Αρχική » » Τι κρύβουν οι «βόλτες» στο Αιγαίο

Τι κρύβουν οι «βόλτες» στο Αιγαίο


 Κατακόρυφη αύξηση των παραβιάσεων στα χωρικά μας ύδατα από τους Τούρκους. 
 Οι ποιοτικές αναλύσεις των στοιχείων του ΓΈΕΘΑ και η ελληνική αντίδραση. 

Η πρόσφατη διέλευση τουρ­κικής κορβέτας από τα ανοικτά του Σουνίου έφε­ρε στην επικαιρότητα το θέμα των προκλήσεων της Άγκυρας στο Αιγαίο. Προκλήσεων που, στην Ελλάδα του Μνημονίου και των οριζόντιων περικοπών, έχουν σημαντικό αντίκτυπο και στις Ένοπλες Δυνάμεις. Από τα σχετικά επίσημα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ μέχρι και τον Νοέμβριο, το συμπέρασμα που προκύπτει αβίαστα είναι ότι η... Τουρκία έχει περιορίσει τις από αέρος προ­κλήσεις, αλλά έχει αυξήσει κατακόρυφα τις θαλάσσιες. Στον αέρα του Αιγαίου, ενώ το 2009 είχαν καταγραφεί 703 παραβιάσεις των Κανόνων Εναερίου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) του ΙCΑΟ, 1.678 παραβιάσεις του Ελληνικού Εναερίου Χώρου (ΕΕΧ), 237 εμπλοκές μαχητικών αεροσκαφών και 51 υπερπτήσεις άνωθεν ελληνικού εδάφους από 3.078 τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη στο σύνολο τους, για ολόκληρο το 2012 και μέχρι το τέλος Νοεμβρίου σημειώθηκαν τα ακόλουθα στοιχεία: 623 παραβάσεις ΚΕΚ, 616 παραβιάσεις ΕΕΧ, 1 εμπλοκή και 3 υπερπτήσεις πάνω από εθνικό έδαφος από συ­νολικά 1.313 μαχητικά αεροσκάφη. 

Στη θάλασσα τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά. Ενώ το 2009 είχαν καταγραφεί 90 παραβιάσεις των εθνικών χωρικών υδάτων, που αυξήθηκαν το 2010 στις 133 και το 2011 στις 206, φέτος έφτασαν τις 314. Βλέπουμε δηλαδή να έχει σημειωθεί μια με­τατόπιση του «ενδιαφέροντος» της Άγκυρας στη θάλασσα του Αιγαίου, γεγονός που ανώτατες στρατιωτικές πηγές του ελληνικού υπουργείου Εθνικής Αμύνης αιτιολογούν με τέσσερα βασικά επιχειρήματα. 

Πρώτον, λόγω της ενεργοποίησης από την Ελλάδα του γεωστρατηγικού «χαρτιού» που λέγεται «εκμε­τάλλευση του υποθαλασσίου πλούτου του Αιγαίου και συνακόλουθα της χάραξης Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης». 

Δεύτερον, ο διπλωματικός αντίκτυ­πος των προκλήσεων στον αέρα εί­ναι πολύ σημαντικός, καθώς ο διε­θνής παράγοντας ενημερώνεται για αυτές και μάλιστα σε «πραγματικό χρόνο», μέσω του συστήματος ελέγχου του εναέριου χώρου της Συμμαχίας. Όλα αυτά η Άγκυρα τα γνωρίζει και φαίνεται να μην επιθυμεί στην ενταξιακή της πορεία προς την Ε.Ε. να «βρίσκει μπροστά» της τέτοιες κατηγορίες σε βάρος της. 

Τρίτον, με την τακτική αυτή μει­ώνεται κατακόρυφα ο κίνδυνος ατυχημάτων και εγκληματικών περιστατικών «τύπου Κ. Ηλιάκη», που ενδέχεται να επιδεινώσουν ανεπανόρθωτα τις διμερείς σχέσεις σε χρονικές στιγμές που δεν εξυπηρετούν καμία πλευρά. Κίνδυνος βέβαια που είναι σχεδόν μηδαμινός στην περίπτωση των παραβιάσεων των εθνικών χωρικών υδάτων. 

Τέταρτον, από πλευράς «διεθνών δημοσίων σχέσεων», η Τουρκία φαίνεται να «αναγνωρίζει» τη δεινή οικονομική κατάσταση της Ελλάδος και δεν τραβάει στα άκρα τις προκλήσεις στον αέρα, τις εμπλοκές και τις συνακόλουθες πολλαπλάσιες ελληνικές απογειώσεις, γεγονός, που εκτός της χώρος μας. έχει θετική επίδραση και στη δική της οικονομική κατάσταση. 

ΔΙΑΡΚΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ. 

Πως αντιμετωπίζει η ελληνική πλευρά το θέμα της ποιοτικής μετατόπισης του κέντρου βάρους των προκλήσεων της Άγκυρας; Το ΓΕΕΘΑ, μετά από σχετική εντολή του αρχηγού, στρατηγού Μιχάλη Κωσταράκου, και με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργού Εθνικής Αμύνης, Πάνου Παναγιωτόπουλου, αν και δεν έχει θέσει το όλο σύστημα σε κατάσταση αυξημένης ετοιμότητας, έχει πολλαπλασιάσει τις μικρής εμβελείας και χρονικής διάρκειας ασκήσεις της Διακλαδικής Δυνάμεως Ταχείας Επεμβάσεως των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμε­ων που έχει υπό τις διαταγές του. Για τον σκοπό αυτό έχει συγκροτηθεί και ενεργοποιηθεί Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων στο ΓΕΕΘΑ, που έχει τον έλεγχο των δυνάμεων αυτών, στις οποίες έχει ενταχθεί και επίλεκτη Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμε­νικού. Όλα αυτά λοιπόν γιατί έχει αντιληφθεί ότι στην Ελλάδα του Μνημονίου και των περικοπών το ζητούμενο είναι η επιτυχής αντίδραση σε θαλάσσιο συμβάν που μπορεί να συμβεί. 

Άμεση αντίδραση στο βίντεο 

Άμεση ήταν η αντίδραση του αρχηγού του ΓΕΑ, αντιπτεράρχου (I) Αντώνη Τσαντηράκη, στο δημοσίευμα μας του περασμέ­νου Σαββάτου, σχετικά με τη μη αναφορά της περιόδου του Εμφυλίου (1946-1949) σε ένα βίντεο διάρκειας 17 λεπτών που είχε αναρτηθεί στην επί­σημη ιστοσελίδα της Π.Α για τα 100 χρόνια από την πρώτη πτήση στην Ελλάδα. Τη Δευτέρα το πρωί, ανώτερη πηγή μας ενημέρωνε αφενός ότι το βίντεο αυτό, το οποίο είναι το πρώτο που βρέθηκε και τροποποιήθηκε σε ηλεκτρονική μορφή, για να ανέβει στο Διαδίκτυο και να είναι προσβάσιμο σε όλους, ήταν έτοιμο από το παρελθόν και τώρα απλώς ψηφιοποιήθηκε. Αφετέρου ότι το μεσημέρι της ίδιας ημέρας είχε προγραμματιστεί ειδική σύσκεψη των αρμόδιων παραγόντων, ώστε το υλικό που υπάρχει για την περίοδο του Εμφυλίου να δημοσιοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν, ως πρωτογενής ιστορι­κή πηγή και ασχολίαστο. Απ΄ ό,τι πληροφορηθήκαμε, π σύσκεψη έγινε και τα αποτελέσματα της θα τα δούμε λίαν συντόμως. Επομένως, συγχαρητήρια στον αρχηγό και στην Π.Α που απέ­δειξαν για άλλη μία φορά την ταχύτητα σκέψεως και αντιδρά­σεως των αεροπόρων. 

Ο θυρεός του «Αβέρωφ» 

Αλήθεια η γίνεται με την αποκατάσταση της ιστορικής μορφής του θυρεού στο θρυλικό καταδρομικό «Γ.Αβέρωφ»; Στο πρόσφατο παρελθόν η ιστορία του πλοίου-μουσείου του Πο­λεμικού Ναυτικού είχε «βιαστεί» κατάφωρα από «υπερδημοκράτη» πρώην αρχηγό ΓΕΝ, ο οποίος είχε διατάξει να κοπεί με σιδεροπρίονο το στέμμα από τον μπρούτζινο θυρεό που βρίσκε­ται στην πρύμνη. Πριν από λίγο καιρό, άλλος κυβερνήτης του πλοίου αποκατέστησε τον θυρεό. Όλα το «θαύματα» όμως στην Ελλάδα διαρκούν λίγο. Μόλις ο κυβερνήτης με­τατέθηκε, ο επό­μενος ξήλωσε ξανά το στέμμα. Κύριε αρχηγέ του ΓΕΝ, αντιναύαρχε Κοσμά Χρηστίδη, μήπως πρέπει να δείτε τι γίνεται με αυτό το θέμα και να αποκατασταθεί η ιστορική αλή­θεια για το πλοίο; Άλλο η Ιστορία και άλλο η πολιτική. 

Του ΛΕΩΝΙΔΑ ΜΠΛΑΒΕΡΗ 
(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2012)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger