Αρχική » » Οι χακί «πατέντες» για μείωση εξόδων

Οι χακί «πατέντες» για μείωση εξόδων


Οικονομία από την εφευρετικότητα στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. 
Από τους εξομοιωτές πτήσης με υλικά του εμπορίου έως τον συν­δυασμό άρματος μά­χης με πυροσβεστικό. 

Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ
Isblaveris@gmail.com 

«Πενία τέχνας κα­τεργάζεται», έλε­γαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και στην εποχή μας αποδεικνύεται ότι το ρητό έχει διαχρονική αξία. Αυτό γιατί οι Ένοπλες Δυνάμεις της εποχής του Μνημονίου, που έχουν δει τις δαπάνες τους την τελευταία πενταετία να μειώνονται κατά 50% και πλέον, έβαλαν κάτω τα «μυαλά» των στελεχών τους και έβγαλαν πο­λύτιμες ιδέες, κάποιες από τις οποίες ήδη υλοποιούνται, ενώ άλλες έχουν δρομολογηθεί. Όλα αυτά, δε, έχουν ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση πολυτιμότατων κονδυλίων, τα οποία πλέον είναι είδος εν... ανεπαρκεία! Ας δούμε μερικά από τα «προγράμμα­τα» αυτά, που καταδεικνύουν αφενός την εφευρετικότητα των στελεχών των ελληνικών Ε.Δ., σε διακλαδικό επίπεδο, αφετέρου τις μοναδικές ικα­νότητες των τεχνικών τους...

ΣΤΡΑΤΟΣ ΞΗΡΑΣ. Οι τεχνικοί του Στρατού Ξηράς κατασκεύασαν από το μηδέν και με υλικά του εμπορί­ου δύο εξομοιωτές πτήσεων για το ελικόπτερο UH-1Η Huey, που εδώ και δεκαετίες αποτελεί το βασικό της Αεροπορίας Στρατού, επί του οποί­ου εκπαιδεύονται όλοι οι ιπτάμενοί της, προτού κάποιοι εξ αυτών μετα­τεθούν σε τάγματα σύγχρονων επιθε­τικών και μεταφορικών ελικοπτέρων (ΑΗ-64Α+. AH-64DHA Longbow Apache, CH-47D Chinook και ΝΗ-90). Με μια μικρή αλλαγή, οι εξομοιωτές αυτοί μπορούν να χρησι­μοποιηθούν και για τα μεταφορικά ελικόπτερα CH-47D Chinook. Οι εν λόγω εξομοιωτές βρίσκονται εν λει­τουργία στα αεροδρόμια της Πάχης Μεγάρων και του Στεφανοβικείου. Η μελέτη και η υλοποίηση του έργου κατασκευής τους πραγματοποιήθη­καν με μέριμνα της Διευθύνσεως Τε­χνικού του ΓΕΣ, η οποία ανέθεσε στο 2ο Τάγμα Επισκευών Αεροπορικού Υλικού (2ο ΤΕΑΥ) ,την κατασκευή των υποσυστημάτων εξομοίωσης και τις λοιπές εργασίες. Αποκτήθη­καν τα κόκπιτ δύο παλαιών ελικοπτέ­ρων Huey, που ήταν εκτός ενεργείας, οθόνες, ηλεκτρονικοί υπολογιστές κ.λπ. από το εμπόριό, τα συνέδεσαν, έφτιαξαν το πρόγραμμα και έτσι επι­τεύχθηκε η κατασκευή του σύγχρονου εξομοιωτή με ελάχιστο κόστος. Ως αποτέλεσμα, παρέχεται ένα περι­βάλλον εκπαιδεύσεων όπου δύναται να εξομοιωθούν ρεαλιστικά πτήσεις δι΄οργάνων, αεροναυτιλιακά ταξί­δια, πτήσεις σε συνθήκες περιορι­σμένης ορατότητος ή νύκτα, καθώς και με πρόκληση ασυνήθους καταστάσεως πτήσεως, πτήσεις αναγνωρίσεως αεροδρομίων, εξοικειώσεως των νέων χειριστών με τις επικοινω­νίες, αλλά και με τις διαδικασίες συ­νεργασίας πληρώματος, πτήσεις εθισμού για μη ιπτάμενο προσωπικό ή επισκέπτες κ.λπ. 

Από το ΓΕΣ αναπτύχθηκαν διαδι­κασίες και εγκαταστάθηκε σύστημα ανακυκλώσεως της χρησιμοποιημέ­νης αντιπηκτικής διαλύσεως των μέσων του, που αφαιρείται από τα συ­στήματα ψύξεως αυτών, πράγμα το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο μελέ­της, που οργανώθηκε από τη Γενι­κή Διεύθυνση Οικονομικού Σχεδιασμού και Υποστηρίξεως του ΥΠΕΘΑ. Το σχέδιο προχώρησε, πέρασε επιτυχώς την πιλοτική εφαρμογή και αποφασίστηκε η ανάληψη του έργου, προκειμένου όχι μόνο να γίνεται διαχείριση του επικίνδυνου αποβλήτου (χρησιμοποιημένη αντιπηκτική διά­λυση), αλλά και να παράγεται προ­ϊόν (υδατικό διάλυμα αντιπηκτικού υγρού S-750), για την κάλυψη των αναγκών των ΕΔ. Προς υλοποίηση της απόφασης, εγκαταστάθηκε και λειτουργεί ήδη σε μονάδα του Σ.Ξ. (στην 871 ΑΒΕΚ) σύστημα ανακυ­κλώσεως χρησιμοποιημένης αντίπηκτικής διαλύσεως. 

Λόγω της επιτακτικής ανάγκης για παρουσία στρατιωτικών πυροσβεστικών οχημάτων δίπλα στις μονά­δες των μηχανοκίνητων και τεθω­ρακισμένων σχηματισμών, ώστε να επεμβαίνουν αμέσως αν εκδηλωθεί πυρκαγιά στο άμεσο (δασικό) περι­βάλλον όπου είναι κρυμμένα τα άρ­ματα μάχης και τα ΤΟΜΠ/ΤΟΜΑ, αποφασίστηκε η «εκμετάλλευση» υπαρχόντων «σασί» παλαιών αρμά­των μάχης των παλαιοτέρων εκδό­σεων του άρματος μάχης Leopard-1, που έχουν αποσυρθεί από την ενερ­γό υπηρεσία. Επίσης τοποθετήθη­καν δεξαμενή νερού και εκτοξευτήρας αυτού («κανονάκι») στον χώρο όπου υπήρχε ο πύργος με το πυρο­βόλο του άρματος. Η μελέτη και η κα­τασκευή πραγματοποιήθηκαν από τα 304 και 308 Προκεχωρημένα Εργο­στάσια Βάσεως (304 και 308 ΠΕΒ) του Τεχνικού Σώματος. 

Η παρουσία πλήθους παλαιών, ρω­σικής κατασκευής, τεθωρακισμένων μεταφοράς προσωπικού μάχης ΒΜΡ- 1 και δίκαννων πυροβόλων ZU-23 των 23 mm, που έως τότε δρούσαν ξεχωριστά, είχε ως αποτέλεσμα ο Στρατός την προηγούμενη πενταε­τία να ξεκινήσει τη μελέτη, πιλοτική εφαρμογή και τελικώς ενεργοποίη­ση «γραμμής παραγωγής» για τη μετεξέλιξη ενός νέου μηχανοκίνητου οπλικού συστήματος με το «σασί» του BMP-1 και φέροντα επ' αυτού σε ένα είδος «πύργου» το δίκαννο πυρο­βόλο, εφοδιασμένο με προστατευτικά ασπίδια -με τα οποία έχουν ήδη εξο­πλιστεί, σε πρώτη φάση, όλες οι επιλαρχίες αναγνωρίσεως των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου. 

Ίδιο πνεύμα σε Ναυτικό και Αεροπορία 

Το Πολεμικό Ναυτικό έχει πετύχει τα εξής εντυπωσια­κά: Πραγματοποίηση γενι­κών (MRI) και overall επι­θεωρήσεων στα ελικόπτερα ΑΒ-212 της Διοικήσεως Ελι­κοπτέρων Ναυτικού από το 307 ΤΣΥΑΥ του Στρα­τού Ξηράς, που έχει τρομε­ρή εμπειρία στον τύπο αυτόν. Η αντίστοιχη εργασία για τα ελικόπτερα S-70B-6 Aegean Hawk πραγματοποιείται σε επίπεδο ΔΕΝ, σε συνεργασία πάλι με το 307 ΤΣΥΑΥ, ιδί­ως σε θέματα κινητήρων. Για τα ηλεκτρονικά υπάρχει συ­νεργασία με το ΚΕΑ και το ΕΤΗΜ, αμφότερα της Πολε­μικής Αεροπορίας. Αποτέλεσμα όλων αυτών των εργασιών, που έχουν ξε­κινήσει από το 2012, είναι η «αποδέσμευση» από την ΕΑΒ, με μείωση του απαιτούμενου χρόνου εργασίας στο μισό (από 15 στους οκτώ μή­νες για κάθε ελικόπτερο) και της τιμής στο ένα τρίτο (1/3), με προφανή οικονομική οφέ­λη για το ΠΝ. 

Η ενεργοποίηση των υπο­βρυχίων Type-214ΑΙΡ από το προσωπικό του ΠΝ σε συ­νεργασία, όπου απαιτείτο, με τα Ελληνική Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά αποτέλεσε άλλο ένα πρόγραμμα από το οποίο βγήκε πολλαπλά ωφε­λημένο το ΠΝ. 

Η εκπαίδευση των πληρωμά­των των πλοίων με τεχνικές ειδικότητες για την αύξηση της αυτο-επισκευαστικής ικανότητος του κάθε σκάφους, ώστε οποιαδήποτε βλάβη εν πλω και εν όρμω να αποκαθίσταται με ίδια μέσα (εκτός βεβαίως των εξαιρετικά σο­βαρών), είχε ως αποτέλεσμα αφενός την αύξηση της διαθεσιμότητος των μονάδων του Στόλου και αφετέρου την εξοικονόμηση σημαντι­κών κονδυλίων. 

Τέλος, στην Πολεμική Αε­ροπορία, λόγω της φύσεως του κλάδου, είναι πιο δύσκολο να πραγματοποιη­θούν τέτοιες εργασίες. Ωστό­σο με μελέτες και έργο από στελέχη της η ΠΑ έχει επι­τύχει επιχειρησιακή σύνδε­ση των ανατολικής σχεδιάσεως οπλικών συστημάτων της S-300PMU-1 και Tor-M1 με τα αντίστοιχα δυτικής τε­χνολογίας (Patriot κ.λπ.), τη μελέτη και λειτουργία της νέας ιστοσελίδος της ΠΑ και άλλα. 

(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-28 ΝΟΕ 2015) 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger