Όχι από τους δανειστές στο... τρικ της «προσωπικής διαφοράς»
Σε... αναμμένα κάρβουνα κάθονται χιλιάδες στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως οι «θεσμοί» ζητούν επιτακτικά την περιστολή δαπανών ύψους 300 εκατ. ευρώ από τα ειδικά μισθολόγια.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι μέχρι το 2018, οι αποδοχές στρατιωτικών, αστυνομικών, πυροσβεστών και λιμενικών θα πρέπει να «ψαλιδιστούν» κατά 5%-6% ακόμη, την ώρα που το Συμβούλιο της Επικράτειας έχει κηρύξει αντισυνταγματικές προηγούμενες περικοπές και έχει ζητήσει από την κυβέρνηση την επαναφορά μισθών και συντάξεων στα επίπεδα του 2012.
Αυτήν τη στιγμή, το σχέδιο που φαίνεται να προκρίνει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είναι η σύσταση εκ του μηδενός ενός νέου μισθολογίου -ανάλογο με αυτό που ισχύει για τους πολιτικούς υπαλλήλους του Δημοσίου, των ΟΤΑ κ.α.-. Παράλληλα, προβλέπεται ο περιορισμός των επιδομάτων σε τέσσερα βασικά και η ενσωμάτωση των υπολοίπων στον βασικό μισθό, κάτι που θα επιφέρει τη μείωση που αναφέραμε στην αρχή του κειμένου, καθώς αυτόματα αυξάνει η παρακράτηση ασφαλιστικών εισφορών.
Αξίζει εδώ να σημειώσουμε πως οι δανειστές απορρίπτουν και την πρόταση της κυβέρνησης για εφαρμογή της «προσωπικής διαφοράς» στο ειδικό μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς το χαρακτηρίζουν «τρικ».
Επιστολή Καμμένου
Την ίδια ώρα, με έγγραφό του προς το υπουργείο Οικονομικών ο Πάνος Καμμένος ζητά σεβασμό και εκτέλεση της απόφασης του ΣτΕ, αναγνώριση της ιδιαιτερότητας της εργασίας των στρατιωτικών. Στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να υπάρξουν ρυθμίσεις που θα προβλέπουν μειώσεις, ωστόσο, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα κάτι τέτοιο φαντάζει απίθανο. Στο τελευταίο του έγγραφο ο κ. Καμμένος επικαλείται ακόμη και το κοινωνικό έργο των Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να αποφευχθεί το νέο «ψαλίδι», ενώ αναφέρεται και στην τεράστια συμβολή των τριών Σωμάτων στο προσφυγικό ζήτημα. Τέλος, ο Πάνος Καμμένος κάνει λόγο για υποχρέωση της κυβέρνησης να συμμορφωθεί πλήρως με τις δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες προβλέπουν επιστροφή στους μισθούς που δίνονταν πριν από την περικοπή του Ν. 4093/12.
(ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ 17/09/2016 – Παπ.)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ-ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΜΜΕΝΟΥ:
ΕΠΕΙΓΟΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΔΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ
Τηλέφ.210-6598288
Φ.841/62/ 136573
Σ. 2663
Αθήνα, 09 Σεπ 16
ΘΕΜΑ : Μισθολόγιο Στελεχών Ενόπλων Δυνάμεων
α. ν.3205/2003 (Α'297) Μισθολογικές Ρυθμίσεις Λειτουργών & Υπαλλήλων Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Μονίμων Στελεχών των Ε.Δ. & Αντιστοίχων της ΕΛΑΣ, ΠΣ & ΛΣ κ.α. Συναφείς Διατάξεις
β. ν.4093/2012 (ΦΕΚ Α’ 222) «Έγκριση ΜΠΔΣ 2013-2016, Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής ν.4046/2012 & ΜΠΔΣ 2013-2016»
γ. ν.4337/2015 (ΦΕΚ Α’ 129) «Μέτρα Εφαρμογής Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων & Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων»
δ. ν.4368/2016 Άρθρο 96 «Μέτρα για την Επιτάχυνση του Κυβερνητικού Έργου κ.α. Διατάξεις»
ε. ν.4387/2016 «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης - Μεταρρύθμιση Ασφαλιστικού - Συνταξιοδοτικού Συστήματος - Ρυθμίσεις Φ.Ε. & Τ.Π. & άλλες διατάξεις»
στ. ν.4389/2016 άρθρο 236 Όπως Τροποποιήθηκε με το ν.4393/2016 Άρθρο Ένατο
1. Σας γνωρίζουμε ότι οι στρατιωτικοί - μόνιμοι και κληρωτοί - ως ειδική κατηγορία κρατικών οργάνων που έχει σημαντική ισχύ αλλά και με επαχθέστατες υποχρεώσεις, τελούν σε ειδική κυριαρχική σχέση. Οι ειδικές συνθήκες εργασίας - εργασία πέραν του ωραρίου, 24ωρες υπηρεσίες 3-4 φορές μηνιαίως, ασκήσεις πολυήμερες κλπ - είναι ο κύριος λόγος που εντάσσονται στα ειδικά μισθολόγια.
