Αρχική » » ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΑ. Το Ισραήλ ετοιμάζει την άμυνα της ΑΟΖ του

ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΑ. Το Ισραήλ ετοιμάζει την άμυνα της ΑΟΖ του


Νέα καθήκοντα και επιχειρησιακές ευθύνες στο Ναυτικό.
Το υπό επεξεργασία σχέδιο προβλέπεται να αναθέσει στο ισραηλινό Ναυτικό την εξουσιοδότηση και επιχειρησιακή ευθύνη για την άμυνα και την προστασία μιας θαλάσσιας περιοχής 28.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. 
Το σχέδιο, που υπεβλήθη στην κυβέρνηση του Τελ Αβίβ τον περασμένο Αύγουστο, αναμένεται να χρηματοδοτηθεί απ' ευθείας από το υπουργείο Οικονομικών και όχι από τον αμυντικό προϋπολογισμό ή την ετήσια δωρεάν βοήθεια των 3,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων που χορηγούν στο Ισραήλ οι ΗΠΑ. 

Ενώ η Ελλάδα αναγκάζεται να υποβαθμίζει την αμυντική της ισχύ υπό την πίεση των δανειστών της και να περιορίζεται σε μια οριακή προστασία της εθνικής της κυριαρχίας, χωρίς να λαμβάνει στην ουσία καμία πρόνοια για την προστασία του εθνικού της πλούτου, το Ισραήλ ετοιμάζεται εντατικά να προστατεύσει τα συμφέροντα του στη δική του ΑΟΖ, στο πλαίσιο ενός σχεδίου το οποίο ετοιμάζει πυρετωδώς η κυβέρνηση της χώρας...

Για το σκοπό αυτό η κυβέρνηση του Ισραήλ επεξεργάζεται ένα σχέδιο που θα αναθέτει νέα καθήκοντα και επιχειρησιακές ευθύνες στο ισραηλινό Ναυτικό, το οποίο χρηματοδοτεί με το ποσό των 700 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα και βάσει του στρατηγικού δόγματος του Ισραήλ, κεντρικό στοιχείο του οποίου είναι η αεροπορική ισχύς, το ισραηλινό Ναυτικό δεν έχει την ευθύνη -οπωσδήποτε ούτε και τις δυνατότητες-  να διεξαγάγει επιχειρήσεις μακράς διαρκείας στα διεθνή ύδατα, παρά μόνο να ανταποκρίνεται στην αντιμετώπιση απειλών σε απόσταση 500 μέτρων από πλοία ή άλλα -επισήμως καθορισθέντα- στρατηγικής σημασίας περιουσιακά στοιχεία της χώρας. 

Το υπό επεξεργασία σχέδιο, το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει εγκριθεί μέχρι το τέλος του έτους, προβλέπεται να αναθέσει στο ισραηλινό Ναυτικό την εξουσιοδότηση και επιχειρησιακή ευθύνη για την άμυνα και την προστασία μιας θαλάσσιας περιοχής 28.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, όση και η έκταση της ισραηλινής ΑΟΖ, που είναι 28.033 τ. χλμ. Το ίδιο σχέδιο πρόβλεπει επίσης την ανάθεση στο Ναυτικό της χώρας της ευθύνης επι­τηρήσεως μίας περιοχής 44.000 τ. χλμ (σχε­δόν διπλασία της εδαφικής του εκτάσεως), ευθύνη που μέχρι τώρα ανέρχεται σε 13.500 τ. χλμ. Για να δοθεί μια εικόνα των ανωτέρω μεγεθών σημειώνεται ότι τα χωρικά ύδατα του Ισραήλ εκτείνονται στα 23 χλμ, περίπου (12 ναυτικά μίλια) και πως η απόσταση των δύο μειζόνων περιοχών με κοιτάσματα του «Λεβιάθαν» και του «Ταμάρ 2», απέχουν από τη Χάιφα 130 και 90 χλμ, αντιστοίχως. 

Το σχέδιο, που υπεβλήθη στην κυβέρνηση τον περασμένο Αύγουστο, αναμένεται να χρηματοδοτηθεί απ' ευθείας από το υπουργείο Οικονομικών και όχι από τον αμυντικό προϋπολογισμό ή την ετήσια δωρεάν βο­ήθεια των 3,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων που χορηγούν στο Ισραήλ οι ΗΠΑ προκειμέ­νου να μην διαταραχθεί ο γενικός αμυντικός σχεδιασμός της χώρας. 

Στρατηγική υπεροχή 

Οι υποστηρικτές του σχεδίου, το οποίο έχει ήδη εγκριθεί από το Γενικό Επιτελείο του Ισ­ραήλ και τον υπουργό Άμυνας Εχούντ Μπάρακ, το προωθούν με ιδιαίτερη επιμονή ισχυριζόμενοι ότι η προστασία και η άμυνα κρίσιμων στρατηγικών περιουσιακών στοιχείων, όπως ο πλούτος της ΑΟΖ, δεν μπορούν να καλυφθούν από την υπάρχουσα σήμερα δομή δυνάμεων, όπερ προκύπτει ευχερώς, εάν ρίξει κανείς μια ματιά στο μέγεθος και στην ισχύ του ισραηλινού Ναυτικού. 

Εάν εξαιρέσει κανείς τα υποβρύχια του, που -ακολουθώντας τη στρατηγική κάθε πυρηνικής χώρας- έχουν σχεδιασθεί για την εκτόξευση -εν καταδύσει- βλημάτων με πυρηνικές κεφαλές σε περίπτωση που η χώρα δεχθεί πυρηνική επίθεση ή μείζονος εκτάσεως καταστροφή της επίγειας και αεροπορικής της ισχύος, ολόκληρος ο στόλος επιφανείας του ισραηλινού Ναυτικού απο­τελείται από μόλις τρεις κορβέτες τύπου Sa΄ar-5 και άλλων μικρότερου εκτοπίσματος και δυνατοτήτων. Οι Sa΄ar-5 χρειάζονται έξι έως οκτώ ώρες για να φθάσουν στις περιοχές που πρέπει να προστατευθούν, ενώ οι μικρότερες τύπου Sa΄ar-4 και διάφορα ταχύπλοα περιπολικά δεν έχουν την απαιτουμέ­νη αυτονομία λόγω περιορισμένης ικανότη­τος τους σε καύσιμα, για να επιχειρήσουν σε μέγα βάθος εντός των διεθνών υδάτων. 

Την προώθηση και υλοποίηση του υπό έγκριση σχεδίου έχει αναλάβει ο επικεφα­λής του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας του Ισραήλ, Γιαακόβ Αμιντρόρ, ο οποίος συντο­νίζει το θέμα της προστασίας της ΑΟΖ τόσο μεταξύ των εμπλεκομένων υπηρεσιών όσο και εντός του Υπουργικού Συμβουλίου. 

Στο σχέδιο που υπεβλήθη στην κυβέρνηση από το ισραηλινό Ναυτικό αναφέρεται ότι οι προτεινόμενες επιχειρησιακές δυνατότητες είναι προσεκτικά σχεδιασμένες ώστε να επιτυγχάνεται το βέλτιστο επιχειρησιακό αποτέλεσμα με ελάχιστο κόστος. Το Ναυτι­κό απέρριψε αρκετές άλλες επιλογές όπως την ανάπτυξη αντιπυραυλικών συστημάτων σε συνδυασμό με ειδικά φράγματα, ως ιδιαίτερα δαπανηρές καθώς επίσης και την από μακρού φιλοδοξία ορισμένων για δημιουργία στόλου με δυνατότητες υπέρτερες αυτών των κορβετών Sa΄ar-5. Η άποψη που επικράτησε και οδήγησε στην προτεινόμενη λύση ήταν ότι η ανάπτυξη ενός στόλου σκαφών επιφανείας με μεγάλες δυνατότητες θα στοίχιζε δισεκατομμύρια δολάρια. 

Το εν λόγω σχέδιο προβλέπει τη ναυπή­γηση τεσσάρων περιπολικών ανοιχτής θα­λάσσης με επαρκή οπλισμό και αμυντικά συστήματα, δύο μη επανδρωμένα αερο­σκάφη (UAV) τύπου Heron και συναφείς αι­σθητήρες, καθώς και συστήματα διοικήσεως και ελέγχου. Τα σκάφη αυτά, με εκτόπι­σμα 1.200 τόνων, ταχύτητα 24 κόμβων και με ικανότητα μεταφοράς ελικοπτέρου, θα φέρουν πυροβόλα και βλήματα Spike (αντιαρματικά) σε ναυτική έκδοση, σε σταθερο­ποιημένες βάσεις Typhoon, και διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα αυτοπροστασίας, θα μπορούν δε να επιχειρούν για διάστημα μέχρι και μίας εβδομάδος χωρίς ανεφοδια­σμό σε καύσιμα. Το Ναυτικό υπολόγισε ότι για την προμήθεια τεσσάρων σκαφών αυ­τού του τύπου από την αγορά και τη μετα­τροπή τους σε σκάφη σύμφωνα με τις προ­διαγραφές που ετέθησαν, θα απαιτηθούν 600 εκατ. δολάρια και άλλα 100 εκατ. για την προμήθεια των 2 UAV και άλλων συ­στημάτων, χωρίς να προσδιορίζεται εάν τα εν λόγω συστήματα και ο εξοπλισμός τους (ελικόπτερα, πυροβόλα, ηλεκτρονικά κ.λ.π.) αποτελούν μέρος του πακέτου των 600 εκατ. ή θα καλυφθούν από τον προϋπολο­γισμό του υπουργείου Άμυνας. Στα σχέδια του Ναυτικού προβλέπεται ο εξοπλισμός στο μέλλον των τεσσάρων σκαφών με τα αντιαεροπορικά και αντιπυραυλικά βλήμα­τα Barak (ισραηλινής κατασκευής πυραυ­λικά συστήματα καθέτου εκτοξεύσεως), αλλά στην πρώτη φάση ο εξοπλισμός τους θα είναι επικεντρωμένος στην προστασία της ΑΟΖ. 

Σύστημα επιτήρησης 

Βέβαια, για την προστασία όλης αυτής της περιοχής και δη από μείζονα σκάφη επιφανείας, όπως οι φρεγάτες κ.λ.π., στο πλαίσιο μιας συμβατικής συγκρούσεως τα σκάφη αυτά δεν επαρκούν. Η έμφαση, όμως, στη δημιουργία ενός πλήρους συστήματος ηλεκτρονικής και οπτικής επιτηρήσεως της περιοχής -φυσικά, και δορυφορικής-, με αναφερόμενο σκοπό την εξασφάλιση μιας πλήρους εικόνας της επιχειρησιακής καταστάσεως, ωθεί στο προφανές συμπέρασμα ότι για την αντιμετώπιση μειζόνων απειλών θα καλείται και εδώ η ισχυρή Αεροπορία της χώρας. 

Στην περίπτωση της Ελλάδας, η μακρά και διαρκής πλέον αδυναμία της πολιτικής ηγεσίας της χώρας να προβάλει ένα «όχι» ακόμη και στο ζωτικό τομέα της Άμυνας, που, ως σκληρός πυρήνας της εθνικής κυριαρχίας, δεν επιτρέπει την παρέμβαση των «εταίρων» μας, όχι μόνο δεν καθίστα­ται δυνατή η προστασία της δίκης μας ΑΟΖ -ή και η ανακήρυξη της- λόγω της συνε­χούς υποβαθμίσεως της αμυντικής ισχύος της χώρας, αλλά δεν υπάρχει καν ο σχετικός προβληματισμός, πόσω μάλλον κάποιο σχέδιο.  

ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΗΛΙΑΔΗ
(π. ΕΠΙΚΑΙΡΑ, 27-04/10/2012)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger