•Εντοπίστηκαν στα χωρικά ύδατα, αλλά αφέθηκαν από τις ελληνικές Αρχές να συνεχίσουν την πορεία τους!
•Από την πλευρά του, το ΓΕΝ διαψεύδει το περιστατικό λέγοντας πως δεν υπάρχει καταγεγραμμένο κάτι τέτοιο.
•Ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Τέρενς Κουίκ επικαλέστηκε μαρτυρία απόστρατου αξιωματικού του Π.Ν., κυβερνήτη πλοίου, που έλαβε εντολή από το Πεντάγωνο απεγκλωβισμού του υποβρυχίου.
Όλο και περισσότερο φαίνεται πως αυξάνει την προκλητικότητά της στο Αιγαίο η Άγκυρα, καθώς, έπειτα από τα αεροσκάφη, το ελικόπτερα και τα πλοία, εμφανίζεται να στέλνει τώρα και υποβρύχια σε αποστολές παραβίασης των ελληνικών συνόρων!...
Σύμφωνα με καταγγελίες του βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων Τέρενς Κουίκ, σε δύο τουλάχιστον περιπτώσεις, κατά τους τελευταίους 16 μήνες, ελικόπτερα του Πολεμικού μας Ναυτικού είχαν προχωρήσει στον εγκλωβισμό τουρκικών υποβρυχίων, τα οποία εντοπίστηκαν να κινούνται εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων.
Το εντυπωσιακό είναι, όμως, πως, ενώ η συνήθης διαδικασία τέτοιων περιστατικών επιβάλλει τη χρήση των κωδικών του ΝΑΤΟ, δηλαδή μήνυμα για την ανάδυσή τους, προκειμένου να καταγραφεί η παραβίαση, τα συγκεκριμένα υποβρύχια αφέθηκαν ελεύθερα να συνεχίσουν την πορεία τους! Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Κουίκ, τα ελληνικά ελικόπτερα επικοινώνησαν με τον θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, προκειμένου να λάβουν εντολές. Και τις δύο φορές, όμως, το υπουργείο έδωσε εντολή να τα αφήσουν να φύγουν. Οι παραπάνω καταγγελίες του βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων έγιναν στο πλαίσιο διαδικτυακής εκπομπής, στην οποία παρών ήταν απόστρατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, κυβερνήτης ελικοπτέρων.
Πρόκειται για τον κ. Χρήστο Ρουμελιώτη, ο οποίος, όπως ανέφερε, στο ένα από τα δύο περιστατικά συμμετείχε και ο ίδιος. «Στο δεύτερο περιστατικό πετούσα το ένα ελικόπτερο. Από το Πεντάγωνο μας έδωσαν σήμα να απεγκλωβίσουμε το υποβρύχιο και να το αφήσουμε να βγει από τα ελληνικά χωρικά ύδατα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο απόστρατος κυβερνήτης ελικοπτέρων.
Να επισημάνουμε πως το ένα από τα δύο περιστατικά φέρεται να σημειώθηκε πριν οπό περίπου 10 μήνες, όταν δύο ελληνικά ελικόπτερα τύπου S-70 Β-6 Aegean Hawk εντόπισαν και εν συνεχεία εγκλώβισαν τουρκικό υποβρύχιο, το οποίο κινούνταν στα ανοιχτά της Κέας. Από την πλευρά του, πάντως, το ΓΕΝ διαψεύδει το γεγονός, αφού, όπως αναφέρουν κύκλοι του Επιτελείου, δεν υπάρχει καταγεγραμμένο κάτι τέτοιο αλλά ούτε και δόθηκε ποτέ ανάλογη εντολή σε κυβερνήτη οποιουδήποτε ελικοπτέρου.
«Καταιγίδα» ασκήσεων
Τα παραπάνω περιστατικά παραβίασης της εθνικής μας κυριαρχίας από το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό, πάντως, δεν είναι τα μόνα, δεδομένου του ότι συχνά πυκνά μέσω μονάδων του στόλου της η Τουρκία προχωρεί σε σχεδιασμένες ενέργειες αμφισβήτησης των ελληνικών χωρικών υδάτων, στέλνοντας τα πλοία και τα υποβρύχιά της πολύ πίσω από την ανατολική οριογραμμή που χωρίζει τις δύο χώρες. Το εντυπωσιακό είναι, επίσης, πως, παράλληλα με τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό έχει εντείνει τους τελευταίους μήνες και τη συχνότητα διεξαγωγής ασκήσεων, ένα από τα βασικά σενάρια των οποίων είναι η κατάληψη νησιών και βραχονησίδων.
Μια ανάλογη άσκηση πραγματοποιήθηκε και χθες στο Νότιο Αιγαίο, η εξέλιξη της οποίας, όμως, έκρυβε μια δυσάρεστη έκπληξη για το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό, αφού μία από τις φρεγάτες που λάμβανε μέρος σε αυτήν έπιασε φωτιά, με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές ζημιές, ενώ υπήρχαν και τραυματίες μεταξύ του πληρώματος. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τη φρεγάτα «TCG Gokseada», η οποία, αφού προηγουμένως διέκοψε τη συμμετοχή της στην άσκηση, εν συνεχεία ρυμουλκήθηκε στη βάση του Ακσάζ. Εξαιτίας της διεξαγωγής της παραπάνω άσκησης, η χθεσινή ημέρα ήταν «πλούσια» και σε επίπεδο παραβιάσεων του εθνικού μας εναέριου χώρου. Ειδικότερα, 4 σχηματισμοί, αποτελούμενοι από 16 μαχητικά αεροσκάφη και 2 ελικόπτερα, προχώρησαν σε 7 παραβιάσεις του ΕΕΧ και 10 παραβάσεις των κανόνων κυκλοφορίας του FIR Αθηνών. Τα ελληνικά μαχητικά αναγνώρισαν και εν συνεχεία αναχαίτισαν τα τουρκικά αεροσκάφη.
του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ
(Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΥΡΙΟ-06/12/2012)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.