2. Οι Ένοπλες Δυνάμεις, ανέκαθεν επιτελούσαν πέραν του καθαρώς επιχειρησιακού τους έργου και κοινωνικό έργο (όπως αεροδιακομιδές, αποστολές SAR έρευνας και διάσωσης, δασοπυρόσβεση, νοσηλεία ευπαθών ομάδων πολιτών στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία, επισκέψεις πλοίων του ΠΝ σε ακριτικά νησιά για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κλπ), και αυτό συνεχίζεται παρά τη δραστική μείωση του Π/Υ ΥΠΕΘΑ από έτους 2009 σε ποσοστό 60,79%.
3. Ειδικά στο προσφυγικό ζήτημα, η συμμετοχή των Ε.Δ., υπήρξε ουσιώδης (τόσο με τη συμμετοχή δυνάμεων στην δύναμη του ΝΑΤΟ SNMG II, όσο και στην πολύπλευρη συνδρομή τους στα Hot Spots και στις Ανοιχτές Δομές Φιλοξενίας), με την απασχόληση μεγάλου μέρους του προσωπικού τους, με αυταπάρνηση και αγόγγυστα, χωρίς να φείδεται χρόνου και κόπου.
Παρά τα ανωτέρω, έχει αποτυπωθεί σε μία σειρά νομοθετημάτων από το 2010 και μετά με αποκορύφωμα το ν.4093/12, μία μισθολογική αδικία προς τα στελέχη των Ε.Δ. Τα εν λόγω νομοθετήματα που αναφέρονται στα σχετικά του υπόψη εγγράφου, επηρέασαν τόσο τις αποδοχές των όσο και τις συντάξεις.
5. Η Πολιτεία θα πρέπει να σταθεί αρωγός στα εν ενεργεία (ε.ε.) στελέχη σε συνδυασμό με τα επικίνδυνα και δύσκολα καθήκοντα με τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη η φύση της εργασίας τους. Η προσφορά των Ε.Δ. αποτυπώνεται στις ευνοϊκές αποφάσεις από το ΣτΕ, (2192-2196/14, 1125-1128/2016 που έκριναν αντισυνταγματικές τις διατάξεις με τις οποίες μειώθηκαν οι αποδοχές τους ειδικά δε του ν.4093/12). Στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΣτΕ, η Εθνική Άμυνα θεωρήθηκε ως κατ' εξοχήν Δημόσια Εξουσία και ως έκφραση κυριαρχίας, αρμοδιότητα αναπόσπαστη από τον πυρήνα της κρατικής εξουσίας.
6. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας είναι εκ του Συντάγματος αρμόδιο Υπουργείο για την εισαγωγή νόμων μισθολογικού και συνταξιοδοτικού περιεχομένου. Ωστόσο εκ διατάξεων του Συντάγματος (άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος) επίσης ορίζεται ότι για τελεσίδικες αποφάσεις του ΣτΕ: η Διοίκηση έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις. Οι αποφάσεις 2192-2196/14 ήταν τελεσίδικες αλλά επί της ουσίας το Υ.Ο. δεν συμμορφώθηκε προς αυτές καθόσον με το ν.4307/14 άρθρο 86 αποκατέστησε μόνο το 50% της διαφοράς που όφειλε, σε σχέση με τις αποδοχές της 31-07-2012.
7. Το νέο προτεινόμενο «ειδικό» μισθολόγιο από το Υ.Ο., όχι μόνο δεν αποκαθιστά τις εγγενείς αδυναμίες που διέπουν το ήδη υπάρχον μισθολόγιο, αλλά δημιουργεί επιπλέον μειώσεις μέσω προσωπικών διαφορών, στα στελέχη που θα υπομένουν αγόγγυστα για 4-7 έτη μια υποτυπώδη αύξηση στο μισθό τους.
Πέραν των ανωτέρω επισημαίνονται τα ακόλουθα:
α. Οι Στρατιωτικοί διέπονται, από ειδικές περιοριστικές διατάξεις έναντι των άλλων πολιτών. Ισχύει για αυτούς ο Στρατιωτικός Ποινικός Κώδικας (Ν.2287/95) υπαγόμενοι ως εκ τούτου στη δικαιοδοσία των ειδικών ποινικών δικαστηρίων (άρθρο 96 παρ. 4 περ. α' του Συντάγματος), ενώ υφίσταται επιπρόσθετα και κυριαρχικά επί αυτών και ο Κανονισμός Πειθαρχίας του Στρατεύματος.
β. Υφίστανται μεταθέσεις επί των οποίων το ήμισυ περίπου της σταδιοδρομίας τους σε περιοχές παραμεθορίου ή εκτός τόπων συμφερόντων τους, αποσπάσεις, 24ωρες υπηρεσίες άνευ αμοιβής, επιφυλακές και λοιπές έκτακτες ανάγκες πέραν του ωραρίου και ανεξαρτήτως αργιών μη αμειβόμενες, αξιολογήσεις και άλλες υπηρεσιακές και διοικητικές μεταβολές πέραν των συνήθων που υφίστανται οι λοιπές κοινωνικές ομάδες.
8. Ως αντιστάθμισμα των ανωτέρω απαγορεύσεων και των ειδικών συνθηκών εργασίας των στρατιωτικών των Ε.Δ., αλλά και της αναγνώρισης της αποστολής που επιτελούν, αποτελεί η ιδιαίτερη μισθολογική μεταχείριση που τους επεφύλαξε διαχρονικά ο κοινός νομοθέτης, έτσι ώστε οι αποδοχές τους να είναι επαρκείς για αξιοπρεπή διαβίωση. Συνεπώς οι αποδοχές των θα πρέπει να είναι ανάλογες του κύρους του βαθμού τους και των ευθυνών των καθηκόντων τους.
9. Η επεξεργασία του νέου ειδικού μισθολογίου που καταρτίζει το Υπουργείο Οικονομικών, κατέδειξε τα εξής:
α) Υφίσταται «προσωπική διαφορά» της τάξεως των 98 εκ. ευρώ, προκειμένου να αντισταθμίσει τις εισοδηματικές απώλειες που αυτό θα επιφέρει. Επί αυτού του ποσού δεν θα διενεργούνται κρατήσεις για σύνταξη του δημοσίου ούτε για τους ασφαλιστικούς Φορείς με αποτέλεσμα την περαιτέρω επιδείνωση της θέσης τους και ως απόρροια την περαιτέρω μείωση των συντάξεων, των μερισμάτων από τα Μετοχικά Ταμεία και των Εφάπαξ.
β) Οι «προσωπικές διαφορές» σημαίνουν ουσιαστικά αναστολή μισθολογικών ωριμάνσεων - προαγωγών. Μεσοσταθμικά υπολογίσθηκε, από ομάδα εργασίας του ΥΠΕΘΑ, ότι αυτή η αναστολή αντιστοιχεί για 4-7 έτη για τη συντριπτική κατηγορία των στελεχών. Πέραν των άλλων συνεπειών, με την μισθολογική ωρίμανση κάθε στελέχους που θα συντελείται, θα επέρχεται επί της ουσίας μείωση των καθαρών του καταβλητέων αποδοχών ένεκα επιβολής επιπρόσθετων κρατήσεων.
γ) Η φιλοσοφία του προτεινόμενου νέου ειδικού μισθολογίου με τις «προσωπικές διάφορες» όπως αναφέρθηκε ουσιαστικά σημαίνει αναστολή μισθολογικών ωριμάνσεων - προαγωγών. Όμως υφίσταται ειδική νομοθεσία που το προβλέπει αυτό (ν.4389/16 άρθρο 236 όπως τροποποιήθηκε με το ν.4393/16 άρθρο Ένατο) συνεπώς δεν απαιτούνται επιπρόσθετες παρεμβάσεις.
10. Ως συνέπεια των ανωτέρω, είναι απολύτως άδικο και ανορθολογικό στο να επιβληθούν επί της ουσίας «μειώσεις» ή έμμεση αναστολή των μισθολογικών προαγωγών διά της προτεινόμενης «προσωπικής διαφοράς», του Υπουργείου Οικονομικών. Για μία ακόμη φορά τονίζεται ότι στο πλαίσιο των αρχών της αναλογικότητας (Άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος), ισότητας στην εκπλήρωση όλων των πολιτών του χρέους στην κατανομή των δημοσίων βαρών (Άρθρο 25 παρ 4 του Συντάγματος), όπως και τα πρακτικά των Ειδικών Συνεδριάσεων Ολομέλειας Ε.Σ. (3Η / 30-10-12 & 4Η / 31-10-12), όπου μεταξύ άλλων αναφέρονται οι αρχές τήρησης ισότητας & αναλογικότητας στην κατανομή δημοσίων βαρών, προστατευόμενης εμπιστοσύνης, αξιοπρεπούς διαβίωσης σύμφωνα με το 1° Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, στο πλαίσιο γνωμοδοτήσεων που εκδόθηκαν για το ν.4093/12.
11. Εν κατακλείδι, το ΥΠΕΘΑ προσέφερε, πέραν των αναλογούντων στη δημοσιονομική προσαρμογή της χώρας μας. Ωστόσο ένεκα της παρατεταμένης οικονομικής κρίσεως, των διεθνών υποχρεώσεων της Χώρας και του εθνικού ρόλου των Ε.Δ., το ΥΠΕΘΑ θα εξέταζε σε συνεργασία με ΓΛΚ την ύπαρξη «προσωπικών διαφορών», έχοντας την τεχνική δυνατότητα να αποστείλει ανάλογο μισθολόγιο στο Υ.Ο., όσο και το ποσό των ισοδυνάμων μέτρων που προβλέπει ν.4389/16 άρθρο 236 όπως τροποποιήθηκε με το ν.4393/16 άρθρο Ένατο, το οποίο ήδη έχει ψηφισθεί.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΔΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ
Τηλέφ.210-6598288
Φ.841/62/ 136573
Σ. 2663
Αθήνα, 09 Σεπ 16
ΘΕΜΑ : Μισθολόγιο Στελεχών Ενόπλων Δυνάμεων
α. ν.3205/2003 (Α'297) Μισθολογικές Ρυθμίσεις Λειτουργών & Υπαλλήλων Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Μονίμων Στελεχών των Ε.Δ. & Αντιστοίχων της ΕΛΑΣ, ΠΣ & ΛΣ κ.α. Συναφείς Διατάξεις
β. ν.4093/2012 (ΦΕΚ Α’ 222) «Έγκριση ΜΠΔΣ 2013-2016, Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής ν.4046/2012 & ΜΠΔΣ 2013-2016»
γ. ν.4337/2015 (ΦΕΚ Α’ 129) «Μέτρα Εφαρμογής Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων & Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων»
δ. ν.4368/2016 Άρθρο 96 «Μέτρα για την Επιτάχυνση του Κυβερνητικού Έργου κ.α. Διατάξεις»
ε. ν.4387/2016 «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης - Μεταρρύθμιση Ασφαλιστικού - Συνταξιοδοτικού Συστήματος - Ρυθμίσεις Φ.Ε. & Τ.Π. & άλλες διατάξεις»
στ. ν.4389/2016 άρθρο 236 Όπως Τροποποιήθηκε με το ν.4393/2016 Άρθρο Ένατο
1. Σας γνωρίζουμε ότι οι στρατιωτικοί - μόνιμοι και κληρωτοί - ως ειδική κατηγορία κρατικών οργάνων που έχει σημαντική ισχύ αλλά και με επαχθέστατες υποχρεώσεις, τελούν σε ειδική κυριαρχική σχέση. Οι ειδικές συνθήκες εργασίας - εργασία πέραν του ωραρίου, 24ωρες υπηρεσίες 3-4 φορές μηνιαίως, ασκήσεις πολυήμερες κλπ - είναι ο κύριος λόγος που εντάσσονται στα ειδικά μισθολόγια.
2. Οι Ένοπλες Δυνάμεις, ανέκαθεν επιτελούσαν πέραν του καθαρώς επιχειρησιακού τους έργου και κοινωνικό έργο (όπως αεροδιακομιδές, αποστολές SAR έρευνας και διάσωσης, δασοπυρόσβεση, νοσηλεία ευπαθών ομάδων πολιτών στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία, επισκέψεις πλοίων του ΠΝ σε ακριτικά νησιά για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κλπ), και αυτό συνεχίζεται παρά τη δραστική μείωση του Π/Υ ΥΠΕΘΑ από έτους 2009 σε ποσοστό 60,79%.
3. Ειδικά στο προσφυγικό ζήτημα, η συμμετοχή των Ε.Δ., υπήρξε ουσιώδης (τόσο με τη συμμετοχή δυνάμεων στην δύναμη του ΝΑΤΟ SNMG II, όσο και στην πολύπλευρη συνδρομή τους στα Hot Spots και στις Ανοιχτές Δομές Φιλοξενίας), με την απασχόληση μεγάλου μέρους του προσωπικού τους, με αυταπάρνηση και αγόγγυστα, χωρίς να φείδεται χρόνου και κόπου.
Παρά τα ανωτέρω, έχει αποτυπωθεί σε μία σειρά νομοθετημάτων από το 2010 και μετά με αποκορύφωμα το ν.4093/12, μία μισθολογική αδικία προς τα στελέχη των Ε.Δ. Τα εν λόγω νομοθετήματα που αναφέρονται στα σχετικά του υπόψη εγγράφου, επηρέασαν τόσο τις αποδοχές των όσο και τις συντάξεις.
5. Η Πολιτεία θα πρέπει να σταθεί αρωγός στα εν ενεργεία (ε.ε.) στελέχη σε συνδυασμό με τα επικίνδυνα και δύσκολα καθήκοντα με τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη η φύση της εργασίας τους. Η προσφορά των Ε.Δ. αποτυπώνεται στις ευνοϊκές αποφάσεις από το ΣτΕ, (2192-2196/14, 1125-1128/2016 που έκριναν αντισυνταγματικές τις διατάξεις με τις οποίες μειώθηκαν οι αποδοχές τους ειδικά δε του ν.4093/12). Στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΣτΕ, η Εθνική Άμυνα θεωρήθηκε ως κατ' εξοχήν Δημόσια Εξουσία και ως έκφραση κυριαρχίας, αρμοδιότητα αναπόσπαστη από τον πυρήνα της κρατικής εξουσίας.
6. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας είναι εκ του Συντάγματος αρμόδιο Υπουργείο για την εισαγωγή νόμων μισθολογικού και συνταξιοδοτικού περιεχομένου. Ωστόσο εκ διατάξεων του Συντάγματος (άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος) επίσης ορίζεται ότι για τελεσίδικες αποφάσεις του ΣτΕ: η Διοίκηση έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις. Οι αποφάσεις 2192-2196/14 ήταν τελεσίδικες αλλά επί της ουσίας το Υ.Ο. δεν συμμορφώθηκε προς αυτές καθόσον με το ν.4307/14 άρθρο 86 αποκατέστησε μόνο το 50% της διαφοράς που όφειλε, σε σχέση με τις αποδοχές της 31-07-2012.
7. Το νέο προτεινόμενο «ειδικό» μισθολόγιο από το Υ.Ο., όχι μόνο δεν αποκαθιστά τις εγγενείς αδυναμίες που διέπουν το ήδη υπάρχον μισθολόγιο, αλλά δημιουργεί επιπλέον μειώσεις μέσω προσωπικών διαφορών, στα στελέχη που θα υπομένουν αγόγγυστα για 4-7 έτη μια υποτυπώδη αύξηση στο μισθό τους.
Πέραν των ανωτέρω επισημαίνονται τα ακόλουθα:
α. Οι Στρατιωτικοί διέπονται, από ειδικές περιοριστικές διατάξεις έναντι των άλλων πολιτών. Ισχύει για αυτούς ο Στρατιωτικός Ποινικός Κώδικας (Ν.2287/95) υπαγόμενοι ως εκ τούτου στη δικαιοδοσία των ειδικών ποινικών δικαστηρίων (άρθρο 96 παρ. 4 περ. α' του Συντάγματος), ενώ υφίσταται επιπρόσθετα και κυριαρχικά επί αυτών και ο Κανονισμός Πειθαρχίας του Στρατεύματος.
β. Υφίστανται μεταθέσεις επί των οποίων το ήμισυ περίπου της σταδιοδρομίας τους σε περιοχές παραμεθορίου ή εκτός τόπων συμφερόντων τους, αποσπάσεις, 24ωρες υπηρεσίες άνευ αμοιβής, επιφυλακές και λοιπές έκτακτες ανάγκες πέραν του ωραρίου και ανεξαρτήτως αργιών μη αμειβόμενες, αξιολογήσεις και άλλες υπηρεσιακές και διοικητικές μεταβολές πέραν των συνήθων που υφίστανται οι λοιπές κοινωνικές ομάδες.
8. Ως αντιστάθμισμα των ανωτέρω απαγορεύσεων και των ειδικών συνθηκών εργασίας των στρατιωτικών των Ε.Δ., αλλά και της αναγνώρισης της αποστολής που επιτελούν, αποτελεί η ιδιαίτερη μισθολογική μεταχείριση που τους επεφύλαξε διαχρονικά ο κοινός νομοθέτης, έτσι ώστε οι αποδοχές τους να είναι επαρκείς για αξιοπρεπή διαβίωση. Συνεπώς οι αποδοχές των θα πρέπει να είναι ανάλογες του κύρους του βαθμού τους και των ευθυνών των καθηκόντων τους.
9. Η επεξεργασία του νέου ειδικού μισθολογίου που καταρτίζει το Υπουργείο Οικονομικών, κατέδειξε τα εξής:
α) Υφίσταται «προσωπική διαφορά» της τάξεως των 98 εκ. ευρώ, προκειμένου να αντισταθμίσει τις εισοδηματικές απώλειες που αυτό θα επιφέρει. Επί αυτού του ποσού δεν θα διενεργούνται κρατήσεις για σύνταξη του δημοσίου ούτε για τους ασφαλιστικούς Φορείς με αποτέλεσμα την περαιτέρω επιδείνωση της θέσης τους και ως απόρροια την περαιτέρω μείωση των συντάξεων, των μερισμάτων από τα Μετοχικά Ταμεία και των Εφάπαξ.
β) Οι «προσωπικές διαφορές» σημαίνουν ουσιαστικά αναστολή μισθολογικών ωριμάνσεων - προαγωγών. Μεσοσταθμικά υπολογίσθηκε, από ομάδα εργασίας του ΥΠΕΘΑ, ότι αυτή η αναστολή αντιστοιχεί για 4-7 έτη για τη συντριπτική κατηγορία των στελεχών. Πέραν των άλλων συνεπειών, με την μισθολογική ωρίμανση κάθε στελέχους που θα συντελείται, θα επέρχεται επί της ουσίας μείωση των καθαρών του καταβλητέων αποδοχών ένεκα επιβολής επιπρόσθετων κρατήσεων.
γ) Η φιλοσοφία του προτεινόμενου νέου ειδικού μισθολογίου με τις «προσωπικές διάφορες» όπως αναφέρθηκε ουσιαστικά σημαίνει αναστολή μισθολογικών ωριμάνσεων - προαγωγών. Όμως υφίσταται ειδική νομοθεσία που το προβλέπει αυτό (ν.4389/16 άρθρο 236 όπως τροποποιήθηκε με το ν.4393/16 άρθρο Ένατο) συνεπώς δεν απαιτούνται επιπρόσθετες παρεμβάσεις.
10. Ως συνέπεια των ανωτέρω, είναι απολύτως άδικο και ανορθολογικό στο να επιβληθούν επί της ουσίας «μειώσεις» ή έμμεση αναστολή των μισθολογικών προαγωγών διά της προτεινόμενης «προσωπικής διαφοράς», του Υπουργείου Οικονομικών. Για μία ακόμη φορά τονίζεται ότι στο πλαίσιο των αρχών της αναλογικότητας (Άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος), ισότητας στην εκπλήρωση όλων των πολιτών του χρέους στην κατανομή των δημοσίων βαρών (Άρθρο 25 παρ 4 του Συντάγματος), όπως και τα πρακτικά των Ειδικών Συνεδριάσεων Ολομέλειας Ε.Σ. (3Η / 30-10-12 & 4Η / 31-10-12), όπου μεταξύ άλλων αναφέρονται οι αρχές τήρησης ισότητας & αναλογικότητας στην κατανομή δημοσίων βαρών, προστατευόμενης εμπιστοσύνης, αξιοπρεπούς διαβίωσης σύμφωνα με το 1° Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, στο πλαίσιο γνωμοδοτήσεων που εκδόθηκαν για το ν.4093/12.
11. Εν κατακλείδι, το ΥΠΕΘΑ προσέφερε, πέραν των αναλογούντων στη δημοσιονομική προσαρμογή της χώρας μας. Ωστόσο ένεκα της παρατεταμένης οικονομικής κρίσεως, των διεθνών υποχρεώσεων της Χώρας και του εθνικού ρόλου των Ε.Δ., το ΥΠΕΘΑ θα εξέταζε σε συνεργασία με ΓΛΚ την ύπαρξη «προσωπικών διαφορών», έχοντας την τεχνική δυνατότητα να αποστείλει ανάλογο μισθολόγιο στο Υ.Ο., όσο και το ποσό των ισοδυνάμων μέτρων που προβλέπει ν.4389/16 άρθρο 236 όπως τροποποιήθηκε με το ν.4393/16 άρθρο Ένατο, το οποίο ήδη έχει ψηφισθεί.
Πάνος Καμμένος
ΥΕΘΑ
ΠΙΝΑΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
Αποδέκτες για Ενέργεια
- Υπουργείο Οικονομικών Γραφείο Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κου Γεωργίου Χουλιαράκη Πανεπιστημίου 37, ΤΚ 105 64, Αθήνα
- Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής Υπόψη Γενικού Γραμματέα κου Κουτεντάκη Πανεπιστημίου 37, ΤΚ 105 64, Αθήνα
Αποδέκτες για Πληροφορία
- Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (υπόψη κου Τόσκα) Π. Κανελλοπούλου 4, ΤΚ 10177, Αθήνα
- Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας / ΚΛ. ΟΙΚ - ΤΕΧΝ. ΥΠΟΣΤΗΡ. & ΠΛΗΡ. Π. Κανελλοπούλου 4, ΤΚ 10177, Αθήνα
- Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος / Μουρούζη 4, ΤΚ 106 74, Αθήνα
- Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (υπόψη κου Δρίτσα) Ακτή Βασιλειάδη - Λιμάνι Πειραιά, ΤΚ 185 10, Πειραιάς
- Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος - ΕΛ.ΑΚΤ/ΚΛ. ΟΙΚ. & ΥΛ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ Ακτή Βασιλειάδη - Λιμάνι Πειραιά, ΤΚ 185 10, Πειραιάς
__________________
Υ.Γ.: Το παρόν άρθρο δημιουργήθηκε σε μορφή κειμένου (με κόπο και σε βάρος της πρεσβυωπίας μας) από το ιστολόγιο μας, όπως συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών. Παρακαλούνται όποια «μεγάλα» site ή blog ή διάφορες ενώσεις τα αναδημοσιεύουν να βάζουν την πηγή του ιστολογίου μας ώστε να τηρείται η στοιχειώδης δεοντολογία!
(staratalogia.blogspot.gr)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.