Την ώρα που η τουρκική πολεμική αεροπορία ενισχύεται με νέα μαχητικά αεροσκάφη F-16 (πρόγραμμα «Peace Onyx IV»), διευρύνονται τα επιχειρησιακά προβλήματα στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Τα προβλήματα αυτά δημιουργούν κυριολεκτικά vertigo στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, καθώς... έρχονται σε μια χρονική στιγμή που, σύμφωνα με την έγκυρη αγγλική εβδομαδιαία επιθεώρηση «Flight International», με βάση τα αριθμητικά δεδομένα και τα στατιστικά που εξάγονται από αυτά, η Τουρκία για το 2012-2013 αποτελεί μία από τις 10 πρώτες αεροπορικές δυνάμεις παγκοσμίως!
Στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Πολεμική Αεροπορία, με σημαντικότερο εξ αυτών την προμήθεια ανταλλακτικών κινητήρων για τα αεροσκάφη F-16, συνεδριάζει το απόγευμα της προσεχούς Τετάρτης το ΚΥΣΕΑ, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε χαμηλό επίπεδο βρίσκονται πλέον οι δυνατότητες νυχτερινών επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας. Λόγω της δραματικής οικονομικής κατάστασης δεν υπήρξε ποτέ παραγγελία νέων συστημάτων για νυχτερινές αποστολές LANTIRN για τα 30 νέα F-16 Block 52 plus Advanced, με αποτέλεσμα να αφαιρεθούν από άλλες Μοίρες τα συστήματα για να εξοπλιστεί η 335Μ.
Ειδικότερα, για την εκπαίδευση των χειριστών της 335Μ, η οποία θεωρείται η κορυφαία και πιο ετοιμοπόλεμη Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας, αφαιρέθηκαν από τις 340Μ «Αλεπού» της 115ης Πτέρυγας Μάχης και από την 347Μ «Περσέας» της 111ης Πτέρυγας Μάχης που είχαν ειδικό ρόλο τη νυχτερινή κρούση με συστήματα LANTIRN.
Οι συγκρίσεις με την τουρκική πολεμική αεροπορία στον τομέα αυτόν είναι τραγικές, καθώς, όχι μόνο έχει αποκτηθεί μεγάλος αριθμός συστημάτων LANTIRN, αλλά επιπλέον αποκτήθηκαν νέα και πιο προηγμένα ατρακτίδια SNIPER για τα 30 προηγμένα F-16C/D Block 50 plus, οι παραδόσεις των οποίων ολοκληρώθηκαν πριν από λίγες ημέρες.
Τα αεροσκάφη αυτά είναι τα τελευταία από τα μαχητικά F-16 που αποκτά η τουρκική αεροπορία στο πλαίσιο του προγράμματος «Peace Onyx IV» και παραδόθηκε από την τουρκική γραμμή παραγωγής και την Turkish Aerospace Industries (TAI) σε συνεργασία με τη Lockheed Martin σε τελετή που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες. Η τουρκική αεροπορία παρέλαβε 308 μαχητικά F-16 στο πλαίσιο των πέντε φάσεων του προγράμματος. Η τελευταία, που αφορούσε την προμήθεια 30 μαχητικών F-16 Block 50+, είχε αντιμετωπίσει δυσκολίες. Αφορά την κατασκευή 14 μονοθέσιων και 16 διθέσιων αεροσκαφών του τύπου. Οι Τούρκοι επιθυμούσαν παράδοση τη διετία 2010-2011, που δεν μπορούσε η εταιρία, ενώ οι Αμερικανοί ζητούσαν να απαγορευτεί η διέλευση του μαχητικού πάνω από τη νήσο Κύπρο. Τελικά προέκυψε συμβιβασμός και οι Τούρκοι έχουν παραλάβει αυτά τα μαχητικά μέχρι την έναρξη άφιξης των F-35.
Τα συστήματα LANTIRN προσφέρουν ικανότητα πτήσης σε πολύ χαμηλό ύψος κατά τη διάρκεια της νύχτας, καθώς επίσης και τη δυνατότητα κατάδειξης στόχων για προσβολή τους με βόμβες κατευθυνόμενες με λέιζερ GBU. Τα F-16C/D Advanced που διαθέτει η 335Μ διαθέτουν μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά όπως Link16, ικανότητα χρήσης πυρομαχικών μακρού πλήγματος, σύμμορφες δεξαμενές, καθώς και ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS, ενώ για νυχτερινές επιχειρήσεις οι χειριστές ήδη επιχειρούν με διόπτρες νυχτερινής όρασης (NVG).
Βασίλης Θασίτης
(Εφ. Δημοκρατία-29/12/2012)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.