφορα φορτία και κυρίως κοντέινερ. 

Η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τα δύο λιμάνια υπάρχει εδώ και δεκαετίες, και μάλιστα το βουλγαρικό της τμήμα αναβαθ­μίζεται με κοινοτικά κονδύλια αλλά για 300 μέτρα η σύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν έχει ολο­κληρωθεί. 

Η διαδρομή σήμερα 

Σήμερα η σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύ­ρη θάλασσα πραγματοποιείται μέσω των Στενών του Βοσπόρου. Η σύνδεση αυτή, όμως λόγω της μοναδικότητας αλλά και της γεωγραφίας της (περιορισμένο πλάτος σε πολλά σημεία), συνοδεύεται από σειρά προ­βλημάτων. Μεταξύ αυτών, τα σημαντικότε­ρα είναι το υψηλό κόστος (είτε με τη μορφή τελών διέλευσης είτε με τη μορφή αυξη­μένου χρόνου διέλευσης) και ο αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων (θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε περί­πτωση κάποιου ατυχήματος), ως αποτελέ­σματα της υψηλής συμφόρησής της. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι ο διάδρομος Sea2Sea θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εναλλα­κτική διαδρομή της διάσχισης των Στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων. 

Αξιοσημείωτο είναι ότι σήμερα για τη διέ­λευση ενός φορτίου από το Βόσπορο που ξεκινά από Πειραιά για Τσεχία απαιτούνται περίπου 120.000 ευρώ, ενώ η ανάλογη με­τακίνηση με το τρένο θα κόστιζε για ένα κο­ντέινερ 60.000 ευρώ! 

Το λιμάνι 

Την ισχυροποίηση του λιμανιού της Αλε­ξανδρούπολης αλλά και της Θεσσαλονίκης, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιη­θούν ως εναλλακτικά από αυτά του Πειραιά, θα επιφέρει η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. 

Στο πλαίσιο αυτό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορού­σε να είναι ακόμα πιο ελκυστική σε οποιον­δήποτε αγοραστή, μια και μέσα στο επόμε­νο δίμηνο ο φάκελος για την ιδιωτικοποίη­ση της εταιρείας πρόκειται να παραπεμφθεί στο ΤΑΙΠΕΔ. 

Πάντως, δεν είναι τυχαίο ότι, μεταξύ άλλων, ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν ήδη δείξει οι Ρώσοι, οι οποίοι χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον το Βόσπορο για τη διακί­νηση των πλοίων τους. 


(ΕΠΙΚΑΙΡΑ-30/05-06/06/2013)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger