Ο Γιώργος Ανδρεουλάκης με τις μανούβρες και τα ακροβατικά του τονώνει το ηθικό των κατοίκων στα ακριτικά νησιά.
του Παναγιώτη Σαββίδη
Κατά την επιστροφή του από τη Ρόδο με αφορμή τους πρόσφατους εορτασμούς της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα πέταξε πάνω από το Καστελόριζο, την Κάσο και την Κάρπαθο, ξεσηκώνοντας με τις μανούβρες και τα ακροβατικά του τους ακρίτες της ελληνικής εσχατιάς.
Ο λόγος για τον σμηναγό (Ι) Γιώργο Ανδρεουλάκη, επικεφαλής της ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων... Μεμονωμένου Αεροσκάφους «Zeus» της Πολεμικής Αεροπορίας, ενός φιλόδοξου project που στόχο έχει να τονώσει το ηθικό τόσο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων όσο και της ελληνικής κοινωνίας ενώ παράλληλα προβάλλει τη μαχητική ικανότητα της Πολεμικά Αεροπορίας εντός και εκτός συνόρων.
Εντυπωσιασμένοι οι ξένοι
«Είναι τρελοί αυτοί οι Έλληνες», σχολίαζαν επίσημοι και θεατές του Radom International Airshow, το οποίο πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Αύγουστο στην Πολωνία, βλέποντας τις ιλιγγιώδεις φιγούρες του σμηναγού Ανδρεουλάκη που βρέθηκε εκεί ως επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπίας. Ο Έλληνας πιλότος κατάφερε να πιάσει επιτάχυνση 9G χωρίς να... λιποθυμήσει. Ενθουσιώδη ήταν τα σχόλια τόσο των οργανωτών, των αντιπροσωπειών και των επισήμων από πολλές χώρες του εξωτερικού όσο και των χιλιάδων θεατών που παρακολούθησαν τις επιδείξεις. Χαρακτηριστικό είναι πως υψηλόβαθμα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας της Πολωνίας, που επίσης διαθέτει αεροσκάφη F-16, προσέγγισαν την ελληνική αντιπροσωπία προκειμένου να ζητήσουν βοήθεια για να οργανώσουν αντίστοιχη ομάδα στη χώρα τους.
Οι σμηναγοί (Ι) Γιώργος Ανδρεουλάκης και Σωτήρης Στράλης, ο οποίος το 2011 χαρακτηρίστηκε κορυφαίος πιλότος στο NATO, αποτελούν σήμερα την dream team της ομάδας «Ζευς» της Πολεμικής Αεροπορίας, που εδρεύει στην 115 Π.Μ. στο αεροδρόμιο της Σούδας
«Αυτό που βλέπει ο κόσμος στις επιδείξεις είναι αποτέλεσμα σκληρής εκπαίδευσης, προκειμένου να φέρουμε σε πέρας και αυτή την αποστολή. Η επιλογή μας έγινε με βάση διάφορα κριτήρια, ώρες πτήσης, ικανότητες κ.ά», λέει στο «ΘΕΜΑ» ο σμηναγός Ανδρεουλάκης, συμπληρώνοντας με νόημα τις δυσκολίες του εγχειρήματος. «Σαφώς και έχει μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, επειδή πετάμε σε χαμηλότερο ύψος, αλλά το κάνουμε με ελεγχόμενο ρίσκο. Το ελέγχουμε πλήρως χάρη στη σκληρή μας εκπαίδευση».
Αν και η ομάδα συμπληρώνει φέτος ουσιαστικά τέσσερα χρόνια παρουσίας, έχει καταφέρει να αποτελέσει έναν από τους καλύτερους πρεσβευτές της Ελλάδας στο εξωτερικό. Βέβαια δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως στην παρούσα κατάσταση που βιώνει η χώρα ίσως είναι «πολυτέλεια» να υπάρχει τέτοια ομάδα. Αν όμως κάποιος διαβάσει τα σχόλια ξένων σε εξειδικευμένα έντυπα και sites, θα διαπιστώσει πως όχι μόνο βοηθούν στη βελτίωση της εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό, αλλά ταυτόχρονα αποδεικνύουν περίτρανα το αξιόμαχο της Πολεμικής Αεροπορίας και των στελεχών της. Αλλά και στο εσωτερικό, η παρουσία της ομάδας αεροπορικών επιδείξεων προκαλεί θαυμασμό, αποσπώντας το δυνατό χειροκρότημα του κόσμου, όπως στις γιορτές της Πολεμικής Αεροπορίας κάθε Νοέμβριο στο Τατόι και σε άλλα μεγάλα στρατιωτικά αεροδρόμια της χώρας, αλλά και σε σημαντικές ιστορικές επετείους, όπως το 1912 στη Θεσσαλονίκη για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης, αλλά και πρόσφατα στη Ρόδο για τον εορτασμό της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου με την Ελλάδα.
Το F-16 που απογειώθηκε από τη Σούδα πέταξε πάνω από την πόλη της Ρόδου και κράτησε με τα κεφάλια ψηλά για αρκετή ώρα χιλιάδες Ροδίτες και Ροδίτισσες. Στην επιστροφή του πέρασε από Καστελόριζο, Κάσο και Κάρπαθο τονώνοντας το ηθικό των κατοίκων. Πολλοί μάλιστα υποστηρίζουν πως υπάρχει «εντολή» από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας να πετάει τακτικά ο «Ζευς» πάνω από τα ακριτικά νησιά για τόνωση του ηθικού, ωστόσο από την Πολεμική Αεροπορία απαντούν πως, έτσι κι αλλιώς, οι ακρίτες μας εμψυχώνονται από την καθημερινή παρουσία των ελληνικών φτερών στο Αιγαίο. «Το χειροκρότημα του κόσμου στην ακριτική Ελλάδα και τα επιφωνήματα χαράς και θαυμασμού είναι η καλύτερη επιβράβευση για εμάς, και κυρίως όταν βλέπουμε στα πρόσωπα τους το αίσθημα ασφάλειας και περηφάνιας για την Πολεμική Αεροπορία», λέει ο σμηναγός Ανδρεουλάκης.
Από το «Καρέ των Άσσων» στον «Ζευς»
Η Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «Ζευς» (γνωστή και ως F-16 Demo Team) ιδρύθηκε το 2009 και αποτελεί συνέχεια παρόμοιων ακροβατικών σμηνών της Πολεμικής Αεροπορίας που διέπρεψαν στους αιθέρες τη δεκαετία 1958-1968 όπως τα: «Καρέ των Άσσων», «Acro Team», «Ελληνική Φλόγα» κ.ά Μετά από συμφωνία με την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, οι τότε σμηναγοί Εμμανουήλ Καραχάλιος, που εκπαίδευσε και τον σημερινό επικεφαλής της ομάδας σμηναγό Ανδρεουλάκη, και Δημήτριος Κοντούλης παρακολούθησαν σχετική εκπαίδευση στην Πολιτεία Γιούτα, όπου εδρεύει η κορυφαία αμερικανική ομάδα αεροπορικών επιδείξεων Viper West F-16 Demo Team. Παράλληλα σχετική εκπαίδευση έλαβε και η ομάδα υποστήριξης εδάφους. Η εκπαίδευση διήρκεσε σχεδόν έναν μήνα και με την επιστροφή της στην Ελλάδα η ομάδα πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη αεροπορική επίδειξη στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την εορτή των προστατών της Πολεμικής Αεροπορίας Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, αποσπώντας τα καλύτερα σχόλια.
Το αεροσκάφος που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των αεροπορικών επιδείξεων είναι τύπου F-16C Block 52+, το οποίο έχει τη δυνατότητα, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και το ύψος βάσης των νεφών που υπάρχουν στην περιοχή επίδειξης, να εκτελέσει τρία προγράμματα ακροβατικών ελιγμών: το Υψηλό, το Μεσαίο και το Χαμηλό, ανάλογα με το ύψος των νεφών από το έδαφος και την οριζόντια ορατότητα.
(ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ-16/03/2014)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.