Αρχική » » Σύγχρονη εξοπλιστική «ασπίδα» με δαπάνες που θα... αποπληρωθούν μετά την κρίση!

Σύγχρονη εξοπλιστική «ασπίδα» με δαπάνες που θα... αποπληρωθούν μετά την κρίση!


 Στα σκαριά το νέο ΕΜΠΑΕ και 1Οετές πρόγραμμα θωράκισης. Διαπραγματεύσεις του Σαμαρά με όλες τις μεγάλες δυνάμεις. 

Στην κατάρτιση ενός μεσοπρόθεσμου ΕΜΠΑΕ, καθώς και ενός Δεκαετούς Προγράμματος Εξοπλιστικών Στόχων, προχω­ράει το αμέσως πρόσεχες χρονικό διάστημα το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και πιο συγκεκριμέ­να το Συμβούλιο Άμυνας (ΣΑΜ), που θα συνε­δριάσει υπό την προεδρία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Παναγιωτόπουλου.... 

Οι ανάγκες αυτές, που θα προσδιοριστούν από το ΣΑΜ, θα εγκριθούν εν συνεχεία από το ΚΥΣΕΑ Με τις αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ «ανά χείρας», θα υπάρξουν διαπραγματεύσεις με σειρά χωρών, οι οποίες προσφέρουν τα απαιτούμενα οπλικά συστήματα. Διαπραγματεύσεις σε ανώ­τατο επίπεδο. Οι συμφωνίες θα είναι κατά κύριο λόγο διακρατικές και θα βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των επισκέψεων του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά σε ΗΠΑ, Ρωσία, Γαλλία, Γερ­μανία, οι οποίες ξεκινούν άμεσα. 

Σε ό,τι αφορά το σημαντικότερο μέρος της όλης υπόθεσης, που είναι το οικονομικό, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας είναι απόλυτος ότι δεν θα πληρωθεί ούτε ένα ευρώ σε εξοπλιστικά προγράμματα αυτή τη στιγμή και για όσο κρατή­σει η κρίση. «Η Ελλάδα είναι έτοιμη για το με­γάλο άλμα στην ανάπτυξη κι ήδη έχουμε στα χέ­ρια μας προτάσεις που μετακυλίουν τις όποιες πληρωμές πολλά χρόνια μετά και με διαφορετικούς τρόπους» αναφέρει ο πολιτικός προϊστάμενος των Ενόπλων Δυνάμεων, προσθέτοντας ότι οι συμφωνίες θα είναι διακρατικές. 

Στις τελικές τους αποφάσεις οι στρατηγοί, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «κυριακάτι­κη δημοκρατία», αναμένε­ται να λάβουν σοβαρά υπόψη τους το διεθνές γεωστρατηγικό και διπλωματικό περιβάλ­λον μέσα στο οποίο κινείται και δρα η χώρα μας. Άλλωστε, οι νέες προκλήσεις ασφαλείας επιβάλλουν επιτακτικά την προσαρμογή της χώρας μας στις πολιτικές που υιοθετούν τα σύγχρονα κράτη. Παράλλη­λα, θα προσμετρηθούν και οι βασικοί στόχοι της κυβέρνησης, στους οποίους περιλαμβάνονται η διατήρηση της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας, η πρόληψη και η αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών, η ύπαρξη σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή (δυτικά Βαλκάνια, Μ. Ανα­τολή), η διατήρηση της στρατιωτικής ισορροπίας στο Αιγαίο, έτσι ώστε να διευκολυνθούν τό­σο οι διπλωματικοί χειρισμοί όσο και η ανάπτυ­ξη της εθνικής οικονομίας, που περνάει και μέ­σα από την ανακήρυξη της ΑΟΖ. 

Απέναντι στους κινδύνους αυτούς το στρατηγικό δόγμα της χώρας μας, το οποίο είναι αποτρεπτικό - αμυντικό, επιβάλλει τη διατήρηση Ενό­πλων Δυνάμεων που εξασφαλίζουν την αμυντι­κή επάρκεια, την απαιτούμενη στρατηγική ευ­ελιξία, την ικανότητα άμεσης αντίδρασης την ενεργό συμμετοχή στην ασφάλεια της Κύπρου, αλλά και την περιφερειακή παρουσία. 

Στο πλαίσιο αυτό το νέο ΕΜΠΑΕ, που απο­καλύπτει σήμερα η «κυριακάτικη δημοκρα­τία», θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά ολοκληρωμένα προγράμματα οπλικών συστημάτων, τα οποία αναβαθμίζουν την αποτρεπτική ικανότη­τα και τις δυνατότητες των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Το πρόγραμμα θα δίνει πρωτίστως έμφαση στην εξασφάλιση από τον καιρό της ειρήνης υψηλού βαθμού διαθεσιμότητας (υποστήριξη - συντήρηση - ανακατασκευές - εκσυγχρο­νισμοί) των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων και μέσων, που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου επιχειρησιακού περιβάλλοντος, ώστε να παραμείνουν στο σημερινό αξιόμαχο επίπεδο οι Ένοπλες Δυνάμεις. Ταυτόχρονα, θα προωθεί την απόκτηση νέων οπλικών συστημά­των και μέσων υψηλής τεχνολογίας, μεγάλης εμβέλειας και ακρίβειας, καθώς και την υποστήριξη ερευνητικών προγραμμάτων. 

Ειδικότερα, με την υλοποίηση των εξοπλι­στικών προγραμμάτων αναβαθμίζονται οι επιχειρησιακές δυνατότητες των Ενόπλων Δυνά­μεων στους τομείς: Της αεράμυνας, της αναγνώρισης, της επιτήρησης και των πληροφοριών, των επικοινωνιών, του ηλεκτρονικού πολέμου, της μεταφοράς ενισχύσεων, της ΡΒΧ Άμυνας, της υποστήριξης (ανταλλακτικά ανακατασκευές, υποστήριξη μάχης κ.λπ.), των χερσαίων, ναυτικών και αερο­πορικών επιχειρήσεων. 

Στο πλαίσιο αυτό, το νέο ΕΜΠΑΕ θα καλύπτει ποσοστι­αία τους ακόλουθους βασικούς εξοπλιστικούς στόχους: 
α) το 26% των προγραμμάτων θα αφο­ρά αναβάθμιση - εκσυγχρονισμό υπαρχόντων οπλικών συστημάτων και μέσων, αξιοποιώντας τα στον μέγιστο βαθμό, 
β) το 19% θα αφορά ναυτικές επιχειρήσεις, 
γ) το 19%, επίσης, θα αφο­ρά αεροπορικές επιχειρήσεις 
δ) το 15% χερσαίες επιχειρήσεις 
ε) το 5% θα αφορά αντιαεροπο­ρική άμυνα, το 5%, επίσης, αναγνώριση - επιτήρηση - πληροφορίες, το 4% επικοινωνίες, το 4%, επίσης, αυξημένη μαχητική ισχύ, το 3% ηλεκτρονικό πόλεμο, ενώ, τέλος, το 1% θα διατεθεί για τη δημιουργία καλύτερης άμυνας από ΠΡΒΧ απειλές. 

Στα κύρια νέα προγράμματα περιλαμβάνο­νται η ναυπήγηση έξι φρεγατών, η προμήθεια σύγχρονων (τροχοφόρων και ερπυστριοφόρων) ΤΟΜΑ, η προμήθεια δορυφορικών συστημάτων επικοινωνιών, η προμήθεια μεταφορικών ελικοπτέρων, η προμήθεια εκπαιδευτικών αεροσκα­φών, δορυφορική παρατήρηση γης, η απόκτηση ελικοπτέρων έρευνας & διάσωσης (SAR) κ.λπ. Τα σημαντικότερα δυνάμει μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα και των τριών Γενικών Επιτελείων, όπως αυτά αναμένεται να καταγραφούν στο με­σοπρόθεσμο ΕΜΠΑΕ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα υλοποιηθούν όλα, λόγω της οικονομικής κρίσης, είναι τα εξής: 

Ελληνικός Στρατός: Πρώτη προτεραιότητα για τον Ελληνικό Στρατό αποτελεί η απόκτηση 20 επιπλέον μεταφορικών ελικοπτέρων, συνολικού ύψους 805.000.000 ευρώ, λόγω και των προβλημάτων που παρουσιάζει το πρόγραμμα απόκτησης των ελικοπτέρων ΝΗ-90. Επίσης, ψηλά στις προτεραιότητες του νέου ΕΜΠΑΕ είναι η προ­μήθεια 291 ερπυστριοφόρων ΤΟΜΑ, συνολικού προϋπολογισμού 1,7 δισ. ευρώ. Ένα ακόμη πρό­γραμμα που βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότη­τες των στρατηγών είναι αυτό της απόκτησης νέ­ων αμφίβιων τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης, συνολικού ύψους 100.000.000 ευρώ. 

