• 2,4 δισ. ευρώ κατεβλήθησαν για τέσσερα νέα υποβρύχια και αντ' αυτού έχουμε λάβει μόνο ένα.
Τον Αύγουστο του 2012 το Πολεμικό Ναυτικό θα έπρεπε να έχει παραλάβει το δεύτερο υποβρύχιο κλάσεως «Παπανικολής», το «Πιπίνος» (S-121), ενώ προχθές, στις 27/9/2012, το Π.Ν. θα έπρεπε να παραλαμβάνει το εκσυγχρονισμένο, παλαιότερης γενιάς, «Ωκεανός», τύπου «209/1200». Αντί, όμως, τώρα τα δύο αυτά υποβρύχια να επιχειρούν με το Π.Ν., «ξεκουράζονται» στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά, εξαιτίας της απαράδεκτης κόντρας που έχει ξεσπάσει μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και των ιδιοκτητών των ναυπηγείων, οι οποίοι ζητούν απίθανα πράγματα...
Εδώ έχουμε το γεγονός ότι για τα δυο προγράμματα το ελληνικό Δημόσιο έχει καταβάλει 2,4 δισ. ευρώ, δηλαδή το 70% της συνολικής αξίας των προγραμμάτων αυτών, ώστε να παραλάβει τέσσερα νέα υποβρύχια και τρία εκσυγχρονισμένα και, αντί αυτών, έχει παραλάβει μόνο ένα, το «Παπανικολής»! Ας σημειωθεί ότι στο πρόγραμμα αυτό («Αρχιμήδης») για τη ναυπήγηση των τεσσάρων νέων υπερσύγχρονων υποβρυχίων Type-214 ΑΙΡ, η Ελλάδα έχει πληρώσει ήδη 1,8 δισ. ευρώ, δηλαδή το 96% της συνολικής αξίας του προγράμματος, καθώς απομένουν μόνο 75 εκατ. ευρώ. Και όχι μόνο αυτό, αλλά, ενώ το ελληνικό Δημόσιο έχει σταματήσει να πληρώνει (και δικαίως) τις δόσεις των 75 εκατ. ευρώ, αφού δεν έχει παραλάβει τα υπόλοιπα υποβρύχια που έχει πληρώσει, η ξένη ιδιοκτησία των ναυπηγείων έχει φτάσει στο σημείο να το απειλεί με προσφυγή στα Δικαστήρια για καταγγελία της συμβάσεως, επειδή δεν έχει πληρωθεί τις δόσεις των τελευταίων 75 εκατ. ευρώ! Αυτά τα πρωτοφανή συμβαίνουν εν έτει 2012 και εν πολλοίς, αν όχι αποκλειστικά, οφείλονται στις «εξαιρετικά πρόχειρες», κατά τον πλέον επιεική χαρακτηρισμό, δυο αρχικές συμβάσεις, που είχαν υπογραφεί επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ (2000-2002).
OI ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
Συγκεκριμένα: Για το πρόγραμμα «Αρχιμήδης» για τη ναυπήγηση τεσσάρων υποβρυχίων Type-214 ΑΙΡ (το πρώτο στη Γερμανία τα υπόλοιπα στον Σκαραμαγκά) η αρχική σύμβαση υπογράφτηκε το 2000 (ΥΕΘΑ Α. Τσοχατζόπουλος) και προέβλεπε την παράδοση του τέταρτου υποβρυχίου τον Νοέμβριο του 2010! Η παράδοση του «Παπανικολής», που ήταν και το πρώτο της κλάσεως του, λόγω των γνωστών προβλημάτων του, αντί για το 2006, όπως προβλεπόταν, πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2010. Προηγουμένως, τον Σεπτέμβριο του 2010, είχε υπογραφεί η νέα εκτελεστική συμφωνία μεταξύ ελληνικού Δημοσίου (ΥΕΘΑ Ευ. Βενιζέλος) και του ξένου αναδόχου. Το καινούργιο χρονοδιάγραμμα προέβλεπε ότι το υποβρύχιο «Πιπίνος» θα έπρεπε να παραδοθεί τον Αύγουστο του 2012, το «Ματρόζος» τον Ιούνιο του 2013 και το «Κατσώνης» τον Απρίλιο του 2014. Το πρόγραμμα «Ποσειδών» για τον εκσυγχρονισμό των τριών (από τα συνολικά τέσσερα) παλαιότερων υποβρυχίων Type 209/1200 υπογράφτηκε στις 21/3/2002 (ΥΕΘΑ Γ. Παπαντωνίου) και ήταν αρχικού ύψους 826.173.947 ευρώ. Από τα τρία υποβρύχια, το πρώτο, το «Ωκεανός», προβλεπόταν να παραδοθεί στο Π.Ν. τον Μάρτιο του 2008 και με τη νέα εκτελεστική συμφωνία που υπογράφτηκε το 2010 (ΥΕΘΑ Ευ. Βενιζέλος) στις 27/9/2012, κάτι που βεβαίως δεν έχει συμβεί.
ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΛΕΙΔΩΣΕΙ
Τελικά, φαίνεται πως πρέπει να ισχύσει αυτό που μας έλεγε φίλος ναύαρχος, πρώην Αρχηγός ΓΕΝ: «Για μένα ο υπουργός πρέπει να καλέσει τους πρώην και νυν ιδιοκτήτες των ναυπηγείων, να τους βάλει στο γραφείο του και να τους πει: "Εγώ, κύριοι, έχω καταβάλει το 96% για να πάρω τέσσερα υποβρύχια και έχω πάρει ένα. Δεν πρόκειται να βγείτε από εδώ, αν δεν βρείτε λύση σε 30 λεπτά". Να τους αφήσει μόνους και να βάλει στρατονόμους έξω από την πόρτα του γραφείου του. θα σου πως εγώ αν δεν βρουν λύση αμέσως». Μήπως έχει δίκιο ο Αρχηγός;
Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ
(Εφ.ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-29/9/2012)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.