Πολεμική Αεροπορία: Τρία προγράμματα βρί­σκονται στις κορυφαίες επιλογές των πτεράρχων της Πολεμικής Αεροπορίας. Το πρώτο αφορά την απόκτηση νέου μαχητικού αεροσκάφους τέταρτης γενιάς, αν και στα επίσημα έγγραφα τους αποφεύγουν πλέον τη χρήση του συγκεκριμένου όρου. Στα επόμενα χρόνια περίπου 130 μαχητι­κά αεροσκάφη από το δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας θα αποσυρθούν. Το γεγονός αυτό καθιστά αναγκαία την απόκτηση ενός νέου μα­χητικού. Φυσικά, δεν πρόκειται να αποκτηθούν ισάριθμα αεροσκάφη με αυτά που θα αποσυρ­θούν, ωστόσο 40 αεροσκάφη προϋπολογισμού 2,46 δισ. ευρώ θεωρούνται απαραίτητα, αν και ο συγκεκριμένος αριθμός δεν είναι απαραίτητο να παραγγελθεί σε μία μόνο παραγγελία. 

Σαράντα πέντε αεροσκάφη 

Το δεύτερο πρόγραμμα προτεραιότητας για τους πτεράρχους είναι η απόκτηση 45 αεροσκαφών προχωρημένης επιχειρησιακής εκπαίδευσης, συνολικού προϋπολογισμού 900.000.000 ευ­ρώ, το οποίο θα είναι και ελαφρύ μαχητικό, καλύπτοντας κάποια κενά, κυρίως σε ρόλους εγγύς υποστήριξης (CAS), που αναμένεται να παρουσιαστούν μετά την απόσυρση των Α-7 Corsair. Το πρόγραμμα αυτό αναμένεται να διεκδική­σουν το ΜΑΚΟ της EADS, τα ιταλικά ΜΒ-339 και Μ-346 της Aermmachi, το (βρετανικό Hawk της ΒΑΕ Systems, το αμερικανοκορεατικό Τ-50 Golden Eagle, το τσεχικό Aero L-159 και τα ρωσικά Yak-130 και MiG-AT. 

Πολεμικό Ναυτικό: Στην απόκτηση τουλάχιστον τεσσάρων, με «οψιόν» δυο ακόμη, νέων υπερσύγχρονων φρεγατών στρέφουν το βασικό τους ενδιαφέρον οι ναύαρχοι του Πολεμικού Ναυτικού. Η νέα φρεγάτα αναμένεται να διαθέτει προηγμένο σύστημα αντιαεροπορικής και αντιβαλλιστικής προστασίας περιοχής, καθώς και οπλικά συστήματα προσβολής χερσαίων στόχων, όχι μόνο κοντά στις ακτές, αλλά και σε μεγάλο βάθος στην εχθρική ενδοχώρα. Το κόστος πρόκτησης αναμένεται να ανέλθει στα 2,2 δισ. ευρώ. 

Για το πλοίο αυτό καθαυτό υπάρχουν πολλές προτάσεις, μια εκ των οποίων προέρχεται από την κοινή φρεγάτα που αναπτύσσουν η Γαλλία και η Ιταλία. Ωστόσο, σχεδόν καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν πρόκειται να μείνει έξω από τη διεκ­δίκηση του συγκεκριμένου προγράμματος με εταιρίες από τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ισπανία, την Αγγλία, χωρίς να αποκλείονται και υποψηφιότητες από άλλες χώρες. Σημαντικό ρόλο στη συμπαραγωγή του προγράμματος αναμένεται να παίξει και ένα από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσί­νας τα οποία ήδη έχουν προχωρή­σει στην υπογραφή συμφώνων συνεργασίας με ξένες εταιρίες. 

Πιο χαμηλά στις προτεραιότητες του Πολεμικού Ναυτικού βρί­σκονται η απόκτηση πέντε αε­ροσκαφών ναυτικής συνεργασί­ας (250.000.000 ευρώ), ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ (200.000.000 ευρώ), η πρόσκτη­ση πέντε μεταχειρισμένων ναρκοθηρευτικών (200.000.000 ευρώ), καθώς και η πρόσκτηση δύο ταχέ­ων περιπολικών κατευθυνόμενων βλημάτων (300.000.000 ευρώ). 

Να σημειωθεί, τέλος, ότι μέσα στις πρώτες 15 προτεραιότητες του ΕΜΠΑΕ αναμένεται να βρεθούν και δύο προγράμματα του ΓΕΕΘΑ. Αυ­τό της ανάπτυξης συστήματος επικοινωνιών Ενό­πλων Δυνάμεων (161.000.000 ευρώ), καθώς και η συμμετοχή της χώρας μας στην κοινοπραξία BOC-HELIOS (120.000.000 ευρώ). 

Και ειδική στρατιωτική μυστική υπηρεσία σε συνεργασία με την ΕΥΠ 

■ Στόχος να δημιουργηθεί ένα πανίσχυρο δίκτυο πληροφοριών στα πρότυπα της αμερικανικής CIA με τμήματα για όλα τα καυτά σημεία του πλανήτη 











ΜΕ ΤΑΧΥΤΑΤΟΥΣ ρυθμούς και με στόχο τον καλύτερο και πιο αποτελεσματικό συντονισμό στη συλλογή πληροφοριών από στρατιωτικές πηγές, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας προχωράει στην κάθετη αναβάθμιση με εμπλουτισμό σε στελέχη, αλλά και νέα φιλοσοφία της Διακλαδικής Διεύθυνσης Στρατιωτικών Πληροφοριών (ΔΔΣΠ), την οποία επί της ουσίας θα μετατρέψει σε ειδική μυστική υπηρεσία, στενά συνεργαζόμενη με την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ). Σύμ­φωνα με τις εκτιμήσεις των αρμόδιων αξιωματού­χων, με την υπηρεσία αυτή θα επιτευχθούν καλύτε­ρα αποτελέσματα σε θέματα που άπτονται της άμυ­νας, ώστε η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, πολιτική και στρατιωτική να έχει άμεση και πιο αποτελεσματική ενημέρωση από περιοχές ενδιαφέροντος (Βαλκάνια, Τουρκία, Μ. Ανατολή, Ανα­τολική Μεσόγειο, Καύκασος) και όχι μόνο. 

Ειδικότερα, αξιόπιστες πληροφορίες αναφέ­ρουν ότι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος έχει διακρίνει το σημαντικό κενό που υφίστανται η άμυνα και η ασφάλεια της χώρας από τη σημαντική μείωση της ροής των πληροφορι­ών στρατιωτικού και αμυντικού ενδιαφέροντος, λό­γω της αντίστοιχης μείωσης της ροής τους από την ΕΥΠ ως αποτέλεσμα της αποστρατιωτικοποίησης της υπηρεσίας και η επιθυμία είναι αυτή η κρίσιμη έλλειψη να διορθωθεί το συντομότερο δυνατό. 

Ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί εάν η νέα αρχή πληροφοριών για το υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα στηριχτεί στην υφιστάμενη ΔΔΣΠ ή εάν θα χτιστεί εξαρχής ένα νέο «οικοδόμημα». Το βέβαιο πάντως είναι, όπως δήλωσε ο ίδιος ο υπουργός Εθνι­κής Άμυνας, ότι «οι ανάγκες ασφαλείας της χώρας δεν μπορούν να περιμένουν». 

Κάτι πολύ λογικό, καθώς η Ελλάδα αντιμετω­πίζει προκλήσεις για την εθνική ασφάλεια της από τον Δούναβη μέχρι τον Κόλπο και αυτή δεν μπο­ρεί να αντιμετωπιστεί με άλλον τρόπο πέρα από τη δημιουργία μιας σύγχρονης υπηρεσίας στρατιωτι­κών πληροφοριών που θα παίζει ένα ρόλο «συστή­ματος» έγκαιρης προειδοποίησης για τη στρατιωτική αλλά και την πολιτική ηγεσία. 

Σύμφωνα με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, η νέα υπηρεσία δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτε απολύ­τως από τις αντίστοιχες ξένες στρατιωτικές μυστικές υπηρεσίες, οι οποίες δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα εδώ και χρόνια. Όπως πληροφορείται η «κυριακάτικη δημοκρατία», στελέχη του υπουρ­γείου και της ΔΔΣΠ έχουν έρθει ήδη σε επαφή με αρκετές από τις υπηρεσίες αυτές, στην προσπάθειά τους να συλλέξουν πληροφορίες και να εφαρμό­σουν τις τακτικές τους στο ελληνικό και ευρύτερο γεωστρατηγικό περιβάλλον. 

Η περιβόητη GRU της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, η αμερικανική DIA και η ισραηλινή ΑΜΑΝ είναι μόνο μερικές από τις πλέον γνωστές και ιδιαιτέρως... αποτελεσματικές στρατιωτικές υπηρεσίες πληροφοριών, τα στελέχη των οποίων έδωσαν τα... φώτα τους στους Έλληνες συναδέλφους τους. 

Η ιδέα αυτή, πάντως, έρχεται από τα παλιά. Άλλωστε, δεν είναι λίγοι οι προκάτοχοι του κ. Παναγιωτόπουλου υπουργοί Εθνικής Άμυνας που επι­σκεπτόμενοι τις εγκαταστάσεις των μυστικών υπηρεσιών των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων, συγκεκριμένα της γνωστής σε όλους μας DIA, εντυπωσιάστηκαν από τις δυνατότητες και την οργάνωση της υπηρεσίας και εξέφρασαν την πρόθεσή τους να προωθηθεί η δημιουργία παρόμοιας υπηρεσίας και στην Ελλάδα. Κάλλιο αργά παρά ποτέ... Και αυ­τό γιατί ήδη η πολιτική ηγεσία φέρεται να έχει ανα­θέσει στη στρατιωτική ηγεσία τη δημιουργία αυτής της νέας υπηρεσίας, οριοθετώντας παράλληλα και τις αρμοδιότητές της. Ο νέος θ εσμός δεν θα λειτουργεί ανταγωνιστικά με την Εθνική Υπηρεσία Πληρο­φοριών (ΕΥΠ) αλλά συμπληρωματικά, ενώ αξιω­ματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων θα συνεχίσουν να υπηρετούν κανονικά στην ΕΥΠ και να παρέχουν τις υπηρεσίες τους. 

«Το έργο της ΕΥΠ είναι πολύτιμο και αναντι­κατάστατο» τονίζουν οι αρμόδιοι αξιωματικοί, δίνοντας έτσι το στίγμα της νέας στρατιωτικής υπηρεσί­ας. Ωστόσο και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, βασικός στόχος των δύο υπηρεσιών θα είναι ο συντονισμός της δράσης τους, έτσι ώστε να υπάρ­ξουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. 

Κύριος στόχος της νέας υπηρεσίας είναι ο συ­ντονισμός του έργου των Γενικών Επιτελείων. Οι πληροφορίες που συλλέγουν και οι τρεις κλάδοι μέ­σω των ραντάρ, των Ακόλουθων Άμυνας (ΑΚΑΜ) και άλλων πηγών θα αναλύονται, θα ταξινομούνται και θα επιστρέφουν στα Επιτελεία για να αξιοποιη­θούν στον ευρύτερο επιχειρησιακό σχεδιασμό. Στη διάθεση της υπηρεσίας θα βρίσκονται και μη επαν­δρωμένα αεροχήματα (UAVs), τα οποία διαθέτουν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. 

«Πληροφορίες μη επεξεργασμένες δεν έχουν πρακτική αξία και δεν είναι αξιοποιήσιμες, ενώ μπορούν να φέρουν και το αντίθετο αποτέλεσμα» τονίζουν χαρακτηριστικά τα στελέχη της νέας υπη­ρεσίας. Τα ίδια στελέχη, προς αποφυγή παρεξη­γήσεων, διευκρινίζουν ότι μεγάλο μέρος της προ­σπάθειας θα αφορά τη συλλογή πληροφοριών από «ανοιχτές πηγές» (open collection of information), καθώς το internet παρέχει εκπληκτικές δυνατότητες συλλογής πληροφοριών που παλαιότερα χαρακτηρίζονταν «απόρρητες» και αποτελεί πλέον έναν από τους βασικότερους «συμμάχους» των μυστικών υπηρεσιών! 

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, στενή θα εί­ναι η παρακολούθηση των εξελίξεων στο ιδιαίτε­ρα ασταθές» άμεσο γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό περιβάλλον στην Ελλάδα. Για τον λόγο αυτό δημιουργούνται ξεχωριστά τμήματα για την περι­οχή του Καυκάσου, των Βαλκανίων, της Μ. Ανα­τολής, αλλά και για περιοχές που έχουν εμπλα­κεί Έλληνες αξιωματικοί στο πλαίσιο ειρηνευτι­κών αποστολών του ΟΗΕ ή ως παρατηρητές άλ­λων διεθνών οργανισμών.

(Εφ. Κυρ.Δημοκρατία-30/12/2012)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger